כמדומה שצריך לפתוח אשכול על הישיבה
מעלותיה וייחודה
מלבד הדברים המפורסמים של שיטת העיון
והדקדוק
היא מתייחדת בהמון היבטים
כמו לדוג' היחס למדינה
והצורה בה היא מתנהלת
והצורה בה רבניה מדברים
לדוג' זה שבאים ח"כים לאירועים בצורה הרבה יותר גדולה משאר הישיבות
וכן מורגש לי הסמנטיקה כלומר בול לזכרו
כסא בחתונה
מכתב על הקבר
ככר לזכרו
וכו'
מכתב על הקבר: זה מנהג שכתוב בספרים הקדושים, הם לא חידשו בזה דבר.
ככר לזכרו: לכל רב (ובר בי רב) יש את זה היום.
כל שאר הדברים שהזכרת, אפשר לתמצת את זה במילה אחת "ספרדית".
כסא רחמים היא הישיבה היחידה שהיא באמת ספרדית בכל ההיבטים. בין לטוב ובין למוטב....
ולא רק בדרך הלימוד שבזה פשוט שהיא היחידה שהיא ספרדית באמת (פורת יוסף עיר העתיקה רחוקה מלהיות ספרדי, ואפילו פורת יוסף גאולה הולך ומתרחק במשך השנים).
אלא גם בענייני הנהגת הישיבה, היא הרבה יותר ספרדית. היא איננה נתונה לחוקים ולמשפטים שנהגו בהם בשאר הישיבות (כולל "הספרדיות" שדומות ונוהגות כהאשכנזים).
וכבר כתבתי כן בקצרה באשכול אחר.
ולפני שכל מיני חברים פה בפורום יקפצו עלי, אני מדגיש שוב, שזה בין לטוב ובין למוטב. אני לא אומר שאני מסכים לכל דרכיהם, אני רק אומר שזה בודאי בא מזה שהם לא נתונים תחת ההשפעה (ו\או הכח) של הישיבות האשכנזיות ורבניה.
וצריך להבין עוד שכסא רחמים היא לא רק ישיבה, היא מערכת שלמה של מוסדות וקהילות ועוד, ברחבי הארץ עם תלמידים ומעריצים לרוב מכל הסוגים והגוונים. וזה גם משפיע על צורת הנהגת הישיבה ומעשיה. וד"ל.