עדכונים מבית הרב דוד יוסף שליט"א

באנר תרומה
אביעד בוכריס: הראשון לציון הרב דוד יוסף תוקף את התערבות בג"ץ בענייני הרבנות הראשית ופסיקת בג"ץ על פתיחת מבחני הרבנות לנשים, נגד פסיקת הרבנות הראשית לישראל.

 
יקי אדמקר: הראש״ל הרב דוד יוסף במתקפה על בג״צ: ״בג״צ נוטל לעצמו סמכות לא שלו. הם דורכים על הרבנות ברגל גסה. מי שמכם? הסמכות היא שלנו״

 
עמנואל שילה: הראשון לציון הרב דוד יוסף

הדברים נאמרו באירוע החגיגי לרגל מאה שנה לישיבת מרכז הרב. "כולנו צריכים להיות תלמידיו של הרב קוק" אמר הראשון לציון בחלק היותר אופטימי של נאומו, ושיבח את הישיבה ואת תלמידי החכמים וגדולי הדיינים שיצאו ממנה.​
האמנם?
 
האמנם מה? לא רואה בציטוט הקצר הזה משהו שניתן לקחת לעמדה כל שהיא.
אגב, אני אישית גם בעד להיות תלמיד של הרב קוק בהקפדה על ברכת מזון לדוגמה / בהקפדה על טלית מהודרת / באהבת ארץ הקודש / בקריאת תהילים מידי פעם.
אין טעם לקחת חצי מילה של רב ולנסות לבשל ממנה מטעמים כאשר אין לנו את כל המעטפת וההקשר.
מעבר לכך שמרן שליט"א ידוע בכך שמפרגן לכל ציבור בדרך שיאהב לשמוע, וטוב שכך.
 
האמנם מה? לא רואה בציטוט הקצר הזה משהו שניתן לקחת לעמדה כל שהיא.
אגב, אני אישית גם בעד להיות תלמיד של הרב קוק בהקפדה על ברכת מזון לדוגמה / בהקפדה על טלית מהודרת / באהבת ארץ הקודש / בקריאת תהילים מידי פעם.
אין טעם לקחת חצי מילה של רב ולנסות לבשל ממנה מטעמים כאשר אין לנו את כל המעטפת וההקשר.
מעבר לכך שמרן שליט"א ידוע בכך שמפרגן לכל ציבור בדרך שיאהב לשמוע, וטוב שכך.
האם הגר"א סלים יאמר כך?
 

אז בוא ואומר לך:

מרן הגרי"ש אלישיב תלה את תמונתו של הרב קוק בסוכתו.

לא כי הוא רצה 'לתלות' אותו במובן הפשוט של המילה...

אלא כי הוא באמת ראה בו אחד מגדולי הדור שנתפספסו כאן.

מרן הגרע"י מזכירו להלכה בכמה מקומות.

כנ"ל מרן הראש"ל הגר"ד [באוזני שמעתיו מביאו בשיעור].

האם זה הסגנון של רבותינו מרביצי התורה שליט"א

כן!!!

לומר את האמת!!!

כמות שהיא!

בלי טיוחים!

בלי התחמקויות!

להתמקד ברשעים האמיתיים!

ועליהם לשפוך אש וגופרית! לא הפוך!

הבנת?!
 
ובכלל אני לא מבין, אי אלו אנשים מתוכנו,

שרואים אדם גדול שמדבר מדם ליבו, כמעט בדמעות,

על דברים שנוגעים לכל אחד ואחד מאיתנו,

לא רק על היהדות ככלל, אלא כמעט על חיי הפרט שלנו, [תבררו מה מעסיק היום את אברכי הכוללים - כמובן מי שלא יודע שיברר...]

ומחפשים רק להטריל לרמוס, ללעוג ולהקטין.

פשוט, תמוה.
 
האם זה הסגנון של רבותינו מרביצי התורה שליט"א
אפשר להבין מה אתה רוצה בדיוק?
לא נאה לך תשמע רבנים שמתיישרים לפי רצונך ותו לא.
 
נערך לאחרונה:
אגב, אני אישית גם בעד להיות תלמיד של הרב קוק בהקפדה על ברכת מזון לדוגמה / בהקפדה על טלית מהודרת / באהבת ארץ הקודש / בקריאת תהילים מידי פעם.
אין טעם לקחת חצי מילה של רב ולנסות לבשל ממנה מטעמים כאשר אין לנו את כל המעטפת וההקשר.
מעבר לכך שמרן שליט"א ידוע בכך שמפרגן לכל ציבור בדרך שיאהב לשמוע, וטוב שכך.

בלי גיבובי מילים מי שמצהיר שהוא תלמיד של הרב קוק, היינו בהשקפה. כי בהלכה אני לא יודע איזה הלכות מצויות בהלכות ציצית וברכות שאפשר לומר שפלוני נוהג כהרב קוק.

