איש מאסף
חבר חדש
- הצטרף
- 29/11/24
- הודעות
- 186
מה שכתבתי במקו''א שפרצה המלחמה הכוללת האחרונה.
וצריך לעיין איפה אנחנו כעת.
האם המלחמה שלפנינו היא גוג ומגוג?
ננסה להבין את הנבואות כפשטן וכפי המבואר בדברי חז''ל המפורשים. הנה עד לפני כ7- שנה עדיין לא התקיים קיבוץ גלויות בארץ ישראל, היו אמנם תלמידי הגר''א והבעש''ט, ולמעלה בקדש עלו הרמב''ם לזמן קצר, והרמב''ן ועוד ראשונים. אבל יישוב יהודי מבוסס וקבוע רק ב70 שנה האחרונות.
בספר יחזקאל פרק לח מתוארת מלחמת גוג ומגוג. להיכן יבוא גוג? מבואר בפסוק ח':
"מִיָּמִים רַבִּים תִּפָּקֵד בְּאַחֲרִית הַשָּׁנִים תָּבוֹא אֶל אֶרֶץ מְשׁוֹבֶבֶת מֵחֶרֶב מְקֻבֶּצֶת מֵעַמִּים רַבִּים עַל הָרֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הָיוּ לְחָרְבָּה תָּמִיד וְהִיא מֵעַמִּים הוּצָאָה וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח כֻּלָּם".
בספר "אמת ליעקב" על אגדות הש"ס לרבינו יעקב מליסא בעל "נתיבות המשפט" ו"חוות דעת" כתב ביאור על סיפורי האגדות של רבה בר בר חנה אחד הסיפורים שמופיע שם שייך לעינייננו רבה בר בר חנה הפליג עם חבורת אנשים בים ולפתע הבחינו במה שנראה להם כיבשה הם עלו עליו והתחילו לבשל ולאפות שם אבל לאמיתו של דבר היה זה דג גדול וכשהרגיש הדג בחום הבישול התהפך וכל החבורה נפלה למים ואם לא שהיתה הספינה קרובה היו טובעים בים. וביאר בעל הנתיבות שראה רבה בר בר חנה ברוח הקודש שבאחרית הימים תהיה לישראל ממשלה על אומה אחת, ויחשבו שאין לאומה זו שום תקוה להתגבר על ישראל, ולכן ישראל יכניעו אותם יותר תחת ידם, והאומה הזו כשיציקו לה מאד תהפוך את הקערה על פיה ותתגבר על ישראל, ואם לא שהמשיח קרוב לבוא יטבעו ישראל מרוב הצרות.
הראיתי את מאמר הנתיבות הזה למורי הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל מיד אחרי מלחמת יום כפור והוא אמר לי שדברים אלו נכתבו ברוח הקודש, כיון שבתקופת הנתיבות רק בדרך נבואה אפשר היה לומר שעם ישראל ישלוט על איזו אומה דבר שמאד לא התקבל על הדעת באותה תקופה. וסיפר לי מורי הגאון רבי נחום זצ"ל שרבי ברוך בער בכל פעם שהיה מזכיר את שמו של הנתיבות היה אומר דער הייליגער נתיבות הנתיבות הקדוש מה שלא היה דרכו של רבי ברוך בער להתבטא על גאון אחר בדורו של הנתיבות (ספר בית יחיאל לרה''ג חנוך פרידמן אב''ד הר נוף).
כמו כן בגלות הארוכה של כ2000 שנה, פוגרומים, אניקויזיציה, שואה, מי חלם שנשוב ונתקבץ מבין כל האומות. על אדמת ארץ ישראל. אבל אכן זה קרה וזה נבואת יחזקאל.
"אֶרֶץ מְשׁוֹבֶבֶת מֵחֶרֶב, מְקֻבֶּצֶת מֵעַמִּים רַבִּים, עַל הָרֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הָיוּ לְחָרְבָּה תָּמִיד וְהִיא מֵעַמִּים הוּצָאָה, וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח כֻּלָּם".
מצב שכזה שעם ישראל קבלו אישור מאומות העולם להחזיק בארץ 'והיא מעמים הוצאה', וכולם חיים בשלות עולמים, לא חולמים אפילו שיכול פתאום איזה צבא לתוך ארצנו. הרי הגבולות שמורים, ואפילו כלב לא יכול לעבור שם...
הרי שעד היום לא היה דבר כזה. גוג ומגוג צריך להיות דווקא היום.
ומי הם יהיו ראשי הלוחמים? כיום ציר הרשע, הם רוסיה, איראן, טורקיה. ולהם יש זרועות בכל מקום.
