עבודה זרה דף ל"ו / דמשכא בתריה

אם הוא דבר מתועב, תיפוק ליה שהוא מתועב, מדוע לתלות בע"ז שהוא ענין אחר?
מפני שהדבר המתועב לא הביא את התורה לומר בו איסור, ובזה לא התחדש דבר שנאמר בו תקנות, מה שאין כן המציאות שגורמת לאנשים מחמת זה לעבוד ע"ז כן התחדשה ועל זה היה צריך לתקן בבית דינו של שם
 
לא שאלתי על בית דינו של שם אלא על התורה, מדוע התורה עצמה אומרת "ולקחת מבנותיו וזנו בנותיו והזנו את בניך אחרי אלהיהן"? הרי גם מבלעדי זה, עצם ביאת גויה הוא דבר מתועב ולא צריך להגיע לע"ז?

ולשיטתך אע"פ שאינו איסור, הרי הוא מתועב?
 
הטענה של כת"ר שהאזהרה של התורה מנישואין עם בנות הארץ לא היתה על סמך עצם התועבה ?
א"כ אני מסכים יש כאן קושיא על דבריי.
אבל עדיין יש לומר שהתורה באה להזהיר מהחמור יותר, ולתלות את האזהרה בדבר שהוא משמעותי יותר
 
ראשי תחתית