ויהי אחר העצרת: מה הלאה?

גשותינו הסוערות
וידועה אמרתו של הרב שך לא להתגרות בחילונים.
את זה בדיוק הוא בא לשלול בהצעתו!
כנראה לא הבנת איך זה עובד בדיוק...
זאת גישה הכי מתונה בעולם, ומאידך הכי מרגיזה, אבל לא בצורה ישירה...
ממילא אין כאן התגרות, אלא העמדת האמת
בקיצור: לעבוד איתם הפוך על הפוך...
 
את זה בדיוק הוא בא לשלול בהצעתו!
כנראה לא הבנת איך זה עובד בדיוק...
זאת גישה הכי מתונה בעולם, ומאידך הכי מרגיזה, אבל לא בצורה ישירה...
ממילא אין כאן התגרות, אלא העמדת האמת
בקיצור: לעבוד איתם הפוך על הפוך...
דק עד דק.
עד אין נבדק.
 
יש אחד בשם הרב יוסף וייס
לפני כמה חודשים הוא כתב מאמר, ואני חושב שיש הרבה טעם בדבריו:
הוא בעצמו בשעת כתיבת המאמר, לא ידע לאן התגלגלו הדברים, אבל דבריו כעת מקבלים משנה תוקף:
אולי זאת עצה טובה מאד שאפשר לממש אותה, לא לפני שנקבל את אישורם של גדולי ומאורי הדור -
הצג קובץ מצורף 12079
הרעיון יפה, אך כבר ישנו את אותו אחד שמקים דוכנים לחילון חרדים כתגובה לדוכני חב"ד, אחרי כינוסים כאלו אתה תראה כינוסי חילון שלו בבני ברק וכדומה
 
את זה בדיוק הוא בא לשלול בהצעתו!
כנראה לא הבנת איך זה עובד בדיוק...
זאת גישה הכי מתונה בעולם, ומאידך הכי מרגיזה, אבל לא בצורה ישירה...
ממילא אין כאן התגרות, אלא העמדת האמת
בקיצור: לעבוד איתם הפוך על הפוך...
התגרות היא לאו דווקא הוצאת לשון
 
את זה בדיוק הוא בא לשלול בהצעתו!
כנראה לא הבנת איך זה עובד בדיוק...
זאת גישה הכי מתונה בעולם, ומאידך הכי מרגיזה, אבל לא בצורה ישירה...
ממילא אין כאן התגרות, אלא העמדת האמת
בקיצור: לעבוד איתם הפוך על הפוך...
סתם שאלה.
אתה רוצה לראות הפגנות חילוניות בתוך בני ברק חדשים לבקרים?
כנראה שלא!
אז למה להתגרות בהם בתל אביב?
 
זה לא שאני עושה הפגנה וכופה אותו (כפייה דתית)
אלא אני שר שירי רגש שמביאים לכיסופים והערגה עצומה לבורא עולם
וממילא "אוטומט" הניצוץ היהודי שבו יוצא החוצה, וכך מקרבים אותם בעל כורחם - מרצונם!
כי סו"ס האמת תצא לאור!
לעומת זאת, כשהם באים ועושים הפגנה חילונית, אין משהו שישחק אצלנו ברגש... בסוף, אנחנו יודעים את האמת האמיתית... זה רק ענין של יצר הרע שאפשר ליפול, ועל כך נקבל הדרכה מדוייקת כיצד לפעול להתרחק מהם בעת ההפגנות וכו'...
קיצרתי במקום שיש להאריך, מקווה שתבין.
 
בעולמינו עדיין אין כזה דבר.
בפרט שיש סמארטפון שהוא מעניין אותם הרבה יותר.
אף אחד לא מדבר על חזרה בתשובה המונית
הכוונה שמדליקים בהם ניצוץ שכבה שנים ע"ג שנים... ואמנם משם הדרך רחוקה עדיין, אבל הניצוץ הקטן הזה יכול להגיע רחוק מאד...
וראינו שמאלניים קיצוניים בהפגנות בב"ב שמעולם לא אמרו שמע ישראל והחלו לבכות בכי תמרורים כששמעו את השיר "שלום עליכם"
ושמעתי שאחד מהם כיום כבר החל בתהליך התשובה שלו!
זה לוקח זמן, אבל בסוף לאט לאט זה עובד...
ותחשוב שאם עושים זאת בכל עיר בישראל, יכולים להכניס תחת כנפי השכינה לא אחד ולא עשר, אלא מאות ואלפים! ושוב הכל בהדרגה... כמו שרוב ככל החילונים שחזרו בתשובה, היו בתהליכים ארוכים וממושכים, חלקם כמה שנים... עד שחזרו בתשובה שלימה, והכל בזכות הניצוץ הראשון שפעם בקרבם!
וע"ז אמרתי "אוטומט"...
 
אף אחד לא מדבר על חזרה בתשובה המונית
הכוונה שמדליקים בהם ניצוץ שכבה שנים ע"ג שנים... ואמנם משם הדרך רחוקה עדיין, אבל הניצוץ הקטן הזה יכול להגיע רחוק מאד...
וראינו שמאלניים קיצוניים בהפגנות בב"ב שמעולם לא אמרו שמע ישראל והחלו לבכות בכי תמרורים כששמעו את השיר "שלום עליכם"
ושמעתי שאחד מהם כיום כבר החל בתהליך התשובה שלו!

זה לוקח זמן, אבל בסוף לאט לאט זה עובד...
ותחשוב שאם עושים זאת בכל עיר בישראל, יכולים להכניס תחת כנפי השכינה לא אחד ולא עשר, אלא מאות ואלפים! ושוב הכל בהדרגה... כמו שרוב ככל החילונים שחזרו בתשובה, היו בתהליכים ארוכים וממושכים, חלקם כמה שנים... והכל בזכות הניצוץ הראשון שפעם בקרבם!
וע"ז אמרתי "אוטומט"...
יצא תיעוד של אחד בודד כזה, זה הוא שחוזר בתשובה?
 
