באנר תרומה

פתיחת ההיכל של הפרנסה - האם יש לזה מקור?

@משיב כהלכה אני מוכר את הזכות לנקות לשכנה שלי את הדירה, זכות גדולה מאד, אשה זקנה שאינה יכולה לעשות זאת בכוחות עצמה.
הכסף כולו הולך באמת באמת לצדקה, לניתוח עבור בנו של חבירי בחו"ל, ולרש אין כל.
סכום ראשוני 1500 ש"ח, מי מוסיף ?
אני לא מתלוצץ, באמת יש דירה, ובאמת יש ניתוח.
 
כל זה גורם לי בחילה

תשאל את גבאי בתי הכנסת המשוועים לכל פרוטה, אם נגרמת להם "בחילה" מיהודי שתורם עשרות אלפים (ולא משנה מה הוא חושב ובמה הוא מאמין).

לי באופן אישי נגרמת בחילה ממה שאתה כותב כאן.
 
ובהתעלם מהמידות המושחתות שלפעמים נובע מזה, מריבות שקטות, וגאווה מי יגיד את המחיר הגדול האחרון

כל התורמים שאינם תורמים בסתר סובלים מכך. ואם כן יש לדאוג שאף יהודי לא יתן צדקה, שלא יכשל חלילה בגאווה ומדות מושחתות. רק מי שמוכן לתת בסתר, יקבלו ממנו. ובאופן זה אולי נמצא איזה בית כנסת על הירח שיש לו מימון.
 
פתיחה אמיתית

???

עכשיו יצא המרצע מהשק!

מה ההבדל ?

ואחרי שנרגענו מהצחוק של "פתיחה אמיתית", מה קרה לך?
אתה קורא לזה "מצווה"?
ממתי זה הפך למצווה?
פותחים את ההיכל כי אין דרך אחרת להוציא את ספר התורה... ואתה עוד קונה את זה בכסף?
ממתי אתה מאמין באמונות תפלות?
לא עדיף לממן את הניקיון של שכנתך או את הניתוח של החבר שלך?
 
בקצרה:
אתה מאמין שמי שקונה מתעשר, אני לא.
אתה מאמין שכל הקונים יש ביכולתם, אני לא.
אתה סובר שהגבאי שמשווע לכסף זו סיבה, אני לא.
אתה מאמין שפתיחה על הפרנסה היא כמו פתיחה להולכה של ס"ת, אני לא.
אתה מאמין שכל הקונים כוונתם טהורה, אני לא.
אתה מאמין שחוץ מהגבאי גם הקב"ה שמח בזה, אני לא.
זהו, מכאן ואילך הכל ענין של תפיסת עולם.
 
אתה מאמין שכל הקונים יש ביכולתם, אני לא

מעבר לאמונה, מי שנותן מעל היכולת שלו הוא אדם מיוחד, ואדם כזה בוודאי יזכה לישועה מהירה. זו מתמטיקה פשוטה: הקב"ה רואה שאתה סומך עליו ו"מתאבד", הוא עושה את שלו בשמחה.
 
אתה מאמין שחוץ מהגבאי גם הקב"ה שמח בזה, אני לא

לשיטתך הוא בוודאי מאוד עצוב שיהודים מוזילים מכספם לצדקה, אולי אפילו מעבר ליכולת שלהם, וכל זה בגלל "אמונה תפלה" שהוא ישמע את תפילתם בפתיחת ההיכל.
 
לשיטתך הוא בוודאי מאוד עצוב שיהודים מוזילים מכספם לצדקה, אולי אפילו מעבר ליכולת שלהם, וכל זה בגלל "אמונה תפלה" שהוא ישמע את תפילתם בפתיחת ההיכל.

אתה שוב מסית את הדיון למקום הלא נכון,
הוא עצוב שהם לא חושבים על הצדקה אלא על הסגולה (ואלמלא הסגולה הם לא היו נותנים),
והוא עצוב מהדברים השליליים הנגרמים לאותם אנשים (אלו שנגרם להם),
ואני חושב שהוא גם עצוב שהעם החכם שלו, מתעקש להישאר אידיוטי.
 
ראשי תחתית