אז כעת תסביר לי איפה ראית חזרה בדין, אני ראיתי רק הבהרה בקשר לנקודה שלא הובהרה בתחילה.
במכתב כתוב שהגיורים גיורים.
ובדו שיח נאמר שהם גיורים רק לחומרא.
אם זו הבהרה, אז מה זו חזרה ?
אז כעת תסביר לי איפה ראית חזרה בדין, אני ראיתי רק הבהרה בקשר לנקודה שלא הובהרה בתחילה.
כעת עברתי על הפרק העוסק בזה בס' השקדן וגם שם כותב שזה בדיוק היה הנידון:אחזור שוב: אם כל הויכוח היה רק בעל פה או בכתב, לא היה קורה כל הנ"ל.
אין תימוכין לסיפורי ר' יחזקאל. הוא היה רק קשור לפגישה אצל הגר"מ שטרנבוך עם הרב יצחק יוסף
כמדומה שהרעיון להוציא מכתב הבהרה עלה לראשונה בפגישה זו, וזה מה שאכן בסוף סיים את הסיפור.(שלא הובילה לשום מקום).
כוונתך לסתירה בין דברי הרב יצחק למכתבו של אביו, ולא על סתירה בדברי אביו עצמו?במכתב כתוב שהגיורים גיורים.
ובדו שיח נאמר שהם גיורים רק לחומרא.
אם זו הבהרה, אז מה זו חזרה ?
על זה נסוב כל הויכוח, לא ?כוונתך לסתירה בין דברי הרב יצחק למכתבו של אביו, ולא על סתירה בדברי אביו עצמו?
טיוטה שלה עכ"פ העלו כאן.את ההבהרה אף אחד עוד לא העלה לכאן, ואיש אינו יודע מה כתיב בה.
טיוטה שלה עכ"פ העלו כאן.
שם אין זכר לכך שזה רק לחומרא, אלא רק שזה על מה שהיה בדיעבד ומכאן ולהבא יוחמרו התנאים.
אאל"ט זה יצא ע"י אנשי הרב יצחק יוסףאני חושב שלא ראוי להעלות דברים שנאמרו בחדרי חדרים
אפי' שהדיין יודע בוודאות באומדנא דמוכח שהוא אינו מתכוון באמת???הגר"ע התייחס לגיור הצבאי כגיור אמיתי, וההצרה בפני הדיין הצבאי הספיקה לו (אפי' שבפועל אינם שומרים מצות).
שטויות, הדיין יכול להוציא עליך כתב סירוב ולכוף אותך לבוא לב"ד, אבל אינו יכול לפסוק נגדך, ואם עשה כן עבר על ל"ת דאורייתא של "לא תשא שמע שוא" (עי' שו"ת מהר"ם שיק חו"מ סי' ב', חזו"א חו"מ סי' ג' ס"ק י"א, קובץ תשובות ח"א סי' קפ"א)כך הדין. אתה לא יכול לבוא לדיין ולומר לו איני מגלה לך את טענותי ואתה אינך יכול לשפוט.
בוא כולם יודעים שהביטויים הללו מהשפה ולחוץ גרידאבפרשיית האח והאחות התבטא מרן זצוק"ל על הרה"ר האשכנזי מטעם המדינה:
”וברור שאדם כזה אין לו שייכות עם רבנות כלל וכלל... שכבר הוציא עצמו מכלל אמוני ישראל... יאבד הוא ואלף כיוצא בו ואות אחת מן התורה לא יתבטל”.
אפי' שהדיין יודע בוודאות באומדנא דמוכח שהוא אינו מתכוון באמת???
וודאי שלא!!
וא"כ ב"הבהרה" אין שום חזרה כי מכשיר את כל הגיורים חוץ מאלה שיש אומדנא דמוכח של הדיינים.
@אלישמע @משיב כהלכה באמת לא מצליח להבין מה אתם רוצים?????.
מי שחזרו בהם הם הרבנים האשכנזים שאמרו מילים מאד חריפות על ביטול הגירות בפרשיית האח והאחות
ואמרו מילים מאד חריפות על גיורי צהל
א''א לתפוס את החבל מ2 הקצוות
פשוט א''א !!
אולי כבודו יתחיל ללמוד קצת הל' דיינות,שטויות, הדיין יכול להוציא עליך כתב סירוב ולכוף אותך לבוא לב"ד, אבל אינו יכול לפסוק נגדך, ואם עשה כן עבר על ל"ת דאורייתא של "לא תשא שמע שוא" (עי' שו"ת מהר"ם שיק חו"מ סי' ב', חזו"א חו"מ סי' ג' ס"ק י"א, קובץ תשובות ח"א סי' קפ"א)
מרן חזר בו בהמון מקומות כמו ברכת הקשיו וכדו'אף אחד לא מסכים עם מה שהם אמרו,
רק הנסיון לצייר את המכתב של הרב עובדיה כדבר ברור מאליו,
וכאילו שהוא מעולם לא חזר בו (כאילו שלחזור בו זו בושה),
זו הבעייה.
כן הרב עובדיה נתן אימון כושל באנשי הצבא, או באנשים שהוא מינה, ואחר מלחמה חזקה חזר בו, מה הבעייה ?
יש לך בעייה עם הרבנים האשכנזים, לך תשאל אותם, אבל תהפוך את הרב עובדיה לכל יכול, לאחד זאינו טועה אף פעם, לאחד שמזשנתו חדה וחלקה כברזל, די מספיק עם זה.
זה הכל.
מרן חזר בו בהמון מקומות כמוברכת הקשיו וכדו'
רק שפה זה לא כ''כ הגיוני שחזר בו יותר הגיוני שהתקפל בשביל לא לקרוע את הציבור הספרדי
הרי גם אתה טוען שאתה לא מסכים עם דעת הרבנים האשכנזים
גם הם לא מסכימים עם עצמם (הראיה האח והאחות)
אז יותר הגיוני לומר שהוא נכנע ללחץ אבל לא מטעמים הלכתיים
@משיב כהלכה באמת לא מצליח להבין מה אתם רוצים?????.
מי שחזרו בהם הם הרבנים האשכנזים שאמרו מילים מאד חריפות על ביטול הגירות בפרשיית האח והאחות
ואמרו מילים מאד חריפות על גיורי צהל
א''א לתפוס את החבל מ2 הקצוות
פשוט א''א !!
ושוב לא מובן- אם הוציא עצמו מכלל ישראל איך סמך גם עליו בהוראה זו??
זה היה באותו יום לפני ה"הבהרה" (שיש כאלה שחושבים שזה ט"ס וקוראים "חזרה")