כמו שמרן זצוק"ל הורה לאהבת שלום, יתכן וכך הורה גם להם.הם החרימו את מרן הגרע"י זיע"א ולא הזכירו מספריו כלל ועיקר, הגם שהוא הפוסק בדור האחרון שרבבות אלפים הולכים לאורו.
זה צריך עיון גדול
כמו שמרן זצוק"ל הורה לאהבת שלום, יתכן וכך הורה גם להם.הם החרימו את מרן הגרע"י זיע"א ולא הזכירו מספריו כלל ועיקר, הגם שהוא הפוסק בדור האחרון שרבבות אלפים הולכים לאורו.
זה צריך עיון גדול
אני לא מבין למה זו סיבה להחרים את משנ"ב דרשו? מילא היו כותבים שם דברים לא ראויים ניחא, אבל אם לא בא להם להביא פסקים של מי שלא יהיה זו זכותם, הם לא חייבים כלום לאף אחד, מסתמא עשו שיקולים והחליטו לא להכניס. מי שקצת מתמצא בעולם העריכה יודע שלא עושים חיפוש באוצה"ח וכותבים הערות אלא לומדים את הסוגיא עם כמה ספרים ועורכים את ההערות על הסדר. אותם שערכו את דרשו אין להם שייכות כלל וכלל לתורת הגרע"י. מסתמא שמעולם לא פתחו את ספריו מכיון שהם מבית מדרש אחר. אז למה לחשוב שכל העולם רודף את הרב עובדיה ואת פסקיו? למה להיות נחיתי? כל הים להתבכיין? אפשר ללמוד במהדורת דרשו ולא להרגיש שהגרע"י מתהפך בקברו. ובינינו אם היו שואלים את הרב המחרים אם להכניס הערות של מנוחת אהבה במהדורת "דרשו הספרדית" היו מביאים מנוחת אהבה? היו מביאים הרב אופיר מלכה ? אם כן רק כדי לתקוף אותם.הם החרימו את מרן הגרע"י זיע"א ולא הזכירו מספריו כלל ועיקר, הגם שהוא הפוסק בדור האחרון שרבבות אלפים הולכים לאורו.
זה צריך עיון גדול
ומרן זיע"א לרוב ענוותנותו ציין לדבריהם.
וב"ה לא אלמן ישראל ויש כמה הוצאות של המשנ"ב, המביאים מפסקי מרן זיע"א, ודי בזה.
וכי העורכים באו מבית מדרשו של האור לציון....אני לא מבין למה זו סיבה להחרים את משנ"ב דרשו? מילא היו כותבים שם דברים לא ראויים ניחא, אבל אם לא בא להם להביא פסקים של מי שלא יהיה זו זכותם, הם לא חייבים כלום לאף אחד, מסתמא עשו שיקולים והחליטו לא להכניס. מי שקצת מתמצא בעולם העריכה יודע שלא עושים חיפוש באוצה"ח וכותבים הערות אלא לומדים את הסוגיא עם כמה ספרים ועורכים את ההערות על הסדר. אותם שערכו את דרשו אין להם שייכות כלל וכלל לתורת הגרע"י. מסתמא שמעולם לא פתחו את ספריו מכיון שהם מבית מדרש אחר. אז למה לחשוב שכל העולם רודף את הרב עובדיה ואת פסקיו? למה להיות נחיתי? כל הים להתבכיין? אפשר ללמוד במהדורת דרשו ולא להרגיש שהגרע"י מתהפך בקברו. ובינינו אם היו שואלים את הרב המחרים אם להכניס הערות של מנוחת אהבה במהדורת "דרשו הספרדית" היו מביאים מנוחת אהבה? היו מביאים הרב אופיר מלכה ? אם כן רק כדי לתקוף אותם.
פוסקי ההלכה הליטאיים מכירים טוב את הספר הזה, חבל להתמם.וכי העורכים באו מבית מדרשו של האור לציון....
לא הבנתי, יש סיבה או אין סיבה?אגב, כיום אין שום סיבה להחרים את דרשו כאשר ישנם משנ"ב מבית מכון ירושלים, תפארת, מאורות. והמציאות היא שבבתי מדרש שלנו במשנ"ב הנ"ל משתמשים הרבה יותר, שהכל מיוסד ע"פ מה שכתוב בספרי הפוסקים, ולא משמועות...
הם בהחלט באו מבית מדרשו של האור לציון, מכיון שעיקר מה שהם מביאים זה בעיקר את הסברות הלמדניות שלו, לא מביאים אותו כפוסק ספרדי, לעומת הגרע"י שהעיקר בנוי על כללים כאלו ואחרים וזה לא מה שהם חיפשו להביא.וכי העורכים באו מבית מדרשו של האור לציון....
כמה אפשר להיות תמימים.
אגב, כיום אין שום סיבה להחרים את דרשו כאשר ישנם משנ"ב מבית מכון ירושלים, תפארת, מאורות. והמציאות היא שבבתי מדרש שלנו במשנ"ב הנ"ל משתמשים הרבה יותר, שהכל מיוסד ע"פ מה שכתוב בספרי הפוסקים, ולא משמועות...
כמנהל אוצר ספרים, אני יכול לומר שלמרות שיש אצלנו מגוון רחב של המנ"ב למינהם, הכי שימושי הוא דרשו.וכי העורכים באו מבית מדרשו של האור לציון....
כמה אפשר להיות תמימים.
