בקשת מראי מקום שציין הילקוט יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
כמו שלמדת זכות על ההלכה ברורה גבי כוונת שומע ומשמיע בברכות

ולא רק שלא למדת- אלא שאף נסית בכל דרך לחפש את בין השורות ואת בין הכותרות, יעו"ש במקומו
כן!
אני מלמד זכות בדבריו ומסביר שכנראה כוונתו היתה באופן שאינו יודע שהולך לברך אחרי ולפ"ז לא הוי כונה נגדית מפורשת.
ולא מלמד זכות ומחלק חילוקים שלא שמעתם אוזן בין ברכת המצוות לברכת הנהנין שאין שום חילוק ביניהם.
 
כן!
אני מלמד זכות בדבריו ומסביר שכנראה כוונתו היתה באופן שאינו יודע שהולך לברך אחרי ולפ"ז לא הוי כונה נגדית מפורשת.
רק אולי תחכים אותי
איפה כתבת כן?
כי בפורום ההוא לא כתבת מזה כלום, וגם בשרשור שבפורום הנוכחי לא שמתי לב לכזה דבר שכתבת
אדרבה- אם כתבת כן, שים את הזרקור שנוכל לעיין שם.
 
על דברי @עיפרון מחודד שכתב שדברי ההלכה ברורה ברורים וקיימים כתבתי -

"אולי באופן שלא היה בטוח שהולך לברך כי אז אין כונה נגדית אבל היה צריך לחלק כמש"כ לעיל"

(ולא משנה כל כך אם כתבתי או לא... אני מראה לך שאני מלמד זכות גם אם אני לא סובר כמו הרב דוד יוסף שליט"א, וכן לכל פסק הלכה)
 
אולי באופן שלא היה בטוח שהולך לברך כי אז אין כונה נגדית אבל היה צריך לחלק כמש"כ לעיל"
ממש תודה
יומיים שלשה חופר לנו על איזה "קושיא" קטנה
ובסוף שאיזה ניק בשם "עפרון מחודד" כתב איזה משהו אז הואלת בטובך לשחרר איזה משפט רפה
וע"ז אתה עוד קורא לעצמך שאתה מלמד זכות על כל אחד שכותב

אם זה נקרא ללמד זכות- [היינו הערה רפה לתגובה של מישהו אחרי יומיים של התרסה]

ובכלל בפורום השני אפי' לא היה לך צל צלו של הו"א ללמד זכות יעו"ש
 
ממש תודה
יומיים שלשה חופר לנו על איזה "קושיא" קטנה
להזכירך...
לא אני התחלתי עם זה, אתה התחלת עם ה"חילוקים" שלך בין ברכת הנהנין למצוות, וכל הדיון היה בדבריך.
אם זה נקרא ללמד זכות- [היינו הערה רפה לתגובה של מישהו אחרי יומיים של התרסה]
"התרסה"!?
- הכל בסדר איתך!? איפה התרסתי או הערתי שלא בכבוד על הה"ב!?
- כל ההערות היו על דבריך ש"חידשת" לחלק בין ברכת המצוות לנהנין, לא בגוף דברי ההלכה ברורה.
- ולכן ש @עיפרון מחודד התחיל להכנס יותר לנושא של דברי הה"ב, הגבתי כנ"ל מה שנראה לי בדבריו.
ובכלל בפורום השני אפי' לא היה לך צל צלו של הו"א ללמד זכות יעו"ש
שוב אתה חוזר על אותה טענה...
כל הנידון בפורום שם היה על "החילוק" שהמצאת...
על דברי ההלכה ברורה גופיה לא נידון שם כמעט, וששואלים אותי על דבריו אני עונה כנ"ל.
 
הכל בסדר איתך!? איפה התרסתי או הערתי שלא בכבוד על הה"ב!?
אז בוא נתחיל מהתחלה
העלתי שמישהו כתב על הערה הנ"ל ביטויים חריפים "שטחי" "לא בעיון" וכו' יעו"ש
ואני נסיתי ליישב מה שיישבתי [שבעיני זה לאמיתה של תורה]
מ"מ אתה לא רק שלא ניסת ללמד זכות שם על ה"שטחיות" ו"הבלי העיון" וכל המטר הסוחף הנ"ל
אלא עוד נסית לבטל את הלימוד זכות שלי [שכפי שציינתי שעיני זה לאמיתה של תורה]
וכל הזמן נסית ועוד נסיון ועוד נסיון לדחות בקש, את הלימוד זכות שלי, כדי להשאיר על כנו את הביטויים של "בלי עיון" "ושטחיות".

ואולי היא גופא, דשמא בכלל כוונתך ללמד זכות על מי שהקשה וכתב "שטחיות" ובלי עיון"
 
ואני נסיתי ליישב מה שייבתי [שבעיני זה לאמיתה של תורה]
מ"מ אתה לא רק שלא ניסת ללמד זכות שם על ה"שטחיות" ו"הבלי העיון" וכל המטר הסוחף הנ"ל
אלא עוד נסית לבטל את הלימוד זכות שלי [שכפי שציינתי שעיני זה לאמיתה של תורה]
וכל הזמן נסית ועוד נסיון ועוד נסיון לדחות בקש, את הלימוד זכות שלי, כדי להשאיר על כנו את הביטויים של "בלי עיון" "ושטחיות".
- אין לי עניין ללמד זכות על דבר שבעיני לא נכון כלל וכלל,
ומופרך לומר שהרב דוד מחלק בין ברכת המצוות לנהנין. (מה שעוד לא הסברת מה ההבדל ביניהם אם חוששים לסב"ל...)
ואולי היא גופא, דשמא בכלל כוונתך ללמד זכות על מי שהקשה וכתב "שטחיות" ובלי עיון"
כוונתי להסביר את ההערה של הרב יצחק יוסף שליט"א, ומנגד הסברתי למה נראה שהרב דוד יוסף שליט"א התכוון. (ורק סיימתי שהיה צריך לחלק כנ"ל)
 
