במערבא אמרי
חבר חדש
- הצטרף
- 24/12/24
- הודעות
- 40
ומהו הדבר?אני נתקלתי לגבי תחומין שההוראה היא כמנהג האשכנזים בפשטות
בדבר שלמנהג הספרדים הוא אסור
ומהו הדבר?אני נתקלתי לגבי תחומין שההוראה היא כמנהג האשכנזים בפשטות
בדבר שלמנהג הספרדים הוא אסור
יציאה מחוץ לתחום מעיר שלן בה לעיר שעירב בה
לפי המג"א כמדו' מותר לצאת ולא לחזור גם לספרדים. אבל העירו שבתשובת הרשב"א מפורש לא כך.יציאה מחוץ לתחום מעיר שלן בה לעיר שעירב בה
תשובת מורנו הגרש"י זעפראני שליט"א היא אליבא דמרן השו"ע שעל פיו אנו חיים עי"ש בנימוקיםהעירוב המהודר בשכונת נוף כנרת אושר ע"י מרן הגאב"ד שליט"א ✦ כותל המזרח
ציבור קהילות האברכים בטבריה עילית פנה אל מרן הגרש"י זעפראני שליט"א, אשר בחן את מפת השכונה וקרא להירתם לעשיית עירוב מהודר לפי כל השיטותmizrach.co.il
לפי פוסקי הספרדים צריך מחיצה ולא מספיק חוט שקוף.
ב"ה בהרבה מקומות קטנים אפשר לסדר עירוב גם לשיטת השו"ע.תשובת מורנו הגרש"י זעפראני שליט"א היא אליבא דמרן השו"ע שעל פיו אנו חיים עי"ש בנימוקים
מה פשר התגובה המוזרה הזו?העירוב המהודר בשכונת נוף כנרת אושר ע"י מרן הגאב"ד שליט"א ✦ כותל המזרח
ציבור קהילות האברכים בטבריה עילית פנה אל מרן הגרש"י זעפראני שליט"א, אשר בחן את מפת השכונה וקרא להירתם לעשיית עירוב מהודר לפי כל השיטותmizrach.co.il
לפי פוסקי הספרדים צריך מחיצה ולא מספיק חוט שקוף.
והחומרא שצריך צוה"פ היא חומרא אשכנזית של הרמ"א, ולמעשה כך הוא מנהג כל ישראל היום
אז אם כבר, לפי הספרדים לא צריך אפילו חוט שקוף
מי דיבר על יותר מעשר?"חומרא אשכנזית"????
יש איזה דעה שביותר מעשר מועיל לחי?
הרוח הרביעית של אותה השכונה הוא פחות מעשר???מי דיבר על יותר מעשר?
דובר על השאלה כיצד יש לגדור רוח רביעית בחצר או במבוי
שבזה לדעת השו"ע וכל הפוסקים שלפניו סגי בלו"ק במבוי או ב' פסין (או פס ד"ט) בחצר
והרמ"א החמיר מכל מיני חששות להצריך דוקא צוה"פ
מה עושים ביותר מי"א?
זה נידון אחר, ולא קשור לנידון המכתב שם שמיירי ברוח רביעית
פשיטא שלאהרוח הרביעית של אותה השכונה הוא פחות מעשר???
[שהיא נכונה בדרך כלל, במקומות בהם יש חשש רה"ר]פשיטא שלא
תגובתי היתה רק על הגישה שגורסת שהספרדים מחמירים ומצריכים מחיצה ולא חוט שקוף
[כשהנפק"מ היא באופן לא מצוי]שאין לה קשר לנידו"ד, שבזה אף פוסק לא מצריך מחיצה
ועל עיקר הנידון ברוח רביעית הערתי שהמחמירים בנקודה זו הם דוקא אשכנזים, ולשו"ע יש מקום בשופי להקל
לא דברתי מה לעשות בפוריה, אלא רק על עצם הנידון כיצד יש לגדור רוח רביעית,
שבזה לשו"ע סגי בלו"ק, ולרמ"א בעינן דוקא צוה"פ
מה לעשות בפועל? - זה כבר תלוי כל מקרה לפי ענינו
ארוך מאד.שמעתי שיש אומרים שבבניינים שיש דייר חילוני/גוי, לא מועיל עירובי חצירות, ואסור לדיירים לטלטל בחדר מדרגות כלל.
מישהו יודע מזה משהו?
ארוך מאד.
אבל בכל מקרה מותר לטלטל כלים ששבתו בחצר.
מסתבר שאם אתה סומך על המקילים לטלטל לרה"ר דאורייתא בשינוי, שכ"ש שאתה יכול לסמוך על השכירות שעשו מחברת חשמל.ממתי מישהו משאיר איזה דבר בחדר מדרגות? מדובר על הוצאה 'מהבית' לרשות הרבים, בשינוי, שאני סומך על האחרונים שמקילים בכה"ג גם לספרדים, ולאחרונה מישהו אמר לי שזה לא יעזור אלא לעצם הטלטול, לא לעניין עירובי חצירות.
על השכירות שעשו מחברת חשמל
קי''ל שכלי שיותר גבוה מי' טפחים אסור מדאו' בטלטול אבל בזריקה פטור. וטלטול נלמד ממשא בני קהת. יש להסתפק בגדר גרירת עגלה אם זה 'משא' או זריקה. אם נניח שזה לא משא הרי שעגלה שהידיות מעל י' אינה דאו'. ולמאי דקי''ל אגד כלי שמיה אגד לכאורה כל מה שבתוך העגלה מצטרף להיחשב מעל י'. כמובן שכל הנידון להוריד מדאו' לדרבנן ולא להתיר אבל אם מצרפים צירופים יתכן דחזי לאיצטרופי. [כל זה רק הערה לדון בבימה''ד ולא למעשה]תסביר לי איך אמא יכולה לקחת עגלה ברה"ר?
אתה מערבב בין הלכות מחיצות להלכות פרצות"חומרא אשכנזית"????
יש איזה דעה שביותר מעשר מועיל לחי?