משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 5,082
מציאות שכמה רבנים כתבו להקל וזה לא "חידוש שלו" כפי שכתבת
פסקי הרב משה לוי אינם מפורסמים ורוב ככל הציבור לא פוסק כמותו.
מה שאין כן כאשר הרב יצחק דורש בלווין ואומר שכן היא דעת אביו.
מציאות שכמה רבנים כתבו להקל וזה לא "חידוש שלו" כפי שכתבת
נכון.מה שהגר"ע חזר בו שפיר דמי.
אבל לפסוק הלכה ולומר שמרן היה חוזר בו, זה חוכא. וכך אפשר לבטל בקלות את דעת כל הפוסקים.
אבל הילקוט יוסף כתב כן לפני שהגר"ע אישר ברבים. אתה יכול לקרוא לזה חוכא בטוחני שאם יסבור כן הרב יצחק ויסביר בטוב טעם ודעת יקבלו הרבה את הדברים.מה שהגר"ע חזר בו שפיר דמי.
אבל לפסוק הלכה ולומר שמרן היה חוזר בו, זה חוכא. וכך אפשר לבטל בקלות את דעת כל הפוסקים.
הנדון מעיקרא זה העלון והתגלגל לזה
אבל הילקוט יוסף כתב כן לפני שהגר"ע אישר ברבים. אתה יכול לקרוא לזה חוכא בטוחני שאם יסבור כן הרב יצחק ויסביר בטוב טעם ודעת יקבלו הרבה את הדברים.
דווקא נהניתי מהעלון (אני יודע שאתה לא).כי הכותרת והעלון הם בבחינת מברך רעהו בקול גדול בבוקר השכם, ולכן הם אוכלים את מה שבישלו.
לא יודע אני מאמץ בלב שלם את הנכתב כאן:שוב, לא דומה כלל, כי אז הוא העיד בשם אביו שחזר בו (וגם בעדויותיו מפקפקים אחיו הרבנים שליט"א אבל עכ"פ זו עדות).
מה שאין כן כשמכריע נגד אביו ואומר שמסתמא היה חוזר בו.
אבל עדיין חושב שיש שילכו ממש אחרי הרב יצחק וירבו כמו ירבו אם יטען שהיה חוזר בו וכדו'. (אם כי לאחרים יראה כהיתול)גם אחרים, סומכים על כך ש"הולך בשיטת אביו".
אבל כאמור, רוב דבריו מתוך פסיקות אביו, או שמוציא חידושים מתוך פסיקות אביו.
אדרבה - בא נאתגר אותך.יש עוד כמות עצומה של קהילות שלא מוזכרות שם שאני מכיר.
(והביאו רק את היותר מפורסמים לציבור)
כפי הנראה זו העתקה מהגליון של בוגרי מאור התורה
הצג קובץ מצורף 14611
מן הסתם בגלל שהספר היחידי של הגר"י שאינו מענייני הלכה הוא "אגרות השקפה ומוסר" הרי שכל דבר שמוציא תח"י ואינו ענייני הלכה נכלל בשם זה.