על מה אתה מדבר, על חיי תורה של אברך שחי על משכורת של כולל ומורה בבית ספר
נראה שה"קצפת" אליה הוא מתכוון היא העובדה שלא נודע שוד ושבר בגבולו של הציבור החרדי, המשפחות מלכתחילה לא היו בלחץ בכל רגע נתון שיקבלו בשורת איוב, וגם בדיעבד לא נפקד איש מתוך בני הישיבות.
ואני מאחל לך שלא תדע לעולם צער של משפחה שכולה. כל חייהם השתנו מעתה ואילך לבלי היכר, ולא יחזרו לעולם להיות מה שהיו.
גם חייהם של משפחותיהם של אלפי הפצועים שנפצעו בכל מיני רמות של פציעה, השתנו לבלי היכר, שלא לדבר על הפצועים עצמם - חלקם בלי יד, חלקם בלי רגל, חלקם בלי עין, חלקם עיוורים לגמרי וחלקם נכים לגמרי, רח"ל.
העובדה שבני תורה נעצרים היא עובדה מצערת מאוד, והיא לא באשמת חברי הכנסת החרדיים אלא באשמת הבג"ץ ששמח לפרק את הממשלה על רקע הסיפור הזה או על כל רקע, ובלבד שתתפרק ותקום ממשלת שמאל. ולכן הוא ושלוחותיו תוקעים כל ניסיון לחוקק חוק שיתיר לבני התורה להמשיך ללמוד בשלווה.
אבל גם מי שנעצר משוחרר בסופו של דבר וחוזר לתלמודו, ואין מקום אפילו להתחיל להשוות את צערו לצערם של המשפחות השכולות ומשפחות הפצועים.
כאשר עסקינן בחילול ה', או סתם כך - בתועלת ההפגנה כמחאה, להשפיע על מאן דהו (למעט תועלתה כעצרת תפילה לקב"ה),
אנו צריכים להסתכל על הציבור הכללי, איך הם רואים את הדברים מהצד שלהם. ולא לדקלם סיסמאות על כבוד התורה, שהציבור הכללי לא מבין ולא מתחיל להבין.
במלחמה האחרונה היתה התמרמרות גדולה מאוד מצד הציבור הכללי, לא מיבעיא מצד משפחות ההרוגים והפצועים אלא גם מצד המשפחות ששלחו את הבעל למילואים ואיבדו מקור פרנסה או שחייהם השתבשו לגמרי, וכאשר הם מסתכלים על הציבור החרדי הם מתמלאים תיסכול (חלק מזה תוצאה של ליבוי ושיסוי מאורגן ברשתות החברתיות, מסע תעמולה משומן שמתעלם לגמרי מכל המשתמטים החילוניים).
וכאשר נרגעה המלחמה (עכ"פ לעת עתה), היה מתבקש להניח לדיפלומטים לפעול בדרכים חוקיות ולעשות סוף לזה תוך כדי שמירה על שתיקה מוחלטת שתרגיע את הזעם הציבורי. ואכן עמית סגל הנ"ל ציין שההפגנה תהיה בדיוק בזמן הדיון הראשון על טיוטת חוק הגיוס החדש. והוסיף וכתב: "לא ברור מי חושב שתמונות של מאות אלפי חרדים ביחד צועקים נגד גיוס זה הדבר שיעזור ציבורית למאבק".
ולמעשה אם גדולי הרבנים מורים לצאת להפגנה, נעשה ככל אשר יורונו, ואם מדובר בעצרת תפילה ולא מחאה, שפיר דמי. אבל אין שום סיבה לתקוף את
@שושלתא דדהבא שכתב דברים פשוטים ומובנים.