בירור בעניין הדלקת נ"ח לבני ישיבות ספרדים

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אנו עמלים
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
לא ברור מה הטענה הזאת.
א. מה עם החזו"א, הגרח"ק, הגרנ"ק, ישכיל עבדי, הגריש"א, הגר"ש משאש ועוד רבים וטובים? הם לא נחשבים?
ב. על אותה דרך - הרב עובדיה יוסף לא חלק על רבי עזרא עטייה והבא"ח? וכי הוא מגיע לקרסוליים שלהם?
ידוע שגדולי פוסקי ספרד כמרנן החיד"א והבא"ח חוששים יותר לסב"ל, ובפרט שברכות לא מעכבות ואפשר שכבר יצא יד"ח.
 
הצג קובץ מצורף 14624
לא ברור מה הטענה הזאת.
א. מה עם החזו"א, הגרח"ק, הגרנ"ק, ישכיל עבדי, הגריש"א, הגר"ש משאש ועוד רבים וטובים? הם לא נחשבים?
ב. על אותה דרך - הרב עובדיה יוסף לא חלק על רבי עזרא עטייה והבא"ח? וכי הוא מגיע לקרסוליים שלהם?
1766064692012.png

וגם על זה יש להקשות כל מה שהקשינו לעיל.
 
מי גדול ממי?
באים אלי אברכים ספרדים ושואלים: הרב פלוני חולק וסובר שצריך לברך ואח"כ להדליק נרות שבת. אני אומר להם: עם כל הכבוד לרב, צריך לכבד את הרב, אבל מי יותר גדול, הוא או אותם תשעה עשר גדולי הדורות שראו את כל הראשונים ועכ"ז הורו להדליק תחילה?! וכבר אמרו בגמ' (ע"ז ז.): שני חכמים שחולקים וכו', יש לנו יותר גדולים מהם?!

חסד לאלפים (או"ח רסג ו), מעשה רוקח (שבת פ"ה ה"א ד"ה קודם), כנה"ג (הגה"ט אות רסג), הגר"ח פאלאג'י (הגדש"פ חיים לראש), אברהם אזכור (מע' ש אות ט), בית הבחירה [חמוי] (דיני הדלקה"נ אות ט), גדולות אלישע (סי' רסג ס"ק יז), בן איש חי (ש"ב פ' נח אות ח, ובמכונה מקבציאל עמ' 160), כף החיים (רסג לד), יין הטוב (או"ח סי' ט), הגר"י צדקה (ראה שערי יוסף [שמוליאן] פרשת נח דף כ ע"ב), לקט הקציר (סי' כ ס"ק לה), קיצוש"ע [טולידאנו] (סי' רמה סעיף כז), ברית כהונה (או"ח מע' ש אות ב), שו"ת מעשה נסים (ח"א סי' קלג, וסי' רא), תפארת משה (עמ' יב ס"ק טז), שפתי צדיק (דף כג ע"ב אות לב), הרב מצליח מאזוז (ראה מאמר יעקב [סופר] עמ' צו), ליקוטי דינים (סי' סו אות נ).

הרשימה הינה חלקית ומועתקת מספר עדות ביהוסף עמ' תנא
 
כפי שנאמר לא ראה לא שמע לא ידע...
וראה איזה פלא רק חכם אחד הוא זה שראה...
אתה יכול לטעון זאת גם כלפי תשובת הריטב"א באשר יצר ותשובת הרמב"ם גבי עמידה בעשרת הדברות.

אבל פה זה יותר פשוט שהב"י הביא דברי שבה"ל בקיצור ולא ראו האחרונים את כל דבריו.
 
ראשי תחתית