העלון השבועי "השקפה ומוסר" מתורתו של מרן הראש"ל רבי יצחק שליט"א

מציאות שכמה רבנים כתבו להקל וזה לא "חידוש שלו" כפי שכתבת

פסקי הרב משה לוי אינם מפורסמים ורוב ככל הציבור לא פוסק כמותו.

מה שאין כן כאשר הרב יצחק דורש בלווין ואומר שכן היא דעת אביו.
 
מה שהגר"ע חזר בו שפיר דמי.

אבל לפסוק הלכה ולומר שמרן היה חוזר בו, זה חוכא. וכך אפשר לבטל בקלות את דעת כל הפוסקים.
נכון.
זה דבר נדיר, אבל אם זה יקרה ואני יראה את טעמי הפסיקה שהם נכונים וודאי שאני יפסוק כן ויאמר שאם מרן זצוק"ל היה רואה זאת היה חוזר בו.
 
מה שהגר"ע חזר בו שפיר דמי.

אבל לפסוק הלכה ולומר שמרן היה חוזר בו, זה חוכא. וכך אפשר לבטל בקלות את דעת כל הפוסקים.
אבל הילקוט יוסף כתב כן לפני שהגר"ע אישר ברבים. אתה יכול לקרוא לזה חוכא בטוחני שאם יסבור כן הרב יצחק ויסביר בטוב טעם ודעת יקבלו הרבה את הדברים.
 
אבל הילקוט יוסף כתב כן לפני שהגר"ע אישר ברבים. אתה יכול לקרוא לזה חוכא בטוחני שאם יסבור כן הרב יצחק ויסביר בטוב טעם ודעת יקבלו הרבה את הדברים.

שוב, לא דומה כלל, כי אז הוא העיד בשם אביו שחזר בו (וגם בעדויותיו מפקפקים אחיו הרבנים שליט"א אבל עכ"פ זו עדות).

מה שאין כן כשמכריע נגד אביו ואומר שמסתמא היה חוזר בו.
 
@משיב כהלכה
אשמח להערות. (אולי תחזור לשורש נשמתך להקל גם בזה...)

 
שוב, לא דומה כלל, כי אז הוא העיד בשם אביו שחזר בו (וגם בעדויותיו מפקפקים אחיו הרבנים שליט"א אבל עכ"פ זו עדות).

מה שאין כן כשמכריע נגד אביו ואומר שמסתמא היה חוזר בו.
לא יודע אני מאמץ בלב שלם את הנכתב כאן:
גם אחרים, סומכים על כך ש"הולך בשיטת אביו".

אבל כאמור, רוב דבריו מתוך פסיקות אביו, או שמוציא חידושים מתוך פסיקות אביו.
אבל עדיין חושב שיש שילכו ממש אחרי הרב יצחק וירבו כמו ירבו אם יטען שהיה חוזר בו וכדו'. (אם כי לאחרים יראה כהיתול)
 
יש עוד כמות עצומה של קהילות שלא מוזכרות שם שאני מכיר.
(והביאו רק את היותר מפורסמים לציבור)
אדרבה - בא נאתגר אותך.
תבחר איזה שכונה שאתה רוצה בירושלים או באחת הערים החרדיות, ונבדוק מה מצב השטח.
 
חברים יקרים,

אני קורא קצת באיחור את כל השצף קצף שהלך פה (ורובו ככולו כבר נמחק, הודות למנהלים החרוצים), ולבי נכלם.

אנחנו בעד ריתחא דאורייתא, אבל חבל שמגיעים לכדי כעס ועלבונות אישיים.
ואיני רוצה כלל להתייחס לשאלה מי מחק איזו הודעה, מי ניסה ליצור איזה רושם, או מי אמר אמת או לא.
גם אם מישהו נתפס בשינוי מן האמת - זו ממש לא סיבה להציף זאת ולנסות להביך אותו.
בודאי שלא לעסוק בשום פורום אחר, ולדון במי יותר ומי פחות.

האם קיומו של פורום אחר זו בעיה?!
האם כשאנו בבית המדרש, אנו מייחלים שבית המדרש השני ייכשל, ייפול וייעלם ח"ו?!
אנו לא רואים זאת כך ולהפך!

טוב ונפלא שיש בתי מדרש לרוב, ובכל בית מדרש ינהלוהו כפי רצון הגבאים וראשי הקהל.
הרשות נתונה לכל אדם לבחור לו את בית המדרש שלו, כרצון איש ואיש.
מעולם לא ראינו ת"ח היושב בבית המדרש עם משקפת, וסופר כמה יש בבית המדרש ממול.
ומותר לכל אחד ללמוד בכל בתי המדרש גם יחד.

זכינו ודורנו משופע בגדולי תורה, וכולם יחד מאירים את דרכינו ונתיבתנו.
שכל אחד יבחר לו את רבותיו, נהרא נהרא ופשטיה!

ולהוי ידוע, בשער בת רבים:
את ראשי פורום מורשת מרן, אף שאיננו מכירים אישית - אנו מעריכים מאוד!
הם משקיעים מאמץ ומחשבה בבית המדרש שלהם, ומסתבר שהם עושים עבודה מצוינת, נפלאה וחשובה מאוד.
אם למישהו יש טענות, הצעות או רעיונות עבורם - יתכבד וייגש אליהם להציע את הצעותיו וטענותיו. לא כאן המקום!

כאן אנו עוסקים בבניית כותל המזרח.
לא בדיונים על מקומות אחרים. לטוב או למוטב.

בבית המדרש שלנו, אנו מאמינים בשיח פתוח וחופשי, ומאמינים בקיומו של דיון וריבוי דעות, לפי שאין הסכין מתחדדת אלא בירך חברתה.
לכן כאן בפורום אנו מאפשרים לשאול ולהקשות על כל רב, בתנאי קודם למעשה - שזה נעשה באופן הראוי וכדרכה של תורה.
אנו מכבדים את כל גדולי ישראל, ומאמינים שכולם ללא יוצא מן הכלל ראויים למקום של כבוד בכותל המזרח.
ולא עוסקים בספירת קולות ובפריימריז רבני, ובהשוואות בין גדולים שמותנינו קטנות מציפורניהם.

ועתה אחיי, אל תרעו ואל תרגזו!
אנשים אחים אנחנו. באמת.
 
ראשי תחתית