גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

יש עוד, וכגון מה דאיתא בגמ' שבת דף כח עמ' ב: תחש שהיה בימי משה בריה בפני עצמה היה, ולא הכריעו בה חכמים אם מין חיה הוא אם מין בהמה הוא, וקרן אחת היתה לו במצחו, ולפי שעה נזדמן לו למשה...
ואולי גם עתה הוראת שעה הזדמנה, ואולי הענין שייך ל"קרן" עולם התורה, ועיין.

אהבתי.
 
מדובר בקמפיין שיקרי של צה"ל שנועד לגרום לציבור ולרבנים לתמוך בחוק ה50% כי פשוט אין ברירה
לא מדובר בקמפיין של צה"ל ואין לי סיבה לדברר אותם, מדובר בעובדות ע"פ מכר שדיבר עם אבא של עריק עצור שהתגייס, ומגובה בראיה מ'עריק במלחמה' שהעונש חמור יותר מהזמן שנעצרו עד כה העצורים...
 
שמעתי שהרב דסלר היה אומר שההבדל בין החסידים לליטאים הוא שהליטאים יקריבו אלף בשביל ת"ח אחד משא"כ החסידים מעדיפים אלף יהודים טובים מאשר ת"ח אחד
אולי זה הפשט בהבדל בין הגדולים הליטאים לבין אגודת ישראל בענין ההסכמה או ההתנגדות לחוק שיש בו יעדים כבדים.

אם יש למישהו מה לומר על זה אני ישמח מאוד.
הרב מרנן ורבנן שליט"א הבנתי דעתך יש"כ.
הרב דסלר לא אמר דבר כזה.
 
1766495003255.jpeg
 
אולי זה הפשט בהבדל בין הגדולים הליטאים לבין אגודת ישראל בענין ההסכמה או ההתנגדות לחוק שיש בו יעדים כבדים.
החלוקה ממש לא נכונה יש הרבה גדולי תורה ליטאים שמתנגדים בצורה נחרצת לחוק יש שהביעו דעתם בפומבי ויש שלא אך רבים הם
 
הרבה גדולי תורה ליטאים שמתנגדים בצורה נחרצת לחוק
אין דבר כזה, רוב גדול"י הליטאים מבינים את הסיטואציה שנקלענו אליה וצפויים לתמוך בחוק המתגבש, המציאות לא צריכה להיות בהכרח כמו האג'נדה שלך...
 
החלוקה ממש לא נכונה יש הרבה גדולי תורה ליטאים שמתנגדים בצורה נחרצת לחוק יש שהביעו דעתם בפומבי ויש שלא אך רבים הם
אתה טוען שישנם גדולי תורה שסוברים שהחוק הוא חוק הרסני וחובה להתנגד אליו והם שותקים? מה עם מצוות מחאה? מה עם נסיון להציל את בחורי הישיבות היקרים? ממש ככה לראות את האויב בשערי העיר ולא לומר דבר? רק על זה צריך להוציא פשקוילים.
 
אתה טוען שישנם גדולי תורה שסוברים שהחוק הוא חוק הרסני וחובה להתנגד אליו והם שותקים? מה עם מצוות מחאה? מה עם נסיון להציל את בחורי הישיבות היקרים? ממש ככה לראות את האויב בשערי העיר ולא לומר דבר? רק על זה צריך להוציא פשקוילים.
מה זה הצמצום הזה, לראות הכל שחור לבן, ממה נפשך אם מתנגדים עליהם למחות בקול רעש גדול, ואי לא עושים כן מוכח שתומכים, מדוע אי אפשר להבין שיש אמצע, כלומר ראשי ישיבות וגדולי תורה שאינם בעד החוק, אבל יש להם את השיקולים שלהם מדוע הם שותקים, או בנוסח אחר הם מתנגדים, אבל לא ברמה כל כך חריפה שהם יצאו על כך בקול רעש גדול כמו אחרים, ורק ניקח לדוגמא שני ראשי ישיבות בציבור האשכנזי ידועים ומפורסמים ללא חולק, עם קונצנזוס מאוד רחב, מרן הגרמ"צ ברגמן ומרן הגר"א פילץ ר"י תפרח, שהם הודיעו בקולם כמה וכמה פעמים שהם מתנגדים לחוק, ומי שמטיל ספק באמינות הדברים מוזמן בעצמו לשוחח עימהם או עם מקורביהם ולשמוע את דעתם. ואני יודע אישית על ראש ישיבה מכובד ומבוגר שלאחרונה עלה לכותרות שגם הוא מתנגד,
עכ"פ בחזרה לענין הצמצום למה אי אפשר להבין שיש כאן שאלה מורכבת שיש בה הרבה צדדים, ושיש בה מחלוקת האיך לנהוג בין גדולי התורה וראשי הישבות? אתמהה, מדוע כל מי שתומך או לחילופין מתנגד הוא מייד מתויג, רק לאחרונה אמר מרן הראשל"צ הגר"י יוסף באחד משעוריו תמיהה גדולה על אחד מראשי הישיבות? בקיצור יש כאן הכרעה לא פשוטה שנחלקו בה, הרי אין חולק שגדולי האדמורי"ם גור ויזניץ' צאנז סלונים ועוד הם נגד החוק, ומאידך יש רבנים שכן בעד החוק, על זה נאמר מחלוקת בית שמאי ובית הלל.
 
