עונש מוות למחבלים: דעת רבותינו

זה בדיוק מה שאני שואל,
קול ברמה: הגר"י פסק בעבר שאסור להצביע בעד החוק אך המצב הבטחוני השתנה...
מה השתנה בין מרן האבא לבין מרן הבן אתמול, ובין מרן הבן אתמול למרן הבן היום.

אולי לא ידע את דברי אביו בענין שהם נחרצים בעד חוק עונש מוות למחבלים כאשר כתבתי לעיל וזכיתי לכוון לדעתו, וכעת שפורסמו הדברים שינה דעתו בתואנה של מצב בטחוני.

המצב הבטחוני לא השתנה מימות עולם, הערבים אותם ערבים והים אותו ים.
 
וכעת שפורסמו הדברים שינה דעתו בתואנה של מצב בטחוני.
הדברים היו מפורסמים מאז ומעולם.

פשוט בשנים שקדמו אמר לא לתמוך בחוק זה בגלל שיחזור למחבלים יהודים וגם בעבר אמרו לו כמה מראשי הבטחון שאין בזה אפקט התרעה כ"כ והנזק רב על התועלת.

ולפ"ז עכשיו שגם רוב אנשי הבטחון אומרים שזה אפקט התרעה מעולה, וגם אין את בעיית המחבלים היהודים למה שלא יתמוך?
 
שהנזק שיהיה רב על התועלת

הנזק מעולם לא היה רב על התועלת, כי כל מעשי החטיפה שהיו עד עכשיו מטרתם שחרור המחבלים הכלואים, ואם היו מתים לא היה החמאס משקיע מאמצים בחטיפה.

ומהאי טעמא אסור לפדות את השבויים יותר מכדי דמיהם, כדי שלא יבואו לחטוף עוד (גיטין מ"ה).
 
פשוט בשנים שקדמו אמר לא לתמוך בחוק זה בגלל שיחזור למחבלים יהודים
ועין זה התבטא מרן זצוק"ל בעצמו פעם אחת.
1762873183878.png
הנזק מעולם לא היה רב על התועלת, כי כל מעשי החטיפה שהיו עד עכשיו מטרתם שחרור המחבלים הכלואים, ואם היו מתים לא היה החמאס משקיע מאמצים בחטיפה.
שלא תטעה אני גם סבור שברור שהתועלת עדיפה...
אבל כך זכורני שמרן שליט"א אמר אז. (אבל עיקר הסיבה שלו איך שנשמע זה משום שיחזור על מחבלים יהודים)
 
בעבר איך שאני זוכר היה חשש שיפסקו כן גבי מחבלים יהודים. (מה שהבנתי שבחוק עכשיו הולכים לעשות איזה משהו להסיר את זה)

ועוד בעבר מרן שליט"א דיבר עם ראש השב"כ כמדומני ואמר לו שזה יותר יעשה רע מאשר יועיל.

משא"כ עכשיו שרובם ככולם מסכימים שזה אפקט התרעה יעיל.

והרב עובדיה ?
 
במקום חוק מוות למחבלים צריך לדאוג שכל מחבל יהרג כבר בשטח.
למדינה יותר טוב שהמחבל לא יהרג בשטח אלא יבוא למשרדי השב"כ
ויחקרו אותו ויוציאו ממנו מידע על עוד מתכנני פיגועים ועל מיקומי אמל"ח ועל מיקומם של חטופים וכדו'
 
למדינה יותר טוב שהמחבל לא יהרג בשטח אלא יבוא למשרדי השב"כ
ויחקרו אותו ויוציאו ממנו מידע על עוד מתכנני פיגועים ועל מיקומי אמל"ח ועל מיקומם של חטופים וכדו'
פעמים שכך ופעמים שלא.
 
ראשי תחתית