שבת 'חכם עזרא'

  • יוזם האשכול יוזם האשכול דברי מלך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
הרב יוסף רפול, תלמידו חביבו של חכם עזרא שהקים את עטרת התורה באמריקה ועשה מהפכה אדירה של אלפי בני תורה ישיבתיים
הרב ברוך בן חיים כנ"ל עשה רבות באמריקה
ועוד רבים רבים בארץ ובעולם
זה מה שעלה לי בשליפה ממש
 
רוב יהדות מרוקו בזכות הגאון הצדיק רבי רפאל אבו שנשלח ע"י מורו ורבו המובהק להקים עולה של תורה במרוקו, פתח שם תלמודי תורה ומתיבתות והציל רבבות
מאיפה הגיעו לישיבות של רבני המרביצי, מכח הרב עובדיה, הרב צדקה
ונכון, לא אמרתי שרק פורת יוסף אבל רוב מוצק בעולם
רוב החכמים בארץ ובעולם הגיעו מכוחו וכח כוחו
מלא רבנים בערי הפריפריה כמו הרב הצדיק רבי יוסף ניסן ברמת גם שהקים שם עולם תורה הוא נשלח לשם ע"י חכם עזרא
הרב עדס מהרצליה תלמידו ונשלח ע"י לשם והקים שם הרבה דברים
הרב ציון לוי שבזכותו יהדות פנמה קיימת היום
חכם משה דיין שהקים עולה של תורה בברזיל שהוא תלמידו של חכם עזרא ונשלח ע"י גדולי הדור שאח"כ וחכם עובדיה לשם
הגאון רבי יהודה כהן שהקים את אימפריית עולם תורה יקירי ירושלים והמסתעף
הגאון רבי יצחק ברכה הרב עזרא ניסן וכו'
הרב שרבני בקולומביה
וכמובן כל חכמי פורת יוסף
אגב לפורת יוסף היו כמה וכמה סניפים כמו קטמון שלומי ועוד
הסניפים של פורת יוסף הם הודות למשפחת שרים ואינם קשורים לחכם עזרא [היו נגד דעתו]
הרב שרבאני בקולומביה למיטב ידיעתי לא עשה שם כלום אבל אדרבה אולי אני טועה
על רבי רפאל עבו לא שמעתי אשמח שתרחיב
לפי ידיעתי זה היה רשת אוצר התורה של גו' שמעא
 
אין ספק שטהרת ליבם של חכמי פורת יוסף זה מהדברים הנדירים שהולכים ונכחדים בעולמינו
הגר''מ צדקה הוא יהודי אותנטי
ת''ח ספרדי שצמח בצורה טבעית ומקורית
בעל שיקול דעת,
ירא''ש מופלגה
מידות נפלאות
ושיקול דעת
דבר נדיר מאאאד
היום
וזה אכן בהשפעת גדולי חכמי פורת יוסף
 
הגר''מ צדקה הוא יהודי אותנטי
ת''ח ספרדי שצמח בצורה טבעית ומקורית
בעל שיקול דעת,
ירא''ש מופלגה
מידות נפלאות
ושיקול דעת
דבר נדיר מאאאד
היום
וזה אכן בהשפעת גדולי חכמי פורת יוסף
הוא מגדיר את עצמו כתלמיד של חכם עזרא???
או כתלמיד פורת יוסף

כי זה לא בהכרח קשור
 
הוא מגדיר את עצמו כתלמיד של חכם עזרא???
או כתלמיד פורת יוסף

כי זה לא בהכרח קשור
אינני יודע אבל ודאי שאביו, תלמיד חכם עזרא מובהק
והוא ממשיך מכוחו של חכם עזרא
ובדרכו.
 
הרב יוסף רפול, תלמידו חביבו של חכם עזרא שהקים את עטרת התורה באמריקה ועשה מהפכה אדירה של אלפי בני תורה ישיבתיים
מויקי בבחרותו למד בישיבת פורת יוסף, ישיבת פוניבז' וישיבת חברון. נישא לקארל[4].

אז הוא אולי גם תלמיד של חכם עזרא
 
הוא מגדיר את עצמו כתלמיד של חכם עזרא???
או כתלמיד פורת יוסף

כי זה לא בהכרח קשור
בהכרח לא קשור
למד אצל הרב טורצ'ין בישב"ק,
ובישב"ג במיר
ולא דרכה כף רגלו בפו"י
כיום הוא יותר סאטמר,
כדאי לדעת מעט היסטוריה
 
אז הוא אולי גם תלמיד של חכם עזרא
עיקר בנינו ויסודו היה בפו''י.
והדברים עתיקים
היה חבר טוב מאד של חכם שלום
וגם מזכיר את סגנונו של חכם שלום שתי טיפות מים
למי שמכיר את שניהם....

