עם מי שלא מבין מה משקלו של הערכי והסגולי של החזוא באמת אין טעם לדבר.תמשיך כהרגלך בקודש לא לענות לגופם של דברים.
רק אל תשכח דברי החזוא הנודעים...
עם מי שלא מבין מה משקלו של הערכי והסגולי של החזוא באמת אין טעם לדבר.תמשיך כהרגלך בקודש לא לענות לגופם של דברים.
תאמין לי שאני מעריך את החזו"א לא פחות ממך ואני לא צריך להוכיח זאת.עם מי שלא מבין מה משקלו של הערכי והסגולי של החזוא באמת אין טעם לדבר.
כן רואים זאת לאורך האשכול.תאמין לי שאני מעריך את החזו"א לא פחות ממך ואני לא צריך להוכיח זאת.
אני חושב שעל זה אין כאן כל חולק- מסקנא של הדברים האמורים
- ברור שלימוד המ"ב נחוץ לכל אחד בלומדו את דברי מרן השו"ע וזה אבן יסוד בדבריו, ולא סתם כל גדולי ישראל אף הספרדים הורו ללמוד את דבריו.
- לא משנה שיצאו עד היום כמה וכמה ספרים על הסדר של השו"ע, אבל פירוש כמו המ"ב אין דבר כזה בעולם, ולכן ראוי מאוד לכל אחד ללומדו על הסדר.
זה נראה הויכוח העיקרי כאן באשכול ......- הן אמת שהמ"ב היה פוסק משכמו ולמעלה, אבל אין להתייחס להכרעותיו יותר מאשר שאר אחרונים. ועל כן בכל הלכה חובה עלינו לברר הדבר היטב מהי ההכרעה בכל הלכה,
לענ"ד ודאי שיש דברים שהמשנ"ב פסק רק כמנהג האשכנזים, ולכן ראוי ללמוד גם מפוסקי ספרד לאחר המשנ"בובפרט לספרדים שיש יותר פסקים לא כמו המ"ב מאשר האשכנזים.
אבל בדרך כלל כל מי שלומד מ"ב רוצה לדעת מהי ההלכה לפי רבותיו ולא רק מה "מנהג הספרדים".אני חשבתי כבר מזמן שצריך לעשות כעין 'מפה' על המשנ"ב שבו יבואר כל מה שלא כדעת וכמנהג הספרדים
(לא פסקי הגרע"י או הבא"ח וכד' זה כבר סגנון דרשו, וכן לא מה יהיה הדין במקרים אחרים שנוגעים לזמננו - ששוב כמו דרשו, אלא נטו 'בדבר זה נהגו הספרדים...' בקיצור, כמו הרמ"א על השו"ע)
אם יש ספר שכזה אשמח לשמוע
משא"כ רוב הנ"ל המאמ"ר, נה"ש, פר"ח ומנח"כ לא התקבלו בציבור הספרדי על אף גדלותם. ודרך לימודם ועיונם אכן היה שונה בתכלית מהנהוג בארצות מרוקו ובבל ותוניס וכיו"ב.
ואכן המ"ב מחבב דבריהם לגודל עיונם העמוק, ואיני יודע אם הם מזכירים כלל בספריהם ענין קבלת הוראות מרן (והפר"ח אף הוחרם משום כך ע"פ המקובל), ועכ"פ לא זה יסוד פסיקתם, רק כדרך האשכנזים.
לא התייחסתי לזלזול כלל.דבריי נאמרו בשיא הפשטות שישנם כמה דרכי לימוד ועיון בפוסקים. וכן היה מרגלא בפומייהו דרבנן קשישאי, הן הגרע"י והן הגר"מ מזוז שהרחיבו הרבה בענין. ואכן ע"ז אמר הגרע"י שמעוניין שילמדו לפסוק בצורה ובנוסח שפסקו גדולי הספרדים.
היכן שמעת כאן איזה זלזול?