זה תופעה חדשה, שלא ראינו אצל מנהיגי הדור, לא אצל הרב שך והרב אלישיב והרב עובדיה, וגם הגרש"ז שהיה הולך אצל הדתלי"ם, לא אמר "כולנו תלמידים של הרב קוק". השקפה צריכה להיות ברורה. אפשר לשבח ולפאר את הרב קוק זצ"ל כי הוא היה ענק בענקים בתורה, אבל לא הסכימו עמו בהשקפה כידוע ואכמ"ל.
 
בלי גיבובי מילים מי שמצהיר שהוא תלמיד של הרב קוק, היינו בהשקפה. כי בהלכה אני לא יודע איזה הלכות מצויות בהלכות ציצית וברכות שאפשר לומר שפלוני נוהג כהרב קוק.

זה תופעה חדשה, שלא ראינו אצל מנהיגי הדור, לא אצל הרב שך והרב אלישיב והרב עובדיה, וגם הגרש"ז שהיה הולך אצל הדתלי"ם, לא אמר "כולנו תלמידים של הרב קוק". השקפה צריכה להיות ברורה. אפשר לשבח ולפאר את הרב קוק זצ"ל כי הוא היה ענק בענקים בתורה, אבל לא הסכימו עמו בהשקפה כידוע ואכמ"ל.
דבריך מרגשים ביותר וממש הורדתי דמעות...
 
דבריך מרגשים ביותר וממש הורדתי דמעות...
כנראה שלא הבנת, המרנן ורבנן כותב שהוא תלמיד של הרב קוק בזה שהוא מברך ברכה"מ בהקפדה וכו' והשבתי שמי שמצהיר שהוא תלמיד של הרב קוק זה מתבטא בהשקפה ולא בהלכה.

משום מה נראה שמרנן ורבנן זה ידידיה...
 
ובכלל אני לא מבין, אי אלו אנשים מתוכנו,

שרואים אדם גדול שמדבר מדם ליבו, כמעט בדמעות,

על דברים שנוגעים לכל אחד ואחד מאיתנו,

לא רק על היהדות ככלל, אלא כמעט על חיי הפרט שלנו, [תבררו מה מעסיק היום את אברכי הכוללים - כמובן מי שלא יודע שיברר...]

ומחפשים רק להטריל לרמוס, ללעוג ולהקטין.

פשוט, תמוה.
מה זה סותר.
באמת מרגש לראות גדול בתורה בתפקיד כה חשוב מדבר מדם ליבו על שמירת קודשי ישראל. אך תורה היא וללמוד אני צריך, הא לא מובן האם השקפתינו היא כהשקפת הרב קוק? האם זה הסגנון שקיבלנו מרבותינו ראשי הישיבות?
 
האמנם מה? לא רואה בציטוט הקצר הזה משהו שניתן לקחת לעמדה כל שהיא.
אגב, אני אישית גם בעד להיות תלמיד של הרב קוק בהקפדה על ברכת מזון לדוגמה / בהקפדה על טלית מהודרת / באהבת ארץ הקודש / בקריאת תהילים מידי פעם.
אין טעם לקחת חצי מילה של רב ולנסות לבשל ממנה מטעמים כאשר אין לנו את כל המעטפת וההקשר.
מעבר לכך שמרן שליט"א ידוע בכך שמפרגן לכל ציבור בדרך שיאהב לשמוע, וטוב שכך.

האם הגר"א סלים יאמר כך?
לענ"ד כן.
אם הגר"א סאלים היה עומד מול ישיבת מרכז הרב ואומר דברים שכל כולם חיזוק ללימוד תורה, הוא לא היה אומר להם כולנו צריכים להיות תלמידים של הרב שך... וכמו שהגרב"מ אזרחי עמד בשלושים או בשבעה [אינני זוכר] של רבינו חכם עובדיה ואמר צריכים עוד ראשונים לציון, ואת אלו מתלמידיו שהיו באמת דבוקים לדרכו הלימודית, כיוון למקומות אחרים לגמרי, וכמו שהרב שך אמר בנאומו הידוע אנחנו הציונים האמיתיים, אני לא רואה מסר אחר שאפשר לומר לתלמידי ישיבה דתית לאומית שעוסקים בתורה וטועים לחלוטין בהשקפה, מלבד מסר בסגנון זה.
אלא אם כן הציפיה היא שלא יגיע כלל למקום זה, ואם כן יש לקרוא תיגר באופן כללי על תפקיד הראשון לציון ומה שהוא מייצג, אבל אינני חושב שזה הנושא כאן.
 