אני ראיתי בזמנו כמה תיעודים כאלה שהראה לי ידיד
בכל אופן, איני יודע לאיזה אחד מהם.
אנשים לא חוזרים בתשובה ביום אחד.
וזה היה אחד המחלוקות העיקריות בין הרבי מלובביץ' לרב שך.
ואין ספק שחב"ד עשו פעולות גדולות בתחום הקירוב.
 
אתה מדבר יותר על סגנון הרב אלבז להלהיב את הנשמות.
משהו בסגנון.
אבל הכל בלי דיבורים - רק באמצעות השירים
יש לשירי נשמה כח אדיר ועצום לחזרה בתשובה
יש לרבי יגאל כהן שיעור שלם ע"ז, ואיני יודע איך למצוא אותו [שם הוא מסביר שזה אחת הסיבות העיקריות שרוב גדול של חילונים חוזרים בתשובה בזכות "השולחן שבת", השירים ששרו הרעידו את לבבם. ויש לו ניסיון בקירוב רחוקים].
 
משהו בסגנון.
אבל הכל בלי דיבורים - רק באמצעות השירים
יש לשירי נשמה כח אדיר ועצום לחזרה בתשובה
יש לרבי יגאל כהן שיעור שלם ע"ז, ואיני יודע איך למצוא אותו [שם הוא מסביר שזה אחת הסיבות העיקריות שרוב גדול של חילונים חוזרים בתשובה בזכות "השולחן שבת", השירים ששרו הרעידו את לבבם. ויש לו ניסיון בקירוב רחוקים].
יש ארגונים שעושים את זה עם משפחות החטופים.
יש לזה אפקט אדיר.
 


🔥מה המטרה בעצרת? האם יש כאן מטרה של מחאה? יש בעצרת מסר לשלטונות? האם גם מי שקשה לו מחוייב לבוא? צפו:

מרן הגרד
שאלה: האם יש כאן גם מטרה של מחאה חוץ מהתפילה?
תשובה: תפילה זה להשם שמתפללים להשם שיעזור לנו, לא מתפללים לשום דבר, וחוץ מזה עושים גם משהו שאנו מחויבים בני אדם בו למחות. זה שני דברים יחד וכל אחד לחוד.

שאלה: אז אם חובת מחאה אז למה דווקא עכשיו הרי חטאו כבר קודם בנושא הזה?
תשובה: שאלה טובה, זה נכון, אבל זה לא סיבה שלא יעשו את זה כעת, זה לא הסתדר ועכשיו זה הסתדר.

שאלה: אומרים תהילים זה גם מחאה?
תשובה: תהילים זה בשביל תפילה, תהילים זה לא בשביל מחאה, אנחנו אומרים שאנחנו נמצאים כאן חוץ ממה שבאנו להתפלל להשם שיעזור לנו מכל הצרות הגדולות האלו אנחנו גם מוחים.

שאלה: בלי מילים?
תשובה: המילים נאמרים כעת, זה המילים.

שאלה: יש גם מסר לגבי השלטונות?
תשובה: בוודאי יש כאן מסר גדול בוודאי עם ישראל זה עם של תורה אי אפשר לשנות אותו. ולתבוע את התורה זה נגד המהות של עם ישראל והם נלחמים נגד המהות של עם ישראל העם היהודי.


שאלה: מה יקרה אם יהיה חוק לסגור את כל הישיבות שאסור ללמוד, מה יעשו בני הישיבות?
תשובה: ילמדו ילמדו ולא יועילו שום דבר. רק יעשו דברים והם יזיקו לעצמם, וגם מבחינה מדינית הם יזיקו, לא ישקטו להם, הם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים. הם פראי אדם אבל עדיין קצת שכל יש להם.

 

הרב פייבלזון

חשוב להדגיש עוד כמה דברים על הצבא. הצבא הוא בשום אופן לא מערכת אינסטרומנטלית. הצבא חייב להיות כור היתוך. מסיבה פשוטה. כי כשאתה שולח אנשים ובמקרה הטוב אתה שולח אותם להרוג את האויב, אז אתה לא יכול להגיד, תראה, כדאי לקדם את התהליך הזה והזה... איך אמר לי פעם אדם שמשתתף? אומר, אני יכול לדבר על האויב כל מיני דיבורים עד הרגע שאני מוציא את האקדח, חייב לפלוט קללה.... כן? אני צריך... אין אין אופציה להרוג אנשים בלי....
ולכן עולם הערכים של הצבא חייב להיות נשען על הערכים של מדינת ישראל. שמה הם הערכים של מדינת ישראל? הם ערכים חילוניים באופן מובהק.

אני אמחיש את זה. היה אירוע בחודש אפריל חודש ניסן הקודם כן היה שישראל התקיפה באיראן וברוך השם הצליחו ברוך השם בחסד השם עלינו הם הצליחו ואחר כך חיל האוויר הוציא תמונה של שני טייסים ושתי נווטות כאילו כדי לחגוג את האירוע. אחד מרבני הציונות הדתית הרב לונשטיין אומר להם אתם מטורללים. זה הנושא? התשובה היא כן. זה הנושא. לא בגלל שהם רשעים . זה כי זה העולם שלהם. ואני אסביר את זה.
אם שואל את עצמו קצין בצבא, למה אנחנו מייצגים את הטוב ואיראן מייצגת את הרע? אז הוא עונה את זה בשלושה שלבים. שלב ראשון אנחנו מדינה דמוקרטית והם מדינה דיקטטורית. שתיים אנחנו מדינה שוויונית והיא מדינה מפלה. שלוש אנחנו מדינה נאורה חילונית והם מדינה חשוכה דתית.
המערכת פועלת לפי הערכים האלה והשאלה שצריך להישאל אם אנחנו מדברים על על אפשרות להגיע לסיכום זה האם מישהו מהם יכול לעלות על הדעת להזיז הצידה את ערכי היסוד.
אין כזה אין כזה אין כזה דבר באופק.
האפשרות להקים איזשהיא יחידה היא היא ליצור מקום שבו מבחינת כשרות ואולי גם צניעות אפשר או אי אפשר אני לא יודע אבל...

