שכל ישר זה הבנה נכונה וסברא ישרה ולא......... וזה לא קשור לפלפלן שע"ז הרב עובדיה דיבר. ודו"ק
ממש לא,
אבל זו האופציה הכי פחות גרועה שמצאתי.
יש לך משהו פחות גרוע ?
מה זהשכל ישר זה הבנה נכונה וסברא ישרה
למה?
אני חושב שיש להעביר את הנבחן לכל ענין כח שהוא סדרת מבחני חכמה (כמו איי קיו, אבל לאו דוקא, כי לדעתי אין באיי קיו שום מדד לחכמה, וכל ענינו בסה"כ התאמה של דברים, וכיעוי"ש, ואכ"מ), ורק אחר כך מבחנים בלימוד
מבחן על ידע כמעט ואינו נצרך... (זולתי אי איירי בענין בו הידע הוא העיקר ולמשל משגיח כשרות, וממה נפשך, בזה הרי ממילא ודאי סגי בידע גרידא)
דוגמא בעלמאמה זה
תגדיר
אני שואל ברצינות
(ואולי תאמר כי בכדי להבין מה זה שכל ישר צריך להיות עם שכל ישר...)
דוגמא בעלמא
שמעתי סברא מאברך מוסר שיעורים, ללמד זכות על כך שלא עושים קריעה על מקום המקדש מכיון שכתוב שעתידה ירושלים להתפשט עד דמשק וא"כ כאילו כולם גרים בירושלים ולכן לא נהגו לקרוע...
ותמיד יש את אלה שמבינים הפוך ממה שכתוב כי כך הם חושבים ובודאי שאותו מחבר חשב כמותו בצירוף סברות מענינות
בקיצור בלי שימוש חכמים, הגם שיש ידיעות.
קח נושא מענין תלמד אותו טוב ואח"כ תפתח את ספרי זמנינו ותבחיןטוב נו טענתו זו היא בודאי טענה ילדותית על גבול השטותית, באמת
אני מתכוון למשמעות של שכל ישר ששני אנשים ילמדו ענין בדיוק אותו הדבר, מה המשמעות שלאחד יש שכל ישר ולאחר לא