אם הרשוהו גדולי דורו לכך

ובהחלט אפשר לומר -
כיום לגדול הדור יש הרבה חסידים נלהבים.
זה תמיד שאלת הביצה והתרנגולת הישנה והטובה, ואני לא חושב שאפשר בכלל למצוא ראיות לשאלה הזו.

ממש לא בהכרח,
חסידים נלהבים אינם בהכרח מודד לגדלות,
והעדר חסידים אינו בהכרח מדד לחוסר גדלות.
 
ממש לא בהכרח,
חסידים נלהבים אינם בהכרח מודד לגדלות,
והעדר חסידים אינו בהכרח מדד לחוסר גדלות.
בדרך כלל לת''ח מעמיק ולמדן יש פחות חסידים
מדרשן מחזיר בתשובה פה מפיק מרגליות
 
בדרך כלל לת''ח מעמיק ולמדן יש פחות חסידים
מדרשן מחזיר בתשובה פה מפיק מרגליות
נכון, אבל ברמות הגבוהות ביותר זה לא ממש ככה.
למשל, לגר"ח קניבסקי היו מליוני חסידים, למרות שהוא לא היה דרשן ולא מחזיר בתשובה...
גם אם נאמר שהגר"ח היה מקרה קיצון, אבל הגר"ד לנדו, הגרי"ג אדלשטיין והגראי"ל שטיינמן נהנו גם הם מקהל מעריצים עצום...
 
נכון, אבל ברמות הגבוהות ביותר זה לא ממש ככה.
למשל, לגר"ח קניבסקי היו מליוני חסידים, למרות שהוא לא היה דרשן ולא מחזיר בתשובה...
גם אם נאמר שהגר"ח היה מקרה קיצון, אבל הגר"ד לנדו, הגרי"ג אדלשטיין והגראי"ל שטיינמן נהנו גם הם מקהל מעריצים עצום...
ר דב לנדו קיבל את ההכרה בסביבות גיל 90.
עד אז רק תלמידי חכמים אמיתיים שסביבו הכירוהו.
 
בשו"ת יביע אומר חלק א - אורח חיים דברי פתיחה אות י"ב האריך בענין לחלוק על האחרונים בראיות ובסברות, אולם הוסיף משפט אחד בסוגריים 'אם הרשוהו גדולי דורו לך', שלא כתבוהו שאר החכמים שהזכיר שם. למשל, הרז"ה שהשיג על הרי"ף, וכן הרמב"ן שענה על הרז"ה, והרי"ד שחלק על ר"י וכו' - לא מצאנו ולא שמענו שקיבלו רשות מגדולי דורם לכך, וגם לא כתבו תנאי זה. אלא לפי מה שחחנו ה' בתורה ובהבנה הדברים אם נכון ליבו בטוח בה' שאינו טועה.
אולי הלשון על פי דברי הרא"ש בסנהדרין ד,ו: "ומביא ראיות לדבריו המקובלים לאנשי דורו"
 
ר דב לנדו קיבל את ההכרה בסביבות גיל 90.
עד אז רק תלמידי חכמים אמיתיים שסביבו הכירוהו.
טוב מאוחר מלעולם לא.
ואגב, זו עוד ראיה לכך שלמרות מה שכל אנשי הנייעס חושבים - מי שבאמת מנהל את העולם הם האברכים ראשי הכוללים והקהילות, הם האנשים החשובים באמת.
 
ואגב, זו עוד ראיה לכך שלמרות מה שכל אנשי הנייעס חושבים - מי שבאמת מנהל את העולם הם האברכים ראשי הכוללים והקהילות, הם האנשים החשובים באמת.
ואותי פעם לימדו שמי שמנהל את העולם הוא בוראו.
 
ראשי תחתית