תורת רבי יעקב הלל שליט"א

האם דברי הגרי"י קניבסקי זצוק"ל שהובאו ב'ארחות רבינו' זה בסדר?
האם הגר"י הלל שליט"א לא יכול לסבור בזה כרבותיו?
לאילו רבותיו אתה מכוון?

אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.

הגרי"י קנייבסקי שייך לעולם אחר, לדור אחר שלא הבין כל כך במסורת הספרדים.

אגב, הוא לא כתב את הספר אורחות רבנו, ובוודאי שלא כיון את דבריו לפרסום בציבור. סה"כ ציטטו מה שאמר בבית...

ואם כבר מחשבות חלק מחכמי בני ברק על מסורת ספרד... הגאון הנ"ל חשב שכל הספרדים טועים בזה שלא קוראים את הקמץ כאשכנזים... יש עוד פנינים מחכמי בני ברק על ספרי התורה, המשקלות, ועל חכמי הספרדים... ואכמ"ל, שכבר דחו דבריהם חכמי התורה מבני אשכנז וספרד כאחד. מי שמאמץ גישה מגנה על הספרדים מסורתם וחכמיהם ונחנק באילן גדול - שיתכבד וילמד ביידיש... וישיל מעליו את אדרת הפיוט העירקי וספרי הקבלה והפסיקה המזרחיים...
 
לאילו רבותיו אתה מכוון?

אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.

הגרי"י קנייבסקי שייך לעולם אחר, לדור אחר שלא הבין כל כך במסורת הספרדים.

אגב, הוא לא כתב את הספר אורחות רבנו, ובוודאי שלא כיון את דבריו לפרסום בציבור. סה"כ ציטטו מה שאמר בבית...

ואם כבר מחשבות חלק מחכמי בני ברק על מסורת ספרד... הגאון הנ"ל חשב שכל הספרדים טועים בזה שלא קוראים את הקמץ כאשכנזים... יש עוד פנינים מחכמי בני ברק על ספרי התורה, המשקלות, ועל חכמי הספרדים... ואכמ"ל, שכבר דחו דבריהם חכמי התורה מבני אשכנז וספרד כאחד. מי שמאמץ גישה מגנה על הספרדים מסורתם וחכמיהם ונחנק באילן גדול - שיתכבד וילמד ביידיש... וישיל מעליו את אדרת הפיוט העירקי וספרי הקבלה והפסיקה המזרחיים...
הלה שימש את כל זקני חכמי בבל באדיקות
מהם ח"ר ניסים כדורי, ח"ר יעקב מוצפי, ח"ר סלמן מוצפי, ח"ר יצחק ניסים, ועוד ועוד. ולא לחינם הפליג כ"כ בתורת הסוד.
הדברים שאתה כותב המה חוצפה וביזוי ת"ח מגדולי הדור ואין תרופה למכתך.
 
אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.
דמיונות.
הרב הנ"ל לפני שהגיע לארץ ישראל למד בישיבת גייטסהד, וכשהגיע לארץ למד בפוניבז' מתי הספיק ללמוד בדבר ירושלים איני יודע.
 
לאילו רבותיו אתה מכוון?

אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.

הגרי"י קנייבסקי שייך לעולם אחר, לדור אחר שלא הבין כל כך במסורת הספרדים.

אגב, הוא לא כתב את הספר אורחות רבנו, ובוודאי שלא כיון את דבריו לפרסום בציבור. סה"כ ציטטו מה שאמר בבית...

