באנר תרומה

אבינו מלכינו זָכוּר או זְכוֹר כי עפר אנחנו

איש מאסף

חבר קבוע
הצטרף
29/11/24
הודעות
223
ברוב המחזורים רשום זָכוּר,
וזה תימה, מדוע לא דומה בפועל לשאר האבינו מלכינו, שהוא פעל בגוף שני ציווי, כגון: שלח רפואה שלמה, קרע רוע וכו'.

וזָכוּר הוא שם תואר ולא ציווי, ומה הפשר לציין את זה כעובדה בתוך רשימת הבקשות של אבינו מלכנו?
 
זכרו לי שדעת הרב מזוז, לומר זכו'ר בחול''ם כך כתבו ב'איש מצליח' וב'עבודת ה'. וכן ראיתי בהרבה סידורים
עדיין לא בדקתי את תפילת החודש, אך זכור לי שזה בחול''ם
 
נו, אם גם הרב עובדיה וגם הרב מאזוז סוברים לומר "זְכוֹר", וככה נראה מסתבר יותר, אז לכאו' פשוט שכך הוא.
יש מי שכתב שצריך לומר אחרת, או שזו רק טעות שנשתרבבה מחמת הפסוק "כִּי הוּא יָדַע יִצְרֵנוּ זָכוּר כִּי עָפָר אֲנָחְנוּ"?
 
בחזו"ע דלעיל הביא שהמאמ"ר ומהר"י צובירי יישבו הנוסח,
וצירפתי דבריהם לעיון הת"ח דכאן.
 

קבצים מצורפים

ואגב דאירינן בהכי שמעתי לפרש טעם למה שנהגו שחוזרים הציבור אחר החזן דוקא בזכור כי עפר אנחנו (משא"כ בשאר אבינו מלכנו שעונים אמן)
כיון שכספים אין להם שמירה אלא בקרקע ולכן מזכירים חזור ושנה כי עפר אנחנו...
 
ואגב דאירינן בהכי שמעתי לפרש טעם למה שנהגו שחוזרים הציבור אחר החזן דוקא בזכור כי עפר אנחנו (משא"כ בשאר אבינו מלכנו שעונים אמן)
כיון שכספים אין להם שמירה אלא בקרקע ולכן מזכירים חזור ושנה כי עפר אנחנו...
מה הפירוש?
מה יגידו? "אמן" ש"זָכוּר כִּי עָפָר אֲנָחְנוּ"?!
 
ראשי תחתית