??????האמרי בינה (ר' מאיר אריק)
קצת הסטוריה כדאי לך ללמוד...
??????האמרי בינה (ר' מאיר אריק)
הח"ח כל ימיו מסר נפשו להעמיד את הדת על תילה.(אולי תלמד הלכות לשון הרע, החפץ חיים יהיה בהרבה יותר שמח מאשר מה שאתה עושה פה)
באמת כולם שוים!?מבחינתי כל האחרונים שהיו באותה תקופה שווים, ואין לנו להכריע כאחד נגד השני בלי ראיות או כללי פסיקה.
רבי שלמה קלוגר
רבי יוסף שאול נתנזון
המהרי"ל דיסקין
הנצי"ב מוולוזין
יצחק רבי אלחנן ספקטור
האבני נזר (ר' אברהם בורנשטיין מסוכטשוב)
האמרי בינה (ר' מאיר אריק)
רבי חיים מבריסק
הבן איש חי
הרב עבדאללה סומך
הרב חיים פלאג'י
הרב יעקב חיים סופר
הרב אליהו מני
הרב שמואל סלנט
הרב יעקב שאול אלישר (יש"א ברכה)
הראי"ה קוק
כתב על הבא"ח הליכות עולם 8 כרכים, חוץ מעוד כמה סימנים ארוכים מאוד ביבי"א על סדר הרב פעלים.חשבת פעם למה היה צריך לחבר לוית חן על המ"ב? למה לא על ספרים אחרים? [בלי דוגמאות משום כבוד התורה]
נראה שכוונת הרב @אור יעקב שלא ייחסו אליו מעלה יותר משאר פוסקים לגבי ההכרעה. כלומר שודאי שספר המשנ"ב אין שני לו, ובזה לא נראה לי שיש חולק. השאלה היא האם במקום שהמשנ"ב הכריע כצד א' ופוסק אחר הכריע אחרת, האם שם הפוסקים מייחסים משקל למשנ"ב יותר משאר פוסקים.כבר כתבתי על מעלתך בכמה הודעות קודמות שיש לך כשרון מיוחד לכסות את השמש בכברה, ולכפות על האמת פסכתר.
האחרונים לא יחסו למ"ב יחס מיוחד יותר משאר פוסקים? גם לא הגר"ש כהן והרב עובדיה שהורו ללמוד בו? וגם כל גאוני העולם שהערותיהם הובא בדרשו, שדנים בדבריו כא' הראשונים?
אתה חי ביקום מקביל?
והחמור מכל,
החזו"א כתב שדבריו כלשכת הגזית.
על מי הוא כתב זאת? על שו"ת חבלים בנעימים? על מי עם לא על המ"ב?
ראית פעם את הערותיו על המ"ב, כמעט כל סימן במ"ב הוא דן בדבריו בכובד ראש עצום שאין כמוהו.
מרנן הגריש"א והגרשז"א העידו בעצמם שמעולם לא העיזו לחלוק עליו, [הגרמ"פ כמדומה שכן]
מה קורה כאן? אתה באמת חושב כך או שאתה עושה את עצמך?
חשבת פעם למה היה צריך לחבר לוית חן על המ"ב? למה לא על ספרים אחרים? [בלי דוגמאות משום כבוד התורה]
כל כלל ישראל לומד בספריו ודן בכל ס"ק, ומדקדקים בו כא' הראשונים
וכאן איזה יבחוש בן שלולית מעיז לומר שאינו יותר מאחרים???
רבותי, לאן הגענו!!!
הגרשז"א חולק על המשנ"ב בהליכו"ש תפלה פ"ד סעי' כח דבר הלכה מא, ובפ"ח הע' 32.זה לא מדוייק בכלל
ישנם לא מעט מקומות שהגרי"ש אלישיב חולק על המשנ"ב
[על הגרש"ז לא עולה לי כעת, אך ידוע שהגרש"ז חזר בו בהלכות רבית דברים בגלל דברי הגאון שו"ע הגר"ז, שגם לו נתן תוקף גדול...]
גם על הגר"מ פיינשטיין כתב כן בהרבה מקומות (יבי"א ח"ז או"ח סי' לא אות ה. ויו"ד סי' ד אות ב. ובח"ט או"ח סי' קה אות ג. וסי' קח אות ט. ואה"ע סי' ד. ובטה"ב ח"א עמ' כה. ועמ' לב. ועמ' שי. ועמ' תט. וח"ב עמ' קכז. ובחזו"ע ברכות עמ' קצז. ובהליכו"ע ח"ו עמ' רב. וח"ז בהקדמה עמ' ג).לשם הדיוק, הגרע"י כותב תואר זה לעוד כמה חכמים:
וכן פסק הגאון מופת הדור ר' חיים עוזר זצ"ל, בשו"ת אחיעזר ח"ג (יבי"א ח"ב סי' כו).
הגאון המפורסם מופת הדור והדרו כקש"ת מהרע"ז שליט"א (יבי"א ח"ג יו"ד ר"ס כז).
ואמנם ראיתי עתה להגאון מופת הדור מהרד"ב וידנפלד בשו"ת דובב מישרים ח"ג (יבי"א ח"ד אה"ע סי' ח).
וכן דעת הרב מופת הדור החיד"א בספר עין זוכר (יבי"א ח"ז סי' מד אות ט).
ובתשובת הגאון מופת הדור מהר"ר אהרן שמעון שפירא, אב"ד פראג, (מר ניהו רבה סבו של האליה רבה) (יבי"א ח"ז יו"ד סי' מב אות א)
אלא שע"פ רוב מדובר על החזו"א ועל הרב פראנק.
ואגב דאיירינן בהכי, בח"ה סי' ט כתב הגרע"י בזה"ל:
וכן ראיתי עוד בשו"ת קרית חנה דוד ח"ב (בקונט' בשוב דוד חאו"ח סי' ג) שכן הסכים להלכה שצריך לפסוע בכל הקדישים (שאו' בהם עושה שלום), ודלא כהמט"י. והביא מס' שלמי תודה מרבני תוניס בשם מהר"ש אטייב שדחה ד' המט"י בזה, והסכים שיש לפסוע בכל הקדישים. והסכים עמו הגאון מהר"י טייב בעל ערך השלחן. ושכ"כ מופה"ד מהר"י פלאג'י בס' (כף החיים) [צ"ל יפה ללב] דבכל קדיש צריך לפסוע. [ומה שהגיה הקרית ח"ד שצ"ל יפה ללב, לכאורה אדרבה הי"ל להגיה: מהר"ח פלאג'י, שתואר: מופת הדור יצדק יותר אליו. וכנראה שסובר שההערה שבכה"ח פלאג'י בסוגריים היא מהרב המגיה, וכמ"ש מר בריה דרבינא ביפה ללב (ס"ס נו). וכן נסתפק בזה הרב המגיה בשיורי טהרה הנ"ל.
ומי עוד סבור כך?צא וראה להגר"י שפירא זצ"ל, (הלכה והוראה אות ל') שנשאל אם יש כח בידי חכמי דורנו לחלוק על מרנן המשנ"ב או החזו"א, והשיב להחמיר ולא להקל, ובתנאי שיהא ראוי לכך.
כחא דהיתרא עדיף.השאלה, אם יש מקומות שהם החמירו במקום שהמשנ"ב היקל
צריך לרענן את הזיכרון...
בדיוק.כתב על הבא"ח הליכות עולם 8 כרכים, חוץ מעוד כמה סימנים ארוכים מאוד ביבי"א על סדר הרב פעלים.
קורא טעויות לפעמים שמקלידים מהר...??????
קצת הסטוריה כדאי לך ללמוד...
מבחינתי כן.באמת כולם שוים!?
אני מסכים שיש הרבה שלא קבלו לפסוק כהמשנ"ב בכל דבר (וכמו שנהוג אצל רוב הפוסקים הליטאים), אבל מכאן להגיד שאין הבדל בין המשנ"ב לשאר הרשימה הוא באמת תמוה.
ועיין בשו"ת משנה הלכות ח"ז סי' ק"ס,
ונראה לי אחר כך תדבר אחרת...
הורגלתם לדבר בזלזול עצום כלפי ת"ח עצומים בתורה.
יש עשרות מקומות כאלו לכל מי שלומד מ"ב על הסדר עם הערות פוסקי זמנינו.השאלה, אם יש מקומות שהם החמירו במקום שהמשנ"ב היקל
צריך לרענן את הזיכרון...
ולא רק הוא, שו"ת ישכיל עבדי, הרב משאש זצוק"ל ועוד רשימה ארוכה של פוסקים לא סברו שהמ"ב מכריע יותר מאשר שאר אחרונים ובתשובות שלהם לא ייחסו לדבריו יותר חשיבות משאר אחרונים.ראית פעם שמרן הגרע"י זצוק"ל מתייחס לדברי המ"ב בתשובות שלו יותר מאשר שאר אחרונים?
לא שמעתי שהמ"ב נכתב "ברוח הקודש" זולתי היום...
הכרתי את דברי החזו"א עוד הרבה לפני...ועד היום ג"כ לא שמעת ולא רצית לשמוע ד' מרן החזו"א.