עת שערי רצון
חבר ותיק
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 627
מישהו יודע מה דעת ר' יעקב חיים סופר שליט''א על פאות? (סבו הכף החיים מתיר)
@משיב כהלכה
@משיב כהלכה
בואו נעביר נושא.
מישהו יודע מה דעת ר' יעקב חיים סופר שליט''א על פאות? (סבו הכף החיים מתיר)
מאיפה כל הידע הזה? אשריך!!!'מי מכניס להם את השטויות האלה לראש ומבלבל אותם, רחמנות על הבחור', וביקש מבנו להתקשר לאותה אשה ולמסור לבחור שירד מזה (עדות מי שנכח במקום).
בואו נעביר נושא.
מישהו יודע מה דעת ר' יעקב חיים סופר שליט''א על פאות? (סבו הכף החיים מתיר)
@משיב כהלכה
גם אני שמעתי מכמה מבניו תשובות כאלו, שהוא אישית מחמיר בזה (ונזהר לא לברך מול פאה-למרות שזה חומרא יתירה), אבל ששואלים אותו אנשים אם מותר ללבוש פאה נוכרית הוא מתחמק ועונה להם "עד שאתם שואלים אותי על פאה נוכרית, תשאלו אותי על שכל נוכרי...". ות"ח מירושלים אמר לי שהרב סופר אמר לו פעם שכדאי הוא סבי הכף החיים שאמר על פאה שדעת האחרונים להתיר, וכדאי הוא לסמוך עליו (לא מילה במילה, אלא הרעיון).הוא אינו מחבב פאה אבל לא אומר את דעתו לבניו (יש לו רק בנים) וגם לא לתלמידיו (מתחמק).
אשתו עם מטפחת שמכסה היטב.
ונזהר לא לברך מול פאה-למרות שזה חומרא יתירה
אתה יודע או משער?כיום כבר לא נזהר, כי השולחן מלא כלות ונכדות עם פאות...
כך אמר לי בנו לפני שלוש שנים (כמדומני זה היה הבן שאחראי על האוצר החכמה, פשוט דיברתי עם כמה מבניו בנושא).נזהר כמנהגו להחמיר כל השיטות והדעות.
כיום כבר לא נזהר, כי השולחן מלא כלות ונכדות עם פאות...
נו ו-?כגון הרב יורם אברג'ל,
לפי החתן שלו לא היה ולא נברא (דיברתי עימו ע''ז לפני כמה שנים הוא אמר לי שהסיפורים על הבבא סאלי וחומר ההסקה בגהינם זה דמיונות)הבבא סאלי לפי חלק מהמשפחה שלו,
הרב מוצפי כותב דברים מאוד מאוד תמוהים בלשון המעטב באתרי האינטרנט שלו, בנושא זההרב מוצפי אוסר וכך זה דעתו בלי קשר לרב עובדיה כך הוא כתב במפורש בספרו חופת ציון,
נו ו-??הרב יגאל כהן,
כבר הובא לעילהרב מאיר מזוז,
באר כרעא דאבוה, ודרך אגב, רוב בנותיו וכלותיו עם פאות, וביודעי קאמינאהרב דוד יוסף,
נשמח לדעת מיהו (אם זה לא מפריע לך לגלות לנו כמובן)וכך גם דעת מורי ורבי,
באמת ? נשמע מעניין ...וכן שמעתי ממקור קרוב ונאמן בביתו של רבי דוד אבוחצירא שדעתו להתיר כיום,
'רבנים' 'רבנים' 'רבנים', הלכה לא נקבעת לפי רבנים ודרשנים, ובפרט כאלה שלמדו רק את התשובות ביביע אומראך רק להוכיח שיש רבנים שאוסרים.
הפירוש שלא כל מו''ץ [במקרה הטוב] נחשב רב שהתירמה הפירוש נו ו..
רק אמרתי שיש עוד רבנים שאוסרים.
תפרשן את זה איך שאתה רוצה.