יחזקאל מתנבא (פסוקים ב-ד) "בֶּן אָדָם שִׂים פָּנֶיךָ אֶל גּוֹג אֶרֶץ הַמָּגוֹג נְשִׂיא רֹאשׁ מֶשֶׁךְ וְתֻבָל וְהִנָּבֵא עָלָיו: וְאָמַרְתָּ כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יֱדֹוִד הִנְנִי אֵלֶיךָ גּוֹג נְשִׂיא רֹאשׁ מֶשֶׁךְ וְתֻבָל: וְשׁוֹבַבְתִּיךָ וְנָתַתִּי חַחִים בִּלְחָיֶיךָ וְהוֹצֵאתִי אוֹתְךָ וְאֶת כָּל חֵילֶךָ סוּסִים וּפָרָשִׁים לְבֻשֵׁי מִכְלוֹל כֻּלָּם קָהָל רָב צִנָּה וּמָגֵן תֹּפְשֵׂי חֲרָבוֹת כֻּלָּם:
מי הוא 'גוג' 'נשיא משך ותובל'?
מציאה נפלאה אנו מוצאים בדברי התלמוד ירושלמי (מגילה דף י: ע''פ ביאור הפני משה) שמזהה עמים שנזכרים בתנ''ך והוא כותב ש'משך' זה 'מיסיא', ומפרש הפני משה ''מוסקווה''. כך גם כותב תלמידו הגדול של הרמח''ל רבי משה דוד ואלי בספרו ממלכת כהנים ''הוא הקיסר של מוסקוויא''.
התהליך שיקרה כדי שנשיא רוסיה יצא למלחמה הוא 'ושובבתיך' מה הכוונה? רש"י (יחזקאל פרק לח פסוק ד) "ושובבתיך" - אעשה אותך שובב אנבו"יישיר בלע"ז כל ההולך בשרירות לבו נקרא שובב כמו (ישעיה נ"ז) וילך שובב בדרך לבו". ''ונתתי חחים בלחייך'' – [רש"י יחזקאל פרק יט פסוק ד] "חחים - כמין טבעות ברזל נוקבין חוטמו ומושכין אותן בהן". רש"י יחזקאל פרק לח פסוק ד: דרך חיה להוציאה בחחים שבלחייה לפי שאינה רוצה לצאת, גם אני אתן בלבך הרהורין ויצר המושך אותך מארצך לבא על ארץ ישראל".
לפי המבואר נשיא משך ותובל לא ירצה בתחילה לצאת למלחמה עם ישראל. הוא לא יהיה שלם עם זה. ובכלל בתחילה הוא לא יהיה איש מלחמה כל כך. אבל יהיה 'שובב' כשעולה לו הרצון לתקוף הוא תוקף! עושה מה שבא לו בלי לספור את כל העולם.
ואכן הראשון שהחל במלחמה בתקופה האחרונה הוא נשיא רוסיה שתקף את אוקראינה בלי עוול בכפה. ולמרות שכל העולם הטילו עליו סנקציות הוא לא נכנע!
אולם יהיה שלב שני 'ונתתי חחים בלחייך' הוא לא ירצה להלחם בישראל, אבל הקב''ה יתן בלבו הרהורים ויצר המושך אותו לבא להלחם בארץ ישראל.
את ההתחלה של זה אנו רואים כבר, את השלב השני עדיין לא.
ומי יהיה דומיננטי במלחמה?
לפי המבואר בפסוקים (ה-ו) "פָּרַס כּוּשׁ וּפוּט אִתָּם כֻּלָּם מָגֵן וְכוֹבָע: גֹּמֶר וְכָל אֲגַפֶּיהָ בֵּית תּוֹגַרְמָה יַרְכְּתֵי צָפוֹן וְאֶת כָּל אֲגַפָּיו עַמִּים רַבִּים אִתָּךְ". איראן, כוש, גרמניה ובנותיה, וטורקיה ובנותיה.
את המציאות של איראן ובנותיה, אנו רואים, כל הציר האיסלאמי הוא רק 'שליח' ביד המשלח האיראני, ותו לא.
גרמניה ובנותיה אינם פעילים במלחמה. למרות ההתחסדות האירופית בהאג. שגרמניה אמרה שתשמור את החוק הבינלאומי.
אבל נשיא טורקיה מצהיר שרוצה לפלוש לישראל כמו שפלש ללוב. וכיוצא בזה.
האם אנחנו לא קרובים ביותר למלחמת גוג ומגוג?
האם אנחנו לא בשלבי התהוותה?