פעם עם יהודי שהיה חבר בדירקטוריון של האוניברסיטה העברית דיברו על מסגרות שאוניברסיטה העברית בונה עבור חרדים האם הם יכולות להיות נפרדות לגברים ונשים אז הוא אומר לי הפרדה מגדרית זה צלם בהיכל אמרתי לו הבנתי אתה בן אדם דתי. אומר לי לא אני חילוני אמרתי לו לא לא מי שאומר צלם בהיכל הוא לא אדם חילוני אתה אדם דתי ויש לך דת אבל אתה צריך להבין שגם לי יש דת אמרתי לו יש רק הבדל אחד אני מבין שאני דתי ואני יודע שאתה לא ואתה חושב שגם אני צריך להיות דתי בדת שלך כן איך אומרים אתה אתה פונדמנטליסטי ואני פחות. זה זה מה שאמרתי לו.
חשוב להבין את הדבר הזה וחשוב להבהיר את הדבר הזה לכולנו.


הבחירה להיות חרדי היא לא בחירה של נוחות. יהודים בחרו בדרך החרדית לאורך עשרות שנים ושילמו מחירים אישיים כבדים. חיו בעוני. אני לא כל כך זקן ואני זוכר את הימים שבהם הציבור החרדי היה ציבור קטן ועלוב עלוב וחלש. ברוך השם חסד השם עלינו. אז הציבור החרדי גדל והוא הגיע להיות ציבור גדול מאוד וזה חסד השם באופן כללי. כן, זה חלק מהשפע שהקדוש ברוך הוא נותן לנו, צריכים תמיד להודות על זה להשם אבל אבל הבחירה בציבור החרדי, בחירה של אנשים לעזוב מקורות עבודה, לעזוב גם בחלק מהמקרים לעזוב משפחות בחלק מהמקרים כן אנשים עשו את זה מתוך מסירות מתוך הבנה שאין עתיד אחר ליהדות.

... חשוב להגיד את האמת הפשוטה. יש כאן דרך שהציבור החרדי בחר בה, דרך שבחרו בה גדולי חכמי ישראל, כן? חלקם אנשים שכל עם ישראל מכיר אותם ויודע אותם ונשען על תורתם. אין כאן שום החלטה לא של השתמטות, לא של חוסר רצון לקחת אחריות. הנושא הוא שכולם צריכים לדעת עם ישראל צריך לדעת את זה והיום כרגע המצב הוא שמערכת המשפט אמורה להבין את הדבר הזה.
יש פה ציבור שלם. אתם יכולים לא להבין אותו בכלל. אתם יכולים לחשוב שהוא לא צודק בכלל. זה לא משנה את התמונה. יש פה ציבור שאתם דורשים ממנו להתנער מיסודות הקיום שלו. כן. אתם פונים לציבור. אני אמרתי את זה לאחד מרבני הציונות הדתית שדיבר בכל מיני הזמנויות בשנתיים האחרונות נגד הציבור החרדי. אמרתי לו זה שאתה חושב שאנחנו לא צודקים בסדר. אבל אתה פונה לציבור שלם ואומר לו תפסיקו להתקיים. זו המשמעות. תפסיקו להתקיים. זה כמו לבוא לחב"ד ולהגיד להם חבר'ה אני אוהב אותכם לגמרי הכל טוב ויפה רק תוציאו שני דברים את האדמו"ר אחרון מחב"ד וסוגיה של משיח וגאולה חוץ מזה הכל בסדר. זה שאתם גם אוכלים וגם ישנים אני לגמרי מסכים...
או לבוא למרכז הרב ולהגיד להם אני לגמרי איתכם אתם לומדים תורה ומתפללים והכל טוב יפה רק תוציאו את הספרים של הרב קוק מאהרון תשימו שם את ספרי הרבי מסטמר...


מדינת ישראל עומדת כיום על הבסיס של התפיסה שככל הגויים בית ישראל. זה רעיון פשוט. כן. ומי שישמע כל נאום של ראש הממשלה שמדבר על על זה נמצא בכל מקום... אני מוכן לוותר למדינת ישראל על הזכות להשתמש לשרת בצבא, כי אני מבין שאני מיעוט ואני לא יכול לקבוע את הערכים של המדינה אבל שהם יבינו טוב. אם הם רוצים להוביל את עם ישראל, והם מבינים נכון את הסיפור. העובדה שעם ישראל היה ודאי נאמן להשם ולתורה אנחנו מייצגים את הדרך הזו ובשביל לקיים אותה אנחנו נאלצים ללכת לצדדים. ללכת בשפה של למדבריות של דורינו להשתמש במינוח הזה.

הם צריכים להבין שהדילמה הזאת היא בעיה שמי שרוצה לפתור אותה לא משתמש בכלים של כוח. מי שרוצה לפתור קונפליקט עמוק בעם ישראל וזה הייתי אומר את זה במשפט פשוט. העצרת היום בבחינתי קודם כל באה לומר משפט אחד פשוט מאוד. תקשיבו הציבור שעומד מולכם זה לא כמה אנשים זה לא אנשים שחלק מהם כך וחלק מהם כך. יש פה ציבור גדול ומשמעותי. שהכוח הוא לא הנושא. כוח, איך אומרים? אם תכניסו את המשוואה של כוח לסיפור, לא תרוויחו מזה. אני לא מאיים בזה שאנחנו ניתן מכות למישהו, לא יודע אם אם אם צריך להגיע לכזה דבר. לא נראה לי שזה הדבר הנכון. אני חושב שאם הם אנשים אחראים באיזשהו מקום ואכפת להם מבני אדם והם פועלים לפי כללים, מדינה לא יוצאת למלחמה נגד מיליון אנשים. אני חושב שהדבר הזה הוא דבר פשוט.

