ציון הלא תשאלי
חבר
- הצטרף
- 2/1/25
- הודעות
- 31
שמח לשמוע חוו"ד של הת"ח ובירור המציאות לאור פסקי הלכה (חדשים) בעניין זה כגון הר"א מלכה שליט"א.
מי אלה?לכאו' יש כאלה שיאמרו שמצוה וחובה לפתוח בקבוקים,
ע"מ להורות ההלכה שמותר.
אם נסכם את דברי הרב אופיר, פקקים מפלסטיק נחלקו הפוסקים והמחמיר תע"ב, ופקקי מתכת (כמו של תירוש) בזמנינו אסור לכו"ע, ועל גוף טענתו בשינוי יצור פקקי המתכת לא ראיתי התייחסות, אז לכאו' דבריו מוצדקים. ולכן יש לאסור לפתוח בקבוקי תירוש בשבת [אא"כ בתנאים המבו' בדברי הרב מלכא הנ"ל], ויש לעורר את הציבור שזה דבר השכיח כל שבת, ולכאו' הוא איסור תורה (אא"כ יענו על דבריו בעיון).לכאו' יש כאלה שיאמרו שמצוה וחובה לפתוח בקבוקים,
ע"מ להורות ההלכה שמותר.
מה ???גם פלסטיק לרוב השיטות זה מכה בפטיש ומי מלאו ליבו להכנס בספק איסור סקילה?
אף אחד לא נלאה אם רק תראה בדבריהם.גמ' מפורשת להתיר?
צחוק מעבודה.
מוסתקי זה גרוע הרבה מחד פעמי.
אבל עזוב. נגיד שאתה צודק.
יש גם גמרא מפורשת לאסור
הפותח בית הצואר בשבת חייב חטאת
ונלאו גדולי המתירים ליישב גמ' זו.
כוונות בישיבת המקובליםהוא מתכוון שהגמ' אומרת שובר אדם את החבית ובלבד שלא יתכוון לעשות פתח.
נראה שהבגד לא ראוי לשימוש, אבל הבקבוק כבבר ראוי לשימוש ואפי' משתמשים בו, שהרי הוא ממולא משקה.הדברים אינם מובנים,
גם כאן אינו יכול להשתמש בבקבוק עד שיפריד הטבעת,
לפו"ר לא הבנתי מש"כ מע"כ הרב @אברימי
אשמח אם ימשיך לעסוק בענין ולאלפנו בינה
למה שיהיה היום שונה? האם הגרש"ז והגרע"י לא היו מתירים היום? ולמה? אשמח לידיעה חדשה בזה.
מצורף העלון המקוצר והמורחב.
אחר בדיקה לא מעמיקה להגרב״צ פקקי מתכת וודאי אסור כיום ופלסטיק לכאורה מותר.השאלה ישנה מידי..., הבנתי שכוונת פותח המדור אם השתנה המציאות וע"ז לא הגיבו
למה שיהיה היום שונה? האם הגרש"ז והגרע"י לא היו מתירים היום? ולמה? אשמח לידיעה חדשה בזה.
ככה דעת הגר"א מלכה.אחר בדיקה לא מעמיקה להגרב״צ פקקי מתכת וודאי אסור כיום ופלסטיק לכאורה מותר.
בחלק א׳ הוא לא מדבר לגבי בקבוקים אלא לגבי קופסאות שימורים ששם הפקק לא נעשה כלי. ופשוט.כיון שלדעתו זה מוסתקי וזה לא כלום, ומש"כ בספרו שזה רגע אחד לפני זה היה כלי, וע"ז טוען הגר"א מלכה שהיום המציאות השתנתה, כמדומה לי שמי שמעיין בתשובה של האורל"צ בח"א רואה יותר שהסברא הנ"ל היא רק צירוף בעלמא, ולדעתו זה לא כלום ואין איסור גם בלי סברא זו.
אלא שדבריו שם עמוקים למבין, ואשרי הזוכה.
בלי היסוד בח"א שזה מוסתקי, הוא לא מיקל בח"ב, תתבונן טוב.בחלק א׳ הוא לא מדבר לגבי בקבוקים אלא לגבי קופסאות שימורים ששם הפקק לא נעשה כלי. ופשוט.
יפה שאלתאויש
אני לא מצליח להבין
הויכוח כאן הוא באמת מה סובר הרב פלוני או הרב אלמוני
השאלה היא מה ההלכה?!!
מה הקשר? בסוף בבקבוקים יש עניין נוסף שהפקק נעשה כלי שזה לא שייך בשימורים. וכיום במתכת הוא לא נעשה כלי לפני הייצור.בלי היסוד בח"א שזה מוסתקי, הוא לא מיקל בח"ב, תתבונן טוב.