וחוץ מזה הרבה מהכלות של הרב יצחק יוסף עם פאות
הפירוש נו ו.. הוא זלזול וצריך ליזהר בכבוד ת"ח. הרב יורם אברג'יל הוא פוסק העומד בפני עצמו כנ"ל הרב יגאל כהן שיבדל"א.הפירוש שלא כל מו''ץ [במקרה הטוב] נחשב רב שהתיר
כי א''כ נמנה אלפים לצד השני
אני מניח שייקח לך עוד כמה שנים טובות של מרוץ ממש חזק בכדי לנסות להגיע לתורה וליראת שמים שלו (מעבר להעמדת התורה שלו בהיקפים עצומים ונפלאים)נו ו-?
הוא בראשית הדיוןלפי החתן שלו לא היה ולא נברא (דיברתי עימו ע''ז לפני כמה שנים הוא אמר לי שהסיפורים על הבבא סאלי וחומר ההסקה בגהינם זה דמיונות)
א. יש לו כמה אתרים?הרב מוצפי כותב דברים מאוד מאוד תמוהים בלשון המעטב באתרי האינטרנט שלו, בנושא זה
יש מצב שאתה מתבלבל מהדרשות הנחמדות והחביבות, אבל מדובר ביהודי תלמיד חכם בקנה מידה עצום ששולט בהלכה בצורה מאוד איכותיתנו ו-??
למאי נפק"מ? הוא מרכז שובכבר הובא לעיל
אתה מתכוון שהוא פוסק כמוהו ולא חולק עליו? כנראה שמעולם לא פתחת את ספרי מרן הגר"ד שליט"אבאר כרעא דאבוה,
בגדול בהרבה סוגיות ניתן להגיד שטענות החולקים על הצד שלי הם "קלושות וזו מציאות.". לא חושב שזה מרשים מישהו'רבנים' 'רבנים' 'רבנים', הלכה לא נקבעת לפי רבנים ודרשנים, ובפרט כאלה שלמדו רק את התשובות ביביע אומר
טענות האוסרים הם קלושות וזו מציאות.
בוודאי, נפגשתי יאתו כמה פעמים וההיקף שלו בידיעות התורה, גם בסוד, הוא מבהילאני מניח שייקח לך עוד כמה שנים טובות של מרוץ ממש חזק בכדי לנסות להגיע לתורה וליראת שמים שלו (מעבר להעמדת התורה שלו בהיקפים עצומים ונפלאים)
לא ידוע ליא. יש לו כמה אתרים?
יכול להיותב. גם בנושא זה וגם שנושאים אחרים. ועדיין הוא ת"ח גדול
הוא חולק, אבל עדיין הקו ההלכתי שלו דומה פחות או יותר, הוא לא חולק הרבה, זו מציאותאתה מתכוון שהוא פוסק כמוהו ולא חולק עליו? כנראה שמעולם לא פתחת את ספרי מרן הגר"ד שליט"א
בסוגיא הזאת במיוחד, כי למעשה רוב ככל הרבנים האוסרים מסתמכים רק על תשובת היביע אומר, ויש עליה כמה קושיות גדולות כמו שהאריך המכנה עצמו משיב כהלכה (חלק מההערותיו ומקורותיו לא כ''כ ענייניות, אבל בגדול הוא כותב לענין)בגדול בהרבה סוגיות ניתן להגיד שטענות החולקים על הצד שלי הם "קלושות וזו מציאות.".
