אפשר לחדש כלל, שרק בענייני סקילה, אפשר לחוש לחומרא לדעת החולקים. משא"כ בשאר התורה. עכשיו תעבוד למצוא סתירה לכלל הזה. [ואם תמצא, נכרות עוד עץ, לתקן ממנו קולמוס, לאחר שנשחתו כבר כל הקולמוסים עבור הכללים המתחדשים, ונייסד כלל נוסף].הרב יצחק יוסף טוען בהרבה מקומות שיש בזה משום הוצאת לעז על רבותינו שלא נהגו בזה,
אך מה יענה על מה שכתב איהו גופיה בילקוט יוסף (שבת א הערות סימן רצג - זמן צאת השבת אות ג):
"ומה לעז יש בדבר הנעשה לחוש לחומרא לסברת החולקים. וכל מנהג שיש לו יסוד דקשוט בהלכה ואנו עושים כן בדרך חומרא, אין לחוש בזה ללעז".
מפי תלמידיו מקובלני, שהתנגד מכל וכל, ואמר שהוא מנהג מכוער (בניגוד למש"כ כמה מהמגיבים לעיל).לגבי הסתירה שהובאה לעיל בדעת האור לציון, בתפארת ציון ו' עמוד ל, מבואר שהוראת האול"צ היתה פעמים כך ופעמים כך (וכשאמר לייחד, לא היה זה בגלל סיבה הלכתית אלא כדי שיוכלו לנוח)
היכן ההרבה מקומות הללו?הרב יצחק יוסף טוען בהרבה מקומות שיש בזה משום הוצאת לעז על רבותינו שלא נהגו בזה,
אך מה יענה על מה שכתב איהו גופיה בילקוט יוסף (שבת א הערות סימן רצג - זמן צאת השבת אות ג):
"ומה לעז יש בדבר הנעשה לחוש לחומרא לסברת החולקים. וכל מנהג שיש לו יסוד דקשוט בהלכה ואנו עושים כן בדרך חומרא, אין לחוש בזה ללעז".
ילקו"י חופה וקידושין.היכן ההרבה מקומות הללו?
ואם זה היה פעם אחת, זו לא סתירה?היכן ההרבה מקומות הללו?
חבל שאתה לא קורא על מה אתה מגיב. כתוב שם במפורש שהורה פעמים כך ופעמים כך. כך שהיו לו עוד שיקולים.מפי תלמידיו מקובלני, שהתנגד מכל וכל, ואמר שהוא מנהג מכוער (בניגוד למש"כ כמה מהמגיבים לעיל).
ואפשר שכוונתו שלפי מנהג הספרדים חשיבי לזה כיעור ולא שמוכרח מצד עצמו שהוא מכוער.
קראתי, וגם קראתי על סמך מה נאמרה ההשערה הזו -חבל שאתה לא קורא על מה אתה מגיב. כתוב שם במפורש שהורה פעמים כך ופעמים כך. כך שהיו לו עוד שיקולים.
היכן ההרבה מקומות הללו?
יש שטוענים שהיום כולם נחשבים לשעות הדחק והמצבים המיוחדים של פעם ודל"בקראתי, וגם קראתי על סמך מה נאמרה ההשערה הזו -
על סמך עדויות סותרות מתלמידים שונים.
וע"ז כתבתי ששמעתי מתלמידיו שהתנגד נחרצות -
משמע: לא "פעמים כך ופעמים כך",
אלא בעיקרון - לא ולא, מלבד בשעות הדחק ובמצבים מיוחדים.
וקל להבין.
שטויות והבלים בדעת האור לציון.לגבי הסתירה שהובאה לעיל בדעת האור לציון, בתפארת ציון ו' עמוד ל, מבואר שהוראת האול"צ היתה פעמים כך ופעמים כך (וכשאמר לייחד, לא היה זה בגלל סיבה הלכתית אלא כדי שיוכלו לנוח)
מ"ש הרב יצחק באיזהו מקומן שהוא מנהג מכוער, וכמ"ש ערוך השולחן (אה"ע נה טו), הן כל הרואה פנימה יודע שאינו כן,
כנראה שעדיין תלמידיו לא הראו לו את האשכול שבפורום המכובד דידן
כי א"כ לא היה חוזר על דברי ערוך השולחן שלא קיימים
[דבריו מהשיעור האחרון]
צפו: "זה מנהג מכוער; איך יוצאת ללא כיסוי ראש?" - אמס
הראש"ל יוצא נגד מנהג ה'חדר ייחוד' בחתונות ומבהיר: "אני לא בא לערוך סידור קידושין עד שמבטיחים שאין"www.emess.co.il
מצויין , אז שימציא רעיוןרק הוא מתכוין לרעיון.