אולם למד גם ב...
והכיר שם גם...
ואכמ''ל
 
אני מתכוין שהביא את גישתם המקורית של חכמי ספרד
וכמובן השפיע על דרכו של הדור האחרון
עד אלינו.
מה זה מקורית, עיקר הנושא הוא שהיה לו עיון זך ועמוק
וידע להעמיד תלמידים לאלפים
עד סוף ימיו ממש, אפילו מי שרק נבחן אצלו מעיד שהמבחן היה לקבל דרך בלימוד, ולכן כל מי שהיה בפורת יוסף מעל חמישים שנה שהיה בתחילה כר"מ ומשגיח, וכיובל שנים ראש ישיבה, כולם הרגישו ממש שהוא רבם המובהק ממש, מה שלא הרגישו משום ר"מ אחר בישיבה


ועוד כמה שמות הרב מרדכי אליהו
רבני משפחת שרבני - הרב ראובן, הרב משה ומעל כולם הרב יוסף חיים השקדן הירושלמי שהיה מראשוני תלמידיו של החכם

אגב העיון שהיה לחכם עזרא היה לכל חכמי הספרדים, רק שהוא התייחד בעומק העיון

חכם בן ציון העיד כמה פעמים, וזה מובא בהספד שלו בתפארת ציון, שלא היה גדול ממנו בדורו בעמל ועיון התורה. וידוע מתלמידיו שכוונתו כפשוטו שלא היה אף אחד גדול, ואחז שחכם עזרא היה גדול בעיון יותר ממרנא החזו"א [אין זה בה להוריד מעוצם גדלותו של מרנא החזו"א, כי אם להיפך, וידוע שחכם בן ציון לא הניח פינה וזוית בדברי החזו"א שלא למד לעומקם, ודווקא בגלל זה, ידע שחכם עזרא גדול יותר בעמל ובעיון התורה]
 
לגבי הרב אבו, הוא גופא הקים את אוצר התורה...

יש גם מכתבים באוצר החכמה שמספר חכם רפאל אבו לרבו חכם עזרא על ההצלחה שלו במרוקו

מבואר שבאו לחכם עזרא מי מתאים ללכת ואמר לרב רפאל אבו ללכת שהוא מתאים

וכן מבואר בספר ברכת אליהו שמות א עמוד 44 מספר על מה שהיה במרוקו והרבה על זה הוא למד באוצר התורה

חוברת השמש מס' 4 שיו"ל בשנת תשמ"ג זה היה הבהתאסף של אז...

וז"ל אחד המקומות "המתיק הרב אבו סוד עם מורו ורבו הגאון רבי עזרא עטיה וביקש ברכתו לקראת מסע ההצלה של יהדות מרוקו"

וכן כתוב שם שהרב הגדול מפתיע את תלמידו לפנות בוקר לתת לו כסף ולברך אותו לנסיעה

ביתד זה מובא גם, ועי' מוסף שבת קודש סוכות תשע"א בארוכה
 
בהכרח לא קשור
למד אצל הרב טרוצין בישב"ק,
ובישב"ג במיר
ולא דרכה כף רגלו בפו"י
כיום הוא יותר סטמער,
כדי לדעת מעט היסוטריה
הרב משה צדקה מגדיר את עצמו כממשיך דרכו של חכם עזרא
כך אני שמעתי מפיו, ואומר שמלמד כמוהו וכו'
לגופו של עניין, הוא קיבל מאביו הרבה שהיה כל כולו חכם עזרא
כמו"כ בתור אברך קיבל הרבה מחכם עזרא
אגב, השבוע העיד בפני אברך שלמד בפורת יוסף, שחכם משה היה מוסר להם שיחות מוסר [לפני כעשרים שנה זה היה] והיה הכל מטובל בסיפורים על החכמים ובעיקר על חכם עזרא, כך שברור שקיבל ממנו הרבה ואין בזה ספק בכלל
 
הרב משה צדקה מגדיר את עצמו כממשיך דרכו של חכם עזרא
כך אני שמעתי מפיו, ואומר שמלמד כמוהו וכו'
לגופו של עניין, הוא קיבל מאביו הרבה שהיה כל כולו חכם עזרא
כמו"כ בתוך אברך קיבל הרבה מחכם עזרא
אגב, השבוע העיד בפני אברך שלמד בפורת יוסף, שחכם משה היה מוסר להם שיחות מוסר [לפני כעשרים שנה זה היה] והיה הכל מטובל בסיפורים על החכמים ובעיקר על חכם עזרא, כך שברור שקיבל ממנו הרבה ואין בזה ספק בכלל
ואם כבר, אז כל אחיו היו כן בפורת יוסף, ביניהם הרב דוד רב של פרדס חנה שהיה אדם גדול וגם הקים עולה של תורה
 
לגבי הרב אבו, הוא גופא הקים את אוצר התורה...