אנחנו חייבים להבהיר גם לעצמנו וגם לאנשים שעומדים אולנו. חבר'ה, תקשיבו טוב, לא מדובר פה על איזשהי גחמה, לא מדובר פה על איזשהו רצון להרוויח רווחים כאלה או אחרים, אתה יודע, בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, יש מצבים שאני רוצה להרוויח ככה ורוצה להרוויח ככה. יש אינטרסים של כל צד וכל צעד רוצה להרוויח. זה ככה העולם מתנהל וזה טבעי. אלא מדובר פה על דבר שמבחינתנו הנשמה תלויה בו. מדובר פה על דבר שהקיום שלנו וזה אמיתי לגמרי.

יהודים חילוניים הסכימו איתי שהם גם הם צריכים שהציבור החרדי ימשיך להישאר הוא אחד ממקורות הכוח של עם ישראל במובן הכי פשוט כן במובן הכי פשוט אם מדברים על השאלה למה אנשים לא מתבוללים

כמה ימים אחרי שמחת תורה הזמינו אותי למלון היה יהודים שפונו מניר עוז... תיאר לי במילים האלה אני אגיד במחילה מכבודכם הוא אמר לי תראה אני אדם בן 80, הכל הכל נמחק. אין. ואבל זה לא הבעיה הגדולה. מה שאני הכי חמור הוא אמר במילים שלו, האלוהים שלי מתו. האלוהים שלי היה קיבוץ. האלוהים שלי היה צהל. האלוהים שלי הייתה מדינת ישראל. הכל הכל נחרב. אז הוא אומר לי מה הסיבה שביקשתי שיבוא לפה רב ביקשתי שיבוא לפה מישהו שהאלוהים שלו לא יכול למות אולי הוא יוכל לעזור לי...

אמרתי לו אני רוצה לשאול אותך. הנכדים שלך יש להם זהות יהודית? אומר לי כן לא כל החברים שלי הצליחו אני הצלחתי. שאלתי יש לזה קשר לחרדים? הוא אומר כן, כי אתם מרגיזים אותנו... הסיבה היא כי ...כן יש לנו סיפור משותף, והסיפור הוא מאוד יקר לנו ולכן ...

לא יודע מה החוק שאולי יעבירו או לא יעבירו. המערכת המשפטית ואלה שעומדים מאחוריה אומרים כדבר ברור: כל חוק שיכיר בייחודיות של הציבור החרדי בנושא הזה הוא לא יעבור. במילים פשוטות לא להכיר במורכבות שיש לציבור החרדי בסיפור הזה. זאת העמדה שלהם וזאת עמדה שאומרת אין יותר חרדים.
אם הציבור החרדי יתגייס כמו שהמערכת המשפטית רוצה תוך לא יודע כמה זמן לא יהיו חרדים.
יכול להיות שיש אנשים שיגידו אנחנו לא רוצים שיהיו חרדים אבל תהיו אנשים כנים. תגידו את האמת.

יש פה ציבור שבנה במסירות נפש את החיים שלו במשך דורות ובנה מערכת ענקית וגדולה שיושבת על עקרונות מסוימים. רוצים להפסיק את הקיום שלהם ואנחנו פונים אליהם ודורשים מהם את את זה.
זה הסיפור זה בעצם התוכן של העצרת היום.
כמובן אנחנו עושים את העצרת כעצרת תפילה אני מניח שאם היינו רוצים רק להתפלל אז היינו מתפללים כל אחד בבית שלו בבתי הכנסת שלנו המטרה היא לא רק התפילה..
 

הרב פייבלזון

חשוב להדגיש עוד כמה דברים על הצבא. הצבא הוא בשום אופן לא מערכת אינסטרומנטלית. הצבא חייב להיות כור היתוך. מסיבה פשוטה. כי כשאתה שולח אנשים ובמקרה הטוב אתה שולח אותם להרוג את האויב, אז אתה לא יכול להגיד, תראה, כדאי לקדם את התהליך הזה והזה... איך אמר לי פעם אדם שמשתתף? אומר, אני יכול לדבר על האויב כל מיני דיבורים עד הרגע שאני מוציא את האקדח, חייב לפלוט קללה.... כן? אני צריך... אין אין אופציה להרוג אנשים בלי....
א. בצבא לא משתמשים באקדחים אלא ברובים (למעט קצינים שמקבלים גם אקדח כנשק אישי), וזה לא משחק מילים אלא מעיד בעיני על אמיתות הסיפור.
ב. מעודי עד היום הזה לא ראיתי אדם שיורה ומקלל, וראיתי שיורים.
ולכן עולם הערכים של הצבא חייב להיות נשען על הערכים של מדינת ישראל. שמה הם הערכים של מדינת ישראל? הם ערכים חילוניים באופן מובהק.
צודק
אני אמחיש את זה. היה אירוע בחודש אפריל חודש ניסן הקודם כן היה שישראל התקיפה באיראן וברוך השם הצליחו ברוך השם בחסד השם עלינו הם הצליחו ואחר כך חיל האוויר הוציא תמונה של שני טייסים ושתי נווטות כאילו כדי לחגוג את האירוע. אחד מרבני הציונות הדתית הרב לונשטיין אומר להם אתם מטורללים. זה הנושא? התשובה היא כן. זה הנושא. לא בגלל שהם רשעים . זה כי זה העולם שלהם. ואני אסביר את זה.
אם שואל את עצמו קצין בצבא, למה אנחנו מייצגים את הטוב ואיראן מייצגת את הרע? אז הוא עונה את זה בשלושה שלבים. שלב ראשון אנחנו מדינה דמוקרטית והם מדינה דיקטטורית. שתיים אנחנו מדינה שוויונית והיא מדינה מפלה. שלוש אנחנו מדינה נאורה חילונית והם מדינה חשוכה דתית.
ע"פ אלו נתונים וע"ב מה הוא מבסס את הבנתו בנבכי קצין בצבא?
המערכת פועלת לפי הערכים האלה והשאלה שצריך להישאל אם אנחנו מדברים על על אפשרות להגיע לסיכום זה האם מישהו מהם יכול לעלות על הדעת להזיז הצידה את ערכי היסוד.
אין כזה אין כזה אין כזה דבר באופק.
האפשרות להקים איזשהיא יחידה היא היא ליצור מקום שבו מבחינת כשרות ואולי גם צניעות אפשר או אי אפשר אני לא יודע אבל...

