עדכונים מבית הרב דוד יוסף שליט"א

באנר תרומה
image

הילולת מרן זיע"א באשדוד בהשתתפות מרן הראש"ל רבינו הגר"ד יוסף שליט"א, חתנו הגר"מ טולדינו שליט"א, הגר"מ מויאל שליט"א ראש ישיבת 'זוהר התורה', הערב ביוזמת 'המרכז למורשת' בראשות מ"מ ראה"ע אבי אמסלם.
 
כמדומה אני שגם אביו מרן הגרע"י זצוק"ל וכן מרן הגר"מ מאזוז זצוק"ל אמרו את אותו הדבר, וככל הנראה כוונת מרן שליט"א שצריך הוראה מסודרת ומאורגנת של גדולי ישראל אם וכאשר הם יראו צורך, ולא שכל רב יחלק הוראות ללא אחריות ציבורית.
 
דבר ראשון למה לזלזל??????
דבר שני הוא חייב לסבור כמו הרב שך
ועוד שכמדומה הרב שך כתב מה יהיה במציאות גם מרן הגר"מ מאזוז שאמר זאת גם. כמדומה שהזכיר זאת כמציאות ולא כהוראה לכלל ישראל.
 
כמדומה אני שגם אביו מרן הגרע"י זצוק"ל וכן מרן הגר"מ מאזוז זצוק"ל אמרו את אותו הדבר, וככל הנראה כוונת מרן שליט"א שצריך הוראה מסודרת ומאורגנת של גדולי ישראל אם וכאשר הם יראו צורך, ולא שכל רב יחלק הוראות ללא אחריות ציבורית.

ואכן בשעתו כשהדברים התפרסמו ביזדים, זה היה בעיצומה של המלחמה, ושמעתי ממנו אומר, לא כל מה שנכון אפשר להגיד בכל מצב.
יש אלמנות, יתומים, חטופים, הורים שכולים, וזה לא נכון עכשיו לומר, נרד מהארץ.

היום כולם מבינים שהוא צדק, הרי שום רב לא הצטרף לקריאה הזו, וגם אותו רב בעצמו לא הורה לאף אחד לרדת מהארץ!!! למרות שיש כאן עצורים וכו'
 
ואכן בשעתו כשהדברים התפרסמו ביזדים, זה היה בעיצומה של המלחמה, ושמעתי ממנו אומר, לא כל מה שנכון אפשר להגיד בכל מצב.
יש אלמנות, יתומים, חטופים, הורים שכולים, וזה לא נכון עכשיו לומר, נרד מהארץ.

זה הפשט הפשוט בדברי הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א.

הוא לא מתכחש לדברי אביו שהתבטא כך, ולא מתכחש לרב שך, וכוונתו שהעיתוי לא מתאים, ולא יפעל מאומה, רק חילול ה' גדול, כפי שאכן היה.
 
כמדומה אני שגם אביו מרן הגרע"י זצוק"ל וכן מרן הגר"מ מאזוז זצוק"ל אמרו את אותו הדבר, וככל הנראה כוונת מרן שליט"א שצריך הוראה מסודרת ומאורגנת של גדולי ישראל אם וכאשר הם יראו צורך, ולא שכל רב יחלק הוראות ללא אחריות ציבורית.
לא כמדומה ולא דמיונות, לא צריך הוראה מסודרת ומאורגנת, שהרב שך אמר הרב עובדיה לא אמר, שהרב עובדיה אמר הרב מזוז לא אמר.

כשכואב צריך לומר את האמת, שלא באנו לארץ ישראל כדי להיות חילונים. נקודה.

אני לא יודע אם כאשר גדולי ישראל זצ"ל ויבלחט"א אמרו לרדת מהארץ היינו כפשוטו, או להראות את חומרת הדבר, (כעין מה שכ' הריב"ש ע"מ שאמרו בגמ' כאילו עובד ע"ז כאילו שופך דמים וכו' שהפליגו חכמים בחומרת העוונות).
 
הראש"ל הגר"ד יוסף אמש בשיעור השבועי: "אם אדם ירד מהארץ, סתם כי הוא שמע איזה רב אחד שאמר שבגלל חוק הגיוס צריך לרדת מהארץ"...

הצג קובץ מצורף 11821

לא הבנתי...
הגר"ד יוסף שליט"א נטה קו מדברי אביו זצ"ל והגרא"מ שך זצ"ל, ואחיו שליט"א.
מה הסיבוך??
 
לא הבנתי...
הגר"ד יוסף שליט"א נטה קו מדברי אביו זצ"ל והגרא"מ שך זצ"ל, ואחיו שליט"א.
מה הסיבוך??
הסבירו לך, זה ממש הפוך, הרב יצחק יוסף הוא שנטה מן דרכו של מרן האבא ואמר את אשר אמר כאיום על מדינת ישראל, בעוד שגדולי התורה אמרו זאת כמציאות. והדברים דקים אבל ברורים.
 
לא הבנתי...
הגר"ד יוסף שליט"א נטה קו מדברי אביו זצ"ל והגרא"מ שך זצ"ל, ואחיו שליט"א.
מה הסיבוך??

אתה היחיד שמסתבך כאן. כפי שהסברתי, הגר"ד לא "נטה קו", ואין כאן איזה פסק הלכה של מרנן ורבנן לרדת מהארץ, רק אמירה שנאמרה כדי להדגיש עד כמה גיוס בחורי ישיבות הוא בנפשנו.

והגר"ד סובר שלא הזמן לומר אמירות כאלה, ופשוט. כפי שרואים שאמירה זו שמשה כעת את רודפינו ושונאינו להגדיל המדורה ותיעוב הדת והדתיים.
 
לכל זמן ועת תחת השמים.
כשדם החיילים נשפך כמים צריך קצת דעת מה לומר ומה לא לומר.
המעניין שגם כאשר הגר"י דיבר לרדת מהארץ , הוא התקבל בציבור הכללי וגם אצל החיילים.

אני מכיר אישית חיילים שמעריכים את לימוד התורה והם מרגישים ביטחון יותר שיש את הישיבות.

עכשיו אפשר לומר שנגמרה המלחמה, וכשכל המגזר החרדי מתאחד לעצרת מחאה ענקית, אני לא מוצא שום טעם לדברי הרב דוד שליט"א דוקא עכשיו.
 
עצם המחאה לא סותרת לדברי הגר"ד, גם הוא בדעה שצריך למחות ולזעוק בקול גדול שבחורי הישיבות נחוצים להצלחת מלחמות ישראל יותר מכל החילות שבצה"ל, וכולי עלמא צריכים לדעת זאת, לייקר ולכבד את בחורי הישיבות שבזכותם צה"ל מצליח.
 
הסבירו לך, זה ממש הפוך, הרב יצחק יוסף הוא שנטה מן דרכו של מרן האבא ואמר את אשר אמר כאיום על מדינת ישראל, בעוד שגדולי התורה אמרו זאת כמציאות. והדברים דקים אבל ברורים.
כי אצל שאר גדו"י זה לא היה עדיין כ"כ ממשי

ומשא"כ כאן שהתקדמו מידי ועברו את כל הגבולות!
 
המעניין שגם כאשר הגר"י דיבר לרדת מהארץ , הוא התקבל בציבור הכללי וגם אצל החיילים.
ממש בקטנה
אני מכיר אישית חיילים שמעריכים את לימוד התורה והם מרגישים ביטחון יותר שיש את הישיבות.
ברור שיש כאלו, מדברים על המון העם
עכשיו אפשר לומר שנגמרה המלחמה, וכשכל המגזר החרדי מתאחד לעצרת מחאה ענקית, אני לא מוצא שום טעם לדברי הרב דוד שליט"א דוקא עכשיו.
גם עכשיו כשנגמרה המלחמה לכאורה עדיין ישנם חיילים בשטח, לעדכונך. ומעבר לזה מרן שליט"א כנראה מרגיש את הדופק של העם ויודע מה סתם יצור תסיסה ללא טעם ומה יביא לאחדות גם אם מדובר בדברים תקיפים.
 
עצם המחאה לא סותרת לדברי הגר"ד, גם הוא בדעה שצריך למחות ולזעוק בקול גדול שבחורי הישיבות נחוצים להצלחת מלחמות ישראל יותר מכל החילות שבצה"ל, וכולי עלמא צריכים לדעת זאת, לייקר ולכבד את בחורי הישיבות שבזכותם צה"ל מצליח.

עם ישראל בארץ ישראל תמיד היו בסכנה, ולצערינו הרבה חיילים נפלו בפעילויות ביטחוניות ובמבצעים עופרת יצוקה וכוכוכ' וגדולי ישראל לא חששו לומר את דעתם כי עדיף לרדת מהארץ ולא ולהתגייס.
 
אני לא מוצא שום טעם לדברי הרב דוד שליט"א דוקא עכשיו.
אני לא מוצא טעם לדברי הר"י כאשר רבים חללים נופלים,
משפחות של שבורי לב בכל פינה,
חטופים נמקים בשבי,
ושברי אדם ממלאים את רחובותינו.


קצת רגישות - לא תזיק.
 
גילוי דעת חריג:

מרן הראש"ל: "רבי שלמה זעפראני שליט"א ממשיך את דרכו ומפעלו של אבא זיע"א" | צפו​

בדברים שמסר מרן הראשון לציון בעצרת זיכרון בהיכל מרן, יצא מגדרו בדברו על מפעלותיו של מרן הגאב"ד הגרש"י זעפראני שליט"א, והתבטא כי הם ממשיכים את מפעלו הגדול של מרן רבינו היביע אומר זיע"א

  • יהודה גפן
  • ה׳ במרחשוון תשפ״ו (27/10/2025)
  • 17:18
  • צילום: באדיבות המצלם


צפו בתיעוד המלא:



בדברים שאמר מרן הראשון לציון בישיבת מרן בעצרת זיכרון למלאת י"ב שנים להסתלקות מרן בשילוב עם חלוקת תעודות, אמר: "אנחנו, אני אומר פה בפה מלא, אנחנו הציבור הספרדי היינו כמעט דור שלם, חסרים תלמידי חכמים מופלגים החיסרון הזה, אני רואה ברוך השם איך שהוא הולך ונעלם יש לנו יותר ויותר גאונים גדולים מורי הוראה גדולים, אבל יש לו חיסרון. שזה לצערי, יש לנו עוד כברת דרך, עד שזה יהיה מתוקן".

"בנושא הזה, היה לי כמה שיחות, לבד עם חכם שלום חכם שלום כהן, זכר צדיק לברכה, היה כואב לו מאוד על נושא הזה. וזה הנושא של ההנהגה. הנהגה אמיתית, נכונה וישרה, של דעת תורה. יש לנו מעטים. יש לנו ממש מעטים בנושא הזה, של דעת תורה. וזה חיסרון שאני מאוד מקווה, שבמשך הזמן, יושלם גם כן".

או אז הפתיע ואמר "אבל אני יכול לומר, שאחד הבודדים שיש לנו, שאני רואה בדרך ההנהגה שלו, אני רואה את דעת תורה, זה הגאון הגדול הרב זעפראני. תדעו לכם. כל מה שהוא עשה, עם כל הקהילות. הוא גר בהר נוף. ונודע לי, שהוא מגיע לבית הכנסת פעם בשישה שבועות… פעם בשישה שבועות הוא הולך לגלות כל שבת, לבית כנסת אחר, למקום אחר לעיר אחרת. ומקימים קהילות, מרוממים את האברכים הספרדים. והמטרה שלו כל הזמן היא, שהאברכים הספרדים לא יתבטלו כלפי האשכנזים. לאשכנזים ברוך השם, יש הרבה עוצמה, הרבה איכות. ואנחנו צריכים להגיע למצב שנבין שגם לנו יש את זה. יש לנו את מסורת אבותינו. וכשהאברכים הספרדים יבינו את החשיבות שלהם, יבינו את הערך שלהם, אז העולם ייראה אחרת. הוא ראה את זה לו למטרה, וברוך השם הוא עושה גדולות ונצורות. אני יכול לומר, שזה המשך למה שאבא התחיל. אבא התחיל על עצם הדבר שלא נתבטל כלפי האשכנזים בהלכות ומנהגים. היום זה נראה מובן מאליו. אני ספרדי. אני ספרדי. מישהו יחשוב, לא, אני צריך להתפלל כמו אשכנזים. אבל תדעו לכם שפעם זה בכלל לא היה מובן מאליו!"

