ויהי אחר העצרת: מה הלאה?

משום מה לא הוזכרה מילה אחת (!) על הצבא, צה''ל, וכו'
כמ''ש הקדמיני הרה הגאון @כאחד העם

יש להבין שהעצרת אינה נגד הצבא !
גם מילואימניקים ומזרחיסטים השתתפו בה.
העצרת היתה על רדיפת לומדי תורה (כרגע בטענה של שויון בנטל הגיוס).
אבל אסור להטות את המלחמה לאפיק מסויים, ובפרט שהוא שנוי במחלוקת,
יש שרואים בגיוס מצוה ועבודת ה', והם באים להפגין איתך ביחד כי הם מבינים את הערך של לימוד התורה,
אי אפשר להפגין "נגד הצבא", הצבא לא עשה לנו כלום, הוא ססך הכל מגן עלינו בפן ההשתדלותי. אין לנו שוםפ דבר נגדו.
 
יש להבין שהעצרת אינה נגד הצבא !
גם מילואימניקים ומזרחיסטים השתתפו בה.
העצרת היתה על רדיפת לומדי תורה (כרגע בטענה של שויון בנטל הגיוס).
אבל אסור להטות את המלחמה לאפיק מסויים, ובפרט שהוא שנוי במחלוקת,
יש שרואים בגיוס מצוה ועבודת ה', והם באים להפגין איתך ביחד כי הם מבינים את הערך של לימוד התורה,
אי אפשר להפגין "נגד הצבא", הצבא לא עשה לנו כלום, הוא ססך הכל מגן עלינו בפן ההשתדלותי. אין לנו שוםפ דבר נגדו.
זה מה שהדגשתי, לא חלקתי על זה
אבל חלק מהצבור שהיו שם (בעיקר מניפי השלטים ושאר מטורללים למיניהם) אחזו אחרת ...
השאלה היא מה נשתנה מתשע''ד ? ואולי בגלל שהמכה עדיין טרייה (קרי המלחמה וכו' רק לפני 2-3 שבועות נגמרה וכו') והפצע מדמם
 
זה מה שהדגשתי
אבל חלק מהצבור שהיו שם (בעיקר מניפי השלטים ושאר מטורללים למיניהם) אחזו אחרת ...

לכן בדיוק לא הזכירו את הצבא, והשאירו זאת להחלטה שמימית כדברי @כאחד העם
כי לא באנו לעשות מריבה, אלא להביע את הזעקה החוצה (וגם לרמוז לאלו שמבינים, שיש כאן כח גדול).
(ושאר המטורללים, אני מקווה שאינם ממשתתפי הפורום כאן).
 
אתה יודע מה כוחה של תפילה של מעל 600k איש, אתה יודע מה כוחה של אחדות המונית שכזאת, שכולם צועקים בצוותא "ה' הוא האלוקים" "שמע ישראל" "ואמן יהא שמיה רבה"?!
נכון מאוד.
בינתיים נראה שהתפילה פועלת והיועמשי"ת השורש והראש לכל המצב הזה, הס"א אוטוטו מסתבכת (כנראה חיפתה על הפצרי"ת המתפטרת וכו'...)
אמן
 
הרב הירש אמר שזה צעד אחד בכיוון
ואם זה לא יספיק
זה יתקדם לכיוון הפלג
כגודל המעצרים כך גודל ההקצנה...
נעבור כמה שיעורים מעצניקים על מכתזיות ומסתעף
אני לא חושב שהכיוון הוא השתוללות, אני כן חושב שהכיוון הוא משהו שלא כדאי לחשוף לפני שזה קורה...
 
