המושג צניעות הוא רחב, ומתפרש על כמה אופנים.
התנהגות צנועה
בפסיקתא זוטרתא אסתר (פרק ב) מדובר על התנהגות צנועה. "למדנו צניעות המלך שלא שימש מטתו ביום".
בברכות ס"ב, מדובר על שאול שהתפנה במקום סתר. "צניעות שהיתה בך".
בשבת קי"ג, מדובר על התנהגות של רות, שלא התכופפה כדי שלא יחשף בשרה. "דבר צניעות ראה בה".
במגילה י"ג, לפי פירוש רש"י, מדובר על אי פרסום דברים שבצנעה, שרחל לא רצתה שיתפרסם הדבר שהיה בינה לבין יעקב הסכם של סימנים: "בשכר צניעות שהיתה בה ברחל".
שתיקה
הרש"ש דוחה פירוש זה, ומפרש שצניעות היא שתיקה - שמירת סוד. "והא הצניעות דשאול ואסתר נמי היתה השתיקה". פירוש זה מוכח גם מהמשך הגמ', שמבארים הצניעות שהיה בשאול דכתיב ואת דבר המלוכה לא הגיד לו אשר אמר שמואל.
ענווה
במהרש"א שם מדובר על ענווה. "מכלל צניעות הוא שלא יודיע אדם מעלתו כנאמר יהללך זר ולא פיך".
כיסוי
בפסיקתא זוטרתא שיר השירים פרק ז מדובר על כיסוי והסתרה. "הם דברי תורה שצריכין צניעות כמו הירך של אשה שהיא מכוסה".
הסתרה
"בא וראה כמה צנועה אשה זו, שלא הכיר בה בעלה" (שבת נ"ג).
"הנה באהל - להודיע ששרה אמנו צנועה היתה" (בבא מציעא פ"ז).
עדינות
"הצנועים מושכין את ידיהם, והגרגרנים חולקים" (קידושין נ"ג).
חסידות
"הצנועין מניחין את המעות", ופרש"י: "בני אדם חסידים שרוצין לסלק ידי כל אדם מן העבירה" (בבא קמא ס"ח).
_______
ואגב יש להעיר שהמושג "צניעות" השתבש בימינו, בכל הנוגע לנשים, והוא עוסק אך ורק בחיצוניות - אורך הלבוש וסגנונו, מה שאין לו רמז בחז"ל כלל (וכנ"ל בכל הרשימה).
בגמ' ברמב"ם ובשו"ע אפילו לא מוזכרות הלכות צניעות הלבוש, רק האחרונים הסיקו הלכות אלה מתוך הלכות קריאת שמע באורח חיים סי' ע"ה, מה נחשב ערוה ואסור לקרוא כנגדו, ומתוך הלכות כתובות באבן העזר סי' קט"ו, שם מתבאר איזו רמה של פריצות מתירה לבעל לגרש את אשתו מבלי לשלם את כתובתה.
וגם בדברי האחרונים מדובר על התנהגות פרוצה, או מה צריך להיות מכוסה (שכיסוי הוא אחד מההגדרות של צניעות וכנ"ל), אבל לא דנו על סגנון הלבוש, ולא תמצא סוגיה הלכתית הדנה ב"בד ג'ינס".
ולמעשה עיקר הצניעות הוא "כל כבודה בת מלך פנימה" וכפי שנפסק ברמב"ם: "כל אשה יש לה לצאת ולילך לבית אביה לבקרו, ולבית האבל ולבית המשתה לגמול חסד לרעותיה או לקרובותיה, כדי שיבואו הם לה, שאינה בבית הסוהר עד שלא תצא ולא תבוא. אבל גנאי הוא לאשה שתהיה יוצאה תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות, ויש לבעל למנוע אשתו מזה. ולא יניחנה לצאת אלא פעם אחת בחודש או כמה פעמים בחודש לפי הצורך. שאין יופי לאשה אלא לישב בזוית ביתה, שכך כתוב כל כבודה בת מלך פנימה".
וזוהי אחת מההגדרות הנ"ל של צניעות - הסתרה.
ולכן המחנכות צריכות לשים את הדגש על עצם יציאתה של האשה לרחובות שלא לצורך, או שהותה בחברת גברים זרים בדרך קבע, ולא להתעסק בטפל - סגנון לבושה באותו העת, אף שכמובן גם הוא צריך להיות כהלכה.
אם הגענו למצב שאשה מחשיבה עצמה לצנועה מופלגת, כאשר היא מטיילת ברחובות ובשווקים כשהיא לבושה רעלה או שאל, או עובדת עם גברים וכדו', אז היסוד רקוב.