עת שערי רצון
חבר ותיק
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 662
לכאורה הקושיא ה"חמורה" עדיין לא מפרקת את יסוד השלטי גיבורים בדין "שער באשה ערווה"
@משיב כהלכה
@משיב כהלכה
אפשר לדעת מה הקושיא החמורה ?? אולי בהזדמנות כשיהיה תח"י, תביא לנו לראות
לכאורה הקושיא ה"חמורה" עדיין לא מפרקת את יסוד השלטי גיבורים בדין "שער באשה ערווה"
וצריך להדגיש שכל ענין זה של סוגיות הגמרא, יש ראיה או אין ראיה, הוא שולי לגמרי, והשכל הישר מבין שאם נושא זה התעורר לפני 500 שנה, פשיטא שלפני כן לא כיסו עם זה את הראש.
כל כוונתי שכיון שהוא לא חשש לחלוק עליו כאשר חשב אחרת, ולכן גם אם סבר כמותו זה לא בגלל "שרבו" כך סובר, אלא כי "הוא" סובר כך. וממילא זה דעה בפני עצמה. ומ"מ אין בזה כ"כ נפק"מ כי באמת בדור האחרון רוב הפוסקים התירו (ההר צבי, האגרות משה, הישכיל עבדי, הרב משאש, האור לציון, ועוד), ובודאי שמי שסומך עליהם יש לו אילן גדול לסמוך עליו.אם חלק עליו, נחשב דעה בפני עצמו.
ולגבי הסיפור זה ראיתי בספר על הרב משה (לא זוכר איזה אולי "האיש משה"), אבל אני לא לוקח אחריות עליו, יש הרבה סיפורים על רבנים שלא היו ולא נבראו.אני לא נוטה להאמין לסיפורים כאלה, או שהסיפור לא היה או שהסיפור נופח, או שזה נאמר בהלצה.
וכי לבן הבית היתה הוה אמינא שהגר"ש משאש יכעס עליו מפני שחולק עליו, או יגרשו מביתו? הוא היה סמל הענווה, ולא סתם כלפי חוץ אלא ענווה פנימית אמיתית.
השאלה אם מע"כ יכול להעלות ד' הגר"מ לוי והגר"ש משאשפשוט שהקושיה היתה חמורה והתירוץ דחוק ולא מתקבל על השכל הישר.
וזו לא קושיה של הגר"מ לוי, כבר קדמוהו רבים וטובים וגם תירצו על זה תירוצים (והגר"ש משאש לא ראה אותם). כגון שחבשה כיפת צמר תחת הפאה.
אבל בהקדמת ספר חן וכבוד ביאר את המציאות בזמן הגמ' כמין חומר, ולפ"ז נפלו כל הקושיות מאליהן. מצ"ב.
וצריך להדגיש שכל ענין זה של סוגיות הגמרא, יש ראיה או אין ראיה, הוא שולי לגמרי, והשכל הישר מבין שאם נושא זה התעורר לפני 500 שנה, פשיטא שלפני כן לא כיסו עם זה את הראש.
חוץ מכך שיסודו של הש"ג מוכרח לפי הזוהר, ולפי סודם של דברים הוא מוכרח ג"כ ואכמ"ללכאורה הקושיא ה"חמורה" עדיין לא מפרקת את יסוד השלטי גיבורים בדין "שער באשה ערווה"
@משיב כהלכה
השאלה אם מע"כ יכול להעלות ד' הגר"מ לוי והגר"ש משאש
חוץ מכך שיסודו של הש"ג מוכרח לפי הזוהר, ולפי סודם של דברים הוא מוכרח ג"כ ואכמ"ל
וקי"ל דהזוהר מכריע בין ראשונים, כמ"ש בבית יוסף ל"א
כל כוונתי שכיון שהוא לא חשש לחלוק עליו כאשר חשב אחרת, ולכן גם אם סבר כמותו זה לא בגלל "שרבו" כך סובר, אלא כי "הוא" סובר כך
מה זה משנה מה מפורסם בפועל יש לו שו"ת ופוסק להלכה.הרב יגאל כהן כבודו במקומו מונח, אך מפורסם כדרשן ולא כפוסק הלכה, האם אתה מכיר מישהו שהולך לפי פסקי מרן הרב יגאל כהן?
אם תלך בדרך זו ותמנה כל אברך בעל כושר דיינות, יכלה הזמן והמה לא יכלו.
חשוב לציין שהרב מאזוז חולק במספר לא מבוטל של פעמים על אביו.הרב מאיר מאזוז הולך אחר אביו, בעל האיש מצליח..
בע"ה אשתדל צריך חיפוש.זה מעניין, אשמח לראות דוגמאות (כדי לא להסיט את האשכול, אולי תפתח אשכול נפרד בפורום זה עם דוגמאות).
כנראה אתה מכיר אותו רק מהדיסקים, מדובר בגאון משכמו ומעלה חיבר כבר שו"ת אחד והשני בדרך, יש לו קהל גדול בב"ב וכולל גדול שהולך אחר פסקיו, אם אתה לא יודע אל תכתוב עד שתברר.הרב יגאל כהן כבודו במקומו מונח, אך מפורסם כדרשן ולא כפוסק הלכה, האם אתה מכיר מישהו שהולך לפי פסקי מרן הרב יגאל כהן?
אם תלך בדרך זו ותמנה כל אברך בעל כושר דיינות, יכלה הזמן והמה לא יכלו.
יש לו שיעורים מפוסרמים וגם בספרו על התניא כ' דעתו להחמיר ופירט שם הסיבות ולא קשור להגר"ע יוסףנחשב לגאון וצדיק, אבל מעולם לא פסק הלכה לציבור ולא חיבר ספרי שו"ת. וכפי שכתבתי לעיל, התבטא במפורש שהולך אחר הגר"ע יוסף בכל אשר יאמר.
כנראה אתה מכיר אותו רק מהדיסקים, מדובר בגאון משכמו ומעלה חיבר כבר שו"ת אחד והשני בדרך, יש לו קהל גדול בב"ב וכולל גדול שהולך אחר פסקיו, אם אתה לא יודע אל תכתוב עד שתברר.
יש לו שיעורים מפוסרמים וגם בספרו על התניא כ' דעתו להחמיר ופירט שם הסיבות ולא קשור להגר"ע יוסף
מה המקור של ד' החזו"א הללו?בכל המקומות האחרים המחמיר חמור וכו' ופתאום פה מי שמקל לא כדעת רבם הוא נעשה טמא ומשוקץ,
משהו פה לא הגיוני כל כך.
הצג קובץ מצורף 2792
הרב @הצעיר העתיק מקונטרס שכתב בנו של הגר"ח גריינימן בשם אביומה המקור של ד' החזו"א הללו?
הרב @הצעיר העתיק מקונטרס שכתב בנו של הגר"ח גריינימן בשם אביו
בדעת הגרב"צ אבא שאול זצ"ל, מצאתי מראה מקום מעניין ["ברב הנ"ל" הוא הרב דניאל זאדה]
ולגוש"ע, במחכ"ת דבריו אינם מובנים, הרי איפכא מסתברא, שבנדו"ד אפי' המיקל הגדול החמיר, ומוכח שקשה מאד להתיר
וע"ע מ"ש חכם א' שליט"א
ואפשר להוסיף: מפעל הפיס, קוסם, רגל על רגל בבית כנסת, זמן רבינו תם לחומרא, אחוז המים ביין
ועוד ועוד
דבר חדש בביהמ"ד.המקור הוא ספר "דינים והנהגות מהחזו"א" (חלק ב' פ"ח אות ט') שכתבו תלמידיו המובהקים של החזו"א: "על פאה נכרית שמענו שאמר פעם שלפעמים יש בזה גם יתרון על מטפחת, שמכסה יותר טוב את כל השיער".
זה לא בושה.עצם העובדה שצריך לחפש בנרות היכן החמיר, מוכיחה על הדבר הגלוי והידוע שחיפש תמיד להקל (
דבר חדש בביהמ"ד.
יש תיעוד או תצלום???