האמנם?עמנואל שילה: הראשון לציון הרב דוד יוסף
הדברים נאמרו באירוע החגיגי לרגל מאה שנה לישיבת מרכז הרב. "כולנו צריכים להיות תלמידיו של הרב קוק" אמר הראשון לציון בחלק היותר אופטימי של נאומו, ושיבח את הישיבה ואת תלמידי החכמים וגדולי הדיינים שיצאו ממנה.
האמנם מה? לא רואה בציטוט הקצר הזה משהו שניתן לקחת לעמדה כל שהיא.האמנם?
האם הגר"א סלים יאמר כך?האמנם מה? לא רואה בציטוט הקצר הזה משהו שניתן לקחת לעמדה כל שהיא.
אגב, אני אישית גם בעד להיות תלמיד של הרב קוק בהקפדה על ברכת מזון לדוגמה / בהקפדה על טלית מהודרת / באהבת ארץ הקודש / בקריאת תהילים מידי פעם.
אין טעם לקחת חצי מילה של רב ולנסות לבשל ממנה מטעמים כאשר אין לנו את כל המעטפת וההקשר.
מעבר לכך שמרן שליט"א ידוע בכך שמפרגן לכל ציבור בדרך שיאהב לשמוע, וטוב שכך.
בהחלט שהציבור הדת"ל יהיה כמו הרב קוק ואוו זה יהיה גילוי כבוד מלכותו,האמנם?
בהחלט שהציבור הדת"ל יהיה כמו הרב קוק ואוו זה יהיה גילוי כבוד מלכותו,
הלוואי שאנו נזכה להיות גדולים בתורה כמוהו הגם שהשקפתינו שונה....
האם הגר"א סלים יאמר כך?
כל אחד ודרכו... כל אחד וסגנונו...האם הגר"א סלים יאמר כך?
האם זה הסגנון של רבותינו מרביצי התורה שליט"אכל אחד ודרכו... כל אחד וסגנונו...
מרגיש לי שהצטרפת להטריל, זה פחות הקונספט פה...האם זה הסגנון של רבותינו מרביצי התורה שליט"א
האמנם?
האם זה הסגנון של רבותינו מרביצי התורה שליט"א
אפשר להבין מה אתה רוצה בדיוק?האם זה הסגנון של רבותינו מרביצי התורה שליט"א
אגב, אני אישית גם בעד להיות תלמיד של הרב קוק בהקפדה על ברכת מזון לדוגמה / בהקפדה על טלית מהודרת / באהבת ארץ הקודש / בקריאת תהילים מידי פעם.
אין טעם לקחת חצי מילה של רב ולנסות לבשל ממנה מטעמים כאשר אין לנו את כל המעטפת וההקשר.
מעבר לכך שמרן שליט"א ידוע בכך שמפרגן לכל ציבור בדרך שיאהב לשמוע, וטוב שכך.
דבריך מרגשים ביותר וממש הורדתי דמעות...בלי גיבובי מילים מי שמצהיר שהוא תלמיד של הרב קוק, היינו בהשקפה. כי בהלכה אני לא יודע איזה הלכות מצויות בהלכות ציצית וברכות שאפשר לומר שפלוני נוהג כהרב קוק.
זה תופעה חדשה, שלא ראינו אצל מנהיגי הדור, לא אצל הרב שך והרב אלישיב והרב עובדיה, וגם הגרש"ז שהיה הולך אצל הדתלי"ם, לא אמר "כולנו תלמידים של הרב קוק". השקפה צריכה להיות ברורה. אפשר לשבח ולפאר את הרב קוק זצ"ל כי הוא היה ענק בענקים בתורה, אבל לא הסכימו עמו בהשקפה כידוע ואכמ"ל.
כנראה שלא הבנת, המרנן ורבנן כותב שהוא תלמיד של הרב קוק בזה שהוא מברך ברכה"מ בהקפדה וכו' והשבתי שמי שמצהיר שהוא תלמיד של הרב קוק זה מתבטא בהשקפה ולא בהלכה.דבריך מרגשים ביותר וממש הורדתי דמעות...
אני רק רבנן ולא מרנןמשום מה נראה שמרנן ורבנן זה ידידיה...
מה זה סותר.ובכלל אני לא מבין, אי אלו אנשים מתוכנו,
שרואים אדם גדול שמדבר מדם ליבו, כמעט בדמעות,
על דברים שנוגעים לכל אחד ואחד מאיתנו,
לא רק על היהדות ככלל, אלא כמעט על חיי הפרט שלנו, [תבררו מה מעסיק היום את אברכי הכוללים - כמובן מי שלא יודע שיברר...]
ומחפשים רק להטריל לרמוס, ללעוג ולהקטין.
פשוט, תמוה.
האמנם מה? לא רואה בציטוט הקצר הזה משהו שניתן לקחת לעמדה כל שהיא.