השלב השני של 'גוג ומגוג' –
(י) כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יֱדֹוִד וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יַעֲלוּ דְבָרִים עַל לְבָבֶךָ וְחָשַׁבְתָּ מַחֲשֶׁבֶת רָעָה:
(יא) וְאָמַרְתָּ אֶעֱלֶה עַל אֶרֶץ פְּרָזוֹת אָבוֹא הַשֹּׁקְטִים יֹשְׁבֵי לָבֶטַח כֻּלָּם יֹשְׁבִים בְּאֵין חוֹמָה וּבְרִיחַ וּדְלָתַיִם אֵין לָהֶם:
(יב) לִשְׁלֹל שָׁלָל וְלָבֹז בַּז לְהָשִׁיב יָדְךָ עַל חֳרָבוֹת נוֹשָׁבֹת וְאֶל עַם מְאֻסָּף מִגּוֹיִם עֹשֶׂה מִקְנֶה וְקִנְיָן יֹשְׁבֵי עַל טַבּוּר הָאָרֶץ:
(יג) שְׁבָא וּדְדָן וְסֹחֲרֵי תַרְשִׁישׁ וְכָל כְּפִרֶיהָ יֹאמְרוּ לְךָ הֲלִשְׁלֹל שָׁלָל אַתָּה בָא הֲלָבֹז בַּז הִקְהַלְתָּ קְהָלֶךָ לָשֵׂאת כֶּסֶף וְזָהָב לָקַחַת מִקְנֶה וְקִנְיָן לִשְׁלֹל שָׁלָל גָּדוֹל:
השלב השלישי-
(יד) לָכֵן הִנָּבֵא בֶן אָדָם וְאָמַרְתָּ לְגוֹג כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יֱדֹוִד הֲלוֹא בַּיּוֹם הַהוּא בְּשֶׁבֶת עַמִּי יִשְׂרָאֵל לָבֶטַח תֵּדָע:
(טו) וּבָאתָ מִמְּקוֹמְךָ מִיַּרְכְּתֵי צָפוֹן אַתָּה וְעַמִּים רַבִּים אִתָּךְ רֹכְבֵי סוּסִים כֻּלָּם קָהָל גָּדוֹל וְחַיִל רָב:
(טז) וְעָלִיתָ עַל עַמִּי יִשְׂרָאֵל כֶּעָנָן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים תִּהְיֶה וַהֲבִאוֹתִיךָ עַל אַרְצִי לְמַעַן דַּעַת הַגּוֹיִם אֹתִי בְּהִקָּדְשִׁי בְךָ לְעֵינֵיהֶם גּוֹג:
(יז) כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יֱדֹוִד הַאַתָּה הוּא אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי בְּיָמִים קַדְמוֹנִים בְּיַד עֲבָדַי נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּבְּאִים בַּיָּמִים הָהֵם שָׁנִים לְהָבִיא אֹתְךָ עֲלֵיהֶם:
(יח) וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא בְּיוֹם בּוֹא גוֹג עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל נְאֻם אֲדֹנָי יֱדֹוִד תַּעֲלֶה חֲמָתִי בְּאַפִּי:
(יט) וּבְקִנְאָתִי בְאֵשׁ עֶבְרָתִי דִּבַּרְתִּי אִם לֹא בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה רַעַשׁ גָּדוֹל עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל
(כ) וְרָעֲשׁוּ מִפָּנַי דְּגֵי הַיָּם וְעוֹף הַשָּׁמַיִם וְחַיַּת הַשָּׂדֶה וְכָל הָרֶמֶשׂ הָרֹמֵשׂ עַל הָאֲדָמָה וְכֹל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְנֶהֶרְסוּ הֶהָרִים וְנָפְלוּ הַמַּדְרֵגוֹת וְכָל חוֹמָה לָאָרֶץ תִּפּוֹל:
(כא) וְקָרָאתִי עָלָיו לְכָל הָרַי חֶרֶב נְאֻם אֲדֹנָי יֱדֹוִד חֶרֶב אִישׁ בְּאָחִיו תִּהְיֶה:
(כב) וְנִשְׁפַּטְתִּי אִתּוֹ בְּדֶבֶר וּבְדָם וְגֶשֶׁם שׁוֹטֵף וְאַבְנֵי אֶלְגָּבִישׁ אֵשׁ וְגָפְרִית אַמְטִיר עָלָיו וְעַל אֲגַפָּיו וְעַל עַמִּים רַבִּים אֲשֶׁר אִתּוֹ:
(כג) וְהִתְגַּדִּלְתִּי וְהִתְקַדִּשְׁתִּי וְנוֹדַעְתִּי לְעֵינֵי גּוֹיִם רַבִּים וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְדֹוָד:
בעקבות הנ"ל, ועוד טקסטים רבים שנכתבו בשנה וחצי האחרונות, נראה לדון גבי הא דאמר שמואל (סנהד' צז) "תיפח רוחם של מחשבי קיצין"
האם יש איסור בכך,
או"ד שאין איסור אך אין טעם לעסוק בכך,
או"ד שאין בעיה אך זה רק גורם למפח נפש.