בנם של קדושים
חבר חדש
- הצטרף
- 17/9/25
- הודעות
- 49
מהיכן מידע זה?קחו בחשבון: הפלג הקיצוני המרכזי יוצא להפגין הערב. הם יוצאים באוטובוסים בשעה 18:00 מכיכר ברטנורה בבני ברק למיקום סודי.
מהיכן מידע זה?קחו בחשבון: הפלג הקיצוני המרכזי יוצא להפגין הערב. הם יוצאים באוטובוסים בשעה 18:00 מכיכר ברטנורה בבני ברק למיקום סודי.
לי לפחות לא ברור מה הם רוצים.
בפה הם צועקים שהם רוצים לשמור על עולם התורה וביד הם מנסים להרוס.
לכן שאלתי, אולי יש מישהו שהצליח לפענח מה הם רוצים.
יש גישות שונות לסיטואציה שנקלענו אליה שהמערכת המשפטית בגיבוי פוליטיקאים ותקשורת מסיתה לא מוכנים שלומדי תורה ימשיכו ללמוד ונחשבים כקבוצת בטלנים שמתמטת מחובותיה...לי לפחות לא ברור מה הם רוצים.
בפה הם צועקים שהם רוצים לשמור על עולם התורה וביד הם מנסים להרוס.
לכן שאלתי, אולי יש מישהו שהצליח לפענח מה הם רוצים.
חדשות הגיזרהמהיכן מידע זה?
אני בהחלט מכיל שיטות אחרות.יש גישות שונות לסיטואציה שנקלענו אליה שהמערכת המשפטית בגיבוי פוליטיקאים ותקשורת מסיתה לא מוכנים שלומדי תורה ימשיכו ללמוד ונחשבים כקבוצת בטלנים שמתמטת מחובותיה...
גם הרב שך זי"ע תמיד אמר שנצרכים לשיטת סאטמר ולנטורי קרתא, בשביל לשמור עלינו ולהזכיר לנו את הגבולות במסגרת ההתנהלות הפרקטית שלנו..
להגיד "ביד הם מנסים להרוס" על אנשים שכואב להם (ביזוי הערכים, הזלזול בלומדי תורה, והעול הכלכלי...) זה בעיקר חוסר היכולת להכיל דעות אחרות...
כמובן שאני בז לכל מה שגורם לנפש להישחת כמו הריסת חפצים וחלונות משטרה, קללות וכדו', למחות זה נהדר ומקובל ויש לכך היתרים מרבותיהם..
חדשות הגיזרה
אני בהחלט מכיל שיטות אחרות.
אבל גם קורא להם בשמם. (ובעיקר לא מכליל את מי שטוען שהחוק בעייתי יותר מהמצב הקיים עם נערים שהופכים ניידות).
ממש לא שמחים עצובים עצב נוראיאני לא אומר להפוך ניידות,
אבל בינינו, אלמלא הטרוריסטים ההם,
חלק נכבד מיושבי הפורום כבר היה במעצר.
הטרור אולי מכפיש או לא, אבל ודאי שהוא כובל במידה זו או אחרת את ידיה של המשטרה.
ומזה נהנים גם אלו שמגנים את הטרור, (ובתוך הלב, נראה לי שגם שמחים קצת קצת).
ממש לא שמחים עצובים עצב נוראי
ממש גזרת אנטיוכוס מביאים עלינו בעקיפין את האלימות לציבור בני התורה
שזה יותר גרוע מכל הגזירות כי זה מחסל את הבני תורה מבפנים
על מה יש לשמור אם יש אלימות כל הנפש נחרבת מפנים
שיתביישו להם
הם לא חלק מציבור בני התורה
אני יודע מה חינכו אותי שאלימות זה טרייף זה ההנחיה לדור הזה, אין מה להשוות לדורות אחרים ויש הרבה מה להאריך שזה לא מתחיל להיות דומהוהחשמונאים גם היו אלימים ?
(בהנחה ויש כאן טענה על הרוח, כי אם אתה סבור שאין כאן שום טענה, הרי שהם סבורים שיש - אז צריך לדון ע"ז בנפרד).
והשמחה היא לא על "הפיכת הניידת" אלא על זה שלא עוצרים אותך כבר. (אבל שבשביל זה צריך אותם שיהפכו ניידת).
אני יודע מה חינכו אותי שאלימות זה טרייף זה ההנחיה לדור הזה, אין מה להשוות לדורות אחרים ויש הרבה מה להאריך שזה לא מתחיל להיות דומה
וכל דבריך הם טעות, בלי כל המתלהמים והאלימים לא הייתה בכלל בעיה והיו ממשיכים לתת לעולם התורה לשקוט על שמריו אלו שהציתו את הבלאגן ודואגים לשמר אותו - הם האשמים המרכזיים
אין זכות ליחידים או לקהילות קטנות לפעול פעולות שמשפיעות על כל הציבור ללא הסכמה רחבה, זה א-ביש אולי מי שחונכו אחרת.
