מעל ההגיון
חבר חדש
- הצטרף
- 8/1/25
- הודעות
- 113
הנה כי כן זה ברור ע"י לו היה מדבר בכל שיעור על דברים שונים הרי הרווח היה לאין שיעור. והדברים פשוטים, וחבל שאין מי שיביא את זה לידיעתו
כבר הגבתי על זה לעיל.הנה כי כן זה ברור ע"י לו היה מדבר בכל שיעור על גברים שונים הרי הרווח היה לאין שיעור. והדברים פשוטים, וחבל שאין מי שיביא את זה לידיעתו
כבר דברתי עם הרב ע''ז לפני מס' שנים, אך כמדומה שלא הבין בכלל מה אני רוצה ממנו ...
1. מי ששומע/עוקב אחרי השיעור השבועי "בקביעות" מוצא מגוון עצום של נושאים שמרן שליט"א מדבר עליו. נכון שיש נושאים "מסויימים" שחוזר עליהם כמה וכמה פעמים כדי להשריש את הדבר. אבל כמעט שאין שיעור שאים בו "חידוש" במשהו מסויים או הוספה מסויימת.
3. כמובן שעיקר התמקדות השיעורים הם ב"ברכות שבת ומועדים" שהם הדברים היותר מעשיים ונצרכים, ועל כן חוזר עליהם הרבה פעמים, ועדין אם כל זה משתדל מרן שליט"א לחדש דברים אפי' שחוזר על דבר כמה פעמים.
אולי כל המסכנים שלא מחפשים "לקבל" מהשיעור אלא רק לחפש על מה להעיר, חושבים שזה הנושא היחידי.נראה שהשיעור במוצאי שבת הוא בעצם סדרת שיעורים בנושא אחד:
שמרן הגרע"י הוא 'גדול הדורות', ושאין מונופול על התורה ומותר לחלוק עליו בשכל ובסברא ישרה ומתוך דרך ארץ, ושלמעשה כל מי שכן חולק עליו עושה את זה לא לפי הכללים שעל פיהם מותר לחלוק, ולכן בעצם אסור לו לחלוק עליו. ושקיבלנו הוראותיו, ושהוא מרא דארעא דישראל.
זה הנושא שעליו נמסרת סדרת השיעורים, אלא שבכל שבוע זה מתלבש בנושא אחר ובעניני דיומא.
ולכן זה לא ממש רלוונטי באיזה אופן זה יתלבש, השבוע, בשבוע הבא או בשבוע שאחריו.
אולי זה לא התוכן. אבל בתכל'ס זה המסר שיוצא משם, והרב יצחק מודה בזה בפה מלא.נראה שהשיעור במוצאי שבת הוא בעצם סדרת שיעורים בנושא אחד:
שמרן הגרע"י הוא 'גדול הדורות', ושאין מונופול על התורה ומותר לחלוק עליו בשכל ובסברא ישרה ומתוך דרך ארץ, ושלמעשה כל מי שכן חולק עליו עושה את זה לא לפי הכללים שעל פיהם מותר לחלוק, ולכן בעצם אסור לו לחלוק עליו. ושקיבלנו הוראותיו, ושהוא מרא דארעא דישראל.
זה הנושא שעליו נמסרת סדרת השיעורים, אלא שבכל שבוע זה מתלבש בנושא אחר ובעניני דיומא.
ולכן זה לא ממש רלוונטי באיזה אופן זה יתלבש, השבוע, בשבוע הבא או בשבוע שאחריו.
זה היה מאוד מצחיק אם זה לא היה נכון, אבל כיון שזה נכון אזי זה מאוד מאוד מאוד עצוביצח(י)ק לומר ש"זה הנושא שעליו נמסרת סדרת השיעורים"...
זה היה מאוד מצחיק אם זה לא היה נכון, אבל כיון שזה נכון אזי זה מאוד מאוד מאוד עצוב
לכל מי שבאמת רוצה לברר את תוכן השיעורים. יש את האשכול 'משא ומתן בעלון השבועי' שבו נראה בעין שחצי מהדברים ידועים לכל וחצי מהדברים לא נכונים, וכולנו תפילה שהגאון העצום שהעלה ותחזק את האשכול, ישוב לאיתנו לגלות האמת ללא פחד ומורה.נראה שהשיעור במוצאי שבת הוא בעצם סדרת שיעורים בנושא אחד:
שמרן הגרע"י הוא 'גדול הדורות', ושאין מונופול על התורה ומותר לחלוק עליו בשכל ובסברא ישרה ומתוך דרך ארץ, ושלמעשה כל מי שכן חולק עליו עושה את זה לא לפי הכללים שעל פיהם מותר לחלוק, ולכן בעצם אסור לו לחלוק עליו. ושקיבלנו הוראותיו, ושהוא מרא דארעא דישראל.
זה הנושא שעליו נמסרת סדרת השיעורים, אלא שבכל שבוע זה מתלבש בנושא אחר ובעניני דיומא.
ולכן זה לא ממש רלוונטי באיזה אופן זה יתלבש, השבוע, בשבוע הבא או בשבוע שאחריו.
הוא חולה (ל''ע) ?ישוב לאיתנו לגלות האמת ללא פחד ומורה.
מי שחוב שזה נכון כנראה הוא מהנ"ל,זה היה מאוד מצחיק אם זה לא היה נכון, אבל כיון שזה נכון
אולי כל המסכנים שלא מחפשים "לקבל" מהשיעור אלא רק לחפש על מה להעיר, חושבים שזה הנושא היחידי.
למה חצי?וחצי מהדברים לא נכונים,
נשמח גם אם מישהו יעיר בכבוד כראוי, וכמו שישנם כמה וכמה בפורום.וכולנו תפילה שהגאון העצום שהעלה ותחזק את האשכול, ישוב לאיתנו לגלות האמת ללא פחד ומורה.
מישהו ביקש להשוות!?אפשר בכלל להשוות זאת לשיעור השבועי.
מי שיש לו "בעיה" אם "הרמה הנמוכה" של השיעור
לא נראה לי שמישהו דיבר כאן על רמה נמוכה.
תקרא שוב.
ולעצם הנושאים, קחו לדוגמא את המערכה בפרשה של ידידנו הרב מחשבות אדם, כל שבוע נושא חדש מהיקף מצד לצד בעומק ורוחב, עם דיון מעמיק ועימות ואימות הצד הנוכחי מול הצד הנגדי. אפשר בכלל להשוות זאת לשיעור השבועי.
אולי כל המסכנים שלא מחפשים "לקבל" מהשיעור אלא רק לחפש על מה להעיר, חושבים שזה הנושא היחידי.
- כל מי שעוקב אחרי השיעור בקביעות, רואה שהדברים הנ"ל (שכרגיל מוציאים אותם מהקשרם ושמים אותו ללעג וקלס. ואכ"מ) אפי' לא מתקרבים לעשירית האחוז מנושא השיעורים, ומצחיק לומר ש"זה הנושא שעליו נמסרת סדרת השיעורים"...