לכן בדיוק לא הזכירו את הצבא, והשאירו זאת להחלטה שמימית כדברי @כאחד העם
כי לא באנו לעשות מריבה, אלא להביע את הזעקה החוצה (וגם לרמוז לאלו שמבינים, שיש כאן כח גדול).
(ושאר המטורללים, אני מקווה שאינם ממשתתפי הפורום כאן).
אז מאי שנא מתשע''ד ?
העמדה החרדית השתנתה ומתירים היום גיוס כלשהו ?
או שזה בגלל המלחמה הטרייה ?
ואולי בגלל פוליטיקה בכל הקשור לגיוס ?
מה אתה אוחז לגבי זה ? (סתם מענין לשמוע)
 
אני לא חושב שהכיוון הוא השתוללות, אני כן חושב שהכיוון הוא משהו שלא כדאי לחשוף לפני שזה קורה...
תלוי לפי מי
ההקלטות של ר' שלום בער שהתפרסמו השבוע (בכלי תקשורת שמאלניים), מראות שלפחות לר' שלום בער יש תכניות שלא מביישות את הפגנות הפלג בלשון המעטה, השאלה אם ר' משה הלל ועוד יתמכו
 
מוצגת כאן גישה לוחמנית וילדותית במקצת, של "יאללה בואו נראה להם, נילחם, נחסום, נעשה בלאגן".

זה לא באמת יעבוד.
אנחנו לא מפגינים על נושא שאנשים אומרים 'יאללה העיקר שיהיה שקט'.
אנחנו מפגינים על נושא שבוער בליבם של החילונים, שרובם אבדו חברים ו/או בני משפחה.
ועמידה בפקקים לא תניא אותם מהרצון לגייס את החרדים, להסכמה לפטור את כולם בהינף יד.

ובסוף - לרשויות החוק יש את הכוח לגבור על המאבקים האלה, גם אם לא משתמשים בו.
אם נחריף - גם הם יכולים להחריף.
עד לרימוני הלם, גז מדמיע, יריות באוויר, כדורי גומי ומה לא.
(וכבר אמר אותו גדול לר' עמרם בלוי: אם אתה שוכב על הכביש, אתה ציוני. כי אתה מאמין שהם לא מסוגלים לרצוח אותך).

תשאלו את תושבי מזרח ירושלים...
הם מופרעים פי מאה מאיתנו, וביום פקודה כשהמשטרה באמת נלחצה (למשל בתחילת המלחמה) נהגו בהם באלימות כזו, שהם פחדו להוציא את האף מהבית.

היחס של המשטרה כיום למפגינים הוא סלחני ונחמד מאוד יחסית. ברגע שהם יחששו שהעסק יוצא משליטה - גם להם לא יהיו גבולות.
וכשזה כבר יגיע לכאוס הזה - לא יהיה אכפת להם לפרוץ דלתות בלילה, ולסחוב עם אזיקים בני ישיבות. כי גם ככה בלאגן אז עד הסוף.

ועוד לא דיברנו על התיקים הפליליים, המשפטים והחקירות וכו'.
על היחס לכל חרדי כאל מחבל נוחבה ומטה, וכו' וכו'.

ובתרחיש כזה מה? כמה בחורים באמת יעזו להיות עריקים?
כמה בחורים ספרדים מהפריפריה ילכו לצבא וזהו?

ובנוסף, אם יהיה כאוס ברחובות - יהיה כאוס במסדרונות הממשל, גזירות שלא מעלמא הדין וכו' וכו'.
מי שמכיר את המערכת מבין שאסור לנו באמת להגיע לשם. אחרת כל התקציבים ייסגרו, וכל המוסדות יקרסו ח"ו.

תלוי לפי מי
ההקלטות של ר' שלום בער שהתפרסמו השבוע (בכלי תקשורת שמאלניים), מראות שלפחות לר' שלום בער יש תכניות שלא מביישות את הפגנות הפלג בלשון המעטה, השאלה אם ר' משה הלל ועוד יתמכו
הרב הירש אמר מפורש בכלא שאם יאלצו אותנו נלך בדרכי הפלג ותול''מ
 
לענ"ד מבואר בגמרא מגילה י"ז ב' 6 שורות מלמטה, וכן בסדר הברכות של שמו"ע (ברכה 11), שאמור להיות פילוג, ואחר כך מחנה אחד ישבר (ברכה 12) והמחנה השני יפרח (ברכה 13). זה נכון שלפי הנתונים של זמנינו זה לא ריאלי בדרך הטבע כלל, וכמבואר בציטוט דלהלן, וכדי שזה יהיה ריאלי צריך כמה וכמה התפתחויות שבדרך הטבע לוקחות זמן רב והזזת קירות, אבל לאלקים פתרונים.