מצויין , אז שימציא רעיון
אך שלא יתלה זאת בערוך השולחן [שאף הוא לא יכול להכחיש]
חמור מכך, שביבי"א אחר שהביא את דברי השו"ע הנ"ל, כתב ומ"מ מי שרגילים בכ"ז להביא עדים לביתם (שזה הכיעור המדובר), יביאו.
והנה הר' יצחק כתב- על האידנא שזה מכוער
וע"ז השבתי- שאפי' אביו לא כתב זאת על האידנא אלא על היחוד שבבית
וע"ז הוספתי- שאפי' על היחוד המכוער האמתי שעושים בבית עם עדים ושכנים אפי' ע"ז כתב היביע אומר שיש להם ע"מ לסמוך, אפי' על המנהג המכוער המקורי
כנראה שעדיין תלמידיו לא הראו לו את האשכול שבפורום המכובד דידן
כי א"כ לא היה חוזר על דברי ערוך השולחן שלא קיימים
[דבריו מהשיעור האחרון]
כבר קשה על היבי"א שהביא את דברי ערוך השלחן שלא קשורים כ"כ לנידון, ועיין בדברי הרב בוחבוט שליט"א בהסבר דבריו.אני הראיתי לו,
והודה לדברי שזה לא ממש כתוב, רק הוא מתכוין לרעיון.
(איזה ? - אלוקים יודע).
הר' עובדיה יותר דייק את דבריו וכדהוזכר לעילכבר קשה על היבי"א שהביא את דברי ערוך השלחן שלא קשורים כ"כ לנידון
וכבר השבנו על דבריךוזה שזה "מנהג מכוער" התבטאו כך כבר כמה וכמה מגדולי ישראל כמו שהעליתי במקו"א.
כבר קשה על היבי"א שהביא את דברי ערוך השלחן שלא קשורים כ"כ לנידון, ועיין בדברי הרב בוחבוט שליט"א בהסבר דבריו.
וזה שזה "מנהג מכוער" התבטאו כך כבר כמה וכמה מגדולי ישראל כמו שהעליתי במקו"א.
אפשר ציון מדוייק?כבר השיב על טענה זו מרן הגאב"ד שליט"א בטו"ט בשו"ת יבוא ידיד ח"ב
למה לכתוב כמדומה, תציין מקור מדוייק, ונייתי ספר וניחזי.
מחילה ולא השבת כלום.וכבר השבנו על דבריך
אתה מוזמן לעיין כאן.גדול"י ששמעו זאת מהרב יצחק ? (עד שהוא העלה את הכיעור לאויר העולם, לא שמעתי מישהו שטען כן, כמובן שאחרי שהוא הפריח זאת לחלל נמצאו העדויות הישנות כביכול מחכמי פורת יוסף (שמעשה חלק מתלמידיהם מכחישם...) שהוא מכוער. אבל על זה כבר נאמר "אם קודם מעשה אמרה שומעין לו ואם לאו אין שומעין לו").
ומצחיק לראות את אלה שמתווכחים בדעת הגרב"צ אבא שאול זצוק"ל אחרי שישנם עדויות מששה עשר מתלמידיו...וכבר השבנו על דבריך
אולי אותך זה מצחיקומצחיק לראות
הסברתי לך לעיל.אולי אותך זה מצחיק
אך אותי זה מביך
איך נושא הילכתי שכל כולו הלכה נטו מגדולי האחרונים של מאות שנים , נהפך לדורינו היתום והשבוי למנהג מכוער
ואין לך יותר כיעור מזה
זה הבעייה שזה סילוףזה שיש כמה וכמה מגדולי ישראל שהתבטאו על החדר יחוד שהוא "מנהג מכוער" זה עובדה שלא ניתנת לוויכח.