מאחר שיש בזה ספק שב ואל תעשה עדיף , גם לשיטתם, לשיטתנו, שום דבר לא מצדיק אלימות, מותר להפגין ולעשות פעולות מועילות רבות, אבל הם עושים הרבה יותר מזה שזה משחית את הנפש והופך את האדם לבהמה. עדיף לנו להיות אדם במאסר מאשר בהמה משוחררת.אולי אתה צודק, אבל אולי אולי הם ?
אין זכות ליחידים או לקהילות קטנות לפעול פעולות שמשפיעות על כל הציבור ללא הסכמה רחבה, זה א-ב
מאחר שיש בזה ספק שב ואל תעשה עדיף , גם לשיטתם,
לשיטתנו, שום דבר לא מצדיק אלימות, מותר להפגין ולעשות פעולות מועילות רבות, אבל הם עושים הרבה יותר מזה שזה משחית את הנפש והופך את האדם לבהמה. עדיף לנו להיות אדם במאסר מאשר בהמה משוחררת.
כמ"ש כמה פעמים, הציבור הרלוונטי לחוק זה הציבור שמצביע. הרבנים שאמורים לתת הוראות לחכי"ם אלו הרבנים ששלחו אותם.אבל הם טוענים שהיחידים משפיעים על גדולי ישראל (אתה כמובן רשאי להתכחש, אבל הם טוענים כך) לאשר פעולות שמשפיעות על כל הציבור ללא הסכמה רחבה.
כמו"כ אתה לא יכול לקבוע להם מי הם מנהיגי הדור, ומי הוא הציבור ומה הם מהלכיו.
(רק להזכירך שחלק לא מבוטל מורה להשתתף בהפגנות בצורה כזו או אחרת, ומתנגד להדיא לחוק, אז צריך לדעת בשם איזה ציבור מדברים).
כמ"ש כמה פעמים, הציבור הרלוונטי לחוק זה הציבור שמצביע.
הרבנים שאמורים לתת הוראות לחכי"ם אלו הרבנים ששלחו אותם.
למה לעשות סלט ?(רק להזכירך שחלק לא מבוטל מורה להשתתף בהפגנות בצורה כזו או אחרת, ומתנגד להדיא לחוק, אז צריך לדעת בשם איזה ציבור מדברים).
גם הם יכולים להיות יחידים ר' משה הלל למשל הוא נגיש ואפשר בקלות להחליף איתו שיחה וכך אחריםאבל הם טוענים שהיחידים משפיעים על גדולי ישראל
בימינו יש סנהדרין ?ולשיטתך שלך, החשמונאים השחיתו את הנפש ונהפכו לבהמות ?
למה נראה לך שדיברתי עליך? ועל ראש הגנב וכו'.אפשר להרגע.
אף אחד לא בעל אובססיה להשמיץ בחורי ישיבות ואברכי כוללים יראים ושלמים (אולי דווקא אלו שמתעקשים לכלול בהגדרת 'לומדי תורה' גם נערים מנוערים, הם אלו שגורמים להשמצות והוצאת שם רע עצומה על הלומדים). אנחנו רק רוצים לברר את האמת ולדעת מי אלו שבשבילם אתם מוכנים לשרוף את כל עולם הישיבות.
כבודו לא שם לב את מי הוא מצטט? או שכבודך מצטט את א' וכותב לב'?למה נראה לך שדיברתי עליך? ועל ראש הגנב וכו'.
למה לעשות סלט ?
מה האלימות קשורה לאי הסכמה לחוק ?
אפשר להתנגד לחוק בתכלית ולא להתנהג באלימות
גם הם יכולים להיות יחידים ר' משה הלל למשל הוא נגיש ואפשר בקלות להחליף איתו שיחה וכך אחרים
בימינו יש סנהדרין ?
"כיון שראה שמואל את דוד אדמוני נתירא אמר זה שופך דמים כעשו, א״ל הקב״ה עם יפה עינים, עשו עשה מדעת עצמו, זה מדעת סנהדרין הוא הורג"
לא ענין להגיד "אני מתנגד לחוק", זה לא שמונה עשרה.
דיברנו על אלימות לא יודע למה אתה כל הזמן מדבר על חוקים (אני חושש שזה כבר אובססיה מוחלטת)זה ענין לעצור את המעצרים, או להפריע למשטרה לבצע אותם.
אני רחוק משם הרבה, אז כנראה אנחנו לא באותו גיל...(לא ימלט שבגללם אתה עדיין בחוץ).
אתה טוען שהגרמ"ה הוא חסר השפעה - הצלחת להצחיק אותימי שנגיש הוא בד"כ חסר השפעה, ועל פי רוב מכופף ראשו לאחר שעימו.
טענה מוזרה מאד וחסרת היגיון אם לא שמעת את דעתו וקיימת דיון מולו מניין לך אולי יש לו סיבות מוצדקותבר מן דין, שלדעתם (ואתה רשאי לכעוס), מי שמסכים לחוק, הוא לא בר סמכא בכלל לדון עימו.
