יסודות בפסיקה ובשרשרת הדורות:
בבקשהנשמח לראות עוד ועוד מגאון הקבלה ושר בית הזוהר
תודה
לאילו רבותיו אתה מכוון?האם דברי הגרי"י קניבסקי זצוק"ל שהובאו ב'ארחות רבינו' זה בסדר?
האם הגר"י הלל שליט"א לא יכול לסבור בזה כרבותיו?
הלה שימש את כל זקני חכמי בבל באדיקותלאילו רבותיו אתה מכוון?
אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.
הגרי"י קנייבסקי שייך לעולם אחר, לדור אחר שלא הבין כל כך במסורת הספרדים.
אגב, הוא לא כתב את הספר אורחות רבנו, ובוודאי שלא כיון את דבריו לפרסום בציבור. סה"כ ציטטו מה שאמר בבית...
ואם כבר מחשבות חלק מחכמי בני ברק על מסורת ספרד... הגאון הנ"ל חשב שכל הספרדים טועים בזה שלא קוראים את הקמץ כאשכנזים... יש עוד פנינים מחכמי בני ברק על ספרי התורה, המשקלות, ועל חכמי הספרדים... ואכמ"ל, שכבר דחו דבריהם חכמי התורה מבני אשכנז וספרד כאחד. מי שמאמץ גישה מגנה על הספרדים מסורתם וחכמיהם ונחנק באילן גדול - שיתכבד וילמד ביידיש... וישיל מעליו את אדרת הפיוט העירקי וספרי הקבלה והפסיקה המזרחיים...
דמיונות.אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.
באילו שנים הוא למד בישיבות הנ"ל?דמיונות.
הרב הנ"ל לפני שהגיע לארץ ישראל למד בישיבת גייטסהד, וכשהגיע לארץ למד בפוניבז' מתי הספיק ללמוד בדבר ירושלים איני יודע.
קצת סדר בדברים:לאילו רבותיו אתה מכוון?
אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.
הגרי"י קנייבסקי שייך לעולם אחר, לדור אחר שלא הבין כל כך במסורת הספרדים.
אגב, הוא לא כתב את הספר אורחות רבנו, ובוודאי שלא כיון את דבריו לפרסום בציבור. סה"כ ציטטו מה שאמר בבית...
ואם כבר מחשבות חלק מחכמי בני ברק על מסורת ספרד... הגאון הנ"ל חשב שכל הספרדים טועים בזה שלא קוראים את הקמץ כאשכנזים... יש עוד פנינים מחכמי בני ברק על ספרי התורה, המשקלות, ועל חכמי הספרדים... ואכמ"ל, שכבר דחו דבריהם חכמי התורה מבני אשכנז וספרד כאחד. מי שמאמץ גישה מגנה על הספרדים מסורתם וחכמיהם ונחנק באילן גדול - שיתכבד וילמד ביידיש... וישיל מעליו את אדרת הפיוט העירקי וספרי הקבלה והפסיקה המזרחיים...
ידועים דברי הח"ח בגודל האיסור החמור לומר לבעל תשובה "זכור מעשיך הראשונים".לאילו רבותיו אתה מכוון?
אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.
מה הקשר בין ספר יבי"א למסורת הספרדים? וכי עניין היתר מכירה קשור למסורת הספרדים?הגרי"י קנייבסקי שייך לעולם אחר, לדור אחר שלא הבין כל כך במסורת הספרדים.
מה שאמר שיבי"א זה ספר טוב למראי מקומות,אגב, הוא לא כתב את הספר אורחות רבנו, ובוודאי שלא כיון את דבריו לפרסום בציבור. סה"כ ציטטו מה שאמר בבית...
לא מדוייק בכלל. הוא טוען שצריך להבדיל בין קמץ לפתח, וזה לכו"ע, גם לבני עדות המזרח. עי' בשו"ע שכתב שמברכים "להניח" תפילין עם קמץ תחת הה"א, וכבר האריכו בזה ברבינו בחיי, האבן עזרא, ועד ועוד, עד שו"ת יבא ידיד סי' י.ואם כבר מחשבות חלק מחכמי בני ברק על מסורת ספרד... הגאון הנ"ל חשב שכל הספרדים טועים בזה שלא קוראים את הקמץ כאשכנזים...
גיבובי שטויות.מי שמאמץ גישה מגנה על הספרדים מסורתם וחכמיהם ונחנק באילן גדול - שיתכבד וילמד ביידיש... וישיל מעליו את אדרת הפיוט העירקי וספרי הקבלה והפסיקה המזרחיים...