זה תופעה חדשה, שלא ראינו אצל מנהיגי הדור, לא אצל הרב שך והרב אלישיב והרב עובדיה, וגם הגרש"ז שהיה הולך אצל הדתלי"ם, לא אמר "כולנו תלמידים של הרב קוק". השקפה צריכה להיות ברורה. אפשר לשבח ולפאר את הרב קוק זצ"ל כי הוא היה ענק בענקים בתורה, אבל לא הסכימו עמו בהשקפה כידוע ואכמ"ל.
איני יודע מה זה גדר של "תופעה חדשה"
וכן איני יודע מה זה לא הסכימו עמו בהשקפה [כוונתי לר' עובדיה, ולא לשאר הרבנים שהזכרת כי דעת הר' שך והר' אלישיב ידועים מאוד בעניין].

אבל מה שכן אני יודע שהרב עובדיה התבטא עליו "מלאך ה' צבאות" "וצדיק יסוד עולם".

 
לענ"ד כן.
אם הגר"א סאלים היה עומד מול ישיבת מרכז הרב ואומר דברים שכל כולם חיזוק ללימוד תורה, הוא לא היה אומר להם כולנו צריכים להיות תלמידים של הרב שך... וכמו שהגרב"מ אזרחי עמד בשלושים או בשבעה [אינני זוכר] של רבינו חכם עובדיה ואמר צריכים עוד ראשונים לציון, ואת אלו מתלמידיו שהיו באמת דבוקים לדרכו הלימודית, כיוון למקומות אחרים לגמרי, וכמו שהרב שך אמר בנאומו הידוע אנחנו הציונים האמיתיים, אני לא רואה מסר אחר שאפשר לומר לתלמידי ישיבה דתית לאומית שעוסקים בתורה וטועים לחלוטין בהשקפה, מלבד מסר בסגנון זה.
אלא אם כן הציפיה היא שלא יגיע כלל למקום זה, ואם כן יש לקרוא תיגר באופן כללי על תפקיד הראשון לציון ומה שהוא מייצג, אבל אינני חושב שזה הנושא כאן.
הרב יצחק במרכז הרב דיבר דברים ברורים נגד פירות הבאושים של מרכז הרב.
 
הרב יצחק במרכז הרב דיבר דברים ברורים נגד פירות הבאושים של מרכז הרב.
לא באתי לומר שיש רק דרך אחת, אלא לומר שיש דרך אחת לחזק אותם.
יתכן שהרב יצחק מצא לנכון לומר דברים ברורים נגד ההשקפה שלהם מתוך מטרה להציל את אלו שליבם פתוח לשמוע, או על מנת לחזק את לב תלמידיו שבמקומות אחרים בויגבה לבו כו'.
 
איני יודע מה זה גדר של "תופעה חדשה"
וכן איני יודע מה זה לא הסכימו עמו בהשקפה [כוונתי לר' עובדיה, ולא לשאר הרבנים שהזכרת כי דעת הר' שך והר' אלישיב ידועים מאוד בעניין].

אבל מה שכן אני יודע שהרב עובדיה התבטא עליו "מלאך ה' צבאות" "וצדיק יסוד עולם".

הצג קובץ מצורף 12820
אגב מיהו הנכד?
 
איני יודע מה זה גדר של "תופעה חדשה"
וכן איני יודע מה זה לא הסכימו עמו בהשקפה [כוונתי לר' עובדיה, ולא לשאר הרבנים שהזכרת כי דעת הר' שך והר' אלישיב ידועים מאוד בעניין].

אבל מה שכן אני יודע שהרב עובדיה התבטא עליו "מלאך ה' צבאות" "וצדיק יסוד עולם".
אין ספק שמרן הגרע"י העריך אותו ואת תורתו אבל לא בהשקפה, אני שמעתי פעם מהר' שלמה בניזרי דברים ברורים את דעתו של הגרע"י בעניין ההשקפה.

כמדומני שאתה לא יודע על איזה דברים שאמר הראי"ה יצאו הגדולים נגד השקפותיו. אם תברר, תבין מיד שאין שום חילוק בין הרב עובדיה לרב שך והרב אלישיב.
 
איני יודע מה זה גדר של "תופעה חדשה"
אתה רוצה פירוש של "תופעה חדשה"

תראה מה שהובא לעיל כשהיה בקברו של יהושע בן נון
עוד הוסיף הרב דוד יוסף:
"רבותיי, כשאנחנו כאן – המשמעות היא שאנחנו מכריזים על הבעלות שלנו על המקום הזה. כשיהודים מגיעים לשאת תפילה כאן – זו ההוכחה הברורה ביותר שהארץ הזו שלנו. בגלל זה אנחנו פה, ובעזרת ה' נישאר פה לעד – עד ביאת משיח צדקנו."
מאימתי עולים לקברי אבות, כדי להראות בעלות. שאביו מרן זצ"ל נכסף ללכת לקברו של יהושע בן נון, אמר יהושע שקיבל תורה מפי משה רבינו וכו'.

אנחנו התרגלנו לרבנים - לגדולי ישראל שלא משנים את דעת התורה לפי הציבור, אלא מעלים את הציבור אליהם עם השקפה ברורה.
 
ראשי תחתית