אפשר לחדש כלל, שרק בענייני סקילה, אפשר לחוש לחומרא לדעת החולקים. משא"כ בשאר התורה. עכשיו תעבוד למצוא סתירה לכלל הזה. [ואם תמצא, נכרות עוד עץ, לתקן ממנו קולמוס, לאחר שנשחתו כבר כל הקולמוסים עבור הכללים המתחדשים, ונייסד כלל נוסף].הרב יצחק יוסף טוען בהרבה מקומות שיש בזה משום הוצאת לעז על רבותינו שלא נהגו בזה,
אך מה יענה על מה שכתב איהו גופיה בילקוט יוסף (שבת א הערות סימן רצג - זמן צאת השבת אות ג):
"ומה לעז יש בדבר הנעשה לחוש לחומרא לסברת החולקים. וכל מנהג שיש לו יסוד דקשוט בהלכה ואנו עושים כן בדרך חומרא, אין לחוש בזה ללעז".
מפי תלמידיו מקובלני, שהתנגד מכל וכל, ואמר שהוא מנהג מכוער (בניגוד למש"כ כמה מהמגיבים לעיל).לגבי הסתירה שהובאה לעיל בדעת האור לציון, בתפארת ציון ו' עמוד ל, מבואר שהוראת האול"צ היתה פעמים כך ופעמים כך (וכשאמר לייחד, לא היה זה בגלל סיבה הלכתית אלא כדי שיוכלו לנוח)
היכן ההרבה מקומות הללו?הרב יצחק יוסף טוען בהרבה מקומות שיש בזה משום הוצאת לעז על רבותינו שלא נהגו בזה,
אך מה יענה על מה שכתב איהו גופיה בילקוט יוסף (שבת א הערות סימן רצג - זמן צאת השבת אות ג):
"ומה לעז יש בדבר הנעשה לחוש לחומרא לסברת החולקים. וכל מנהג שיש לו יסוד דקשוט בהלכה ואנו עושים כן בדרך חומרא, אין לחוש בזה ללעז".
ילקו"י חופה וקידושין.היכן ההרבה מקומות הללו?
ואם זה היה פעם אחת, זו לא סתירה?היכן ההרבה מקומות הללו?
חבל שאתה לא קורא על מה אתה מגיב. כתוב שם במפורש שהורה פעמים כך ופעמים כך. כך שהיו לו עוד שיקולים.מפי תלמידיו מקובלני, שהתנגד מכל וכל, ואמר שהוא מנהג מכוער (בניגוד למש"כ כמה מהמגיבים לעיל).
ואפשר שכוונתו שלפי מנהג הספרדים חשיבי לזה כיעור ולא שמוכרח מצד עצמו שהוא מכוער.
קראתי, וגם קראתי על סמך מה נאמרה ההשערה הזו -חבל שאתה לא קורא על מה אתה מגיב. כתוב שם במפורש שהורה פעמים כך ופעמים כך. כך שהיו לו עוד שיקולים.
היכן ההרבה מקומות הללו?
יש שטוענים שהיום כולם נחשבים לשעות הדחק והמצבים המיוחדים של פעם ודל"בקראתי, וגם קראתי על סמך מה נאמרה ההשערה הזו -
על סמך עדויות סותרות מתלמידים שונים.
וע"ז כתבתי ששמעתי מתלמידיו שהתנגד נחרצות -
משמע: לא "פעמים כך ופעמים כך",
אלא בעיקרון - לא ולא, מלבד בשעות הדחק ובמצבים מיוחדים.
וקל להבין.
שטויות והבלים בדעת האור לציון.לגבי הסתירה שהובאה לעיל בדעת האור לציון, בתפארת ציון ו' עמוד ל, מבואר שהוראת האול"צ היתה פעמים כך ופעמים כך (וכשאמר לייחד, לא היה זה בגלל סיבה הלכתית אלא כדי שיוכלו לנוח)