איזה עוון הוזכר? הוזכר איפה למד ומה הייתה דרך הלימוד שםידועים דברי הח"ח בגודל האיסור החמור לומר לבעל תשובה "זכור מעשיך הראשונים".
ובעיקר העניין, היו גדולים רבים שלא הגיעו מבית חרדי, וד"ל.
מעבר למסורת של מעשים כן / לא, יש מסורת של מחשבה של הנהגות של אופימה הקשר בין ספר יבי"א למסורת הספרדים? וכי עניין היתר מכירה קשור למסורת הספרדים?
הוא לא טוען שצריך להבדיל, הוא טוען שצריך להבדיל הרבה הרבה כמו האשכנזיםמה שאמר שיבי"א זה ספר טוב למראי מקומות,
נראה לך שאמר את זה לעצמו?
דעתו ידועה שלא לפסוק מספר זה הלכות.
לא מדוייק בכלל. הוא טוען שצריך להבדיל בין קמץ לפתח, וזה לכו"ע, גם לבני עדות המזרח. עי' בשו"ע שכתב שמברכים "להניח" תפילין עם קמץ תחת הה"א, וכבר האריכו בזה ברבינו בחיי, האבן עזרא, ועד ועוד, עד שו"ת יבא ידיד סי' י.
מותר להתייחס בכבוד לבני אדם.גיבובי שטויות.
מכך שדאג לכתוב שזו ישיבה לבעלי תשובה.איזה עוון הוזכר? הוזכר איפה למד ומה הייתה דרך הלימוד שם
ומה המסורת הספרדית שונה בזה מהמסורת האשכנזית?מעבר למסורת של מעשים כן / לא, יש מסורת של מחשבה של הנהגות של אופי
כיון שלא מבדילים בצורה הספרדית, לפחות עדיף שיבדילו בצורה האשכנזית.הוא לא טוען שצריך להבדיל, הוא טוען שצריך להבדיל הרבה הרבה כמו האשכנזים
חובה להתייחס בכבוד לגדולי ישראל.מותר להתייחס בכבוד לבני אדם.
מכך שדאג לכתוב שזו ישיבה לבעלי תשובה.
המסורת האשכנזית הייתה הרבה יותר מחרימה ומרחקת, ואילו הספרדית יותר מקרבת (אא"כ מישהו בא לקלקל שיצאו נגדם בכל תוקף וגדרו גדרות וכו)ומה המסורת הספרדית שונה בזה מהמסורת האשכנזית?
??כיון שלא מבדילים בצורה הספרדית, לפחות עדיף שיבדילו בצורה האשכנזית.
מסכים איתךחובה להתייחס בכבוד לגדולי ישראל.
אתה מתבסס על המכלול? אשמח לדעת באיזה מחזור למד הגר"י. דעתו של הרב שך נוחה מלהתעלם מהרב עובדיה? אתה יודע שפסיקותיו של הרב עובדיה התפרסמו ביתד נאמן כמה פעמים בהוראת מרן הרב שך זצ"ל (סתם אגב, בין היתר פורסמה דעתו בעניין קריאת שם השם, מוסף שבת קודש מקץ תשמ"ט, לצד הגר"ח קנייבסקי וכו'). הוא קיבל שם כבוד גדול "כרבינו מרן נשיא מועצת חכמי התורה הגאון". האם הרב שך שינה את דעתו בעקבות התרגיל המסריח?1. קצת סדר בדברים:
אולי הרב הורביץ לימד אותו את צעדיו הראשונים, אך הגר"י הלל שליט"א למד בגייטסהד, ולאחמ"כ בפוניבז' אצל מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל.
אז בהחלט כן, אלו רבותיו לכל דבר ועניין.
אני אישית מאוד מעריך את פועלו בין בהרבצת והקמת מוסדות של תורה ובין במכון אהבת שלום. לא מסכים עם עצם הביזוי, אבל במקרה הזה, ורק במקרה הזה, אני יכול להבין את הגר"י.זה אולי לא חכם ולא מוסרי
אבל זה לא מתיר לבזות ת"ח באופן פומבי יומם ולילה בפני ההמון הנבער בכתב ובע"פ.
זה מזכיר את הילדים שמתקוטטים מי התחיל.
בקיצור: הרב ימ"ה לא ביזה אף אחד
להזכירך מי תלמידי הגר"י הלל [בסוד]אני אישית מאוד מעריך את פועלו בין בהרבצת והקמת מוסדות של תורה ובין במכון אהבת שלום. לא מסכים עם עצם הביזוי, אבל במקרה הזה, ורק במקרה הזה, אני יכול להבין את הגר"י.
