האם הרב עובדיה ביקר בגניזה הקהירית?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
הגניזה הקהירית אכן פונתה לגמרי בסוף מאה 19 וכו' וכו' אבל הרב עובדיה שמע שאכן נשארו מסמכים וכתבים עתיקים שמצרים של אז לא הסכימו להעלותם עם שכטר ושותפיו לאנגליה וכו' כי זה נכסים של מצרים יקרים מאוד ... ולכן שלחו גם את הרב עובדיה לשכנע את מוברכ נשיא מצרים דאז שישחרר את אותם כת"י עתיקים ויקרים מאוד ... על זה מוברכ לא הסכים להרב עובדיה אבל על אותה חלקת אדמה של בית קברות שלא ישחיתו הסכים לו. ושמעתי מפי הרב עובדיה עצמו שסיפר לנו שהיה בתוך בתי הכנסת "בן עזרא" בו נמצא הגניזה הקהירית והיה צריך לקבל אישורים מיוחדים להכנס למקום בו היו הכתבי הנדירים (לא בתוך הביה"כ) אלא בכספות של המצרים בהם שמרו את הכל, וראה והשתומם על מה שראה !!
 
סיפורי אלף לילה ולילה

מ"מ אין קשר בין המצולם לכתבה- הנושא היה האם "המלך פארוק" נתן אישור לר' עובדיה ליכנס לגנזיזה הקהירית

תשובה לא היה ולא נברא
עכשיו אתה בא עם סיפור חדש, שלא קשור לנידונינו [תפתח ע"ז אשכול נפרד]
 
אינך מבין על מה הגבת

הנושא בכלל שהרב עובדיה כיהן כ "רב בקהיר" על התקופה ההיא שהיה שם רב.

יש דברים חדשים שלא קשורים לאשכול כאן, וערבבת את הסיפור שלך עם הנושא של האשכול
 
אינך מבין על מה הגבת

הנושא בכלל שהרב עובדיה כיהן כ "רב בקהיר" על התקופה ההיא שהיה שם רב.

יש דברים חדשים שלא קשורים לאשכול כאן, וערבבת את הסיפור שלך עם הנושא של האשכול
לפני ש"ידידיה" ישמח בקלוני ... אסביר בדיוק מה כתבתי ? ועל מי כתבתי ? ולמה כתבתי ? אני כתבתי והגבתי על כך שהוצאת את "ר' יצחק יוסף" ..., "כדרכו בקודש" ...
ובסה"כ רציתי לומר לך - שאין הוא שקרן אלא מי שאומר עליו כך הוא בעצמו : כי גם אני וגם הרב שטרית וגם הרב נקי שמענו כמה פעמים מפי קודשו של הרב שהוא היה בגניזה הקהירית ... ושהוא ראה כתבי יד עתיקים מאוד ברשות הנשיא מוברכ ... וכו' ...

נמצא א"כ שאתה ערבב את "פארוק" ואת "מוברכ" ... ואת דברי הרב יצחק יוסף ... ואת דברי הרב עובדיה ...

אין כאן שקרים ... אין כאן דברים בטלים ... אין כאן חלומות ...
 
נמצא א"כ שאתה ערבב את "פארוק" ואת "מוברכ" ... ואת דברי הרב יצחק יוסף ... ואת דברי הרב עובדיה ...
אז כמובן אתה מגיב מבלי לדעת על מה כתבתי
הפניתי לדברי הר' יצחק שהבאתי באשכול אחר ושם כתב את מה שכתב וכן הפניתי לספריו שכתב ג"כ הכי גבי זמן כהונת הר' עובדיה בקהיר [וכו' יעו"ש מה שכתב ומה שסיפר].
וע"ז הגבתי

עכשיו יש נושא חדש- שלא קשור למה שאני פתחתי את הנושא, והוא- שב 50 שנה האחרונות הרב עובדיה היה קשר עם מובארכ על כל מיני כת"י יהודיים
יתכן, אך אין זה קשור למה שפתחנו את האשכול הנוכחי [תפתח אשכול חדש שיהיה קשור]
 
נמצא א"כ שאתה ערבב את "פארוק" ואת "מוברכ" ... ואת דברי הרב יצחק יוסף ... ואת דברי הרב עובדיה ...
הרב יצחק כתב "פארוק".
ז"ל: "גם מרן אאמו"ר זיע"א בהיותו ראב"ד בקהיר, קיבל אישור ממלך מצרים [פארוק] להכנס לגניזה הקהירית ולעיין בכתבי כאשר יחפוץ, ומרן היה מעיין מידי פעם בכתבי יד שהיו שם".
 