אגב, אני אישית גם בעד להיות תלמיד של הרב קוק בהקפדה על ברכת מזון לדוגמה / בהקפדה על טלית מהודרת / באהבת ארץ הקודש / בקריאת תהילים מידי פעם.
אין טעם לקחת חצי מילה של רב ולנסות לבשל ממנה מטעמים כאשר אין לנו את כל המעטפת וההקשר.
מעבר לכך שמרן שליט"א ידוע בכך שמפרגן לכל ציבור בדרך שיאהב לשמוע, וטוב שכך.
לענ"ד כן.האם הגר"א סלים יאמר כך?
איני יודע מה זה גדר של "תופעה חדשה"זה תופעה חדשה, שלא ראינו אצל מנהיגי הדור, לא אצל הרב שך והרב אלישיב והרב עובדיה, וגם הגרש"ז שהיה הולך אצל הדתלי"ם, לא אמר "כולנו תלמידים של הרב קוק". השקפה צריכה להיות ברורה. אפשר לשבח ולפאר את הרב קוק זצ"ל כי הוא היה ענק בענקים בתורה, אבל לא הסכימו עמו בהשקפה כידוע ואכמ"ל.
הרב יצחק במרכז הרב דיבר דברים ברורים נגד פירות הבאושים של מרכז הרב.לענ"ד כן.
אם הגר"א סאלים היה עומד מול ישיבת מרכז הרב ואומר דברים שכל כולם חיזוק ללימוד תורה, הוא לא היה אומר להם כולנו צריכים להיות תלמידים של הרב שך... וכמו שהגרב"מ אזרחי עמד בשלושים או בשבעה [אינני זוכר] של רבינו חכם עובדיה ואמר צריכים עוד ראשונים לציון, ואת אלו מתלמידיו שהיו באמת דבוקים לדרכו הלימודית, כיוון למקומות אחרים לגמרי, וכמו שהרב שך אמר בנאומו הידוע אנחנו הציונים האמיתיים, אני לא רואה מסר אחר שאפשר לומר לתלמידי ישיבה דתית לאומית שעוסקים בתורה וטועים לחלוטין בהשקפה, מלבד מסר בסגנון זה.
אלא אם כן הציפיה היא שלא יגיע כלל למקום זה, ואם כן יש לקרוא תיגר באופן כללי על תפקיד הראשון לציון ומה שהוא מייצג, אבל אינני חושב שזה הנושא כאן.
לא באתי לומר שיש רק דרך אחת, אלא לומר שיש דרך אחת לחזק אותם.הרב יצחק במרכז הרב דיבר דברים ברורים נגד פירות הבאושים של מרכז הרב.
אגב מיהו הנכד?איני יודע מה זה גדר של "תופעה חדשה"
וכן איני יודע מה זה לא הסכימו עמו בהשקפה [כוונתי לר' עובדיה, ולא לשאר הרבנים שהזכרת כי דעת הר' שך והר' אלישיב ידועים מאוד בעניין].
אבל מה שכן אני יודע שהרב עובדיה התבטא עליו "מלאך ה' צבאות" "וצדיק יסוד עולם".
הצג קובץ מצורף 12820
יעקב ששוןאגב מיהו הנכד?
אין ספק שמרן הגרע"י העריך אותו ואת תורתו אבל לא בהשקפה, אני שמעתי פעם מהר' שלמה בניזרי דברים ברורים את דעתו של הגרע"י בעניין ההשקפה.איני יודע מה זה גדר של "תופעה חדשה"
וכן איני יודע מה זה לא הסכימו עמו בהשקפה [כוונתי לר' עובדיה, ולא לשאר הרבנים שהזכרת כי דעת הר' שך והר' אלישיב ידועים מאוד בעניין].
אבל מה שכן אני יודע שהרב עובדיה התבטא עליו "מלאך ה' צבאות" "וצדיק יסוד עולם".
הגם שאול בנביאים??אין ספק שמרן הגרע"י העריך אותו ואת תורתו אבל לא בהשקפה
אתה רוצה פירוש של "תופעה חדשה"איני יודע מה זה גדר של "תופעה חדשה"
מאימתי עולים לקברי אבות, כדי להראות בעלות. שאביו מרן זצ"ל נכסף ללכת לקברו של יהושע בן נון, אמר יהושע שקיבל תורה מפי משה רבינו וכו'.עוד הוסיף הרב דוד יוסף:
"רבותיי, כשאנחנו כאן – המשמעות היא שאנחנו מכריזים על הבעלות שלנו על המקום הזה. כשיהודים מגיעים לשאת תפילה כאן – זו ההוכחה הברורה ביותר שהארץ הזו שלנו. בגלל זה אנחנו פה, ובעזרת ה' נישאר פה לעד – עד ביאת משיח צדקנו."