נערך לאחרונה:
אני רק לא הבנתי דבר אחד...
מרן שליט"א בשיעור שלו בכלל לא אמר "חכם אחד מכסא רחמים"...
אולי זה טעות של העורך שחשב שזה חכ"א מכסא רחמים אחרי שראה את האור תורה...
אגב אם תתבונן בהסרטה
שהוא בא להגיד את השם, ואומר אולי צריך להגיד את השם שידעו [או משהו בסגנון הזה אם אני לא מדייק]
כך שקרוב לודאי הוא כן התכוין למה שכתבו בעלון, ופשיטא שעורך העלון שאלו מה לכתוב ואמר אחד מכסא רחמים ע"ה.
 
הגררכ"צ היה נשיא הישיבה, הגרבח"ס לא היה חלק מהישיבה רשמית, אבל בהחלט היה קשור אליו
זה בדיוק כמו להגיד על הרב יצחק "אחד מפורת יוסף". נשמע הגיוני?
אגב אם תתבונן בהסרטה
שהוא בא להגיד את השם, ואומר אולי צריך להגיד את השם שידעו [או משהו בסגנון הזה אם אני לא מדייק]
כך שקרוב לודאי הוא כן התכוין למה שכתבו בעלון, ופשיטא שעורך העלון שאלו מה לכתוב ואמר אחד מכסא רחמים ע"ה.
דברים פשוטים וברורים.
 
מקובלנו שלדון לכף זכות זה כשיש חמישים חמישים אז צריך להכריע לכף זכות
כשזה 99 ואחוז זה הוכרע לבד
אז תימא גדולה יש לי עליך למה אתה מעקם את השכל כ"כ בשביל לדונו לכף זכות
היות שאכמ"ל, חיפשתי באוצה"ח מי שהאריך בזה, עי' במצורף (בפרט עמ' תרצ"ז - ת"ש) ותרו"צ
מעניין לאיפה נעלמו כל הלימודי זכות השונים והמשונים והמשעשעים של @אסקופה הנדרסת לרגלי גדו"י ושל @אור יעקב כשמדובר בחכמים ורבנים אחרים.
עי' כאן לדוגמא
זה בדיוק כמו להגיד על הרב יצחק "אחד מפורת יוסף". נשמע הגיוני?
הרב יצחק אינו מזוהה כלל עם פורת יוסף, משא"כ אלו, ופשוט
 

קבצים מצורפים

נערך לאחרונה:
כהמשך למה שהעלתי למעלה מהשיעור השבועי של ר' יצחק יוסף

יעויין כאן

שנתייחס לחלק האחר שאמר שם בשיעור, והוא- שהרב עובדיה ביקר בגניזה הקהירית וקיבל אישור מפורש לכך מפארוק.

אמנם לפי המציאות- סיפור זה אינו יכול להיות בעליל משתי סבות טכניות, א'- שהגניזה הקהירית לא היה צריך שום אישור להכנס לשם, כי זה היה בעליית טחב שבבית הכנסת היהודי בקהיר, וכל דכפין נכנס לשם.
ב'- שהגניזה הזו פונתה לגמרי בסוף שנת 1890 הרבה הרבה לפני שהר' עובדיה בכלל הגיע למצרים

יעו"ש לאשכול שהפנתי
 
דרך אגב ראיתי את הדברים בשלחן המערכת ויצא לי ג' דברים.

1. הסיפור הנ"ל לא מדבריו של הרב יצחק יוסף שליט"א שהיה נוכח שם, אלא כך סיפר לו מרן זצוק"ל (והדפיס דברים אלה גם בחיותו של מרן זצוק"ל)

2. הרב יצחק שליט"א כותב שם מפורש שזה חכם אחד "מבני ברק" כך שבאמת יש לומר שאמר זאת לעורך העלון כנ"ל.

3. הרב יצחק שליט"א כותב שם מפורש ש"מחק" את מה שהעתיק וא"כ גם אם זה היה הרב משה לוי זצוק"ל או מישהו אחר, מחק דברים אלו ואין שום ראיה.

1750536790085.png
 
הרב יצחק שליט"א כותב שם מפורש ש"מחק" את מה שהעתיק וא"כ גם אם זה היה הרב משה לוי זצוק"ל או מישהו אחר, מחק דברים אלו ואין שום ראיה.
מה שמחק הוא רק את העניין של מעשה ב"ד
אבל אין שום תשובה של הרב משה לוי על "קראים" להתירם הנשיואין
כך שזה אינו יכול להיות טכנית קשור לר' משה לוי
 
אבל אין שום תשובה של הרב משה לוי על "קראים" להתירם הנשיואין
כך שזה אינו יכול להיות טכנית קשור לר' משה לוי
יש לו תשובה של כמה עמודים על נושא הקראים בספר מלוה ה', ויכול להיות שהכניס שם את הספר הנ"ל.
 
יש לו תשובה של כמה עמודים על נושא הקראים בספר מלוה ה', ויכול להיות שהכניס שם את הספר הנ"ל.
כן
רק תסתכל על התאריכים
מתי יצא הספר מלוה ה' שכתב שם את התשובה הנ"ל
ומתי יצא יביע אומר עם התשובה של ההיא
ותראה שזה לא יכול להיות הר' משה לוי בעליל, כי הדפיס את זה עוד לפני יביע אומר
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית