גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

לי לפחות לא ברור מה הם רוצים.
בפה הם צועקים שהם רוצים לשמור על עולם התורה וביד הם מנסים להרוס.
לכן שאלתי, אולי יש מישהו שהצליח לפענח מה הם רוצים.

מה הם רוצים ?
הם טוענים שהחוק ישרת את החילונים ויעודד גיוס במתכונת כזו או אחרת,
(וחלקם גם מוסיפים שאת המחיר ישלמו קודם כל עמך שבשדות ובעלי תשובה הספרדים).
ועל זה הם מפגינים.
צודקים, לא צודקים. עוזרים, הורסים. איש לבצעו פנה כפי אמונתו.
אבל זה מה שהם רוצים ומפגינים.
 
לי לפחות לא ברור מה הם רוצים.
בפה הם צועקים שהם רוצים לשמור על עולם התורה וביד הם מנסים להרוס.
לכן שאלתי, אולי יש מישהו שהצליח לפענח מה הם רוצים.
יש גישות שונות לסיטואציה שנקלענו אליה שהמערכת המשפטית בגיבוי פוליטיקאים ותקשורת מסיתה לא מוכנים שלומדי תורה ימשיכו ללמוד ונחשבים כקבוצת בטלנים שמתמטת מחובותיה...
גם הרב שך זי"ע תמיד אמר שנצרכים לשיטת סאטמר ולנטורי קרתא, בשביל לשמור עלינו ולהזכיר לנו את הגבולות במסגרת ההתנהלות הפרקטית שלנו..
להגיד "ביד הם מנסים להרוס" על אנשים שכואב להם (ביזוי הערכים, הזלזול בלומדי תורה, והעול הכלכלי...) זה בעיקר חוסר היכולת להכיל דעות אחרות...
כמובן שאני בז לכל מה שגורם לנפש להישחת כמו הריסת חפצים וחלונות משטרה, קללות וכדו', למחות זה נהדר ומקובל ויש לכך היתרים מרבותיהם..
מהיכן מידע זה?
חדשות הגיזרה
 
יש גישות שונות לסיטואציה שנקלענו אליה שהמערכת המשפטית בגיבוי פוליטיקאים ותקשורת מסיתה לא מוכנים שלומדי תורה ימשיכו ללמוד ונחשבים כקבוצת בטלנים שמתמטת מחובותיה...
גם הרב שך זי"ע תמיד אמר שנצרכים לשיטת סאטמר ולנטורי קרתא, בשביל לשמור עלינו ולהזכיר לנו את הגבולות במסגרת ההתנהלות הפרקטית שלנו..
להגיד "ביד הם מנסים להרוס" על אנשים שכואב להם (ביזוי הערכים, הזלזול בלומדי תורה, והעול הכלכלי...) זה בעיקר חוסר היכולת להכיל דעות אחרות...
כמובן שאני בז לכל מה שגורם לנפש להישחת כמו הריסת חפצים וחלונות משטרה, קללות וכדו', למחות זה נהדר ומקובל ויש לכך היתרים מרבותיהם..

חדשות הגיזרה
אני בהחלט מכיל שיטות אחרות.
אבל גם קורא להם בשמם. (ובעיקר לא מכליל את מי שטוען שהחוק בעייתי יותר מהמצב הקיים עם נערים שהופכים ניידות).
 
אני בהחלט מכיל שיטות אחרות.
אבל גם קורא להם בשמם. (ובעיקר לא מכליל את מי שטוען שהחוק בעייתי יותר מהמצב הקיים עם נערים שהופכים ניידות).

אני לא אומר להפוך ניידות,
אבל בינינו, אלמלא הטרוריסטים ההם,
חלק נכבד מיושבי הפורום כבר היה במעצר.
הטרור אולי מכפיש או לא, אבל ודאי שהוא כובל במידה זו או אחרת את ידיה של המשטרה.
ומזה נהנים גם אלו שמגנים את הטרור, (ובתוך הלב, נראה לי שגם שמחים קצת קצת).
 
אני לא אומר להפוך ניידות,
אבל בינינו, אלמלא הטרוריסטים ההם,
חלק נכבד מיושבי הפורום כבר היה במעצר.
הטרור אולי מכפיש או לא, אבל ודאי שהוא כובל במידה זו או אחרת את ידיה של המשטרה.
ומזה נהנים גם אלו שמגנים את הטרור, (ובתוך הלב, נראה לי שגם שמחים קצת קצת).
ממש לא שמחים עצובים עצב נוראי
ממש גזרת אנטיוכוס מביאים עלינו בעקיפין את האלימות לציבור בני התורה
שזה יותר גרוע מכל הגזירות כי זה מחסל את הבני תורה מבפנים
על מה יש לשמור אם יש אלימות כל הנפש נחרבת מפנים
שיתביישו להם
הם לא חלק מציבור בני התורה
 
ממש לא שמחים עצובים עצב נוראי
ממש גזרת אנטיוכוס מביאים עלינו בעקיפין את האלימות לציבור בני התורה
שזה יותר גרוע מכל הגזירות כי זה מחסל את הבני תורה מבפנים
על מה יש לשמור אם יש אלימות כל הנפש נחרבת מפנים
שיתביישו להם
הם לא חלק מציבור בני התורה

והחשמונאים גם היו אלימים ?
(בהנחה ויש כאן טענה על הרוח, כי אם אתה סבור שאין כאן שום טענה, הרי שהם סבורים שיש - אז צריך לדון ע"ז בנפרד).
והשמחה היא לא על "הפיכת הניידת" אלא על זה שלא עוצרים אותך כבר. (אבל שבשביל זה צריך אותם שיהפכו ניידת).
 
והחשמונאים גם היו אלימים ?
(בהנחה ויש כאן טענה על הרוח, כי אם אתה סבור שאין כאן שום טענה, הרי שהם סבורים שיש - אז צריך לדון ע"ז בנפרד).
והשמחה היא לא על "הפיכת הניידת" אלא על זה שלא עוצרים אותך כבר. (אבל שבשביל זה צריך אותם שיהפכו ניידת).
אני יודע מה חינכו אותי שאלימות זה טרייף זה ההנחיה לדור הזה, אין מה להשוות לדורות אחרים ויש הרבה מה להאריך שזה לא מתחיל להיות דומה

וכל דבריך הם טעות, בלי כל המתלהמים והאלימים לא הייתה בכלל בעיה והיו ממשיכים לתת לעולם התורה לשקוט על שמריו אלו שהציתו את הבלאגן ודואגים לשמר אותו - הם האשמים המרכזיים
 
אני יודע מה חינכו אותי שאלימות זה טרייף זה ההנחיה לדור הזה, אין מה להשוות לדורות אחרים ויש הרבה מה להאריך שזה לא מתחיל להיות דומה

החינוך שלך הוא בסדר לך,
יש אולי מי שחונכו אחרת.


וכל דבריך הם טעות, בלי כל המתלהמים והאלימים לא הייתה בכלל בעיה והיו ממשיכים לתת לעולם התורה לשקוט על שמריו אלו שהציתו את הבלאגן ודואגים לשמר אותו - הם האשמים המרכזיים

השאלה את מי היו מצליחים לשמר, או יותר נכון את מי לא.
אולי אתה צודק, אבל אולי אולי הם ?
 
יש אולי מי שחונכו אחרת.
אין זכות ליחידים או לקהילות קטנות לפעול פעולות שמשפיעות על כל הציבור ללא הסכמה רחבה, זה א-ב
אולי אתה צודק, אבל אולי אולי הם ?
מאחר שיש בזה ספק שב ואל תעשה עדיף , גם לשיטתם, לשיטתנו, שום דבר לא מצדיק אלימות, מותר להפגין ולעשות פעולות מועילות רבות, אבל הם עושים הרבה יותר מזה שזה משחית את הנפש והופך את האדם לבהמה. עדיף לנו להיות אדם במאסר מאשר בהמה משוחררת.
 
אין זכות ליחידים או לקהילות קטנות לפעול פעולות שמשפיעות על כל הציבור ללא הסכמה רחבה, זה א-ב

אבל הם טוענים שהיחידים משפיעים על גדולי ישראל (אתה כמובן רשאי להתכחש, אבל הם טוענים כך) לאשר פעולות שמשפיעות על כל הציבור ללא הסכמה רחבה.
כמו"כ אתה לא יכול לקבוע להם מי הם מנהיגי הדור, ומי הוא הציבור ומה הם מהלכיו.
(רק להזכירך שחלק לא מבוטל מורה להשתתף בהפגנות בצורה כזו או אחרת, ומתנגד להדיא לחוק, אז צריך לדעת בשם איזה ציבור מדברים).


מאחר שיש בזה ספק שב ואל תעשה עדיף , גם לשיטתם,

לשיטתך, לא לשיטתם.


לשיטתנו, שום דבר לא מצדיק אלימות, מותר להפגין ולעשות פעולות מועילות רבות, אבל הם עושים הרבה יותר מזה שזה משחית את הנפש והופך את האדם לבהמה. עדיף לנו להיות אדם במאסר מאשר בהמה משוחררת.

שוב, לשיטתך.

ולשיטתך שלך, החשמונאים השחיתו את הנפש ונהפכו לבהמות ?
 
אבל הם טוענים שהיחידים משפיעים על גדולי ישראל (אתה כמובן רשאי להתכחש, אבל הם טוענים כך) לאשר פעולות שמשפיעות על כל הציבור ללא הסכמה רחבה.
כמו"כ אתה לא יכול לקבוע להם מי הם מנהיגי הדור, ומי הוא הציבור ומה הם מהלכיו.
(רק להזכירך שחלק לא מבוטל מורה להשתתף בהפגנות בצורה כזו או אחרת, ומתנגד להדיא לחוק, אז צריך לדעת בשם איזה ציבור מדברים).
כמ"ש כמה פעמים, הציבור הרלוונטי לחוק זה הציבור שמצביע. הרבנים שאמורים לתת הוראות לחכי"ם אלו הרבנים ששלחו אותם.
 
כמ"ש כמה פעמים, הציבור הרלוונטי לחוק זה הציבור שמצביע.

הציבור שרלוונטי לחוק זה הציבור שמושפע ממנו.


הרבנים שאמורים לתת הוראות לחכי"ם אלו הרבנים ששלחו אותם.

והרבנים שאמורים לתת הוראות למפגינים אלו הרבנים ששלחו אותם, ולכל שאלה בענין יש לפנות אליהם.
 
(רק להזכירך שחלק לא מבוטל מורה להשתתף בהפגנות בצורה כזו או אחרת, ומתנגד להדיא לחוק, אז צריך לדעת בשם איזה ציבור מדברים).
למה לעשות סלט ?
מה האלימות קשורה לאי הסכמה לחוק ?
אפשר להתנגד לחוק בתכלית ולא להתנהג באלימות
 
אבל הם טוענים שהיחידים משפיעים על גדולי ישראל
גם הם יכולים להיות יחידים ר' משה הלל למשל הוא נגיש ואפשר בקלות להחליף איתו שיחה וכך אחרים
ולשיטתך שלך, החשמונאים השחיתו את הנפש ונהפכו לבהמות ?
בימינו יש סנהדרין ?
"כיון שראה שמואל את דוד אדמוני נתירא אמר זה שופך דמים כעשו, א״ל הקב״ה עם יפה עינים, עשו עשה מדעת עצמו, זה מדעת סנהדרין הוא הורג"
 
אפשר להרגע.
אף אחד לא בעל אובססיה להשמיץ בחורי ישיבות ואברכי כוללים יראים ושלמים (אולי דווקא אלו שמתעקשים לכלול בהגדרת 'לומדי תורה' גם נערים מנוערים, הם אלו שגורמים להשמצות והוצאת שם רע עצומה על הלומדים). אנחנו רק רוצים לברר את האמת ולדעת מי אלו שבשבילם אתם מוכנים לשרוף את כל עולם הישיבות.
למה נראה לך שדיברתי עליך? ועל ראש הגנב וכו'.
 
למה לעשות סלט ?
מה האלימות קשורה לאי הסכמה לחוק ?
אפשר להתנגד לחוק בתכלית ולא להתנהג באלימות

לא ענין להגיד "אני מתנגד לחוק", זה לא שמונה עשרה.
זה ענין לעצור את המעצרים, או להפריע למשטרה לבצע אותם.
(לא ימלט שבגללם אתה עדיין בחוץ).


גם הם יכולים להיות יחידים ר' משה הלל למשל הוא נגיש ואפשר בקלות להחליף איתו שיחה וכך אחרים

מי שנגיש הוא בד"כ חסר השפעה, ועל פי רוב מכופף ראשו לאחר שעימו.

בר מן דין, שלדעתם (ואתה רשאי לכעוס), מי שמסכים לחוק, הוא לא בר סמכא בכלל לדון עימו.


בימינו יש סנהדרין ?
"כיון שראה שמואל את דוד אדמוני נתירא אמר זה שופך דמים כעשו, א״ל הקב״ה עם יפה עינים, עשו עשה מדעת עצמו, זה מדעת סנהדרין הוא הורג"

מה הקשר לסנהדרין ?
ומה הקשר לשופך דמים ?
 
'הדרך' הבוקר
 

קבצים מצורפים

  • צילום מסך 2025-12-21 193122.jpg
    צילום מסך 2025-12-21 193122.jpg
    96.3 קילובייט · צפיות: 24
לא ענין להגיד "אני מתנגד לחוק", זה לא שמונה עשרה.
זה ענין לעצור את המעצרים, או להפריע למשטרה לבצע אותם.
דיברנו על אלימות לא יודע למה אתה כל הזמן מדבר על חוקים (אני חושש שזה כבר אובססיה מוחלטת)
עדיין לא הבנתי את הקשר
יש בעיה של גיוס חובה ועכשיו יש נידון האם אפשר לפתור את הבעיה באלימות וגם אם אפשר האם זה מותר
לענ"ד אסור בכל מקרה ובכל מצב להשתמש באלימות והנוקט בה הרי הוא כבהמה
(אלימות = שימוש בכוח הזרוע לרבות אלימות מילולית (צעקות וקללות))
(לא ימלט שבגללם אתה עדיין בחוץ).
אני רחוק משם הרבה, אז כנראה אנחנו לא באותו גיל...
מי שנגיש הוא בד"כ חסר השפעה, ועל פי רוב מכופף ראשו לאחר שעימו.
אתה טוען שהגרמ"ה הוא חסר השפעה - הצלחת להצחיק אותי
בר מן דין, שלדעתם (ואתה רשאי לכעוס), מי שמסכים לחוק, הוא לא בר סמכא בכלל לדון עימו.
טענה מוזרה מאד וחסרת היגיון אם לא שמעת את דעתו וקיימת דיון מולו מניין לך אולי יש לו סיבות מוצדקות
מה הקשר לסנהדרין ?
ומה הקשר לשופך דמים ?
הראנו דוגמא שבאופן כללי ההסתכלות על גילוי או סימן אלימות היא שלילית ביותר אלא אם נעשתה ע"י נביא או סנהדרין

נקודה משלימה, אנחנו כעת בגלות ואסור להתגרות באומות וזה כולל גם את מדינת ישראל (עדות הגרי"א הענקין בשם הגרח"ע גרודזינסקי זצ"ל כלפי התנועה הציונית וק"ו אחרי שהוקמה מדינה) והיו הרבה הזדמנויות שישראל בגלותם היו יכולים להרים ראשם ולעשות מלחמה בגויים ולא עשו כן וכל פעם שעשו שילמו ביוקר רב, אנחנו ממשיכים את המסורה בעניין זה מדורות עברו ולכן איננו מורדים במלכות.
 
דיברנו על אלימות לא יודע למה אתה כל הזמן מדבר על חוקים (אני חושש שזה כבר אובססיה מוחלטת)
עדיין לא הבנתי את הקשר
יש בעיה של גיוס חובה ועכשיו יש נידון האם אפשר לפתור את הבעיה באלימות וגם אם אפשר האם זה מותר
לענ"ד אסור בכל מקרה ובכל מצב להשתמש באלימות והנוקט בה הרי הוא כבהמה
(אלימות = שימוש בכוח הזרוע לרבות אלימות מילולית (צעקות וקללות))

זכותך לחשוב כך,
ואני חושב כמוך גם על החשמונאים.


אני רחוק משם הרבה, אז כנראה אנחנו לא באותו גיל...

אז הבן שלך (או של השכן).


אתה טוען שהגרמ"ה הוא חסר השפעה - הצלחת להצחיק אותי

תצחק, זה לגיטימי.


טענה מוזרה מאד וחסרת היגיון אם לא שמעת את דעתו וקיממת דיון מולו מניין לך אולי יש לו סיבות מוצדקות

אז כנראה שהם מכירים אותם מזה 3 עשורים.


הראנו דוגמא שבאופן כללי ההסתכלות על גילוי או סימן אלימות היא שלילית ביותר אלא אם נעשתה ע"י נביא או סנהדרין

לא הראית שום דבר.


נקודה משלימה, אנחנו כעת בגלות ואסור להתגרות באומות וזה כולל גם את מדינת ישראל (עדות הגרי"א הענקין בשם הגרח"ע גרודזינסקי זצ"ל כלפי התנועה הציונית וק"ו אחרי שהוקמה מדינה) והיו הרבה הזדמנויות שישראל בגלותם היו יכולים להרים ראשם ולעשות מלחמה בגויים ולא עשו כן וכל פעם שעשו שילמו ביוקר רב, אנחנו ממשיכים את המסורה בעניין זה מדורות עברו ולכן איננו מורדים במלכות.

נו נו, אני מניח שלא נכנסת למודיעין מימיך.
 
בר מן דין, שלדעתם (ואתה רשאי לכעוס), מי שמסכים לחוק, הוא לא בר סמכא בכלל לדון עימו.
טענה מוזרה מאד וחסרת היגיון אם לא שמעת את דעתו וקיימת דיון מולו מניין לך אולי יש לו סיבות מוצדקות
אז כנראה שהם מכירים אותם מזה 3 עשורים.
תתפלאו לשמוע - אבל אני יודע על כאלו מראשי המתנגדים לחוק, שדווקא כן הגיעו לדון עם גדולי תומכי החוק, לא לדון על גוף התמיכה בחוק, כי בזה הם באמת כנראה יודעים שלא ישתוו, אבל בהחלט דנו על פרטים מסוימים שניתן לשפר לדעתם בחוק.
 
תתפלאו לשמוע - אבל אני יודע על כאלו מראשי המתנגדים לחוק, שדווקא כן הגיעו לדון עם גדולי תומכי החוק, לא לדון על גוף התמיכה בחוק, כי בזה הם באמת כנראה יודעים שלא ישתוו, אבל בהחלט דנו על פרטים מסוימים שניתן לשפר לדעתם בחוק.

איני מבין מה כל הבלאגן,
חלק מהחכי"ם שמטעם אגודה אף הם מתנגדים לחוק (אא"כ הוא יבשר בשורה אמיתית),
והם ודאי יושבים ושומעים.
אלו שמתנגדים, ודאי שיש להם סיבה טובה להתנגד.
השאלה אם אתה (הקורא) מסכים איתם או לא.
 
איני מבין מה כל הבלאגן,
חלק מהחכי"ם שמטעם אגודה אף הם מתנגדים לחוק (אא"כ הוא יבשר בשורה אמיתית),
והם ודאי יושבים ושומעים.
כמובן לא התכוונתי עליהם, אלא על שני הקצוות האחרים.
אלו שמתנגדים, ודאי שיש להם סיבה טובה להתנגד.
וגם אלו שתומכים - בוודאי יש להם סיבה טובה לתמוך.
 
ברור, אבל אי אפשר לבוא אל המתנגדים ולטעון עליהם למה הרי יש לנו סיבות טובות לחוק.
למה לא בעצם?
אז אתה טענת כי הם יודעים שאין על מה לדבר, ועל זה הבאתי שאני דווקא יודע שכן היו דיבורים על הנושא, וגם היה איזה פרט ששינו בעקבות הדיון הזה.
 
למה לא בעצם?
אז אתה טענת כי הם יודעים שאין על מה לדבר, ועל זה הבאתי שאני דווקא יודע שכן היו דיבורים על הנושא, וגם היה איזה פרט ששינו בעקבות הדיון הזה.

הדיבורים הם בבחינת להציל מן הדוב,
ולא בשביל להסכים על החוק.
וכל עוד שהחוק עובר במתכונתו הנוכחית (אחר ההצלה פורתא) הם מתנגדים.
 
לכל אלו שמצהירים שאפשר להסתדר בלי חוק לידיעתכם רוב העצורים העריקים התגייסו (!!!), תבדקו את זה.
(לא מתכווין לדעת גדול"י שבהכרעת שכלם ותורתם נוקטים שאם יהיה חוק המצב יהיה יותר גרוע..)
מדובר בקמפיין שיקרי של צה"ל שנועד לגרום לציבור ולרבנים לתמוך בחוק ה50% כי פשוט אין ברירה
 
ראשי תחתית