איך כבשו את יריחו בשבת, והלא אין צרין על עיר עכו"ם ג' ימים קודם שבת

הצטרף
28/11/24
הודעות
45
"וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיַּשְׁכִּמוּ כַּעֲלוֹת הַשַּׁחַר וַיָּסֹבּוּ אֶת הָעִיר כַּמִּשְׁפָּט הַזֶּה שֶׁבַע פְּעָמִים רַק בַּיּוֹם הַהוּא סָבְבוּ אֶת הָעִיר שֶׁבַע פְּעָמִים", וברש"י "יום השביעי - שבת היה".
ויל"ע איך עשו זאת בשבת, ואלה איתא בשבת "אין מקיפין על עיר של גוים פחות משלושה ימים קודם לשבת".
 
"וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיַּשְׁכִּמוּ כַּעֲלוֹת הַשַּׁחַר וַיָּסֹבּוּ אֶת הָעִיר כַּמִּשְׁפָּט הַזֶּה שֶׁבַע פְּעָמִים רַק בַּיּוֹם הַהוּא סָבְבוּ אֶת הָעִיר שֶׁבַע פְּעָמִים", וברש"י "יום השביעי - שבת היה".
ויל"ע איך עשו זאת בשבת, ואלה איתא בשבת "אין מקיפין על עיר של גוים פחות משלושה ימים קודם לשבת".
לא הבנתי את השאלה
שבת יט.
ת"ר אין צרין על עיירות של נכרים פחות מג' ימים קודם לשבת, ואם התחילו אין מפסיקין.
 
אם כוונתך נשארו סביב כל העיר זה חידוש.
כי זה אומר שבפועל הם צרו על העיר.
ובמה בא לידי ביטוי שהקיפו, שכולם התחילו לזוז יחדיו במעגל?
 
אם כוונתך נשארו סביב כל העיר זה חידוש.
כי זה אומר שבפועל הם צרו על העיר.
ובמה בא לידי ביטוי שהקיפו, שכולם התחילו לזוז יחדיו במעגל?
אכן
כל מושג ההקפות נובע מהקפת יריחו
יריחו הייתה סוגרת ומסוגרת, ועצם זה שהיו בסביבות העיר, מסתבר שהיו רואים מיד אם מישהו היה מנסה לברוח, רק שהיה ענין בהקפות עצמם לא מצד המצור
 
ראשי תחתית