פעם עם יהודי שהיה חבר בדירקטוריון של האוניברסיטה העברית דיברו על מסגרות שאוניברסיטה העברית בונה עבור חרדים האם הם יכולות להיות נפרדות לגברים ונשים אז הוא אומר לי הפרדה מגדרית זה צלם בהיכל אמרתי לו הבנתי אתה בן אדם דתי. אומר לי לא אני חילוני אמרתי לו לא לא מי שאומר צלם בהיכל הוא לא אדם חילוני אתה אדם דתי ויש לך דת אבל אתה צריך להבין שגם לי יש דת אמרתי לו יש רק הבדל אחד אני מבין שאני דתי ואני יודע שאתה לא ואתה חושב שגם אני צריך להיות דתי בדת שלך כן איך אומרים אתה אתה פונדמנטליסטי ואני פחות. זה זה מה שאמרתי לו.
חשוב להבין את הדבר הזה וחשוב להבהיר את הדבר הזה לכולנו.
אז רק אעדכן, בהחלט יש מסגרות נפרדות והדברים ידועים. כיום זה רק בתואר ראשון אבל ככל הידוע לי לאחרונה הרחיבו / מרחיבים את זה גם לתואר שני.
הבחירה להיות חרדי היא לא בחירה של נוחות. יהודים בחרו בדרך החרדית לאורך עשרות שנים ושילמו מחירים אישיים כבדים. חיו בעוני. אני לא כל כך זקן ואני זוכר את הימים שבהם כן הציבור החרדי היה ציבור קטן ועלוב עלוב וחלש. ברוך השם חסד השם עלינו. אז הציבור החרדי גדל והוא הגיע להיות ציבור גדול מאוד וזה חסד השם באופן כללי. כן, זה חלק מהשפע שהקדוש ברוך הוא נותן לנו, צריכים תמיד להודות על זה להשם אבל אבל הבחירה בציבור החרדי בחירה של אנשים לעזוב מקורות עבודה, לעזוב לעזוב גם בחלק מהמקרים לעזוב משפחות בחלק מהמקרים כן אנשים עשו את זה מתוך מסירות מתוך הבנה שאין עתיד אחר ליהדות

... חשוב אבל להגיד את האמת הפשוטה יש כאן דרך שהציבור החרדי בחר בה, דרך שבחרו בה גדולי חכמי ישראל, כן? חלקם אנשים שכל עם ישראל מכיר אותם ויודע אותם ונשען על תורתם.

אין כאן שום החלטה לא של השתמטות, לא של חוסר רצון לקחת אחריות. הנושא הוא שכולם צריכים לדעת עם ישראל צריך לדעת את זה והיום כרגע המצב הוא שמערכת המשפט אמורה להבין את הדבר הזה. יש פה ציבור שלם. אתם יכולים לא להבין אותו בכלל. אתם יכולים לחשוב שהוא לא צודק בכלל. זה לא משנה את התמונה. יש פה ציבור שאתם דורשים ממנו להתנער מיסודות הקיום שלו. כן. אתם פונים לציבור. אני אמרתי את זה לאחד מרבני הציונות הדתית שדיבר בכל מיני הזמנויות בשנתיים האחרונות נגד הציבור החרדי. אמרתי לו זה שאתה חושב שאנחנו לא צודקים בסדר, אתה פונה לציבור שלם ואומר לו תפסיקו להתקיים. זו המשמעות תפסיקו להתקיים. זה כמו לבוא לחבד ולהגיד להם חבר'ה אני אוהב אותכם לגמרי הכל טוב ויפה רק תוציאו שני דברים את האדמו"ר אחרון מחבד וסוגיה של משיח וגאולה חוץ מזה הכל בסדר. זה שאתם גם אוכלים וגם ישנים אני לגמרי מסכים...
או לבוא למרכז הרב ולהגיד להם אני לגמרי איתכם אתם לומדים תורה ומתפללים והכל טוב יפה רק תוציאו את הספרים של הרב קוק מאהרון תשימו שם את ספרי הרבי מסטמר...
הם *מבחינתם* נותנים מענה טכני לאותם נקודות שגדו"י מעלים
מדינת ישראל עומדת כיום על הבסיס של התפיסה שככל הגויים בית ישראל. זה רעיון פשוט. כן. ומי שישמע כל נאום של ראש הממשלה שמדבר על על זה נמצא בכל מקום.
היכן זה התבטא בנאומים האחרונים של רוה"מ?
אני מוכן לוותר למדינת ישראל על הזכות להשתמש לשרת בצבא כי אני מבין שאני מיעוט ואני לא יכול לקבוע את הערכים של המדינה אבל שהם יבינו טוב. אם הם רוצים להוביל את עם ישראל והם מבינים נכון את הסיפור. העובדה שעם ישראל היה ודאי נאמן להשם ולתורה אנחנו מייצגים את הדרך הזו ובשביל לקיים אותה אנחנו נאלצים ללכת לצדדים ללכת בשפה של למדבריות של דורינו להשתמש במינוח הזה.
הם צריכים להבין שהדילמה הזאת היא בעיה שמי שרוצה לפתור אותה לא משתמש בכלים של כוח. מי שרוצה לפתור קונפליקט עמוק בעם ישראל וזה הייתי אומר את זה במשפט פשוט. העצרת היום בבחינתי קודם כל באה לומר משפט אחד פשוט מאוד. תקשיבו הציבור שעומד מולכם זה לא כמה אנשים זה לא אנשים שחלק מהם כך וחלק מהם כך. יש פה ציבור גדול ומשמעותי. שהכוח הוא לא הנושא. כוח, איך אומרים? אם תכניסו את המשוואה של כוח לסיפור, לא תרוויחו מזה. אני לא מאיים בזה שאנחנו ניתן מכות למישהו, לא יודע אם אם אם צריך להגיע לכזה דבר. לא נראה לי שזה הדבר הנכון. אני חושב שאם הם אנשים אחראים באיזשהו מקום ואכפת להם מבני אדם והם פועלים לפי כלים, מדינה לא יוצאת למלחמה נגד מיליון אנשים. אני חושב שהדבר הזה הוא דבר פשוט.
בגדול צודק, אם כי את כמות האנשים הם רואים גם בקלפי ועוד.
אנחנו חייבים להבהיר גם לעצמנו וגם לאנשים שעומדים אולנו. חבר'ה, תקשיבו טוב, לא מדובר פה על איזשהי גחמה, לא מדובר פה על איזשהו רצון להרוויח רווחים כאלה או אחרים, אתה יודע, בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, יש מצבים שאני רוצה להרוויח ככה ורוצה להרוויח ככה. יש אינטרסים של כל צד וכל צעד רוצה להרוויח. זה ככה העולם מתנהל וזה טבעי. אלא מדובר פה על דבר שמבחינתנו הנשמה תלויה בו. מדובר פה על דבר שהקיום שלנו וזה אמיתי לגמרי.
צודק
יהודים חילוניים הסכימו איתי שהם גם הם צריכים שהציבור החרדי ימשיך להישאר הוא אחד ממקורות הכוח של עם ישראל במובן הכי פשוט כן במובן הכי פשוט אם מדברים על השאלה למה אנשים לא מתבוללים
בגדול צודק, אם כי הנקודה של ההתבוללות פחות קשורה לדעתי לציבור החרדי.
כמה ימים אחרי שמחת תורה הזמינו אותי למלון היה יהודים שפונו מניר עוז... תיאר לי במילים האלה אני אגיד במחילה מכבודכם הוא אמר לי תראה אני אדם בן 80, הכל הכל נמחק. אין. ואבל זה לא הבעיה הגדולה. מה שאני הכי חמור הוא אמר במילים שלו, האלוהים שלי מתו. האלוהים שלי היה קיבוץ. האלוהים שלי היה צהל. האלוהים שלי הייתה מדינת ישראל. הכל הכל נחרב. אז הוא אומר לי מה הסיבה שביקשתי שיבוא לפה רב ביקשתי שיבוא לפה מישהו שהאלוהים שלו לא יכול למות אולי הוא יוכל לעזור לי

אמרתי לו אני רוצה לשאול אותך הנכדים שלך יש להם זהות יהודית אומר לי כן לא כל החברים שלי הצליחו אני הצלחתי יש לזה קשר לחרדים הוא אומר כן כי אתם מרגיזים אותנו... הסיבה היא כי הם קרובים יותר ...כן יש לנו סיפור משותף וסיפור הוא מאוד יקר לנו ולכן אנחנו אוהבים זה

לא יודע מה החוק שאולי יעבירו או לא יעבירו. המערכת המשפטית ואלה שעומדים מאחוריה אומרים כדבר ברור: כל חוק שיכיר בייחודיות של הציבור החרדי בנושא הזה הוא לא יעבור. במילים פשוטות לא להכיר במורכבות שיש לציבור החרדי בסיפור הזה. זאת העמדה שלהם וזאת עמדה שאומרת אין יותר חרדים.
אם הציבור החרדי יתגייס כמו שהמערכת המשפטית רוצה תוך לא יודע כמה זמן לא יהיו חרדים.
יכול להיות שיש אנשים שיגידו אנחנו לא רוצים שיהיו חרדים אבל תהיו אנשים כנים. תגידו את האמת.
יש פה ציבור שבנה במסירות נפש את החיים שלו במשך דורות ובנה מערכת ענקית וגדולה שיושבת על עקרונות מסוימים. רוצים להפסיק את הקיום שלהם ואנחנו פונים אליהם ודורשים מהם את את זה.
זה הסיפור זה בעצם התוכן של העצרת היום.
כמובן אנחנו עושים את העצרת כעצרת תפילה אני מניח שאם היינו רוצים רק להתפלל אז היינו מתפללים כל אחד בבית שלו בבתי הכנסת שלנו המטרה היא לא רק התפילה..
בגדול צודק, אם כי בערך.

מאמר יפה.
 
אגב
מישהו יכול להעלות את "החלטות העצרת" ?

[בסוף העצרת הקריאו את ההחלטות, האם יש למישהו אותם]
 
בלי כל קשר,
עד היום לא הבנתי למה קוראים לזה "החלטות",
גם בתשנ"ט וגם בתשע"ד לא היו שום החלטות !!!
זה יותר היה קריאת הצלה וזעקת כאב (או משהו כזה).
אתמול היה משהו אחר ? מעניין (לא שמעתי).
 
אגב
מישהו יכול להעלות את "החלטות העצרת" ?

[בסוף העצרת הקריאו את ההחלטות, האם יש למישהו אותם]

"התורה היא חיינו, אנו מוחים כנגד חילול השם": אלו מסקנות עצרת הרבבות​

על דעת מאות אלפי המשתתפים ומרנן מנהיגי הדור: העצרת קובעת כי התורה היא חיינו ועמוד קיומנו, ומוחה על מעצר לומדי התורה ופגיעת מערכות המשפט בעמלי תורה. קוראת לשמור על ההסדרים, לחזק הלומדים, ולהמשיך בלימוד התורה באמונה ובגבורה

  • אלחנן דניאל
  • ח׳ במרחשוון תשפ״ו (30/10/2025)
  • 17:43
  • צילום: כותל המזרח


עצרת התפילה המתכנסת היום ברחובה של עיר הקודש ירושלים, במעמד רבבות אלפי עמך בית ישראל מכל העדות והחוגים, בראשות מרנן ורבנן רועי ישראל גדולי התורה וחכמיה וצדיקי הדור שליט”א, ובהשתתפות ראשי ישיבות, יושבי על מדין, מרביצי תורה ולומדיה השקועים בלימודה, שפכה שיח בפני אבינו שבשמים שיצילנו ויפדנו מכל רע שזוממים על עמלי התורה, והיא מביעה עם זאת את זעקתה, כאבה, ומחאתה נגד הפגיעות הקשות והחמורות בלומדי התורה אשר בארץ הקודש.