ואם כבר מחשבות חלק מחכמי בני ברק על מסורת ספרד... הגאון הנ"ל חשב שכל הספרדים טועים בזה שלא קוראים את הקמץ כאשכנזים... יש עוד פנינים מחכמי בני ברק על ספרי התורה, המשקלות, ועל חכמי הספרדים... ואכמ"ל, שכבר דחו דבריהם חכמי התורה מבני אשכנז וספרד כאחד. מי שמאמץ גישה מגנה על הספרדים מסורתם וחכמיהם ונחנק באילן גדול - שיתכבד וילמד ביידיש... וישיל מעליו את אדרת הפיוט העירקי וספרי הקבלה והפסיקה המזרחיים...
קצת סדר בדברים:
אולי הרב הורביץ לימד אותו את צעדיו הראשונים, אך הגר"י הלל שליט"א למד בגייטסהד, ולאחמ"כ בפוניבז' אצל מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל.
אז בהחלט כן, אלו רבותיו לכל דבר ועניין.

לגבי המשנה ברורה, אני אכתוב מה שאני יודע מידיעה ברורה, בתחילה הגר"י הלל הורה שהוא רוצה שהמשנ"ב יהיה לכל כלל ישראל, ואמר להכניס אף את פסקי מרן הגרע"י זיע"א, וכך היה. ולפני ההדפסה הגרי"ש קנייבסקי שליט"א סיפר זאת לאביו מרן הגרח"ק זיע"א, ומרן הגרח"ק אמר לו להודיע לאהבת שלום שאם הם לא מסירים את כל פסקי מרן זיע"א מהספר, אין רשות להדפיס את הסכמתו!

הגר"י הלל העדיף את הסכמת מרן הגרח"ק זיע"א, מאשר את פסקי מרן הגרע"י, מכיון שבלאו הכי הוא חולק על פסקי מרן וגישתו בהלכה, אלא שהוא רצה שיהיה משנ"ב לכלל הציבור, ואם מרן הגרח"ק חולק וסבור להשמיט פסקי מרן [כדעת אביו מרן הקה"י זיע"א], יש להוריד את פסקיו מהספר.

כל זה אני כותב מידיעה אישית. וכל מי שתולה בוקי סריקי בהגאון המקובל הגר"י הלל שליט"א כאילו הוא התנגד להכניס פסקי מרן זיע"א למשנ"ב - אינו אלא תועה ומבזה תלמידי חכמים ואין רפואה למכתו!!!

ואני באופן אישי דברתי כמה פעמים עם הגר"י הלל שליט"א, והוא העריך מאוד את תורתו של מרן זיע"א, ואף עשה לו מספד גדול לכבודה של תורה בישיבת אהבת שלום תכב"ץ, אלא שהיה חולק עליו בהלכה. ומכאן כל מי שמזלזל בו מחמת הענין הנ"ל - אין זה אלא סילוף והשתקת דעות שונות, שיטה זו לא היתה מקובלת מאז ומעולם ביהדות. מאז ומעולם רבותינו חלקו בדבר הלכה, ובפרט שהוא תולה עצמו באילן גדול מרן הרי"ח טוב זללה"ה ורבינו האר"י החי זיע"א.

אך משום מה - כל הנ"ל לא מעניין את דעת תלמידי הראשל"צ, והם ממשיכים לזלזל בו ולהשמיצו ללא הרף, כביכול חלק על עשרת הדברות. רח"ל.
 
לאילו רבותיו אתה מכוון?

אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.
ידועים דברי הח"ח בגודל האיסור החמור לומר לבעל תשובה "זכור מעשיך הראשונים".
ובעיקר העניין, היו גדולים רבים שלא הגיעו מבית חרדי, וד"ל.
הגרי"י קנייבסקי שייך לעולם אחר, לדור אחר שלא הבין כל כך במסורת הספרדים.
מה הקשר בין ספר יבי"א למסורת הספרדים? וכי עניין היתר מכירה קשור למסורת הספרדים?
אגב, הוא לא כתב את הספר אורחות רבנו, ובוודאי שלא כיון את דבריו לפרסום בציבור. סה"כ ציטטו מה שאמר בבית...
מה שאמר שיבי"א זה ספר טוב למראי מקומות,
נראה לך שאמר את זה לעצמו?
דעתו ידועה שלא לפסוק מספר זה הלכות.
ואם כבר מחשבות חלק מחכמי בני ברק על מסורת ספרד... הגאון הנ"ל חשב שכל הספרדים טועים בזה שלא קוראים את הקמץ כאשכנזים...
לא מדוייק בכלל. הוא טוען שצריך להבדיל בין קמץ לפתח, וזה לכו"ע, גם לבני עדות המזרח. עי' בשו"ע שכתב שמברכים "להניח" תפילין עם קמץ תחת הה"א, וכבר האריכו בזה ברבינו בחיי, האבן עזרא, ועד ועוד, עד שו"ת יבא ידיד סי' י.
מי שמאמץ גישה מגנה על הספרדים מסורתם וחכמיהם ונחנק באילן גדול - שיתכבד וילמד ביידיש... וישיל מעליו את אדרת הפיוט העירקי וספרי הקבלה והפסיקה המזרחיים...
גיבובי שטויות.
 
ידועים דברי הח"ח בגודל האיסור החמור לומר לבעל תשובה "זכור מעשיך הראשונים".
ובעיקר העניין, היו גדולים רבים שלא הגיעו מבית חרדי, וד"ל.
איזה עוון הוזכר? הוזכר איפה למד ומה הייתה דרך הלימוד שם
מה הקשר בין ספר יבי"א למסורת הספרדים? וכי עניין היתר מכירה קשור למסורת הספרדים?
מעבר למסורת של מעשים כן / לא, יש מסורת של מחשבה של הנהגות של אופי
מה שאמר שיבי"א זה ספר טוב למראי מקומות,
נראה לך שאמר את זה לעצמו?
דעתו ידועה שלא לפסוק מספר זה הלכות.

לא מדוייק בכלל. הוא טוען שצריך להבדיל בין קמץ לפתח, וזה לכו"ע, גם לבני עדות המזרח. עי' בשו"ע שכתב שמברכים "להניח" תפילין עם קמץ תחת הה"א, וכבר האריכו בזה ברבינו בחיי, האבן עזרא, ועד ועוד, עד שו"ת יבא ידיד סי' י.
הוא לא טוען שצריך להבדיל, הוא טוען שצריך להבדיל הרבה הרבה כמו האשכנזים
גיבובי שטויות.
מותר להתייחס בכבוד לבני אדם.
 
איזה עוון הוזכר? הוזכר איפה למד ומה הייתה דרך הלימוד שם
מכך שדאג לכתוב שזו ישיבה לבעלי תשובה.
מעבר למסורת של מעשים כן / לא, יש מסורת של מחשבה של הנהגות של אופי
ומה המסורת הספרדית שונה בזה מהמסורת האשכנזית?
הוא לא טוען שצריך להבדיל, הוא טוען שצריך להבדיל הרבה הרבה כמו האשכנזים
כיון שלא מבדילים בצורה הספרדית, לפחות עדיף שיבדילו בצורה האשכנזית.
מותר להתייחס בכבוד לבני אדם.
חובה להתייחס בכבוד לגדולי ישראל.
 
מכך שדאג לכתוב שזו ישיבה לבעלי תשובה.
(y)
ומה המסורת הספרדית שונה בזה מהמסורת האשכנזית?
המסורת האשכנזית הייתה הרבה יותר מחרימה ומרחקת, ואילו הספרדית יותר מקרבת (אא"כ מישהו בא לקלקל שיצאו נגדם בכל תוקף וגדרו גדרות וכו)
כיון שלא מבדילים בצורה הספרדית, לפחות עדיף שיבדילו בצורה האשכנזית.
??
חובה להתייחס בכבוד לגדולי ישראל.
מסכים איתך
 