תלמוד בבלי מסכת חולין דף צב עמוד א
אמר רבי שמעון בן לקיש אומה זו כגפן נמשלה זמורות שבה אלו בעלי בתים אשכולות שבה אלו תלמידי חכמים עלין שבה אלו עמי הארץ קנוקנות שבה אלו ריקנים שבישראל והיינו דשלחו מתם ליבעי רחמים איתכליא על עליא דאילמלא עליא לא מתקיימן איתכליא
 
(השני)
זה לא.
תתפטר, תלך לבית שלה, הכל ..
לא מאחלים סוג כזה של איחולים לשום יהודי
וכמו שהאריך היערות דבש לגבי הא שאסתר קראה לאחשוורוש כלב ונתבעה על כך, והאריך שק"ו ליהודי באשר הוא.

אז שתמות בלי להתחשמל,
אני סה"כ מאחל לה איחול לבבי.
מיתה לרשעים טוב להם וטוב לעולם.
 
אז מאי שנא מתשע''ד ?
העמדה החרדית השתנתה ומתירים היום גיוס כלשהו ?
או שזה בגלל המלחמה הטרייה ?
ואולי בגלל פוליטיקה בכל הקשור לגיוס ?
מה אתה אוחז לגבי זה ? (סתם מענין לשמוע)

בתשע"ד לפי זכרוני לא היתה שום החלטה,
מאז ומתמיד ש"ס ויהדוה"ת התפשרו על חוק כלשהו,
(וזה הויכוח עם אגו"י והמלחמה עם הפלג).
מה אני אוחז ? - אם הצבא הוא צבא שמד, אז אין מנוס...
ואם לא, אז יש כאלו שחייבים להתגייס (חלקם יושבים בפוניבז' ועטרת), ויש כאלו שאינם צריכים להתגייס (חלקם נמצא בנתיבות עולם ומאורות התורה).
 
כשעושים צרות לך אישית, אז עיין ע' בורויה ור"מ.
אבל כשמסכנים את עמ"י פיזית (ואצ"ל רוחנית), אזי עיין ע' ברכת למינים ולמלשינים.
החילוק יפה
אבל לא מובן הסברא מאחוריו כיון שאם הם יחזרו בתשובה זה יפתור את שתי סוגי הבעיות
 
החילוק יפה
אבל לא מובן הסברא מאחוריו כיון שאם הם יחזרו בתשובה זה יפתור את שתי סוגי הבעיות

היא לא תחזור בתשובה אפי' על פתחה שלך גיהנם,
ובינתיים היא מסכנת את עמ"י.
לכן ברכת המינים אינה על כך שיחזרו בתשובה, אלא שמהרה יאבדו.
 
היא לא תחזור בתשובה אפי' על פתחה שלך גיהנם,
מנ''ל הא
אם תתפלל חזק שיתמו חטאים שמא גם היא תחזור?
ואם תפלתך לא תתקבל א''כ גם תפלת יתמו חוטאים לא תתקבל דמאי חזית
ושמא כיון שתפלת יתמו חטאים צריכים צירוף של הגברא וכנראה שזה לא יקרה ועדיין צ''ע לדעת שהלא גדולי הרשעים חזרו בתשובה
 
מנ''ל הא
אם תתפלל חזק שיתמו חטאים שמא גם היא תחזור?
ואם תפלתך לא תתקבל א''כ גם תפלת יתמו חוטאים לא תתקבל דמאי חזית
ושמא כיון שתפלת יתמו חטאים צריכים צחרוף של הגברא וכנראה שזה לא יקרה ועדיין צ''ע לדעת שהלא גדולי הרשעים חזרו בתשובה

לא אמרתי שהיא ודאי לא תחזור, אני לא נביא.
רק אמרתי שהאומדן של חז"ל הוא שאחד כזה הוא כבר צריך תפילה אחרת, ולכן תקנו נוסח "מהרה יאבדו".
אני לא יותר חכם מחז"ל, ואיני לוקח סיכן על אחת כזו. (אגב לפי ההלכה, אני לא בטוח שאין לה דין של מוסר עם כל המשתמע מכך, רק שהחוק אוסר זאת, אבל להתפלל על כך ודאי צריך. - כל רגע שהיא בחיים עמ"י הסכנה. גם מהפנסיה היא יכולה להזיק. ועכ"פ לא שמענו מחז"ל שמתפללים עליהם שלא יוכלו להזיק, אלא "מהרה יאבדו").
 