על דעת גדולי וחכמי הדור קיבלה העצרת את ההחלטות כדלהלן:

  • א. העצרת מצהירה קבל עם ועדה כי התורה היא חיינו, התורה היא משוש לבנו, התורה היא אשר מסרו אבותינו את נפשם על לימודה ועל קיומה זה אלפי שנים. אין לנו שיור אלא התורה הזאת, ואין אומתנו אומה אלא בתורותיה, כנודע. התורה היא זו שעמדה לנו בכל הזמנים להגן ולהושיע, וגם בימים אלו התורה הקדושה היא זו שמגנה על הישוב בארה”ק ועל עם ישראל, ובזכותה בלבד אנו קיימים, ולא יעלה על הדעת למעט מלומדיה ולהצר את צעדיהם, ועל כן העצרת מביעה את דרישתה הנחרצת מהשלטונות כי יש לשמור מכל משמר על ההסדר שהיה קיים במשך כל השנים לגבי לומדי התורה, שכל החפץ ללמוד תורה יוכל לעשות זאת ללא מגבלה וללא הפרעה, כפי שנפסק להלכה שכל המקדיש חייו לתורה אסור להטיל עליו עול אחר, כי הם תקוות עמנו.
  • ב. העצרת מביעה בזאת מחאה כואבת נגד חילול ה’ הנורא הנגרם מכך שתלמידי הישיבות הקדושות, העוסקים בתורה ובעבודת ה’, נעצרו באופן מחפיר ונכלאו בתנאים קשים בין חומות הכלא. מעשה זה מהווה פגיעה חמורה בזכות הבחירה של בני תורה אלו להקדיש את חייהם ללימוד התורה ולהגות בה, ואף פגיעה בחופש הדת כפי שהתחייבו בחוקי המדינה. היהדות החרדית לא תשלים עם המצב הנורא הזה! כמו כן מביעה העצרת מחאה על הניסיון הנואל להצר את רגלי עולם התורה בארץ ישראל ולמנוע את פריחתו.
  • ג. העצרת מוחה כנגד מערכות המשפט והפקידות המשפטית, שבעזות מצח לוחמים נגד התורה ונגד לומדיה. כל החלטותיהם והכרעותיהם, לרבות המלצותיהם ועצותיהם, נובעות אך ורק מרצון להתנכל ללומדי התורה ולהצר את צעדיהם. ולדאבוננו נתקיים בנו, מקום המשפט שמה הרשע. העצרת קוראת לאותן מערכות לחזור בהם מדרכם הנלוזה, ומזימתם לא תצלח! וכמו כן העצרת מביעה את כאבה נגד ממשלת ישראל אשר לא פעלה כדי למנוע מצב מחפיר זה. אנו נמשיך בלימוד התורה בכל תנאי ובכל מצב!
  • ד. העצרת פונה בלב כואב לאחינו בית ישראל, ולאותם התועים שטרם זכו לאור התורה, בקריאה נרגשת, אחינו! בכל העיתים והזמנים אבותינו מסרו את נפשם למען לימוד התורה הקדושה, היתכן שדווקא כאשר זכינו להיות בארה”ק תהיה פגיעה בלומדי התורה?! לא יעלה על הדעת שבכל העולם מתאפשר לכל אדם ללמוד תורה כרצונו ודווקא בארה”ק ירדפו את בני התורה.
  • ה. העצרת מייקרת ומרוממת את תלמידי הישיבות הקדושות ואברכי הכוללים שיחיו, השקועים בתורה ולנים בארבע אמותיה, המקדישים את כל ימיהם ללימוד התורה הק’. חזקו ואמצו! אל תערצו ואל תחתו מפני החורשים עליכם רע, המשיכו לשקוד בתורת ה’, וברכת כל עם ישראל מלווה אתכם בכבוד ובהערכה: שאו ברכה ועשו חיל בתלמודכם, לתפארת עם התורה, לשם ולתהילה.
 
אתה יודע מה כוחה של תפילה של מעל 600k איש, אתה יודע מה כוחה של אחדות המונית שכזאת, שכולם צועקים בצוותא "ה' הוא האלוקים" "שמע ישראל" "ואמן יהא שמיה רבה"?!
בינתיים נראה שהתפילה פועלת והיועמשי"ת השורש והראש לכל המצב הזה, הס"א אוטוטו מסתבכת (כנראה חיפתה על הפצרי"ת המתפטרת וכו'...)
 
אתה יודע מה כוחה של תפילה של מעל 600k איש, אתה יודע מה כוחה של אחדות המונית שכזאת, שכולם צועקים בצוותא "ה' הוא האלוקים" "שמע ישראל" "ואמן יהא שמיה רבה"?!
בינתיים נראה שהתפילה פועלת והיועמשי"ת השורש והראש לכל המצב הזה, הס"א אוטוטו מסתבכת (כנראה חיפתה על הפצרי"ת המתפטרת וכו'...)

ואוו מרגש (יש לך מבט מעניין),
ואם לא חיפתה אז שבעזה"י תתחשמל בבית ותמות.
 

