שירת הבקשות גם לת"ח??

באנר תרומה
אני חושב שהכל תלוי כמה עסק עושים מזה, וכו'
אם עושים 1-2 פעמים בשנה, ובלי לעשות יותר מדי ע''ז מה''מקאם'' וכדו', כמו שנהגו גדולי עולם - תע''ב
אבל מכאן עד ללכת כל ליל שבת, לבקשות 5-6 שעות, בחבורת אנשים לא הכי ... ולשקוע יותר מדאי בזה, זה לא טוב
כמו כל דבר טוב, שאם עושים יותר מדי - זה חסר טעם
ולעשות זיצים וטושנט כל ליל שישי זה יותר טוב ?
 
איה''נ
המצב בצ'ונטיות בלילי ששי לא טוב בשנים האחרונות, רק שע"ז לא היה נידון
בדיוק זה כוונתי למה על דברים שבקדושה שקשורים למסורת שלנו - תמיד יש ביקורת לכל מיני מרעיןם בישין דלא אתון לעלמא ???
כל מה שמפריע להם בחיים - זה המקאמים ? זה הבקשות ? כל מה שקשור לקדושה יהודית עם מסורת ספרדית - כל ה ... קופצים וצורחים !!! אווי !!
אבל על כל תופעות הפסול והדרדור בכל המושגים ההזוים בעולם הישיבות הליטאי המודאניזציה הצונטים הזיצים הארורים ההופעות וכו' וכו' ...
הכל טוב !! אין ביקורת !! אין שאילתות !! למה ?
מה ? מתי ? איך ?
 
אם היו יודעים מי כתב את הבקשות [לפחות אצל חכמי מרוקו] הדיון בכלל לא היה נפתח.
הבעיה לא המילים, אלא ההתחברות לשירה הערבית ולתרבויות זרות שלא בהכרח עושות טוב למי שמתחבר לזה יותר מדי. זה מאוד מקרב את אחינו החילוניים. כך רבי דוד בוזגלו שהיה תלמיד חכם גדול "שחיין בים התלמוד" פעל רבות בקרב חילוניים ומסורתיים והפיח רוח חיים ביהדות מרוקו כולה, אולם גן הוא גזר על עצמו שלא להופיע תקופה ארוכה בשל פטירת בנו שראה בה עונש משמים על כך שמקדיש עצמו לשירה ופיוט ותרבות מרוקאית. ואכתוב בעדינות, לא לחינם רבים מהופעותיו של רבי חיים לוק (שגם הוא ת"ח) סגורות בנטפרי. ודי בזה.
 
זה אני מסכים אבל פותח האשכול דיבר על שירת הבקשות ממש.
אני לא אמרתי לא לשיר פיוטים. אבל כאחד שקצת בקיא בשירה ופיוט ויש לו חברים מוזיקלים שמתעניינים בנושא, מהם ת"ח, המדרון די חלקלק לבזבוז זמן על שטויות והבלים ואין הצד שווה בנזק המלך... כמו בקיאות באלה האנדלוסית ובביצועיה (וחשוב להם לשיר כמו הסולן של הישמעאלים), בשירי סלים הלאלי שהיה מתבולל, ובשירה שעבית, יוטיוב פרוץ ושאר מרעין בישין.
 
נערך לאחרונה:
ראשי תחתית