באמת נראה שצריך לומר זכו'ר בחול''ם
אם כבודו בעל @עת שערי רצון אומר - מי יוכל להתווכח... :)באמת נראה שצריך לומר זכו'ר בחול''ם
יישר כוח!חזון עובדיה ימי"נ עמ' רו-רז:
יש ידיעה איך נהג הגרע"י עצמו?
וודאי שנהג כמו שכתב.יש ידיעה איך נהג הגרע"י עצמו?
עייו בחזו"ע שם.יש מי שכתב שצריך לומר אחרת,
הוא לא הכריע להדיאוודאי שנהג כמו שכתב.
ברוב המחזורים רשום זָכוּר,
מה הפירוש?ואגב דאירינן בהכי שמעתי לפרש טעם למה שנהגו שחוזרים הציבור אחר החזן דוקא בזכור כי עפר אנחנו (משא"כ בשאר אבינו מלכנו שעונים אמן)
כיון שכספים אין להם שמירה אלא בקרקע ולכן מזכירים חזור ושנה כי עפר אנחנו...
העיקר הוא שכך המנהג ויש ליישבו, אבל זה לא אומר שיש מי שסובר שכך יש לומר לכתחילה.עייו בחזו"ע שם.
דוקא אני מבין שהכריע כהפר"ח.הוא לא הכריע להדיא