משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 3,613
אתה מתייחס להגר"ע כאילו היה אדם כערכך, ולכן אוכיחך ואערכה לנגדך שהגר"ע יוסף היה שולט היטב בכל סוגיא ודמי ליה כמאן דמנח בכיסיה, ולא היה זקוק לשקוע בסוגיא כדי לענות דבר הלכה, הוא לא היה כבד שמיעה ולא כבד הבנה, הוא היה צלול עד יומו האחרון והבין היטב את השאלה.
ולכן גם אם יש סתירה בין יביע אומר לבין מעין אומר, כאן כתב לאסור וכאן ענה להתיר, לא מחייב ש"זה אמין וזה לא אמין", אלא יתכן בהחלט שבמקרה פרטי נטה להקל כדעת המתירים.
וגם בשומע אין לתלות שלא שמע טוב, או שלא הבין היטב, כי הוא ת"ח בפני עצמו.
ואדרבה, הכתוב בספר "מעין אומר" עדיף על "יביע אומר" מבחינה זו שהוא "ללא פילטרים", כי הרבה פעמים מסתפק המחבר אם לכתוב בספרו דברים שאולי נפיק מיניה חורבא, או שיש לו שיקולים אחרים ומעדיף להסתיר דעתו, אבל בתשובות בע"פ מביע דעתו בבהירות.
ולכן גם אם יש סתירה בין יביע אומר לבין מעין אומר, כאן כתב לאסור וכאן ענה להתיר, לא מחייב ש"זה אמין וזה לא אמין", אלא יתכן בהחלט שבמקרה פרטי נטה להקל כדעת המתירים.
וגם בשומע אין לתלות שלא שמע טוב, או שלא הבין היטב, כי הוא ת"ח בפני עצמו.
ואדרבה, הכתוב בספר "מעין אומר" עדיף על "יביע אומר" מבחינה זו שהוא "ללא פילטרים", כי הרבה פעמים מסתפק המחבר אם לכתוב בספרו דברים שאולי נפיק מיניה חורבא, או שיש לו שיקולים אחרים ומעדיף להסתיר דעתו, אבל בתשובות בע"פ מביע דעתו בבהירות.