ולכן הוא מניח תפילין דרש''י ור''ת ביחד כהבן איש חי.
חלומות נעימים.
מישהו יודע?שקר אתה דובר!!!
אינו מניח ב' תפילין כהבא"ח ורק תפילין ר"ת אחר התפילה כמו מרן!!!!
ומי שאמר לעולמו די יאמר לחלומותיך די!!!!
ולכן הוא מניח תפילין דרש''י ור''ת ביחד כהבן איש חי.
חלומות נעימים.
מישהו יודע?שקר אתה דובר!!!
אינו מניח ב' תפילין כהבא"ח ורק תפילין ר"ת אחר התפילה כמו מרן!!!!
ומי שאמר לעולמו די יאמר לחלומותיך די!!!!
מתוך הקונטרס 'עין טהרה' להגר"ע דוד שליט"א.
ומחמת כבודו של הרשל"צ, על אף שבכל יום רגיל מו"ר שליט"א להניח תפילין רש"י ור"ת יחד, בעת הגיעו לתפילה אצל הרשל"צ שליט"א, הניח תפילין ר"ת בביתו, ואח"כ בעת התפילה הניח רק תפילין של רש"י, מחמת שכך סובר הרשל"צ שליט"א. וכעין זה היה מעשה ברבנו האור לציון שהזדמן לו להתפלל יחד עם מרן היבי"א, ועשה כן מחמת כבודו
מתוך הקונטרס 'עין טהרה' להגר"ע דוד שליט"א.
ומחמת כבודו של הרשל"צ, על אף שבכל יום רגיל מו"ר שליט"א להניח תפילין רש"י ור"ת יחד, בעת הגיעו לתפילה אצל הרשל"צ שליט"א, הניח תפילין ר"ת בביתו, ואח"כ בעת התפילה הניח רק תפילין של רש"י, מחמת שכך סובר הרשל"צ שליט"א. וכעין זה היה מעשה ברבנו האור לציון שהזדמן לו להתפלל יחד עם מרן היבי"א, ועשה כן מחמת כבודו
אולי ר"ח שאני, פעם שמעתי שע"פ הקבלה אין להניח תפילין כלל אחד מוסף, איני יודע אם הדברים נכונים, ואין לי יד בזה, אבל לפי"ז יתכן וזה ההסבר.אני לא מכיר את המחבר ואת מידת מהימנותו, אבל זה נשמע מופרך. להניח את ר"ת לפני רש"י. אולי היה הפוך.
ובאמת המעשה עם חכם בן ציון היה כעין זה, כי הוא הניח את של רש"י ורק לאחר התפילה הניח את של ר"ת. (כך שמעתי ממרן הראש"ל שנכח שם בשעת מעשה).
זה שיש כאן כמה ניקים שמזלזלים בו, לא משנה את זה שכמות הציבור ההלכים לאורו גדולה כמותית מהציבור שהלך אחרי אביו בשנת המעשה עם הגרב"צ.מחילה, תמוה מאוד,
מה יש להשוות את מרן הגרע"י שרוב ככל הציבור הספרדי כפוף להוראותיו והנהגה בניגוד לדעתו יכלה להתפרש כפגיעה בציבור שם התפלל הגרב"צ,
לבין בנו שליט"א שבודאי הוא ת"ח מופלג מאוד, אבל בודאי לא שייך לומר שהציבור כייף ליה וצמוד להוראותיו?
אה"נ שרבים לומדים ילקו"י, אבל מחמת שמביא פסקי אביו בצורה יותר נגישה,
או במילים אחרות - זה דין ב'חפצא' של ספר ילקו"י שמביא את פסקי הגרע"י, ולא ב'גברא' המחבר שליט"א.
וצ"ע.
הגר"צ עמאר שליט"א אמר לי שפרשנות זו אינה נכונה. והסיבה שהניח בזה אחר זה היא כי אחיו שהיה מיומן להניח לו התפילין בעת חולי השיתוק לא נסע איתם לחו"ל, ולא היה מי שיניח לו.וכעין זה היה מעשה ברבנו האור לציון שהזדמן לו להתפלל יחד עם מרן היבי"א, ועשה כן מחמת כבודו
זה שיש כאן כמה ניקים שמזלזלים בו, לא משנה את זה שכמות הציבור ההלכים לאורו גדולה כמותית מהציבור שהלך אחרי אביו בשנת המעשה עם הגרב"צ.
בניגוד אליכם הגאב"ד שליט"א (ועוד רבים רבים מחכמי ישראל) ברוחב דעתו אוחז שהוא אחד מחכמי הדור ומנהיגיו, ולכן נוהג כך בפניו.
גם נשק את ידו (כמו עוד חכמים גדולים ורבים) למגינת ליבם של כמה "חכמים" בעיניהם.
הצג קובץ מצורף 8801
למה אתם צריכים כל הזמן לנפנף בזה ?זה שיש כאן כמה ניקים שמזלזלים בו, לא משנה את זה שכמות הציבור ההלכים לאורו גדולה כמותית מהציבור שהלך אחרי אביו בשנת המעשה עם הגרב"צ.
בניגוד אליכם הגאב"ד שליט"א (ועוד רבים רבים מחכמי ישראל) ברוחב דעתו אוחז שהוא אחד מחכמי הדור ומנהיגיו, ולכן נוהג כך בפניו.
גם נשק את ידו (כמו עוד חכמים גדולים ורבים) למגינת ליבם של כמה "חכמים" בעיניהם.
הצג קובץ מצורף 8801
אם אתה הולך אחר מרן הגאב"ד שליט"א,זה שיש כאן כמה ניקים שמזלזלים בו, לא משנה את זה שכמות הציבור ההלכים לאורו גדולה כמותית מהציבור שהלך אחרי אביו בשנת המעשה עם הגרב"צ.
בניגוד אליכם הגאב"ד שליט"א (ועוד רבים רבים מחכמי ישראל) ברוחב דעתו אוחז שהוא אחד מחכמי הדור ומנהיגיו, ולכן נוהג כך בפניו.
גם נשק את ידו (כמו עוד חכמים גדולים ורבים) למגינת ליבם של כמה "חכמים" בעיניהם.
הצג קובץ מצורף 8801
קושיה לגר"צ עמאר שליט"א. זה תוכן דבריו שאמר לי.לא פרשנות, הנה עדות בנו הראש"ל שליט"א שהיה שם:
הצג קובץ מצורף 8802
ודאי שלא ניתנה לחכם אחד, וב"ה גם אני משתדל לשמש כמה שיותר ת"ח, גם אותם שאינם הולכים בדרכו של מרן הגרע"י זיע"א.הגאב"ד שליט"א כבודו במקומו מונח, והוא לא מרבותיי.
אני חסיד של מרן הגרע"י, וגדלתי לאורו,
ואינני רואה בבנו שליט"א את מה שאביו היה. ואין בזה שום פחיתות כבוד.
וכמוני סבורים רוב ככל מי שהכיר את מרן זצ"ל ואיננו מבחורי הישיבות קטנות אשר לא ידעו את יוסף - מרן זי"ע,
וראו עוד דברים בעולם, ומבינים שהתורה לא ניתנה במתנה לחכם אחד בלבד.
כבר דובר הרבה פעמים על מהימנות סיפורים כאלו ואחרים ודייוקם.לא פרשנות, הנה עדות בנו הראש"ל שליט"א שהיה שם:
הצג קובץ מצורף 8802