משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,920
גם לנו יש גלריה של רבנים ידועים גדולי שם שאמרו להדליק בשקיעה.
מי הם?
גם לנו יש גלריה של רבנים ידועים גדולי שם שאמרו להדליק בשקיעה.
לא מצאתיעיין בתשובת הגר"ש משאש שהבאתי לעיל, שכתב כן.
ומעתה אנו צריכין להחזיק במנהגינו להדליק אחר צה"כ כדעת מר"ן וכסברת הגאונים דצה"כ הוי ג"ר מיל אחר שקיעה א' ותול"מ, וכבר כתבתי דמי שידליק קודם הזמן לדעת מר"ן, דלא יצא יד"ח, והוי ברכה לבטלה, ושומע לנו ישכן בטח. החו"פ ירושלים עיה"ק תובב"א בחג האורים תשמ"ד לפ"ק.
ע"ה שלום משאש ס"ט
בכלל לא זכיתי להביןתמוה מאוד לחשוש לסב''ל נגד יותר מ-30 פוסקים ומרן בעצמו, בגלל שיטה שאינה קיימת בראשונים
נכוןבכלל לא זכיתי להבין
בדיעבד יכול להלדיק מפלג עם ברכה, אז למה ברכה לבטלה???
הבית יוסף, מנחת כהן, סדר היום, מהר"י פראג'י, חמדת ימים, תבואות הארץ [שוורץ], ליצחק ריח [בן דנאן], ערוך השולחן, עיר הקודש והמקדש, אבני נזר, סידור חוקת עולם.מי הם?
התכוונתי לגדולי הספרדים
הבית יוסף, מנחת כהן, סדר היום, מהר"י פראג'י, חמדת ימים [מעיד על מנהג העולם], תבואות הארץ [שוורץ], ליצחק ריח [בן דנאן], ערוך השולחן, עיר הקודש והמקדש [כותב שכך מנהג הספרדים], אבני נזר, סידור חוקת עולם.
רק לך מותר להביא לגבי הכזית את חכמי אשכנז, פולין ועוד...לא לערוך השולחן / אבני נזר / תבואות הארץ / עיר הקודש והמקדש.
ביזוי ת"ח!ולסיכום, נראה שהגלריה שלך ריקה
רק לך מותר להביא לגבי הכזית את חכמי אשכנז, פולין ועוד...
ביזוי ת"ח
אם יש 5 כנגד 100 זה נקרא דעת יחיד.
אם יש 2 כנגד 3 זה לא דעת יחיד.
'כל' האחרונים במשך הדורות שהעתיקו את השו"ע ונקטו כמותו בכל ספריהם והוראותיהם, בין הספרדים ובין האשכנזים, שהם מאות ואלפים - חולקים על 5 אחרונים או 7 שאמרו לא כך. והם מיעוטא דמיעוטא דבטלי במיעוטייהו כנגדם.
חמדת ימים [מעיד על מנהג העולם], עיר הקודש והמקדש [כותב שכך מנהג הספרדים
לא הבנתי איך יצא לך דהשו"ע ס"ל להדליק בביה"ש הריהו מפרש להדיא סוף שקיעה דהוא צה"כ !מצורף קובץ שכתבתי בקצרה
גבי הדלקת נרות חנוכה בבין השמשות
ואשמח לקבל הערות וכ"ש שאשמח לקבל הארות, מהת"ח החשובים שכאן
אם לא הבנת סימן שלא קראתלא הבנתי איך יצא לך דהשו"ע ס"ל להדליק בביה"ש הריהו מפרש להדיא סוף שקיעה דהוא צה"כ !
ולדידיה סתם שקיעה היינו צאת הכוכבים !
דפדפתי מעט לא קראתי כולו, אבל 'סוף שקיעה' בפשטות הוא צה''כ, אא''כ נדחוק דהכוונה 'סוף שקיעה ראשונה'אם לא הבנת סימן שלא קראת
תעשה טובה לעצמך וכ"ש לידפדפתי מעט לא קראתי כולו, אבל 'סוף שקיעה' בפשטות הוא צה''כ, אא''כ נדחוק דהכוונה 'סוף שקיעה ראשונה'
אז תעשה לי טובה קטנה, אין לי זמן לעבור על הכל היום, תסביר לי היכן (תביא לי מקור אחד- שתיים לא יותר) משמע ש'סוף שקיעה' זה תחילת שקיעה שנייה ?
שוב ראיתי את הראיה מהטור הבנתי, בסדרתעשה טובה לעצמך וכ"ש לי
אם לא קראת הכל אל תגיב, כי התייחסתי לכל מה שטענת כרגע בפרוטרוט, אז מה העניין להגיב לפני שעוברים על הכל??
ישר כח !אני מעלה שוב את הקובץ שכתבתי, עם ב' הוספות קטנות וחשובות
הוספה אחת בסוף אות ב' גבי הב"י
הוספה שנייה בסוף אות ג' גבי הפר"ח
תלמיד כןשהכותב הוא ת"ח עצום
וגם עניו ...תלמיד כן
חכם לא
זה נוגע בעקיפין גם לכל השנהיישר כח על השבחים
מ"מ לא חלמתי שאוכל להעלות את זה כאן באמצע חודש "ניסן"
והנה ה' סייע בעדי וראיתי שהנושא הזה הועלה בחדש דידן, אמרתי אעלהו [אם כי יש בידי עוד בענייני חנוכה וכגון בחורי ישיבה בהדלקה, וכן מקום הדלקתה, אך ודאי דזה לא הזמן עכשיו ועוד חזון למועד אלא א"כ הנושא יעלה שוב בחודשים שלא קשורים לחנוכה]