הראנו דוגמא שבאופן כללי ההסתכלות על גילוי או סימן אלימות היא שלילית ביותר אלא אם נעשתה ע"י נביא או סנהדריןמה הקשר לסנהדרין ?
ומה הקשר לשופך דמים ?
דיברנו על אלימות לא יודע למה אתה כל הזמן מדבר על חוקים (אני חושש שזה כבר אובססיה מוחלטת)
עדיין לא הבנתי את הקשר
יש בעיה של גיוס חובה ועכשיו יש נידון האם אפשר לפתור את הבעיה באלימות וגם אם אפשר האם זה מותר
לענ"ד אסור בכל מקרה ובכל מצב להשתמש באלימות והנוקט בה הרי הוא כבהמה
(אלימות = שימוש בכוח הזרוע לרבות אלימות מילולית (צעקות וקללות))
אני רחוק משם הרבה, אז כנראה אנחנו לא באותו גיל...
אתה טוען שהגרמ"ה הוא חסר השפעה - הצלחת להצחיק אותי
טענה מוזרה מאד וחסרת היגיון אם לא שמעת את דעתו וקיממת דיון מולו מניין לך אולי יש לו סיבות מוצדקות
הראנו דוגמא שבאופן כללי ההסתכלות על גילוי או סימן אלימות היא שלילית ביותר אלא אם נעשתה ע"י נביא או סנהדרין
נקודה משלימה, אנחנו כעת בגלות ואסור להתגרות באומות וזה כולל גם את מדינת ישראל (עדות הגרי"א הענקין בשם הגרח"ע גרודזינסקי זצ"ל כלפי התנועה הציונית וק"ו אחרי שהוקמה מדינה) והיו הרבה הזדמנויות שישראל בגלותם היו יכולים להרים ראשם ולעשות מלחמה בגויים ולא עשו כן וכל פעם שעשו שילמו ביוקר רב, אנחנו ממשיכים את המסורה בעניין זה מדורות עברו ולכן איננו מורדים במלכות.
בר מן דין, שלדעתם (ואתה רשאי לכעוס), מי שמסכים לחוק, הוא לא בר סמכא בכלל לדון עימו.
טענה מוזרה מאד וחסרת היגיון אם לא שמעת את דעתו וקיימת דיון מולו מניין לך אולי יש לו סיבות מוצדקות
תתפלאו לשמוע - אבל אני יודע על כאלו מראשי המתנגדים לחוק, שדווקא כן הגיעו לדון עם גדולי תומכי החוק, לא לדון על גוף התמיכה בחוק, כי בזה הם באמת כנראה יודעים שלא ישתוו, אבל בהחלט דנו על פרטים מסוימים שניתן לשפר לדעתם בחוק.אז כנראה שהם מכירים אותם מזה 3 עשורים.
תתפלאו לשמוע - אבל אני יודע על כאלו מראשי המתנגדים לחוק, שדווקא כן הגיעו לדון עם גדולי תומכי החוק, לא לדון על גוף התמיכה בחוק, כי בזה הם באמת כנראה יודעים שלא ישתוו, אבל בהחלט דנו על פרטים מסוימים שניתן לשפר לדעתם בחוק.
כמובן לא התכוונתי עליהם, אלא על שני הקצוות האחרים.איני מבין מה כל הבלאגן,
חלק מהחכי"ם שמטעם אגודה אף הם מתנגדים לחוק (אא"כ הוא יבשר בשורה אמיתית),
והם ודאי יושבים ושומעים.
וגם אלו שתומכים - בוודאי יש להם סיבה טובה לתמוך.אלו שמתנגדים, ודאי שיש להם סיבה טובה להתנגד.
כמובן לא התכוונתי עליהם, אלא על שני הקצוות האחרים.
וגם אלו שתומכים - בוודאי יש להם סיבה טובה לתמוך.
למה לא בעצם?ברור, אבל אי אפשר לבוא אל המתנגדים ולטעון עליהם למה הרי יש לנו סיבות טובות לחוק.
למה לא בעצם?
אז אתה טענת כי הם יודעים שאין על מה לדבר, ועל זה הבאתי שאני דווקא יודע שכן היו דיבורים על הנושא, וגם היה איזה פרט ששינו בעקבות הדיון הזה.
מדובר בקמפיין שיקרי של צה"ל שנועד לגרום לציבור ולרבנים לתמוך בחוק ה50% כי פשוט אין ברירהלכל אלו שמצהירים שאפשר להסתדר בלי חוק לידיעתכם רוב העצורים העריקים התגייסו (!!!), תבדקו את זה.
(לא מתכווין לדעת גדול"י שבהכרעת שכלם ותורתם נוקטים שאם יהיה חוק המצב יהיה יותר גרוע..)
במה?וביד הם מנסים להרוס