סגולת העראק ביו"ד דהגה"ק רבי יצחק אבוחצירא זיע"א

מתוק מדבש

חבר ותיק
הצטרף
18/12/24
הודעות
569
אין ספק, תופס תאוצה לרבבות ולאלפים.
אוי למי שיזלזל.
במשפחת אבוחצירא משחקים בטבע כפי רצונם.......
השאלה שלי היא:
מה המקור הראשון, מנין זה התחיל.
שמועה שמעתי שהגה"ק רבי אלעזר הי"ד, היה בודאי מחזיק מזה.
השאלה אם למעלה בקודש?
או שהוא חידש קדושת הענין?
 
אין ספק, תופס תאוצה לרבבות ולאלפים.
אוי למי שיזלזל.
במשפחת אבוחצירא משחקים בטבע כפי רצונם.......
השאלה שלי היא:
מה המקור הראשון, מנין זה התחיל.
שמועה שמעתי שהגה"ק רבי אלעזר הי"ד, היה בודאי מחזיק מזה.
השאלה אם למעלה בקודש?
או שהוא חידש קדושת הענין?
מעניין שלפי עשר שנים או אפילו פחות לא שמענו על זה. ורבינו אלעזר זיע"א איננו כבר יותר מעשר שנים.

ואגב. מה ההיתר לחלק את העראק בתוך בתי כנסיות ובתי מדרשות. כאשר כתב מרן הגרע"י שמותר לעשות סעודה שלישית בבהכנ"ס הזהיר שלא ישתו משקים המשכרים, ובאור לציון (פ"י) כתב דעדיף להמנע מלעשות סעודה שלישית וכן סעודת סיום בבהכ"נ.

ומשום מה בזה אף אחד לא חושש, וראיתי ושמעתי שבכוללים ובכנ"ס עברו ומזגו מהעראק לאברכים וכו'. מה ההיתר בזה. (וגם ידוע שהיו מיוצאי מרוקו שבשעת קריאת התורה בשבת היו מוזגים עראק ומעבירם בסתר מאחד לרעהו, מעניין אם יש מקור לזה אצל משיב כהלכה).
 
ואגב. מה ההיתר לחלק את העראק בתוך בתי כנסיות ובתי מדרשות. כאשר כתב מרן הגרע"י שמותר לעשות סעודה שלישית בבהכנ"ס הזהיר שלא ישתו משקים המשכרים, ובאור לציון (פ"י) כתב דעדיף להמנע מלעשות סעודה שלישית וכן סעודת סיום בבהכ"נ.
נלע"ד בדרך אפשר שגם מרן הגרע"י לא אסר רק בסעודה שיש חשש שכרות, אבל טעימא בעלמא יודה להקל, כאשר עינינו הרואות בשמחת תורה בהרבה מקומות.
וכתבתי בדרך לימוד זכות כי לא עיינתי בדבריו כעת.
 
יש בזה דברים בשד"ח כמדומה
תוכל בבקשה להרחיב ... כי אני לא מצאתי אף אחד שמתיר בכה"ג, וכל הרוצחים כיום רובם ככולם עם בעיות נפשיות וכדו' ובודאי שלא מגיע ברכות של: "ימח שמם וזכרם" או השם ינקום דמו ... ח"ו
 
ובעניין הנ"ל מצ"ב מה ששלחו לי.
 

קבצים מצורפים

  • ה_הסגולות_ביום_הילולת_רבינו_יצחק_בן_רבי_יעקב_אבוחצירא.jpg
    ה_הסגולות_ביום_הילולת_רבינו_יצחק_בן_רבי_יעקב_אבוחצירא.jpg
    443.7 קילובייט · צפיות: 14
הבבא סאלי ציווה על זקוקי ישועות למלא מים בהילולת הצדיק ושישתו מהם.

סגולת הערק למיטב ידיעתי היא מהעשור האחרון, ורבי יחיאל אביחצירא אמר בראיון שלא שמעו על סגולה זו במשפחה.
ואגב. מה ההיתר לחלק את העראק בתוך בתי כנסיות ובתי מדרשות. כאשר כתב מרן הגרע"י שמותר לעשות סעודה שלישית בבהכנ"ס הזהיר שלא ישתו משקים המשכרים, ובאור לציון (פ"י) כתב דעדיף להמנע מלעשות סעודה שלישית וכן סעודת סיום בבהכ"נ.