לא אמרתי שהיא ודאי לא תחזור, אני לא נביא.
רק אמרתי שהאומדן של חז"ל הוא שאחד כזה הוא כבר צריך תפילה אחרת, ולכן תקנו נוסח "מהרה יאבדו".
אני לא יותר חכם מחז"ל, ואיני לוקח סיכן על אחת כזו. (אגב לפי ההלכה, אני לא בטוח שאין לה דין של מוסר עם כל המשתמע מכך, רק שהחוק אוסר זאת, אבל להתפלל על כך ודאי צריך. - כל רגע שהיא בחיים עמ"י הסכנה. גם מהפנסיה הם יכולים להזיק, ועכ"פ לא שמענו מחז"ל שמתפללים עליהם שלא יוכלו להזיק, אלא "מהרה יאבדו").
אני הרבה זמן מתקשה בזה שלכאורה זה סתירה ותירצת תירוץ יפה
אבל עדיין צריך מקור לחילוק הזה
וגם הסבר צריך
כיון שמדברים על אותם רשעים רק שכאן הם מפריעם לך ממונית וכאן הם מפריעים לך רוחנית וא''כ כשם שאתה אומר יתמו חטאים והם יוכלו לחזור בתשובה א''כ גם הרשעים מהסוג השני יחזרו שהלא הם אותם רשעים אלא שתי סוגי נזקים .

אא''כ אתה מתכוון לומר שהם שתי רמות של רשעם שהבריוני שהציקו לר''מ באמת הם לא היה ברשעותם כדי לקלקל רוחנית אבל זה חידוש
 
אני הרבה זמן מתקשה בזה שלכאורה זה סתירה ותירצת תירוץ יפה
אבל עדיין צריך מקור לחילוק הזה
וגם הסבר צריך
כיון שמדברים על אותם רשעים רק שכאן הם מפריעם לך ממונית וכאן הם מפריעים לך רוחנית וא''כ כשם שאתה אומר יתמו חטאים והם יוכלו לחזור בתשובה א''כ גם הרשעים מהסוג השני יחזרו שהלא הם אותם רשעים אלא שתי סוגי נזקים .

אא''כ אתה מתכוון לומר שהם שתי רמות של רשעם שהבריוני שהציקו לר''מ באמת הם לא היה ברשעותם כדי לקלקל רוחנית אבל זה חידוש


אני אומר יותר מזה,
מי שמסכן את עמ"י גשמית, הוא מוסר...
וכן מי שמסכן את עמ"י רוחנית.
החברה האלו, זה בדיוק הם! - משתי הבחינות.
אצל ר"מ כתוב שהיו מצערים אותו, לא כתוב שסיכנו אותו פיזית (אפי' כתור יחיד), וכ"ש לא סיכנו את עמ"י, ולא כתוב שקלקלו מישהו.
 
העירוני שרש"י בתהילים פירש שחטאים הם חוטאים.
ועליהם אמר דוד יתמו חטאים.

בנוסף המלבים בפרק ראשון של תהילים מפרש החילוק בין רשעים לחטאים שרשעים הם המזידים והפושעים בכוונה תחילה וברצון לפשוע וחטאים הם בעלי תאווה שלא התגברו על תאוותם.
פשיטא לי שרו"ב המאר"ה היא פושעת במזיד ובכוונה תחילה ורודפת את התורה ולומדיה.
לכן מיתתה טוב לה וטוב לה גיהינום כלה והיא אינה כלה.
 
ראשי תחתית