עצרת המיליון "זעקת התורה"-חמישי ח' חשוון תשפ"ו

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
העצרת החשובה הסתיימה במוות של אחד המשתתפים שנפל מגובה, ובחילול ה' שאין כדוגמתו של מאות אנשים שטיפסו על שלדי בניינים, גגות, פיגומים ומנופים, כאשר הם מעבירים את המסר שאין להם ערך כלל לחיי אדם (זאת מלבד מקרים של התנהגות מכוערת כלפי חילוניים, שצולמו והופצו לציבור הרחב).

חילול השם.jpeg
 
העצרת החשובה הסתיימה במוות של אחד המשתתפים שנפל מגובה, ובחילול ה' שאין כדוגמתו של מאות אנשים שטיפסו על שלדי בניינים, גגות, פיגומים ומנופים, כאשר הם מעבירים את המסר שאין להם ערך כלל לחיי אדם (זאת מלבד מקרים של התנהגות מכוערת כלפי חילוניים, שצולמו והופצו לציבור הרחב).
נחמד מאוד. כל הכבוד למשיב כהלכה הגאון שהיה הראשון שזיהה והתנגד לעצרת..
 
העצרת החשובה הסתיימה במוות של אחד המשתתפים שנפל מגובה, ובחילול ה' שאין כדוגמתו של מאות אנשים שטיפסו על שלדי בניינים, גגות, פיגומים ומנופים, כאשר הם מעבירים את המסר שאין להם ערך כלל לחיי אדם (זאת מלבד מקרים של התנהגות מכוערת כלפי חילוניים, שצולמו והופצו לציבור הרחב).

הצג קובץ מצורף 12045

בהחלט מזעזע. אבל לכאורה במידה וקיום העצרת ההמונית הזו, עם כל הכשלים שבשוליה, הוא האמצעי היחיד שנתפס כיעיל למנוע חילול ה' מתמשך ורב יותר עקב פגיעה יסודית במעמד לומדי התורה (שנחשב בעיני המשתתפים לאירוע קיומי), אז ניתן לטעון שמדובר במאזן של 'הפסד מועט וחולף' (וגם זה מעיקרא היה רק חשש, לא ציפו שדבר כזה יקרה) - מול 'תועלת ממושכת ומכריעה', כעין העיקרון ההלכתי של 'חלל שבת אחת כדי שלא יחלל שבתות הרבה'. ויש לעיין.​
 
בהחלט מזעזע. אבל לכאורה במידה וקיום העצרת ההמונית הזו, עם כל הכשלים שבשוליה, הוא האמצעי היחיד שנתפס כיעיל למנוע חילול ה' מתמשך ורב יותר עקב פגיעה יסודית במעמד לומדי התורה (שנחשב בעיני המשתתפים לאירוע קיומי), אז ניתן לטעון שמדובר במאזן של 'הפסד מועט וחולף' (וגם זה מעיקרא היה רק חשש, לא ציפו שדבר כזה יקרה) - מול 'תועלת ממושכת ומכריעה', כעין העיקרון ההלכתי של 'חלל שבת אחת כדי שלא יחלל שבתות הרבה'. ויש לעיין.​
א. אם אתה מדבר על הקטע של התקשורת אז אולי העצרת שווה את זה ואולי לא. אם אתה מדבר על עצם המחיר אז מה נסגר?
ב. "לא ציפו שדבר כזה יקרה". היה ברור שדבר כזה יקרה לולי יקרה נס עצום, ואכן זה נס עצום עצום שזה רק אחד.
 
הוא האמצעי היחיד שנתפס כיעיל למנוע חילול ה' מתמשך ורב יותר עקב פגיעה יסודית במעמד לומדי התורה

האירוע לא מנע שום דבר ולא ימנע. גם מטרתו המוצהרת היתה תפילה וזעקה לה', לא מפגן של כוחי ועוצם ידי.
 
קידוש השם עצום מאין כמותו!!
לראות כל כך הרבה יהודים מתנהגים כל כך יפה ובסדר מופתי
(כן ועכשיו תגידו יש כמה משוגעים שטפסו על הגגות - תמיד יש אותם).
ובכלל עצם זה שכולם נענו בכל הכוחות למה שגדו"י אומרים להגיע לעצרת. מה יש לדבר?
 
קידוש ד' נפלא מאד
לראות את עם ישראל עולה במוניו
מקשיב לגדולי ישראל
ובמיוחד שאכפת להם התורה
חזו בניי חביבי...
נכון שהיה גם בחורים שעלו על כל מיני גדרות
וזה צריך חינוך מהבית על הזהירות בחיי אדם.
 
א. אם אתה מדבר על הקטע של התקשורת אז אולי העצרת שווה את זה ואולי לא. אם אתה מדבר על עצם המחיר אז מה נסגר?
ב. "לא ציפו שדבר כזה יקרה". היה ברור שדבר כזה יקרה לולי יקרה נס עצום, ואכן זה נס עצום עצום שזה רק אחד.

לא ידעו כלל שזה יקרה.

האירוע לא מנע שום דבר ולא ימנע. גם מטרתו המוצהרת היתה תפילה וזעקה לה'.

אין לי מושג בפוליטיקה אם זה יעזור משהו, אבל תפילה וזעקה לה' בהחלט יכולה למנוע.
 
האירוע לא מנע שום דבר ולא ימנע. גם מטרתו המוצהרת היתה תפילה וזעקה לה'.
כפירה כהלכתה !!!

במילים אחרות (שלי!) מטרת העצרת רק להתפלל ולא לשנות כלום - לא בונים על העצרת (קרי תפילה) כלום.