1. קצת סדר בדברים:
אולי הרב הורביץ לימד אותו את צעדיו הראשונים, אך הגר"י הלל שליט"א למד בגייטסהד, ולאחמ"כ בפוניבז' אצל מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל.
אז בהחלט כן, אלו רבותיו לכל דבר ועניין.
אתה מתבסס על המכלול? אשמח לדעת באיזה מחזור למד הגר"י. דעתו של הרב שך נוחה מלהתעלם מהרב עובדיה? אתה יודע שפסיקותיו של הרב עובדיה התפרסמו ביתד נאמן כמה פעמים בהוראת מרן הרב שך זצ"ל (סתם אגב, בין היתר פורסמה דעתו בעניין קריאת שם השם, מוסף שבת קודש מקץ תשמ"ט, לצד הגר"ח קנייבסקי וכו'). הוא קיבל שם כבוד גדול "כרבינו מרן נשיא מועצת חכמי התורה הגאון". האם הרב שך שינה את דעתו בעקבות התרגיל המסריח?
 
זה אולי לא חכם ולא מוסרי
אבל זה לא מתיר לבזות ת"ח באופן פומבי יומם ולילה בפני ההמון הנבער בכתב ובע"פ.
זה מזכיר את הילדים שמתקוטטים מי התחיל.
בקיצור: הרב ימ"ה לא ביזה אף אחד
אני אישית מאוד מעריך את פועלו בין בהרבצת והקמת מוסדות של תורה ובין במכון אהבת שלום. לא מסכים עם עצם הביזוי, אבל במקרה הזה, ורק במקרה הזה, אני יכול להבין את הגר"י.
 
אני אישית מאוד מעריך את פועלו בין בהרבצת והקמת מוסדות של תורה ובין במכון אהבת שלום. לא מסכים עם עצם הביזוי, אבל במקרה הזה, ורק במקרה הזה, אני יכול להבין את הגר"י.
להזכירך מי תלמידי הגר"י הלל [בסוד]
הגר"ש אוירבך
הגר"ש פינקוס
הגר"ד פריש בעל המתוק מדבש [כמבואר בהסכמתו לזוהר]
הגר"מ שוע
הגרי"מ זילבר
האדמו"ר מקומרנא
האדמו"ר מתולדות אהרן
הגר"מ ברנשטיין,
ועוד אלפים אלפים של ת"ח צנועים שהעמידם בתורת הסוד שאין איש מכירם
וכגון הגאון הגדול הצנוע רבי יעקב בן שמעון מהדיר השמן ששון שאין איש מכירו וכמוהו רבים רבים.
 
הרב יעקב הלל למד מגיל 12 בישיבת מנשסתר [ישיבה תיכונית] ואח''כ בגייטסהד ובפוניבז'
הוא מעולם לא למד בישיבת דבר ירושלים
והוא גם לא חזר בתשובה, הוא הגיע מבית דתי אמנם לא חזק במיוחד, אבל הוריו שלחו אותו לישיבה מהודו לאנגליה בגיל 12!!!!

כל הדיבורים של הרב יצחק יוסף - שהיה אוכל נחשים עד גיל עשרים וכו' וכו' [אמר את זה כמה פעמים בלוין אמנם בלי להזכיר את השם] זה כיד הדמיון
 
להזכירך מי תלמידי הגר"י הלל [בסוד]
הגר"ש אוירבך
הגר"ש פינקוס
הגר"ד פריש בעל המתוק מדבש [כמבואר בהסכמתו לזוהר]
הגר"מ שוע
הגרי"מ זילבר
האדמו"ר מקומרנא
האדמו"ר מתולדות אהרן
הגר"מ ברנשטיין,
ועוד אלפים אלפים של ת"ח צנועים שהעמידם בתורת הסוד שאין איש מכירם
וכגון הגאון הגדול הצנוע רבי יעקב בן שמעון מהדיר השמן ששון שאין איש מכירו וכמוהו רבים רבים.
הגרש אוירבאך אינו תלמידו
 
אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.
מלבד העובדה שאתה דובר שקרים, מה אתה בא לומר בזה?
ולהבדיל יש לי דווקא שמועה אמיתית לומר לך: אני שמעתי (וכל אחד יכול לשמוע כאן ) מהגר"ד יוסף, שמרן הגרע"י זצוק"ל סיפר בעצמו שהגאון חכם נתן סאלם זצוק"ל לימד אותו את צעדיו הראשונים בגמרא
 
סתם כך ישיבת דבר ירושלים הוקמה באותם שנים של אהבת שלום

מה שכן יכול להיות שלמד איתו בישיבת גייטסהד
 
מלבד העובדה שאתה דובר שקרים, מה אתה בא לומר בזה?
ולהבדיל יש לי דווקא שמועה אמיתית לומר לך: אני שמעתי (וכל אחד יכול לשמוע כאן ) מהגר"ד יוסף, שמרן הגרע"י זצוק"ל סיפר בעצמו שהגאון חכם נתן סאלם זצוק"ל לימד אותו את צעדיו הראשונים בגמרא
לא מדובר על הרב הלל תמשיך ככה... אתה יכול גם לקלל
 
להזכירך מי תלמידי הגר"י הלל [בסוד]
הגר"ש אוירבך
הגר"ש פינקוס
הגר"ד פריש בעל המתוק מדבש [כמבואר בהסכמתו לזוהר]
הגר"מ שוע
הגרי"מ זילבר
האדמו"ר מקומרנא
האדמו"ר מתולדות אהרן
הגר"מ ברנשטיין,
ועוד אלפים אלפים של ת"ח צנועים שהעמידם בתורת הסוד שאין איש מכירם
וכגון הגאון הגדול הצנוע רבי יעקב בן שמעון מהדיר השמן ששון שאין איש מכירו וכמוהו רבים רבים.
לא יודע אם ההגדרה הנכונה היא 'תלמידיו', אבל יש להזכיר גם את הגאון ר' שריה דבילצקי ועוד רבים רבים ת"ח עצומים שהיו משתתפי השיעור בשנים הראשונות בפרט.
(אגב, יש שמועה שהיתה תקופה בה הגר"י הלל היה נוסע לבני ברק ללמד את הגרד"ל קבלה)
 
להזכירך מי תלמידי הגר"י הלל [בסוד]
הגר"ש אוירבך
הגר"ש פינקוס
הגר"ד פריש בעל המתוק מדבש [כמבואר בהסכמתו לזוהר]
הגר"מ שוע
הגרי"מ זילבר
האדמו"ר מקומרנא
האדמו"ר מתולדות אהרן
הגר"מ ברנשטיין,
ועוד אלפים אלפים של ת"ח צנועים שהעמידם בתורת הסוד שאין איש מכירם
וכגון הגאון הגדול הצנוע רבי יעקב בן שמעון מהדיר השמן ששון שאין איש מכירו וכמוהו רבים רבים.
אתה לא מזכיר לי כי אינני יודע מאומה מכ"ז (למעט רבי מיכל ששמעתיו שהוא למד איתו חברותא)
 
מחילה מכת"ר אבל לא הבנתי מה כוונתך לומר
אולי תואיל להשתמש בסימני פיסוק וכדו'
או להסביר את עצמך יותר טוב, לתועלת הכלל
אני אתנדב להסביר לך. לפי מה שאני מבין.
לגבי תחילת דבריו: הוא אומר שבקטע שהבאת לא מדובר על הרב הלל. נראה לי שהוא לא קרא טוב מה הבאת ולא הבין מה רצית (תאמת? גם אני לא הבנתי מה רצית, וקראתי כמה פעמים)
לגבי סוף דבריו: הוא אומר שהלשון הירודה שלך לא מרשימה אותו (ואותנו) ואתה יכול גם לקלל ולנסות להפחיד. אם תבוא עם טענות לעניין נתייחס לעניין, ואם לאו - לאו.
 
ראשי תחתית