גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

באנר תרומה

ועדיין לדידי -
בוודאי שדברי הגרי"ע נאמנים הרבה הרבה יותר מאשר טענה אנמית של ניק אנונימי...
המקובל הרב יעקב עדס :
"כל ספרדי יעשה מה שהרב שלו אומר. אבל מאחר והרוב המוחלט של הרבנים נגד החוק – הרי שרוב הציבור אמור להיות נגד החוק"
 
ועדיין לדידי -
אחר אלף המחילות מהגאון הרב עדס, כלום הלך ובדק עם רב רב ראש ישיבה ראש ישיבה?
ובעניין אחר, אם תוכל תפרש לי, יען בעניותי לא זכיתי להבין. לאיזה חוק מבין שלל הצעות וטיוטות החוק הרבנים הנ"ל מכוונים, יש לך מושג?
 
אחר אלף המחילות מהגאון הרב עדס, כלום הלך ובדק עם רב רב ראש ישיבה ראש ישיבה?
ובעניין אחר, אם תוכל תפרש לי, יען בעניותי לא זכיתי להבין. לאיזה חוק מבין שלל הצעות וטיוטות החוק הרבנים הנ"ל מכוונים, יש לך מושג?
@מרנן ורבנן
אין טעם להסביר לו שוב ושוב
אם רוב הציבור סומך על חברי המועצת שהסמיכו את ועדת הרבנים לכך
(למרות שידעו הדק היטב שהם בקשר הדוק עם גדו"י הליטאים, ולא עם גדו"י החסידים שלקחו צעד אחורה בענין החוק)
הרי שרוב הציבור בעד אלו שפועלים למען החוק
למרות שלדברי הגרי"ע הציבור "אמור" להיות נגד החוק

וכבר מילתנו אמורה
יש דברים השייכים לרבני שכונות ובתי כנסיות, דיקים קדושים, ראשי ישיבות וכו' וכו'
ויש דברים ששיכים לגדולי ישראל, שרק הם שנטלו על עצמם את העול להכריע בענינים כאלו השייכים לכלל ישראל
והם שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן, ועיניהם הצופיות למרחוק, והסייעתא דשמיא הגדולה שניתנה להם
רק הם יכולים להכריע בענינים מעין אלו

ולא נראה לי שהם עדיין לא העלו בדעתם את האפשרות
"אולי בואו נתנגד לכל הליכי החקיקה לגמרי?"

זה רעיון פשוט שכל צרוע וזב חוטם יכול לחשוב עליו
ובכל אופן הכריעו אחרת
אז בואו נקבל את מרותם
ולא ננסה לשכנע אותם בדברים שהם כבר ראו, שמעו וידעו כשהחלב עדיין היה על שפתותינו
 
שתי מכתבים משנים עברו, שמסבירים את מה שגדולי ישראל אומרים גם כיום
צילום-מסך-2025-11-30-133354.jpg
צילום-מסך-2025-11-30-133348.jpg
 
וכבר הובא כאן כוכ"פ הנוסח עליו חתמו עשרות הרבנים ובראשם גדולי ישראל, בסיום הכינוס המפורסם אך לפני כשנה וחצי, ד' תמוז תשפ"ד הצג קובץ מצורף 13744
ולמרות זאת כבר העלו כאן כו"כ פעמים את מכתב מועצת חכמי התורה, שרוב ככל הדור הולך אחריהם
מינוי ועדת חוק הגיוס.jpeg

אין טעם להעלות טענות ישנות שוב ושוב

ולהזכירך, אז לא שמענו שום הכחשות, שפלוני לא מסכים וכו'
זה יצא על דעת כל מועצה"ח ללא יוצא מן הכלל

ואם יש לך קושיא, סתירה, אי הבנה בדברים
אתה מוזמן לפנות לרבנים ולברר הדבר ישירות אצלם
(לי אין קושיא)
 
ולהזכירך, אז לא שמענו שום הכחשות, שפלוני לא מסכים וכו'
זה יצא על דעת כל מועצה"ח ללא יוצא מן הכלל
לא שמענו אינה ראיה... אם @מרנן ורבנן היה נגד המכתב הזה כבר היה משרבט ממקלדתו כל מיני מילים עמומות וריקות ומכחיש...
 
אתה מזכיר לי אשכול בפורום השכן
ששם שאלו הבינה המלאכותית
מה יקרה אם הרי"י יפתח מפלגה כנגד ש"ס
לך תמכור שם את הגיגיך...
למה תמיד אתה מגיע להגרי"י???
הכל בסדר איתך????.
וכי אין ספרדים שלא מצביעים בכלל או מצביעים מפלגה אחרת
 
לא אבל אתה לא יכול לומר 'רוב ככל' ודו"ק
ובנוסף שהרבה מהמביעים לא מצביעים בגלל חברי המועצת ואינני יודע אם מכירים את שמותם ואת שיחם והוא רק גירסא דינקותא כידוע
אז אתה מסכים שרוב הציבור כן הולך תחת הנהגת מועצת החכמים
 
בכלל לא הבנתי מה הקשר בין ציות למועצת חכמי התורה
לבין הצבעה בבחירות
גם מי שלא מצביע, וכי זה אומר שאינו מציית וסומך על מועצת החכמים?
אמנם יש מיעוט שלא סומך על שום רב
חוץ מהרב שלו
וזה יכול להיות גם רב בית הכנסת שלו, שבמקרה הוא שייך לפלג מסוים
אבל מכאן ועד לומר שיש יותר ממיעוט דמיעוט (חוץ מה'רוב ככל')
שלא מציית למועצת החכמים?
 
בכלל לא הבנתי מה הקשר בין ציות למועצת חכמי התורה
לבין הצבעה בבחירות
גם מי שלא מצביע, וכי זה אומר שאינו מציית וסומך על מועצת החכמים?
אמנם יש מיעוט שלא סומך על שום רב
חוץ מהרב שלו
וזה יכול להיות גם רב בית הכנסת שלו, שבמקרה הוא שייך לפלג מסוים
אבל מכאן ועד לומר שיש יותר ממיעוט דמיעוט (חוץ מה'רוב ככל')
שלא מציית למועצת החכמים?
מי שמצביע למפלגה אחרת, או שלא מצביע, גם אם הוא מאד מעריך את כלל חברי המועצת אי אפשר לומר שהוא "מציית" להם.
 
מי שמצביע למפלגה אחרת, או שלא מצביע, גם אם הוא מאד מעריך את כלל חברי המועצת אי אפשר לומר שהוא "מציית" להם.
אני מכיר עשרות(!!) שלא מצביעים בגלל שכך הורה להם חכם בן ציון זיע"א
אולם חוץ מענין זה הם סרים למשמעתם ב-100%!!!
 
ראשי תחתית