יש גם מכתבים באוצר החכמה שמספר חכם רפאל אבו לרבו חכם עזרא על ההצלחה שלו במרוקו

מבואר שבאו לחכם עזרא מי מתאים ללכת ואמר לרב רפאל אבו ללכת שהוא מתאים

וכן מבואר בספר ברכת אליהו שמות א עמוד 44 מספר על מה שהיה במרוקו והרבה על זה הוא למד באוצר התורה

חוברת השמש מס' 4 שיו"ל בשנת תשמ"ג זה היה הבהתאסף של אז...

וז"ל אחד המקומות "המתיק הרב אבו סוד עם מורו ורבו הגאון רבי עזרא עטיה וביקש ברכתו לקראת מסע ההצלה של יהדות מרוקו"

וכן כתוב שם שהרב הגדול מפתיע את תלמידו לפנות בוקר לתת לו כסף ולברך אותו לנסיעה

ביתד זה מובא גם, ועי' מוסף שבת קודש סוכות תשע"א בארוכה
אני יברר
אבל אני לא חושב שהוא היה המשמעותי שם
 
מויקי בבחרותו למד בישיבת פורת יוסף, ישיבת פוניבז' וישיבת חברון. נישא לקארל[4].

אז הוא אולי גם תלמיד של חכם עזרא
אני שמעתי עדויות מחכם יוסף עצמו שרואה עצמו כתלמיד מובהק של חכם עזרא, מלבד זאת שמעתי מחכמים שהיו איתו בפורת יוסף שהוא היה ממש תלמיד קרוב לחכם עזרא ולא סתם הגדרתי אותו תלמידו חביבו כי זה היה ממש כך למי שהכיר
אם היה בעוד מקומות, יתכן, אבל כנ"ל ודאי שנחשב לתלמידו וכן נשלח ע"י לאמריקה
 
מה זה מקורית, עיקר הנושא הוא שהיה לו עיון זך ועמוק
וידע להעמיד תלמידים לאלפים
עד סוף ימיו ממש, אפילו מי שרק נבחן אצלו מעיד שהמבחן היה לקבל דרך בלימוד, ולכן כל מי שהיהבפורת יוסף מעל חמישים שנה שהיה בתחילה כר"מ ומשגיח, וכיובל שנים ראש ישיבה, כולם הרגישו ממש שהוא רבם המובהק ממש, מה שלא הרגישו משום ר"מ אחר בישיבה


ועוד כמה שמות הרב מרדכי אליהו
רבני משפחת שרבני - הרב ראובן, הרב משה ומעל כולם הרב יוסף חיים השקדן הירושלמי שהיה מראשוני תלמידיו של החכם

אגב העיון שהיה לחכם עזרא היה לכל חכמי הספרדים, רק שהוא התייחד בעומק העיון

חכם בן ציון העיד כמה פעמים, וזה מובא בהספד שלו בתפארת ציון, שלא היה גדול ממנו בדורו בעמל העיון התורה וידוע מתלמידיו שכוונתו כפשוטו שלא היה אף אחד גדול, ואחז שחכם עזרא היה גדול בעיון יותר ממרנא החזו"א [אין זה בה להוריד מעוצם גדלותו של מרנא החזו"א, כי אם להיפך, וידוע שחכם בן ציון לא הניח פינה וזוית בדברי החזו"א שלא למד לעומקם, ודווקא בגלל זה, ידע שחכם עזרא גדול יותר בעמל ובעיון התורה]
ועל מה ידברו בשבת על זכות הבנתו?
אמורים לדבר על דרך מיוחדת שהנחיל
ואין לנו ממנו דרך מיוחדת מה לעשות

חוץ מהלימוד בשיטה, שנראה לי שאף אחד לא מתכנן ללמוד מדרכו
 
ועל מה ידברו בשבת על זכות הבנתו?
אמורים לדבר על דרך מיוחדת שהנחיל
ואין לנו ממנו דרך מיוחדת מה לעשות

חוץ מהלימוד בשיטה, שנראה לי שאף אחד לא מתכנן ללמוד מדרכו
כתוב במכתב, להמשיך בדרכו של עמל וידיעה ושקיעות התורה
 
ראשי תחתית