נו מה ברצונך לומר? שמצאת הכרח שלמרן הגר"א סלים שליט"א לא אכפת מבחורים עצורים,
באמת כל הכבוד שמצאת מה לא מספיק במה שגדול הדור עושה....
עפרא לפומיה לדבר סרה במרנן ורבנן ולשפוט את מעשיהם, רק כוונת הרב 'בן תורה בדרך רבותינו' בשאלתו מה עם וואזנה היא שבעצם העסק סביב הביקור הוא תעודת עניות לנו כציבור, שהמשמעות שלו היא שנרמלנו את המצב שבחורי ישיבות לכל דבר וענין יושבים בכלא, ואין פוצה פה ומצפצף, הרגש התקהה, אם יש מי שהביקור הזה גורם לו לרגשי התפעלות, אות הוא שמבחינתו המצב ההזוי הזה שאנו נמצאים בו שבחורי ישיבות קלאסיים לכל דבר וענין נזרקים לכלא בלי שום מעצורים, זה לגיטימי ונורמטיבי, ואות הוקרה בסיסי שכזה כמו הביקור גורם לו להתפעלות עצומה, בעוד שבמצב תקין אם היו משליכים לכלא בחורי ישיבות, השמש לא היתה זורחת, וכמו שהבטיח מרן הרב לנדו כשהתחיל כל המצב הזה, שאם יעצרו בחורים נרעיש עולם ומלאו, ולא ננוח ולא נשקוט, יאמר ברורות שמבחינת מרן הרב סלים הביקור שלו היה הזדהות מינמלית עם הבחור ועם המצב, ומרן שליט"א לא רואה בביקור שלו שום דבר ייחודי, ועוד נקודה שאם רק בחור שלומד בישיבה אשכנזיית מינסטרימית זוכה להכרה, ולביקורים, וכל עשרות הבחורים שנעצרו הם אויר, ואף אחד לא מתייחס אליהם, זה אומר את אותו תוצאה שהציבור החרדי נירמל את המצב שבחורי ישיבות יושבים בכלא, ומוכן להכיל את זה, ובולע את הגלולה המרה של המאסרים.
 
מה עם מאור ואזנה
נו מה ברצונך לומר? שמצאת הכרח שלמרן הגר"א סלים שליט"א לא אכפת מבחורים עצורים,
באמת כל הכבוד שמצאת מה לא מספיק במה שגדול הדור עושה....
כבר ביקשנו פרטים ולא נעננו
תביא פרטים.
 
ועוד נקודה שאם רק בחור שלומד בישיבה אשכנזיית מינסטרימית זוכה להכרה, ולביקורים, וכל עשרות הבחורים שנעצרו הם אויר, ואף אחד לא מתייחס אליהם, זה אומר את אותו תוצאה שהציבור החרדי נירמל את המצב שבחורי ישיבות יושבים בכלא, ומוכן להכיל את זה, ובולע את הגלולה המרה של המאסרים.
כאן אתה בעצם רומז לביקורת על מרן הרב סלים שליט"א?
 
חשוב מאוד!
מי שיוכל להעלות את משאו המלא של הג"ר חנוך כהן שליט"א מה ששיתף בדרכי קבלת ההחלטות בענין חוק הגיוס
דברים יסודיים מאוד! בכלל הגר"ח אינו מתבטא כמעט בנושאים ציבוריים
 
שמעתי שהרב דסלר היה אומר שההבדל בין החסידים לליטאים הוא שהליטאים יקריבו אלף בשביל ת"ח אחד משא"כ החסידים מעדיפים אלף יהודים טובים מאשר ת"ח אחד
אולי זה הפשט בהבדל בין הגדולים הליטאים לבין אגודת ישראל בענין ההסכמה או ההתנגדות לחוק שיש בו יעדים כבדים.
מדובר בשקר גס. והוצאת שם רע.
זה כמו להגיד שגדולי ישראל רוצים שעשרות אלפי חילונים יהיו חילונים וילכו לצבא.
מה שכתוב בחוק זה לא דעתם של גדולי ישראל. ולא אמור לעניין אף אחד. ואף אחד לא אמור ללכת לצבא כי כתוב בחוק שארבעת אלפים ילכו, והוא לא יכול לישון בלילה כי החוק לא התקיים. אם לא ילכו ארבעת אלפים נחזור למצב של היום.
מי שרוצה לדעת את דעתם של גדולי ישראל, ישמע מפיהם ולא ממשמיצים אינטרסנטיים.
 
שמעתי שהרב דסלר היה אומר שההבדל בין החסידים לליטאים הוא שהליטאים יקריבו אלף בשביל ת"ח אחד משא"כ החסידים מעדיפים אלף יהודים טובים מאשר ת"ח אחד
אולי זה הפשט בהבדל בין הגדולים הליטאים לבין אגודת ישראל בענין ההסכמה או ההתנגדות לחוק שיש בו יעדים כבדים.
שמעתי שהרב שך רצה לזרוק את כל הספרדים למזבלה והאשכנזים ילכו לישיבות.
כיום הרב סאלים משתף בזה פעולה עם הגרד"ל, ע"מ ליישם את המהלך.
 
מה זה הצמצום הזה, לראות הכל שחור לבן, ממה נפשך אם מתנגדים עליהם למחות בקול רעש גדול, ואי לא עושים כן מוכח שתומכים, מדוע אי אפשר להבין שיש אמצע, כלומר ראשי ישיבות וגדולי תורה שאינם בעד החוק, אבל יש להם את השיקולים שלהם מדוע הם שותקים, או בנוסח אחר הם מתנגדים, אבל לא ברמה כל כך חריפה שהם יצאו על כך בקול רעש גדול כמו אחרים, ורק ניקח לדוגמא שני ראשי ישיבות בציבור האשכנזי ידועים ומפורסמים ללא חולק, עם קונצנזוס מאוד רחב, מרן הגרמ"צ ברגמן ומרן הגר"א פילץ ר"י תפרח, שהם הודיעו בקולם כמה וכמה פעמים שהם מתנגדים לחוק, ומי שמטיל ספק באמינות הדברים מוזמן בעצמו לשוחח עימהם או עם מקורביהם ולשמוע את דעתם. ואני יודע אישית על ראש ישיבה מכובד ומבוגר שלאחרונה עלה לכותרות שגם הוא מתנגד,
עכ"פ בחזרה לענין הצמצום למה אי אפשר להבין שיש כאן שאלה מורכבת שיש בה הרבה צדדים, ושיש בה מחלוקת האיך לנהוג בין גדולי התורה וראשי הישבות? אתמהה, מדוע כל מי שתומך או לחילופין מתנגד הוא מייד מתויג, רק לאחרונה אמר מרן הראשל"צ הגר"י יוסף באחד משעוריו תמיהה גדולה על אחד מראשי הישיבות? בקיצור יש כאן הכרעה לא פשוטה שנחלקו בה, הרי אין חולק שגדולי האדמורי"ם גור ויזניץ' צאנז סלונים ועוד הם נגד החוק, ומאידך יש רבנים שכן בעד החוק, על זה נאמר מחלוקת בית שמאי ובית הלל.
הענייו הוא פשוט!
המתנגדים לחוק דעתם היא שהחוק הרסני נורא ולכן על אף ההטבות שיהיה לעולם התורה אסור בשופו"א לתמוך בכזה חוק וזה גובר על כל שיקול אחר וזו התנגדותם, וא"כ וודאי שזה גובר על שיקול של מקום ביתד וכד' וממילא מי שמתנגד לחוק ואינו אומר את דעתו הוא פושע.
 
שמעתי שהרב שך רצה לזרוק את כל הספרדים למזבלה והאשכנזים ילכו לישיבות.
כיום הרב סאלים משתף בזה פעולה עם הגרד"ל, ע"מ ליישם את המהלך.
שששששששששששששש
ביקשו כל כך יפה לא לגלות את התוכנית ורק לרמוז עליה בשקט בשקט עם משלים על הבשע"ט ואלכס העגלון, ואתה ככה הורס?
 
הוא ביקש באמצע הדברים לכבות את המצלמות ודיבר דברים מאוד רגישים בנושא.
אולי מישהו שהיה שם יוכל לשתף אותנו ברמיזה.
אתמול במעריב (של איצל'ה - ככ"הש) פורסם תימלול של חלק מהדברים. אני כותב מן הזיכרון:
אמר: שכל מי שאינו מעורב בכל הפרטים - ורוב הציבור אינו מעורב בפרטים - אסור לו להתבטא בענין חוק הגיוס!
ההחלטות כולם נעשות ומסורות רק לגדולי ישראל!

סיפר:
שאחד המקרים של העצורים שהגיע לפתחו נזקק לטיפול וליווי לאחר שחרורו...
 
דעת תורה צרופה
בדברים נוקבים שנשא הרב חנוך כהן, הוצבה עמדת עולם התורה אל מול קריאות השוויון והמאבק בלומדי התורה, תוך הדגשה חדה: ההכרעה אינה ברחוב אלא במסורת הפסיקה לדורותיה


בדברים חריפים ובהירים, הציב ראש ישיבות באר התלמוד הגאון הגדול רבי חנוך כהן שליט"א מראה נוקבת אל מול השיח הציבורי הסוער סביב מעמד בני התורה, והבהיר היכן מונחת נקודת ההכרעה האמיתית.

"כשיש שאלות קשות שעם ישראל לא התמודד איתן בעבר – מי שמכריע בהן הם גדולי הדור", אמר.

לדבריו, עצם האפשרות של ישיבה ולימוד תורה במשך עשרות שנים בארץ, גם בתוך מציאות מדינית מורכבת, הייתה "חסד ורחמים מן השמים וסייעתא דשמיא שאין לה שיעור". אולם כעת, תיאר, המציאות משתנה: "יש התעוררות של מאבק כנגד לומדי התורה, וגם כאלה שבעבר לא דיברו כך – היום מצטרפים, בטענה של 'שוויון בנטל', בלי להכיר בערכה של תורה".

דבריו נאמרו במסגרת כינוס תורני שנערך לרגל פתיחת מסגרת לימוד ייעודית לימי שישי, ובדבריו ביקש להציב קו ברור: המאבק על עתיד עולם התורה אינו עניין של סיסמאות, אלא של נאמנות למסורת הנהגתם של מרנן גדולי התורה שליט"א.
 
יואלי ברים מביא הערב הקלטה של ראש ישיבת חברון, ר׳ דוד כהן שמביע את דעתו על מתווה הגיוס של ביסמוט - ״זה מלחמה של להוציא אותנו מהישיבות ולהכניס אותנו לחיים של חילוניות״. (אוף דה רקורד)
 
אתמול במעריב (של איצל'ה - ככ"הש) פורסם תימלול של חלק מהדברים. אני כותב מן הזיכרון:
אמר: שכל מי שאינו מעורב בכל הפרטים - ורוב הציבור אינו מעורב בפרטים - אסור לו להתבטא בענין חוק הגיוס!
ההחלטות כולם נעשות ומסורות רק לגדולי ישראל!

סיפר:
שאחד המקרים של העצורים שהגיע לפתחו נזקק לטיפול וליווי לאחר שחרורו...

חשוד ביותר,
למה דבר כזה צריך להיות בהחבא ובלי רמקולים ?
 
ראשי תחתית