ספירת העומר בפלג המנחה

כותל המזרחי

חבר ותיק
הצטרף
31/1/25
הודעות
466
כתב המחבר "המתפלל עם הציבור מבעוד יום מונה עמהם בלא ברכה".

והביאור הלכה מביא 6 אחרונים שסוברים בדעתו שהיינו מפלג המנחה. אולם במשנה ברורה הביא רק את הדעות הסוברים שזה בין השמשות.

ולגבי ברכה בדיעבד בפלג המנחה סתר עצמו בין שעה"צ ס"ק יז לביאור הלכה בס"ג.

אשמח להבנת הלומדים בדברי המשנה ברורה.

וכן מה יהיה הדין באופן שספר כבר בברכה, האם צריך לחזור ולספור עם ברכה כי הוי ברכה לבטלה?
 
נראה שהכריע שיברך בלילה דספירת פלג אינה כלום. אלא שכתב בשער הציון "דאין לדחות לגמרי" האליה רבה שכותב שבספר בפלג לא יברך אח"כ, דהא כמה אחרונים בביאור הלכה ס"ל דהיקלו בספירת פלג בזמן הזה דאינה אלא זכר וכדי שלא יתבטלו ממנה ומשום דלא גרע מק"ש ותפילה, וממילא אפשר לומר שיצא יד"ח לדידהו, אך המ"ב עצמו חולק עליו ועליהם להלכה.
 
ספק אם אפשר לברך מפלג המנחה ועוד ספק?
יש דעות בראשונים שכיון שספיה"ע דרבנן דינה כדין תפילה ושאר מצוות דרבנן שהקילו בדיעבד מפלה"מ
ועוד ספק שמא אין הלכה כבה"ג ומי ששכח יום אחד מברך
 
ראשי תחתית