אגב, כיום אין שום סיבה להחרים את דרשו כאשר ישנם משנ"ב מבית מכון ירושלים, תפארת, מאורות. והמציאות היא שבבתי מדרש שלנו במשנ"ב הנ"ל משתמשים הרבה יותר, שהכל מיוסד ע"פ מה שכתוב בספרי הפוסקים, ולא משמועות...
בלי קשר למרן הגרע"י, חלק ניכר מאוד שם זה שמועות.ובגלל שלא הביאו מפסקי הגרע"י, אז ממילא הכל משמועות והכל שטויות... הקנאה...
באתה מידה ניתן לומר שהמשנ"ב עצמו לא צריך להיות מונח כל הזמן על השולחן של הלומד, כי קודם לומדים את סוגיות הגמ' והראשונים, אח"כ עובדים לטור והב"י והשו"ע והנו"כ, ורק בסוף מגיעים למשנ"ב, זה ודאי לא רוב זמן הלימוד.לגוש"ע אני אישית חושב שכל המהדורות המוערות של המשנ"ב לא צריכות להיות מונחות על שולחן הלומד, זה אמור להיות בארון וכשיש שאלה הלכתית להשתמש בזה כמ"מ בלבד.
אין הכי נמי. ומי שיודע ללמוד משנה ברורה טוב עם שעה"צ על פי רוב מבין שהוא לא הבין את הסוגיא וצריך ללמוד הכל מחדש להבין כוונת המשנ"ב בפשט הסוגיה. וזו הסיבה האמיתית שגם אצל הספרדים משנה ברורה הוא ספר יסודי מכיון שמעבר לפסק ההלכה הסופי הוא מבאר את יסודות הסוגיא בין השיטין. ובחכמתו הרבה כתב את הספר באופן שאפשר ללומדו גם בעיון וגם בבקיאות.באתה מידה ניתן לומר שהמשנ"ב עצמו לא צריך להיות מונח כל הזמן על השולחן של הלומד, כי קודם לומדים את סוגיות הגמ' והראשונים, אח"כ עובדים לטור והב"י והשו"ע והנו"כ, ורק בסוף מגיעים למשנ"ב, זה ודאי לא רוב זמן הלימוד.
תתחיל למנות מקורות ...מביא את המ"ב הזה כסדר בספריו חזו"ע האחרונים.
ההוראה היתה להוציא את הסט מהבית, כמבואר כאן, אך לא היתה הוראה לא לקנות לבתי מדרש, בבתי מדרש צריך שיהיה את כל סוגי הספרים.ישנה הוראה של אחד מהרבנים לא להחזיק את הסט הזה.
מאי שנא?כמו"כ ההוראה היא רק על הסט של המשנ"ב, אך לא לגבי שאר הספרים, וכפי שניתן לראות בתמונה המצורפת את ספר חפץ חיים עם ביאורים של דרשו.
יעיין מר בתוכנית העבודה של דרשו בעת עריכתם את הביאורים ומוספים על המשנה ברורה, ותבין כי אין כאן טענה בכלל. וגם הבכיין הכי גדול לא ימצא סיבה לבכות, אא"כ הוא משקר את עצמו ..אני לא מבין למה זו סיבה להחרים את משנ"ב דרשו? מילא היו כותבים שם דברים לא ראויים ניחא, אבל אם לא בא להם להביא פסקים של מי שלא יהיה זו זכותם, הם לא חייבים כלום לאף אחד, מסתמא עשו שיקולים והחליטו לא להכניס. מי שקצת מתמצא בעולם העריכה יודע שלא עושים חיפוש באוצה"ח וכותבים הערות אלא לומדים את הסוגיא עם כמה ספרים ועורכים את ההערות על הסדר. אותם שערכו את דרשו אין להם שייכות כלל וכלל לתורת הגרע"י. מסתמא שמעולם לא פתחו את ספריו מכיון שהם מבית מדרש אחר. אז למה לחשוב שכל העולם רודף את הרב עובדיה ואת פסקיו? למה להיות נחיתי? כל הים להתבכיין? אפשר ללמוד במהדורת דרשו ולא להרגיש שהגרע"י מתהפך בקברו. ובינינו אם היו שואלים את הרב המחרים אם להכניס הערות של מנוחת אהבה במהדורת "דרשו הספרדית" היו מביאים מנוחת אהבה? היו מביאים הרב אופיר מלכה ? אם כן רק כדי לתקוף אותם.
אגב - מעולם לא הבנתי מדוע להוציא דווקא את הסט משנ"ב של דרשו, מ"ש מעוד הרבה ספרים אחרים שגם לא מביאים את פסקי היבי"א, כמו למשל אורחות שבת ועוד רבים עד מאוד.ההוראה היתה להוציא את הסט מהבית, כמבואר כאן, אך לא היתה הוראה לא לקנות לבתי מדרש, בבתי מדרש צריך שיהיה את כל סוגי הספרים.
לא נראה לך שהגזמת?אין הכי נמי. ומי שיודע ללמוד משנה ברורה טוב עם שעה"צ על פי רוב מבין שהוא לא הבין את הסוגיא וצריך ללמוד הכל מחדש להבין כוונת המשנ"ב בפשט הסוגיה. וזו הסיבה האמיתית שגם אצל הספרדים משנה ברורה הוא ספר יסודי מכיון שמעבר לפסק ההלכה הסופי הוא מבאר את יסודות הסוגיא בין השיטין. ובחכמתו הרבה כתב את הספר באופן שאפשר ללומדו גם בעיון וגם בבקיאות.
ממש לא.לא נראה לך שהגזמת?