@אסקופה הנדרסת לרגלי גדו"י
אם הבנתי כוונתך על נכון,
ובכן, הספרדים מאז ומעולם לא עשו חדר יחוד.
אבל לא בגלל שאסור (כי אין כזה איסור), אלא בגלל שלא צריך ולדעתם היא אשת איש גמורה לכל ענייניה החל מהחופה.
יחוד הוא שידרוג שאינו מעלה ולא מוריד, כי בלא"ה כולם בסוף מתייחדים, מה לי ב-2.00 בלילה בבית, מה לי ב-7.30 בערב באולם ?
השאלה האם העדר היחוד גורם לה לקולא מסויימת בייחס למתייחדת או לא.
לפי הרב עובדיה כן, כי הוא שינה המנהג והלך בזה אחר השו"ע והרמב"ם, שללא יחוד אינה נשואה, והתיר לה להיות גלויית ראש.
לפי ראשי הישיבות לכאו' לא, כי הם מחייבים אותה לשים פא"נ כבר מהחופה. היחוד הוא רק שדרוג בעלמא, ואם אינו מועיל אינו מזיק.
(השאלה תהיה האם לאור העובדה, שבעבר חלק מהכלות הספרדיות
(ואולי אפי' רוב) לא היו מכסות את ראשן בחתונה למרות שהיתה חופה, האם היתר זה של גילוי הראש התשנה לאחר היחוד או לא ? - דעת חכם עובדיה ודאי ודאי שכן, דעת הרב שבתאי לוי ולכאו' עוד מראשי הישיבות ג"כ שכן, שזו שהתייחדה חמורה יותר מזו שלא התייחדה לענין גילוי הראש בלבד ומכמה וכמה טעמים. דעתי האישית שלא ואינה צריכה לכסות ראשה באולם, וכשיוצאת החוצה לכאו' חייבת אף בלא יחוד).
לא יודע אם עניתי על שאלתך, אבל רק סידרתי את הדברים לפי מה שאני יודע.