"אולי"...
אבל אנחנו בהחלט שם. כל אחד שפותח את ההיכל ומתפלל לקב"ה בתמימות, הוא שם.
כל אחד שתורם צדקה ומאמין בתמימות שזה יעשיר אותו, הוא שם.
חז"ל כבר הגדירו מה זה "לא להשתגע" - לא לתת יותר מחומש. ואף אחד לא מתקרב לזה.
לא עסקינן כאן בסגולה לקפוץ על רגל אחת, לחבוש כובע אדום ולומר "נ נחמ נחמן". עסקינן כאן בפתיחת ההיכל ואמירת תפילה על הפרנסה. זהו דבר פשוט ומובן בשכל. וזה שפותח את ההיכל מרגיש שתפילתו נענית יותר.
בפרט הזה אנחנו בהחלט שם, עובדא.
אבל המהות שלנו זה ממש לא זה,
הכל נייעס פוליטיקה פויילישטיק חריפות למדנות ידענות,
מה לנו ולתמימות ?
מה אנחנו עושים בתמימות למען השם ? (גם כאן זה מסחרה, זה בשביל החשבון בנק, לא לכבוד ה', והראייה שאילולא הסגולה לא היו תורמים/קונים).
זו לא
ת מ י מ ו ת , זו
ט י פ ש ו ת.
ומ"ש חז"ל יותר מחומש, אין הכוונה שבכל נתינה לא יבזבז יותר מחומש, וכמה אנחנו נותנים במכלול ?
ומה עם ההוצאות היומיומיות שנחשבות לצדקה (שכר ת"ת וכדו') ?
ובכלל כשהיוקר יאמיר והמשכורות לא, לא בטוח ש"חומש" זה המדד, אלא לפי הענין והמצב.
(אדם שחייב אלף שקל בבנק, ויש לו מאה בקושי לארוחת בוקר משפחתית אחת, והוא מבזבז 20 כי זה חומש, הוא מטומטם גמור).
ומי שמאמין ב-נ נח נמח, גם לא יבין מה שאתה אומר.
ודוק מיניה ואוקי באתרין, שמי שמאמין בסגולת פתיחת ההיכל לא יבין מה שאני אומר.