פסקי המשנה ברורה לספרדים

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
לא הבנתי מה הקשר למה שאמרתי, ואם ומה אתה מנסה לרמוז...

אבל מה שאני יודע על עצמי כמו שאמרתי שאני מעריך את החזו"א עשרות מונים וכל מי שלומד את דבריו מבין זאת.
(לא לחינם מרן הגרע"י זצוק"ל כתב בספריו "מרן החזון איש" כמה פעמים, מה שלא התבטא בספריו על פוסקים אחרים)
לא נראה לי שכותב על החזו"א מרן, כי אם מופת הדור. (כתב תואר זה על עוד כמה, אבל על החזו"א בתדירות הכי גבוהה).
 
לא נראה לי שכותב על החזו"א מרן, כי אם מופת הדור. (כתב תואר זה על עוד כמה, אבל על החזו"א בתדירות הכי גבוהה).
זה מזכיר לי את דברי החזון איש על מרן הב"י והמ"ב שהוראותיהם כמלשכת הגזית, כמו כאן גם שם - הערכה עצומה לחוד והכרעת ההלכה לפי קו מקביל לחוד
 
זה מזכיר לי את דברי החזון איש על מרן הב"י והמ"ב שהוראותיהם כמלשכת הגזית, כמו כאן גם שם - הערכה עצומה לחוד והכרעת ההלכה לפי קו מקביל לחוד
ושוב.
החזו"א לא נרתע מלחלוק על מרן הב"י, ואין נביא רשאי לכבוש נבואתו.
אבל היחס לב"י הוא גבוה מעל גבוה משאר בני דורו, ושאר פוסקי הדורות.
ומינה לס' המ"ב, לא קילבנו הוראותיו. הס מלהזכיר. אבל מעלתו גבוה מעל גבוה וכו'.
מעט שיקול דעת והעמקה, דרושה לדורנו זה, חובב המקלדת ותוכנות ההדפסה הקלילות.
 
ומינה לס' המ"ב, לא קילבנו הוראותיו. הס מלהזכיר. אבל מעלתו גבוה מעל גבוה וכו'.
מעט שיקול דעת והעמקה, דרושה לדורנו זה, חובב המקלדת ותוכנות ההדפסה הקלילות.
אתה מערב שני נושאים לא קשורים בעליל.

- הדיון פה הוא אם יש להתייחס למ"ב יותר מאשר שאר אחרונים.
והרואה יראה שכל רבותינו בתשובות ההלכתיות לא ייחסו לדבריו יותר מאשר שאר פוסקים אחרונים, וגם מדברי החזו"א לא משמע כלל כך.
 
- הדיון פה הוא אם יש להתייחס למ"ב יותר מאשר שאר אחרונים.
והרואה יראה שכל רבותינו בתשובות ההלכתיות לא ייחסו לדבריו יותר מאשר שאר פוסקים אחרונים, וגם מדברי החזו"א לא משמע כלל כך.
כבר כתבתי על מעלתך בכמה הודעות קודמות שיש לך כשרון מיוחד לכסות את השמש בכברה, ולכפות על האמת פסכתר.
האחרונים לא יחסו למ"ב יחס מיוחד יותר משאר פוסקים? גם לא הגר"ש כהן והרב עובדיה שהורו ללמוד בו? וגם כל גאוני העולם שהערותיהם הובא בדרשו, שדנים בדבריו כא' הראשונים?
אתה חי ביקום מקביל?
והחמור מכל,
החזו"א כתב שדבריו כלשכת הגזית.
על מי הוא כתב זאת? על שו"ת חבלים בנעימים? על מי עם לא על המ"ב?
ראית פעם את הערותיו על המ"ב, כמעט כל סימן במ"ב הוא דן בדבריו בכובד ראש עצום שאין כמוהו.
מרנן הגריש"א והגרשז"א העידו בעצמם שמעולם לא העיזו לחלוק עליו, [הגרמ"פ כמדומה שכן]
מה קורה כאן? אתה באמת חושב כך או שאתה עושה את עצמך?
חשבת פעם למה היה צריך לחבר לוית חן על המ"ב? למה לא על ספרים אחרים? [בלי דוגמאות משום כבוד התורה]
כל כלל ישראל לומד בספריו ודן בכל ס"ק, ומדקדקים בו כא' הראשונים
וכאן איזה יבחוש בן שלולית מעיז לומר שאינו יותר מאחרים???
רבותי, לאן הגענו!!!
 
כבר כתבתי על מעלתך בכמה הודעות קודמות שיש לך כשרון מיוחד לכסות את השמש בכברה, ולכפות על האמת פסכתר.
האחרונים לא יחסו למ"ב יחס מיוחד יותר משאר פוסקים? גם לא הגר"ש כהן והרב עובדיה שהורו ללמוד בו? וגם כל גאוני העולם שהערותיהם הובא בדרשו, שדנים בדבריו כא' הראשונים?
אתה חי ביקום מקביל?
והחמור מכל,
החזו"א כתב שדבריו כלשכת הגזית.
על מי הוא כתב זאת? על שו"ת חבלים בנעימים? על מי עם לא על המ"ב?
ראית פעם את הערותיו על המ"ב, כמעט כל סימן במ"ב הוא דן בדבריו בכובד ראש עצום שאין כמוהו.
מרנן הגריש"א והגרשז"א העידו בעצמם שמעולם לא העיזו לחלוק עליו, [הגרמ"פ כמדומה שכן]
מה קורה כאן? אתה באמת חושב כך או שאתה עושה את עצמך?
חשבת פעם למה היה צריך לחבר לוית חן על המ"ב? למה לא על ספרים אחרים? [בלי דוגמאות משום כבוד התורה]
כל כלל ישראל לומד בספריו ודן בכל ס"ק, ומדקדקים בו כא' הראשונים
וכאן איזה יבחוש בן שלולית מעיז לומר שאינו יותר מאחרים???
רבותי, לאן הגענו!!!
תמשיך לכתוב מגילות בלי להבין את דברי...

זה שלימוד המ"ב גדול לאין שיעור כי אין מי שמפרש את דברי מרן השו"ע ונוחת אליבא דהלכתא יותר טוב ממנו זה ברור. (ואני הקטן למדתי כמה פעמים כבר את המ"ב על הסדר)

אבל זה שיש להתייחס למ"ב יותר מאשר שאר אחרונים (מג"א, כנה"ג, ש"ך, ט"ז, חיד"א, ועוד עשרות רבות של אחרונים)
לא שמענו ולא ראינו.
 
אבל זה שיש להתייחס למ"ב יותר מאשר שאר אחרונים (מג"א, כנה"ג, ש"ך, ט"ז, חיד"א, ועוד עשרות רבות של אחרונים)
לא שמענו ולא ראינו
כוונתו הייתה
לפוסקים של ה 100 שנה האחרונות
ולא לאחרונים שמלפני 300 שנה

וב- 100 שנה האחרונות הוא הפוסק הכי מובהק
 
מרנן הגריש"א והגרשז"א העידו בעצמם שמעולם לא העיזו לחלוק עליו,
זה לא מדוייק בכלל
ישנם לא מעט מקומות שהגרי"ש אלישיב חולק על המשנ"ב
[על הגרש"ז לא עולה לי כעת, אך ידוע שהגרש"ז חזר בו בהלכות רבית דברים בגלל דברי הגאון שו"ע הגר"ז, שגם לו נתן תוקף גדול...]
 
כוונתו הייתה
לפוסקים של ה 100 שנה האחרונות
ולא לאחרונים שמלפני 300 שנה

וב- 100 שנה האחרונות הוא הפוסק הכי מובהק
כמובן שגם אני לא מדבר על פוסקי זמנינו.

אני מדבר על "האחרונים" (שזה בערך מזמן המ"ב וקודם)
 
כתב תואר זה רק לשלושה
החזו"א, הגר"מ פיינשטיין, והגרצ"פ פרנק זצ"ל [על כ"א יש סיבה מיוחדת...]
לשם הדיוק, הגרע"י כותב תואר זה לעוד כמה חכמים:
וכן פסק הגאון מופת הדור ר' חיים עוזר זצ"ל, בשו"ת אחיעזר ח"ג (יבי"א ח"ב סי' כו).
הגאון המפורסם מופת הדור והדרו כקש"ת מהרע"ז שליט"א (יבי"א ח"ג יו"ד ר"ס כז).
ואמנם ראיתי עתה להגאון מופת הדור מהרד"ב וידנפלד בשו"ת דובב מישרים ח"ג (יבי"א ח"ד אה"ע סי' ח).
וכן דעת הרב מופת הדור החיד"א בספר עין זוכר (יבי"א ח"ז סי' מד אות ט).
ובתשובת הגאון מופת הדור מהר"ר אהרן שמעון שפירא, אב"ד פראג, (מר ניהו רבה סבו של האליה רבה) (יבי"א ח"ז יו"ד סי' מב אות א)

אלא שע"פ רוב מדובר על החזו"א ועל הרב פראנק.

ואגב דאיירינן בהכי, בח"ה סי' ט כתב הגרע"י בזה"ל:
וכן ראיתי עוד בשו"ת קרית חנה דוד ח"ב (בקונט' בשוב דוד חאו"ח סי' ג) שכן הסכים להלכה שצריך לפסוע בכל הקדישים (שאו' בהם עושה שלום), ודלא כהמט"י. והביא מס' שלמי תודה מרבני תוניס בשם מהר"ש אטייב שדחה ד' המט"י בזה, והסכים שיש לפסוע בכל הקדישים. והסכים עמו הגאון מהר"י טייב בעל ערך השלחן. ושכ"כ מופה"ד מהר"י פלאג'י בס' (כף החיים) [צ"ל יפה ללב] דבכל קדיש צריך לפסוע. [ומה שהגיה הקרית ח"ד שצ"ל יפה ללב, לכאורה אדרבה הי"ל להגיה: מהר"ח פלאג'י, שתואר: מופת הדור יצדק יותר אליו. וכנראה שסובר שההערה שבכה"ח פלאג'י בסוגריים היא מהרב המגיה, וכמ"ש מר בריה דרבינא ביפה ללב (ס"ס נו). וכן נסתפק בזה הרב המגיה בשיורי טהרה הנ"ל.
 
לשם הדיוק, הגרע"י כותב תואר זה לעוד כמה חכמים:
וכן פסק הגאון מופת הדור ר' חיים עוזר זצ"ל, בשו"ת אחיעזר ח"ג (יבי"א ח"ב סי' כו).
הגאון המפורסם מופת הדור והדרו כקש"ת מהרע"ז שליט"א (יבי"א ח"ג יו"ד ר"ס כז).
ואמנם ראיתי עתה להגאון מופת הדור מהרד"ב וידנפלד בשו"ת דובב מישרים ח"ג (יבי"א ח"ד אה"ע סי' ח).
וכן דעת הרב מופת הדור החיד"א בספר עין זוכר (יבי"א ח"ז סי' מד אות ט).
ובתשובת הגאון מופת הדור מהר"ר אהרן שמעון שפירא, אב"ד פראג, (מר ניהו רבה סבו של האליה רבה) (יבי"א ח"ז יו"ד סי' מב אות א)

ואגב דאיירינן בהכי, בח"ה סי' ט כתב הגרע"י בזה"ל:
וכן ראיתי עוד בשו"ת קרית חנה דוד ח"ב (בקונט' בשוב דוד חאו"ח סי' ג) שכן הסכים להלכה שצריך לפסוע בכל הקדישים (שאו' בהם עושה שלום), ודלא כהמט"י. והביא מס' שלמי תודה מרבני תוניס בשם מהר"ש אטייב שדחה ד' המט"י בזה, והסכים שיש לפסוע בכל הקדישים. והסכים עמו הגאון מהר"י טייב בעל ערך השלחן. ושכ"כ מופה"ד מהר"י פלאג'י בס' (כף החיים) [צ"ל יפה ללב] דבכל קדיש צריך לפסוע. [ומה שהגיה הקרית ח"ד שצ"ל יפה ללב, לכאורה אדרבה הי"ל להגיה: מהר"ח פלאג'י, שתואר: מופת הדור יצדק יותר אליו. וכנראה שסובר שההערה שבכה"ח פלאג'י בסוגריים היא מהרב המגיה, וכמ"ש מר בריה דרבינא ביפה ללב (ס"ס נו). וכן נסתפק בזה הרב המגיה בשיורי טהרה הנ"ל.
נראה לי הוא התכוון ל"מרן", לא ל"מופת הדור"...
 
לא התכוונתי דווקא לשנים האלה...

התכוונתי כמו שאמרת לאחרונים לפני מאה שנה ויותר

שוב: מי לפני מאה שנה, אפשר הסבר?
אולי תסביר את דבריך בשביל שיהיה טעם וענין להמשיך להתיחס אליך.

הלא כבר כתבת שהחזו"א לא כתב כלום על המ"ב, למרות שהוכח לך שוב ושוב.
והחזו"א שהוא מרכז הענין פה לא חי לפני 500 שנה.
פלא נשגב.
 
מבחינתי כל האחרונים שהיו באותה תקופה שווים, ואין לנו להכריע כאחד נגד השני בלי ראיות או כללי פסיקה.

רבי שלמה קלוגר
רבי יוסף שאול נתנזון
המהרי"ל דיסקין
הנצי"ב מוולוזין
יצחק רבי אלחנן ספקטור
האבני נזר (ר' אברהם בורנשטיין מסוכטשוב)
האמרי בינה (ר' מאיר אריק)
רבי חיים מבריסק
הבן איש חי
הרב עבדאללה סומך
הרב חיים פלאג'י
הרב יעקב חיים סופר
הרב אליהו מני
הרב שמואל סלנט
הרב יעקב שאול אלישר (יש"א ברכה)
הראי"ה קוק
 
ראשי תחתית