הגרש אוירבאך אינו תלמידולהזכירך מי תלמידי הגר"י הלל [בסוד]
הגר"ש אוירבך
הגר"ש פינקוס
הגר"ד פריש בעל המתוק מדבש [כמבואר בהסכמתו לזוהר]
הגר"מ שוע
הגרי"מ זילבר
האדמו"ר מקומרנא
האדמו"ר מתולדות אהרן
הגר"מ ברנשטיין,
ועוד אלפים אלפים של ת"ח צנועים שהעמידם בתורת הסוד שאין איש מכירם
וכגון הגאון הגדול הצנוע רבי יעקב בן שמעון מהדיר השמן ששון שאין איש מכירו וכמוהו רבים רבים.
האוכל נחשים זה ת"ח חשוב אחר.אוכל נחשים עד גיל עשרים וכו'
אני לא יודעהאוכל נחשים זה ת"ח חשוב אחר.
מלבד העובדה שאתה דובר שקרים, מה אתה בא לומר בזה?אני שמעתי מהגאון רבי ברוך הורביץ, מחזיר בתשובה ותיק, שהוא לימד את הגאון רבי יעקב הלל את צעדיו הראשונים והמתקדמים ביהדות בישיבת דבר ירושלים. הגאון ר"ב הורביץ הוא איש תם וישר וירא אלוקים ורחוק מסברות הבל כנ"ל.
לא מדובר על הרב הלל תמשיך ככה... אתה יכול גם לקללמלבד העובדה שאתה דובר שקרים, מה אתה בא לומר בזה?
ולהבדיל יש לי דווקא שמועה אמיתית לומר לך: אני שמעתי (וכל אחד יכול לשמוע כאן ) מהגר"ד יוסף, שמרן הגרע"י זצוק"ל סיפר בעצמו שהגאון חכם נתן סאלם זצוק"ל לימד אותו את צעדיו הראשונים בגמרא
הרב ברוך הורביץ עסק בקירוב באנגליה.סתם כך ישיבת דבר ירושלים הוקמה באותם שנים של אהבת שלום
מה שכן יכול להיות שלמד איתו בישיבת גיצהד
לא יודע אם ההגדרה הנכונה היא 'תלמידיו', אבל יש להזכיר גם את הגאון ר' שריה דבילצקי ועוד רבים רבים ת"ח עצומים שהיו משתתפי השיעור בשנים הראשונות בפרט.להזכירך מי תלמידי הגר"י הלל [בסוד]
הגר"ש אוירבך
הגר"ש פינקוס
הגר"ד פריש בעל המתוק מדבש [כמבואר בהסכמתו לזוהר]
הגר"מ שוע
הגרי"מ זילבר
האדמו"ר מקומרנא
האדמו"ר מתולדות אהרן
הגר"מ ברנשטיין,
ועוד אלפים אלפים של ת"ח צנועים שהעמידם בתורת הסוד שאין איש מכירם
וכגון הגאון הגדול הצנוע רבי יעקב בן שמעון מהדיר השמן ששון שאין איש מכירו וכמוהו רבים רבים.
אתה לא מזכיר לי כי אינני יודע מאומה מכ"ז (למעט רבי מיכל ששמעתיו שהוא למד איתו חברותא)להזכירך מי תלמידי הגר"י הלל [בסוד]
הגר"ש אוירבך
הגר"ש פינקוס
הגר"ד פריש בעל המתוק מדבש [כמבואר בהסכמתו לזוהר]
הגר"מ שוע
הגרי"מ זילבר
האדמו"ר מקומרנא
האדמו"ר מתולדות אהרן
הגר"מ ברנשטיין,
ועוד אלפים אלפים של ת"ח צנועים שהעמידם בתורת הסוד שאין איש מכירם
וכגון הגאון הגדול הצנוע רבי יעקב בן שמעון מהדיר השמן ששון שאין איש מכירו וכמוהו רבים רבים.
מחילה מכת"ר אבל לא הבנתי מה כוונתך לומרלא מדובר על הרב הלל תמשיך ככה... אתה יכול גם לקלל
אני אתנדב להסביר לך. לפי מה שאני מבין.מחילה מכת"ר אבל לא הבנתי מה כוונתך לומר
אולי תואיל להשתמש בסימני פיסוק וכדו'
או להסביר את עצמך יותר טוב, לתועלת הכלל