העולם כמנהגו ינהג
 
מישהו יכול להסביר לי מה קרה
בהתחלה קיבלתי צינתוק שחכם משה צדקה וכבוד הראשל''צ יהיו בצומת מרן
מהתמונות אני לומד שבסוף הוא כן היה בשרי ישראל
נתי קאליש: מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה מתכנסים בצומת הרחובות שרי ישראל - יפו בירושלים. לאחר שכבר הגר"י יוסף הודיע בפירוש אמש כי הוא יעמוד בסמוך לציון אביו בצומת בר אילן, לפני דקות ספורות הוא הודיע כי יגיע לעמוד יחד עם גדולי ישראל הספרדים ברחוב שרי ישראל.
 
מישהו יכול להסביר לי מה קרה
בהתחלה קיבלתי צינתוק שחכם משה צדקה וכבוד הראשל''צ יהיו בצומת מרן
מהתמונות אני לומד שבסוף הוא כן היה בשרי ישראל
אם אני מבין נכון בהתחלה ציפו לכמות נכבדת שתבוא לצומת מרן (הוציאו על כך גם רמקולים שדיברו על העצרת שם ספציפית וכן העמידו שם מישהו שהכריז ללא הפוגה על העצרת בראשות מרן הראשל"צ) אחר כך התגובה הייתה חלשה מאחר והאנשים רצו להיות במרכז העצרת ולא בשוליה, ואז הראשל"צ הצטרף לחברי המועצת.
 
מישהו יכול להסביר לי מה קרה
בהתחלה קיבלתי צינתוק שחכם משה צדקה וכבוד הראשל''צ יהיו בצומת מרן
מהתמונות אני לומד שבסוף הוא כן היה בשרי ישראל
יש ספרדים קיצונים שקשורים לפלג, שניסו להשתמש בשמם של הרב צדקה והרב יצחק כדי להרוס את העצרת להראות שיש פילוג, הם פנו לכלי התקשורת וצינתוקים ואפילו הוציאו רמקולים בבוקר שהעצרת בצומת בר אילן וכו'.
אף אחד לא שמע מהרב יצחק והרב צדקה שום מילה שהעצרת תהיה בצומת בר אילן, הבנתי שאמרו להם שהקהל אמור להגיע עד צומת מרן. אבל הקיצונים הללו העמידו שם משאית ורמקולים, לזרוע מחלוקת וב"ה שלא צלח בידם.

זכינו לאירוע נדיר של אחדות נפלאה של כל גווני הציבור החרדי ברשות גדולי וחכמי ישראל שליט"א
 
למה לא נתנו
ל...
ןל...
ול....
אם כולם היו אומרים מה שתלמידיהם/חסידיהם רצו שיאמרו
היינו נשארים שם עד שבת
שבת הבאה...
אין הרבה בציבור שלנו בעניין של זעקות ובכיות
כך שהרשימה היא קטנה
אגב אציין שמאד נהנתי מהחזנות של הרב סאלים הוא מחזן יפה
ואולי זה בהשפעת אביו חכם נתן סאלם שראיתי שהרב עובדיה כותב עליו נז''י..
 
לאחר שכבר הגר"י יוסף הודיע בפירוש אמש כי הוא יעמוד בסמוך לציון אביו בצומת בר אילן, לפני דקות ספורות הוא הודיע כי יגיע לעמוד יחד עם גדולי ישראל הספרדים ברחוב שרי ישראל.

מי גורר אותו לכל הגחמות והבזיונות הללו?
 
הרב @משיב כהלכה , האמת, אם היו שואלים אותך, מה הייתה אומר, בעד או נגד???

כבר הבהרתי כמה פעמים שאני בעד עצרת תפילה וזעקה, כאשר המשתתפים יבואו באמת להתפלל ולזעוק, לא על מנת להפגין את כוחם ולא על מנת לייצר תמונות מרהיבות.
 
כפירה כהלכתה !!!

במילים אחרות (שלי!) מטרת העצרת רק להתפלל ולא לשנות כלום - לא בונים על העצרת (קרי תפילה) כלום.

חוסר הבנת הנקרא כהלכתה.

מטרת העצרת כפי שהצהירו גדולי ישראל היתה עצרת תפילה, וכולנו מקווים שהתפילה תפעל את פעולתה.

מטרת העצרת אליבא דבריוני המקום היא "הפגנת כח" ומבחינה זו לא הועילו אלא רק הזיקו.
 
לא ידעו כלל שזה יקרה. וגם האחד שקרה, לבסוף התברר שזה היה מחמת התאבדות, ללא קשר ל'עצרת'.
חזל"ש, כעת התברר כי המוות לא נגרם מנפילה, אפשר להחזיר את התיעודים על טיפוסים וכו' ואת כל גלגולי ההאשמות, ולהישאר עם מה שהייתה העצרת לכשעצמה, קידוש ה' שאין כמותו!
א. ע"פ דרך הטבע היינו אמורים לסיים את העצרת עם שורת לוויות ארוכה. בניסי ניסים זה לא קרה.
ב. גם זה שהתאבד, אני די בטוח שהעצרת תרמה לו אומץ לעלות ולקפוץ. הוא לא בחר את המיקום כי הנוף שם יפה.
 
נו
ב''ה אתה לא בהנהגה

ב"ה כיוונתי לדעת תורה, כאשר יראה הרואה בכל המכתבים של גדולי ישראל באשכול זה.

ואף הזהירו במפורש מחילול השם, כל ניסיון התגרות בשוטרים / עוברי אורח / תקשורת חילונית וכדו'. לא העלו בדעתם טיפוס מנופים וטיפוס גגות, ומקרי מוות.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית