ציון הלא תשאלי
חבר חדש
- הצטרף
- 2/1/25
- הודעות
- 129
שמח לשמוע חוו"ד של הת"ח ובירור המציאות לאור פסקי הלכה (חדשים) בעניין זה כגון הר"א מלכה שליט"א.
מי אלה?לכאו' יש כאלה שיאמרו שמצוה וחובה לפתוח בקבוקים,
ע"מ להורות ההלכה שמותר.
אם נסכם את דברי הרב אופיר, פקקים מפלסטיק נחלקו הפוסקים והמחמיר תע"ב, ופקקי מתכת (כמו של תירוש) בזמנינו אסור לכו"ע, ועל גוף טענתו בשינוי יצור פקקי המתכת לא ראיתי התייחסות, אז לכאו' דבריו מוצדקים. ולכן יש לאסור לפתוח בקבוקי תירוש בשבת [אא"כ בתנאים המבו' בדברי הרב מלכא הנ"ל], ויש לעורר את הציבור שזה דבר השכיח כל שבת, ולכאו' הוא איסור תורה (אא"כ יענו על דבריו בעיון).לכאו' יש כאלה שיאמרו שמצוה וחובה לפתוח בקבוקים,
ע"מ להורות ההלכה שמותר.
מה ???גם פלסטיק לרוב השיטות זה מכה בפטיש ומי מלאו ליבו להכנס בספק איסור סקילה?
אף אחד לא נלאה אם רק תראה בדבריהם.גמ' מפורשת להתיר?
צחוק מעבודה.
מוסתקי זה גרוע הרבה מחד פעמי.
אבל עזוב. נגיד שאתה צודק.
יש גם גמרא מפורשת לאסור
הפותח בית הצואר בשבת חייב חטאת
ונלאו גדולי המתירים ליישב גמ' זו.
כוונות בישיבת המקובליםהוא מתכוון שהגמ' אומרת שובר אדם את החבית ובלבד שלא יתכוון לעשות פתח.
נראה שהבגד לא ראוי לשימוש, אבל הבקבוק כבר ראוי לשימוש ואפי' משתמשים בו, שהרי הוא ממולא משקה.הדברים אינם מובנים,
גם כאן אינו יכול להשתמש בבקבוק עד שיפריד הטבעת,
לפו"ר לא הבנתי מש"כ מע"כ הרב @אברימי
אשמח אם ימשיך לעסוק בענין ולאלפנו בינה