הנה הבאת את הרב משה לוי אז הוא כבר לא יחיד כמדומה שגם יבדל"א הרב מאיר מזוז והרב מוצפי אוסרים
יש הרבה רבנים בדור שלנו שאוסרים כגון הרב יורם אברג'ל
הבבא סאלי לפי חלק מהמשפחה שלו
כך הוא כתב במפורש בספרו חופת ציון
הרב יגאל כהן
הרב דוד יוסף
וכן שמעתי ממקור קרוב ונאמן בביתו של רבי דוד אבוחצירא שדעתו להתיר כיום
הרב יורם אברג'יל הוא פוסק
לגבי תלמידי הרב עובדיה אתה צודק שבדר"כ לא חולקים על רבם, ובפרט בנושא שמסר נפשו. אבל הרב משה לוי למרות שהיה דן הרבה עם רבו הנאמ"ן אבל לא אחת הם נחלקו, וכמו לדוגמא אם אפשר לברך פעמיים אשר יצר, ואם מותר לטלטל תפו"א חי בשבת, ועוד כהנה רבות [והתלמידים צירפו את ההערות לספרי הרב משה], וכאשר הרב משה ישב ללמוד את הסוגיא של פאה נוכרית (עוד בהיותו רווק) הוא אמר מה שייצא לי זה האמת, ויצא לו שאסור, והוא אמר אח"כ "שאני ישאר רווק ולא יתחתן עם אשה עם פאה" [וכן אוחז הנאמ"ן, ודלא כהרב עובדיה שהתיר במקום צורך], ולכן בודאי שהרב משה נחשב דעה בפנ"ע.והרב משה לוי אמנם כתב בזה תשובה להלכה, אבל יש לעיין אם חלק אי פעם על רבו הגר"מ מאזוז, ואולי שיטתו כשיטת רבו ותו לא מדי. ופשוט שאי אפשר למנות את תלמידי הגר"ע יוסף ותלמידי הגר"מ מאזוז כפוסקי הלכה בפני עצמם, כאשר רובם היו פוסקים להתיר אם הגר"ע והגר"מ היו מתירים.
זכור לכל שהגר"ש משאש כ' תשובה להתיר את הפאה ונד' בירחון אור תורהלגבי תלמידי הרב עובדיה אתה צודק שבדר"כ לא חולקים על רבם, ובפרט בנושא שמסר נפשו. אבל הרב משה לוי למרות שהיה דן הרבה עם רבו הנאמ"ן אבל לא אחת הם נחלקו, וכמו לדוגמא אם אפשר לברך פעמיים אשר יצר, ואם מותר לטלטל תפו"א חי בשבת, ועוד כהנה רבות [והתלמידים צירפו את ההערות לספרי הרב משה], וכאשר הרב משה ישב ללמוד את הסוגיא של פאה נוכרית (עוד בהיותו רווק) הוא אמר מה שייצא לי זה האמת, ויצא לו שאסור, והוא אמר אח"כ "שאני ישאר רווק ולא יתחתן עם אשה עם פאה" [וכן אוחז הנאמ"ן, ודלא כהרב עובדיה שהתיר במקום צורך], ולכן בודאי שהרב משה נחשב דעה בפנ"ע.
ופעם רבני הישיבה כסא רחמים הלכו לחו"ל (כמדומני צרפת) והם באו לבית הגר"ש משאש, והרב משאש חיבב מאוד את הרב משה (אם אני לא טועה גם נישקו בראשו ושיבחו), ואחד מבני הבית אמר לו אבל הוא חולק עליך לגבי פאה נוכרית, והרב משאש ענה לו :לרב משה מותר לחלוק.
אבל הרב משה לוי למרות שהיה דן הרבה עם רבו הנאמ"ן אבל לא אחת הם נחלקו
ואחד מבני הבית אמר לו אבל הוא חולק עליך לגבי פאה נוכרית
אפשר לדעת מה הקושיא החמורה ?? אולי בהזדמנות כשיהיה תח"י, תביא לנו לראותזכור לכל שהגר"ש משאש כ' תשובה להתיר את הפאה ונד' בירחון אור תורה
חודש אח"כ בירחון הבא הגר"מ לוי הקשה על דבריו קושיא חמורה מאוד, שהרבה נשתוממו. זה היה קושיא מגוף הגמרא.
בחודש הבא הגר"ש משאש הגיב, וכ' שמודה שלא הרגיש בהערה החמורה של הגרמ"ל אבל עם כל זה רוצה ליישב
שנים רבות עברו, וזה נד' בשו"ת תפילה למשה להגר"מ לוי אפשר לראות ואצלי אינו כעת
אבל מהזכרון אני כותב שהקושיא של הגר"מ לוי היתה חמורה והתיישבה על הלב יותר מהתירוץ שנראה דחוק לכאו'
אפשר לראות בספריו כאמור
אבל מהזכרון אני כותב שהקושיא של הגר"מ לוי היתה חמורה והתיישבה על הלב יותר מהתירוץ שנראה דחוק לכאו'