"התורה היא חיינו, אנו מוחים כנגד חילול השם": אלו מסקנות עצרת הרבבות​

על דעת מאות אלפי המשתתפים ומרנן מנהיגי הדור: העצרת קובעת כי התורה היא חיינו ועמוד קיומנו, ומוחה על מעצר לומדי התורה ופגיעת מערכות המשפט בעמלי תורה. קוראת לשמור על ההסדרים, לחזק הלומדים, ולהמשיך בלימוד התורה באמונה ובגבורה

  • אלחנן דניאל
  • ח׳ במרחשוון תשפ״ו (30/10/2025)
  • 17:43
  • צילום: כותל המזרח


עצרת התפילה המתכנסת היום ברחובה של עיר הקודש ירושלים, במעמד רבבות אלפי עמך בית ישראל מכל העדות והחוגים, בראשות מרנן ורבנן רועי ישראל גדולי התורה וחכמיה וצדיקי הדור שליט”א, ובהשתתפות ראשי ישיבות, יושבי על מדין, מרביצי תורה ולומדיה השקועים בלימודה, שפכה שיח בפני אבינו שבשמים שיצילנו ויפדנו מכל רע שזוממים על עמלי התורה, והיא מביעה עם זאת את זעקתה, כאבה, ומחאתה נגד הפגיעות הקשות והחמורות בלומדי התורה אשר בארץ הקודש.

על דעת גדולי וחכמי הדור קיבלה העצרת את ההחלטות כדלהלן:

  • א. העצרת מצהירה קבל עם ועדה כי התורה היא חיינו, התורה היא משוש לבנו, התורה היא אשר מסרו אבותינו את נפשם על לימודה ועל קיומה זה אלפי שנים. אין לנו שיור אלא התורה הזאת, ואין אומתנו אומה אלא בתורותיה, כנודע. התורה היא זו שעמדה לנו בכל הזמנים להגן ולהושיע, וגם בימים אלו התורה הקדושה היא זו שמגנה על הישוב בארה”ק ועל עם ישראל, ובזכותה בלבד אנו קיימים, ולא יעלה על הדעת למעט מלומדיה ולהצר את צעדיהם, ועל כן העצרת מביעה את דרישתה הנחרצת מהשלטונות כי יש לשמור מכל משמר על ההסדר שהיה קיים במשך כל השנים לגבי לומדי התורה, שכל החפץ ללמוד תורה יוכל לעשות זאת ללא מגבלה וללא הפרעה, כפי שנפסק להלכה שכל המקדיש חייו לתורה אסור להטיל עליו עול אחר, כי הם תקוות עמנו.
  • ב. העצרת מביעה בזאת מחאה כואבת נגד חילול ה’ הנורא הנגרם מכך שתלמידי הישיבות הקדושות, העוסקים בתורה ובעבודת ה’, נעצרו באופן מחפיר ונכלאו בתנאים קשים בין חומות הכלא. מעשה זה מהווה פגיעה חמורה בזכות הבחירה של בני תורה אלו להקדיש את חייהם ללימוד התורה ולהגות בה, ואף פגיעה בחופש הדת כפי שהתחייבו בחוקי המדינה. היהדות החרדית לא תשלים עם המצב הנורא הזה! כמו כן מביעה העצרת מחאה על הניסיון הנואל להצר את רגלי עולם התורה בארץ ישראל ולמנוע את פריחתו.
  • ג. העצרת מוחה כנגד מערכות המשפט והפקידות המשפטית, שבעזות מצח לוחמים נגד התורה ונגד לומדיה. כל החלטותיהם והכרעותיהם, לרבות המלצותיהם ועצותיהם, נובעות אך ורק מרצון להתנכל ללומדי התורה ולהצר את צעדיהם. ולדאבוננו נתקיים בנו, מקום המשפט שמה הרשע. העצרת קוראת לאותן מערכות לחזור בהם מדרכם הנלוזה, ומזימתם לא תצלח! וכמו כן העצרת מביעה את כאבה נגד ממשלת ישראל אשר לא פעלה כדי למנוע מצב מחפיר זה. אנו נמשיך בלימוד התורה בכל תנאי ובכל מצב!
  • ד. העצרת פונה בלב כואב לאחינו בית ישראל, ולאותם התועים שטרם זכו לאור התורה, בקריאה נרגשת, אחינו! בכל העיתים והזמנים אבותינו מסרו את נפשם למען לימוד התורה הקדושה, היתכן שדווקא כאשר זכינו להיות בארה”ק תהיה פגיעה בלומדי התורה?! לא יעלה על הדעת שבכל העולם מתאפשר לכל אדם ללמוד תורה כרצונו ודווקא בארה”ק ירדפו את בני התורה.
  • ה. העצרת מייקרת ומרוממת את תלמידי הישיבות הקדושות ואברכי הכוללים שיחיו, השקועים בתורה ולנים בארבע אמותיה, המקדישים את כל ימיהם ללימוד התורה הק’. חזקו ואמצו! אל תערצו ואל תחתו מפני החורשים עליכם רע, המשיכו לשקוד בתורת ה’, וברכת כל עם ישראל מלווה אתכם בכבוד ובהערכה: שאו ברכה ועשו חיל בתלמודכם, לתפארת עם התורה, לשם ולתהילה.

הפעם זאת יש החלטה!!! (אות א).
(השאלה אם החוק המתגבש עומד בהחלטה, לא נראה לי).
 
על דעת גדולי וחכמי הדור קיבלה העצרת את ההחלטות כדלהלן:

אין החלטה כפי שהיה בעצרת הקודמת [תשע"ד]

"שאסור לאף בחור להתגייס לצבא" , "ושאין להופיע בלשכות הגיוס" [כמו הטרנד החדש - ובלשכותיהם אין אנו מתייצבים]

מה שנראה- שמכינים את הקרקע בעצרת שנקראת נגד הגיוס, "למכסות ויעדים"
 
@כאחד העם
באות א' יש החלטה, (לא איום מה נעשה אם לא... אלא דרישה ברורה מה אנו דורשים).
וכמו שאמרתי, זה ממש לא מתאים עם מכסות ויעדים, השאלה אם נעמוד בזה. - ככה"נ לע"ע, לא!
 
באות א' יש החלטה, (לא איום מה נעשה אם לא... אלא דרישה ברורה מה אנו דורשים).
אבל זה החלטה "שמימית" ותו לא
אין פה דרישה או פנייה לבחורים לא להתגייס [כפי שהיה בעצרת הקודמת]

ולכן זה מה שנראה כהכנה הקרקע לחוק המתגבש
 
ראשי תחתית