ומשום מה בזה אף אחד לא חושש, וראיתי ושמעתי שבכוללים ובכנ"ס עברו ומזגו מהעראק לאברכים וכו'. מה ההיתר בזה. (וגם ידוע שהיו מיוצאי מרוקו שבשעת קריאת התורה בשבת היו מוזגים עראק ומעבירם בסתר מאחד לרעהו, מעניין אם יש מקור לזה אצל משיב כהלכה).
אסור סעודה שיש בה שכרות לגימה קטנה אין בה שכרות, אם כי בוודאי לפני תפילה זו בעיה חמורה...
מה שהזכרת "מנהג יוצאי מרוקו", טעית... היו מסורתיים במדינת ישראל שהיו מביאים בשמחות מיני מתיקה וערק וצווחו על זה הרבנים, כמו רבי יוסף משאש, רבי יצחק אביחצירא, רבי עובדיה יוסף, רבי משה עטייא, רבי יוסף שרביט ועוד (עיין נוהג בם סי' ג, ד).
 
שמעתי בשם כמה ממשפ' אבוחצירא כי מעולם לא היתה סגולה זו או דומה לה בקרב בני המשפחה ומקורה טהור מ:
הרב יצחק כהן שליט"א רב שכונת שמואל הנביא.ודו"ק.
 
(וגם ידוע שהיו מיוצאי מרוקו שבשעת קריאת התורה בשבת היו מוזגים עראק ומעבירם בסתר מאחד לרעהו, מעניין אם יש מקור לזה אצל משיב כהלכה).

יש מקור בזעקות הרבנים נגד המנהג המטופש.
 
שמעתי בשם כמה ממשפ' אבוחצירא כי מעולם לא היתה סגולה זו או דומה לה בקרב בני המשפחה ומקורה טהור מ:
הרב יצחק כהן שליט"א רב שכונת שמואל הנביא.ודו"ק.
להד"ם
לפני כמה שנים (בערך 5-6) בדיוק דיברתי איתו [עם הגה"צ רבי יצחק כהן שליט"א] ביום ההילולא של ר' יצחק אביחצירא זלה"ה, ונזכרתי בסגולה זו ושאלתיו על "סגולה" זו ומקורה, ואמר לי אז על סגולה זו "אם לא יועיל לא יזיק" או משהו בסגנון הזה, ושאינו יודע מקור לזה, אלא נראה לו שמי שהתחיל בזה היה ר' משה בן טוב ז"ל, שכך היה נוהג, ואחריו היו הרבה שנושעו ותלו בזה, עכ"ד בערך

איני יודע מה אומר היום הגה"צ הנ"ל שליט"א על סגולה זו, יכול לשער שהוא יעודד את זה, אבל זה מתוך גישה כללית שאם עושים משהו מתוך אמונה פשוטה יש בזה כח להושיע, וכפי שאמר לי הגאון הנ"ל שליט"א כמ"פ שבהגיעו לבבא סאלי פעם ראשונה בבחרותו, אמר לו בבא סאלי, "אנשים טועים בי, חושבים שהברכות שלי מועילות, והאמת שזה מכח האמונת חכמים שלהם".
 
להד"ם
לפני כמה שנים (בערך 5-6) בדיוק דיברתי איתו [עם הגה"צ רבי יצחק כהן שליט"א] ביום ההילולא של ר' יצחק אביחצירא זלה"ה, ונזכרתי בסגולה זו ושאלתיו על "סגולה" זו ומקורה, ואמר לי אז על סגולה זו "אם לא יועיל לא יזיק" או משהו בסגנון הזה, ושאינו יודע מקור לזה, אלא נראה לו שמי שהתחיל בזה היה ר' משה בן טוב ז"ל, שכך היה נוהג, ואחריו היו הרבה שנושעו ותלו בזה, עכ"ד בערך

איני יודע מה אומר היום הגה"צ הנ"ל שליט"א על סגולה זו, יכול לשער שהוא יעודד את זה, אבל זה מתוך גישה כללית שאם עושים משהו מתוך אמונה פשוטה יש בזה כח להושיע, וכפי שאמר לי הגאון הנ"ל שליט"א כמ"פ שבהגיעו לבבא סאלי פעם ראשונה בבחרותו, אמר לו בבא סאלי, "אנשים טועים בי, חושבים שהברכות שלי מועילות, והאמת שזה מכח האמונת חכמים שלהם".
אם הרב כהן אומר שנראה לו שזה התחיל מהרב בן טוב
פירושו שזה מנהג חדש.
יש"כ שהצדקת דברי הכותב הקודם.
מעתה יש לנו מקור ברור שאין למנהג זה שום מקור,,,,,,,,
 
ראשי תחתית