וההסבר : כי הגניזה הקהירית אכן פונתה לגמרי בסוף מאה 19 וכו' וכו' אבל הרב עובדיה שמע שאכן נשארו מסמכים וכתבים עתיקים שמצרים של אז לא הסכימו להעלותם עם שכטר ושותפיו לאנגליה וכו' כי זה נכסים של מצרים יקרים מאוד ... ולכן שלחו גם את הרב עובדיה לשכנע את מוברכ נשיא מצרים דאז שישחרר את אותם כת"י עתיקים ויקרים מאוד ... על זה מוברכ לא הסכים להרב עובדיה אבל על אותה חלקת אדמה של בית קברות שלא ישיחתו הסכים לו. ושמעתי מפי הרב עובדיה עצמו שסיפר לנו שהיה בתוך בתי הכנסת "בן עזרא" בו נמצא הגניזה הקהירית והיה צריך לקבל אישורים מיוחדים להכנס למקום בו היו הכתבי הנדירים (לא בתוך הביה"כ) אלא בכספות של המצרים בהם שמרו את הכל, וראה והשתומם על מה שראה !!
אין שום אינדקיציה ממקור מחקרי אחר לטיעון הזה
שיש שם כתבים שנשארו בכספות של המצרים
הגניזה פונתה כליל בימים העליזים של פעם שיכלו לעשות מה שרוצים
לא נשאר שם דבר
ואם היה נשאר המצרים היו מנסים לפתח מזה תיירות ולעשות כסף ולהציג את זה במוזיאון
זה לא קרה!
 
לפי מה שנכתב לעיל קשה גם על מה שנכתב כאן?
הצג קובץ מצורף 6802

הרב @משיב כהלכה סומך על צ'יקוטאי בעיניים עצומות בכל מה שקשור למרן, מה יענה כעת?
כבר נתבאר שאין שום קשר בין הדברים והתקופות.
יש סיפור אחד שהובא לעיל מהרב יצחק על הזמן בו מרן הגרע"י זצ"ל היה רב במצרים, שאז פארוק המלך נתן לו רשות להיכנס לגניזה הקהירית, ועל זה דיבר הרב @כאחד העם שהסיפור לא יכול להיות מבחינה מציאותית.
הרב @אברימי הביא סיפור אחר מצ'יקוטאי שבזמן שהרב עובדיה היה רב ראשי או עכ"פ בערך שנים האלו, הוא פנה למובארק שיאשר להוציא את שיירי הגניזה הקהירית שנמצאים באוצרות של מצרים [אף שהגניזה כולה פונתה כפי שציין הרב כאחד העם, מ"מ ייתכן מאוד שחלקה נשאר בספריה הלאומית של מצרים וכד', ואת החלק הזה ביקש הרב עובדיה להוציא, וגם ייתכן שלאחר שהכל נבזז והגיע לכל מיני אוניברסיטאות בעולם, מצרים דרשה מהם לקבל זאת בחזרה], וע"ז לא נענה לו.
א"כ מדובר בשתי תקופות שונות, ובשני סיפורים שונים לגמרי.
 
כבר נתבאר שאין שום קשר בין הדברים והתקופות.
יש סיפור אחד שהובא לעיל מהרב יצחק על הזמן בו מרן הגרע"י זצ"ל היה רב במצרים, שאז פארוק המלך נתן לו רשות להיכנס לגניזה הקהירית, ועל זה דיבר הרב @כאחד העם שהסיפור לא יכול להיות מבחינה מציאותית.
הרב @אברימי הביא סיפור אחר מצ'יקוטאי שבזמן שהרב עובדיה היה רב ראשי או עכ"פ בערך שנים האלו, הוא פנה למובארק שיאשר להוציא את שיירי הגניזה הקהירית שנמצאים באוצרות של מצרים [אף שהגניזה כולה פונתה כפי שציין הרב כאחד העם, מ"מ ייתכן מאוד שחלקה נשאר בספריה הלאומית של מצרים וכד', ואת החלק הזה ביקש הרב עובדיה להוציא, וגם ייתכן שלאחר שהכל נבזז והגיע לכל מיני אוניברסיטאות בעולם, מצרים דרשה מהם לקבל זאת בחזרה], וע"ז לא נענה לו.
א"כ מדובר בשתי תקופות שונות, ובשני סיפורים שונים לגמרי.
לכאו' מה שיתרצו בסיפור השני אפשר לתרץ גם בסיפור הראשון.
 