עוד הוסיף וסיפר "כשהייתי ילד, אבא היה גר בתל אביב והתחיל לתת שיעור בבני ברק היה אחד מגדולי הרבנים בבני ברק שקרא, אסף את הבחורים של ישיבת 'אור התורה', שהייתה הישיבה הספרדית היחידה בבני ברק, היו בה קרוב למאה הבחורים, זה הכל. הישיבה הספרדית היחידה. הוא קרא להם ואמר להם שהוא לא מסכים שהם ילכו לשיעור. ולמה? כי שמה הוא מלמד את מנהגי הספרדים. ומכיוון שאנחנו הצלנו אתכם וגידלנו אתכם, אין לכם יותר צורך ללכת אחרי מנהגי הספרדים! עד כדי כך, ככה הייתה ההשקפה! גם אתם המרא דאתרא של העיר, גם כן, זה החזון אי"ש וכו', וכו', כל מיני טענות כאלו. ופשוט אם המגמה הזאת הייתה נמשכת, לא יודע לאן היינו מגיעים. ואבא התחיל לעמוד בתוקף שהספרדים צריכים ללכת אחרי מנהג אבותיהם בפרט שמי שלומד היסטוריה, לפני 250 שנה היישוב בירושלים ובארץ ישראל היה כמעט כולו ספרדי. אחר כך התרבה מאוד היישוב האשכנזי, אבל עדיין הספרדים היו מאוד מאוד חזקים".

"אבל מלפני 100 שנה בערך, התחילה לצערנו ירידה והמעצור הזה לירידה והתנופה החדשה התחיל עם אבא. והיום יש את ההמשך עם ההתארגנות של עולם האברכים. שאני חושב שהרב מה שעושה פה הרב זעפראני, זה המשך הרצון של אבא שאנחנו נדע שיש לנו את המסורת שלנו! את המנגינות שלנו בשום דבר אנחנו לא מזלזלים. בכל דבר ששייך למנהגי הספרדים. אז אני אומר יישר כוחו וחילו לאורייתא וכזה ראה וקדש!"
 
אני לא מוצא טעם לדברי הר"י כאשר רבים חללים נופלים,
משפחות של שבורי לב בכל פינה,
חטופים נמקים בשבי,
ושברי אדם ממלאים את רחובותינו.


קצת רגישות - לא תזיק.
הטעם שאתה מוצא לצאת לעצרת תמצא לדבריו.
 
הטעם שאתה מוצא לצאת לעצרת תמצא לדבריו.
ולא קרב זה אל זה.
א. העצרת מוגדרת בכוונה תחילה כעצרת תפילה ולא כהפגנה
ב. המלחמה הסתיימה באופן רשמי

אגב, זכורני שבזמנו לפני כשנה פורסם על עצרת או כינוס נגד הצבא, שנפל בתאריך הלועזי של טבח שמחת תורה ומרן הגר"ד לנדו לא הסכים לנאום שם נגד הגיוס אלא ביקש סליחה שזה נפל בתאריך הזה שאולי גורם כאב למשפחות. ללמדך רגישות מהי.
 
בשעה זו נערכת בישיבת 'כסא רחמים', עצרת חיזוק משולשת לעילוי נשמת נשיא הישיבה מרן הראש"ל פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל, הגאון רבי משה לוי זצוק"ל מגדולי הפוסקים בדור האחרון ומחשובי הרמי"ם בישיבה והגאון רבי נסים ארביב זצ"ל מגדולי הרמי"ם בישיבה. העצרת נערכת בראשות הראש"ל הגר"ד יוסף וראש הישיבה הגר"צ מאזוז ורבנים נוספים (ידיעות בני ברק).

הצג קובץ מצורף 12157
 
זכר צדיקים לברכה
שלושה גאונים הונצחו ב'כסא רחמים' | ומי הדליק את נרות הנשמה?
כמידי שנה נערך אמש בהיכל ישיבת 'כסא רחמים' עצרת החיזוק המרכזית לזכרם של מרנן הגר"ע יוסף והגר"מ לוי זצ"ל | בראש המספידים: הראש"ל הגר"ד יוסף וראש הישיבה הגר"צ מאזוז | בסיום נערכה חלוקת תעודות לנבחני המסכתות במכון שהוקם על שמו ולזכרו של הגרמ"ל זצ"ל | וכן, מי כובד בהדלקת הנרות ? | צפו בגלריה של הצלם יוסי כ"ץ (חרדים)

 
ראשי תחתית