לכאו' מה שיתרצו בסיפור השני אפשר לתרץ גם בסיפור הראשון.
מה קשה בסיפור השני? מאוד יכול להיות שחלק מהגניזה הקהירית נמצאת בגנזכי מצרים, ואותה ביקש הרב עובדיה להוציא.
בסיפור הראשון מדובר על מקרה בו הרב עובדיה קיבל רשות מיוחדת מהמלך להיכנס לגניזה הקהירית עצמה, וזה כנראה לא היה.
 
מה קשה בסיפור השני? מאוד יכול להיות שחלק מהגניזה הקהירית נמצאת בגנזכי מצרים, ואותה ביקש הרב עובדיה להוציא.
בסיפור הראשון מדובר על מקרה בו הרב עובדיה קיבל רשות מיוחדת מהמלך להיכנס לגניזה הקהירית עצמה, וזה כנראה לא היה.
זה היה. כי הוא כן ביקר בגניזה הקהירית - רק ללא הגניזה ... אלא בתור מקום תיירותי נבחר לראות מה היה ואיפה היה ...
 
זה היה. כי הוא כן ביקר בגניזה הקהירית - רק ללא הגניזה ... אלא בתור מקום תיירותי נבחר לראות מה היה ואיפה היה ...
אז באלו כתבי יד הוא היה מעיין שם, כפי שכתב הגר"י יוסף? (ואיפה הוא ראה את המעשה בי"ד?)
 
אז באלו כתבי יד הוא היה מעיין שם, כפי שכתב הגר"י יוסף? (ואיפה הוא ראה את המעשה בי"ד?)
בבית הכנסת עצמו היו כתבי יד עתיקים אך פחות נדירים כמו סידורים וחומשים שהיו בבית הכנסת עצמו - וכן ספריה ישנה שעד לפני כמה שנים היתה שמה ... ודרך אגב - מי שיודע שהיו בבתי כנסת בצפת עד לפני כמה שנים ספרים עתיקים ונדירים עד שהיו גניבות מהספריות החליטו לשמר את הכל ..
 
וכן ספריה ישנה שעד לפני כמה שנים היתה שמה
ספרייה ישנה בלי שום כת"י נדירים ובלי שום כת"י עתיקים, סתם ספרים ישנים כדוגמת חומשים ישנים וכד'

לא צריך לנסוע עד למצריים לראות ספרייה ישנה, זה יש גם ליד הבית

וכן לא צריך אישור להכנס לבית הכנסת שיש שם ספריה ישנה
 
בבית הכנסת עצמו היו כתבי יד עתיקים אך פחות נדירים כמו סידורים וחומשים שהיו בבית הכנסת עצמו - וכן ספריה ישנה שעד לפני כמה שנים היתה שמה ... ודרך אגב - מי שיודע שהיו בבתי כנסת בצפת עד לפני כמה שנים ספרים עתיקים ונדירים עד שהיו גניבות מהספריות החליטו לשמר את הכל ..
למה להתכחש למציאות??
אפי' הבאתי תמונה של המקום
שום ספריה ושום עתיקות
סה"כ בית כנסת עתיק לא יותר מזה
הכל נלקח מלפני יותר ממאה שנה, ולא נשאר בה זכר מהדברים העתיקים
 
(ואיפה הוא ראה את המעשה בי"ד?)
אה... זה כבר מאוד פשוט.

הוא היה בב"ד של מצרים וראה את הפנקס הנ"ל
מעשה ב"ד זה לא ספר, אלא זה מעין רשימת זכרון דברים של הב"ד שהיה שם
והוא כידוע היה רב במצרים, אז בב"ד שם של מצרים ראה את הפנקס הנ"ל שרשמו בב"ד על הקראים, ואת פנקסי הב"ד שמרו בארכיון "הרבנות של מצרים"

שום ספרייה עתיקה שום כת"י נדיר
סה"כ- היה בב"ד של מצרים ושם ראה את הפנקס הנ"ל ברבנות הראשית של מצרים
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית