האם עלון הידברות מתאים לבני תורה

הצטרף
9/1/25
הודעות
20
אין כוונה ח"ו להתריס
כמובן עבודת קודש וכו' רבנים גדולים
אבל תכלס' לבני תורה
נ"ל לא מתאים כלל
יש ראיונות עם אושיות תקשורת חילוניים גמורים ששמרו איזה שבת
מדור תכתובת וואצפ' עם סלב אחר וכדו'
וכי את זה הילדים שלנו צריכים לראות???
למה בכח הם מכניסים את זה לבתי כנסת וקהילות של חרדיים ושל בני תורה
 
ודפח"ח
גם לי הפריע מאוד הסיגנון שם שמתאים לחילוניים וכד'
אולי ניתן לפנות אליהם שיפסיקו לשלוח למקומות של חרדיים
או שיוציאו 2 עלונים מקבילים
כי יש להם תוכן מעניין לחלק מהציבור
 
ככל הידוע לי, כבר כיום הם מוציאים בשתי מהדורות אבל עם שינויים קטנים, כגון בחרדי פחות פרסומות על סמינרים וכדו'
ופחות שינוי בתוכן.
 
עלון הידברות אינו מיועד לציבור החרדי, אבל מאידך גם אין בו תוכן שעלול להזיק.

עלוני הצניעות שמגבירים תאוות עריות, ועלוני האינטרנט שמגבירים תאווה לאינטרנט ולסמארטפונים, מזיקים פי אלף. ודוקא הילדים (שאין להם קשר כלל לשני הנ"ל) קוראים אותם בשקיקה. לא פלא ששיעור הנשירה הוא גבוה מאוד.
 
עלון הידברות אינו מיועד לציבור החרדי, אבל מאידך גם אין בו תוכן שעלול להזיק.

עלוני הצניעות שמגבירים תאוות עריות, ועלוני האינטרנט שמגבירים תאווה לאינטרנט ולסמארטפונים, מזיקים פי אלף. ודוקא הילדים (שאין להם קשר כלל לשני הנ"ל) קוראים אותם בשקיקה. לא פלא ששיעור הנשירה הוא גבוה מאוד.
דפח"ח
 
עלון הידברות אינו מיועד לציבור החרדי, אבל מאידך גם אין בו תוכן שעלול להזיק.
למה? למה הבן שלי צריך לקרוא בגיל 9 על זמר שמחלל שבת וכל החיזוק שלו זה שלא מעשן סיגריה שעה בשבת?! למה הוא צריך לקבל מושגים כאלו?
אני לא יודע כמה זה באמת מזיק אבל מועיל באמת שלא.
 
עלוני הצניעות שמגבירים תאוות עריות, ועלוני האינטרנט שמגבירים תאווה לאינטרנט ולסמארטפונים, מזיקים פי אלף. ודוקא הילדים (שאין להם קשר כלל לשני הנ"ל) קוראים אותם בשקיקה. לא פלא ששיעור הנשירה הוא גבוה מאוד.

אולי תבוא ותעיר למרן ראש הישיבה שריד לדור דעה הגר"מ צדקה שליט"א שזועק על זה מאז פירצת המכשירים הטמאים, ודבריו עשו פירות ורבים שברו את כלי המשחית קודם שהשחית והחריב את ביתם.
 
אולי תבוא ותעיר למרן ראש הישיבה שריד לדור דעה הגר"מ צדקה שליט"א שזועק על זה מאז פירצת המכשירים הטמאים, ודבריו עשו פירות ורבים שברו את כלי המשחית קודם שהשחית והחריב את ביתם.
דבריו ברורים,

בוודאי שצריך לדבר כללי על הנושאים האלה, ושגדולי הדור אסרו את המכשירים אלו, אבל העלונים שנכנסים לפרטים, ויותר מדי מעסיקים את הראש, ומדברים ע"ז כל הזמן, בוודאי זה מכניס שטויות לראש, וכמו ששמעתי פעם דרשן מפורסם ותיאר כמה מסוכן האייפון, וסיפר מה קרה לאנשים שהיו שם, ומה ראו וכו' וכו', נו, ראית פעם את הרב צדקה מדבר ככה? לא.

וגם לגבי העלונים שעוסקים כל היום בפרטי הלבוש, ומכניסים בראש של הבחור כמה יפה פאה, ועוד פרטי לבוש, זה מעסיק את הראש, וכמו שפעם יצא עלון שטותי "גביע הכסף" שכל שבוע היה צוחק על מלבושי ומראה הנשים, נו מה זה אומר, שאותו אדם צריך להיסכל השבוע על נשים ברחוב, כי אם לא איך יהיה לו על מה לכתוב, ושלא יעבדו עלי שאשתו מספרת לו.

ובאותו עניין שלח לי ת"ח חשוב ומפורסם תשובה שכתב בעניין פאה נוכרית ובסוף התשובה כתב לי, שלפני שנים שאל ת"ח ויר"ש ליטאי ניצול שואה, איך לבשו אמותיכם, וא"ל פאה נוכרית, ושאל אותו אותו וזה לא עושה לכם הרהורים, וא"ל שאתם הספרדים שעושים מזה עסק, ושלטי רחוב ועלונים, ולכן כל אשה עם פאה ברחוב אתם נבהלים מהמראה, אבל אנחנו שגדלנו שזה המראה, זה לא עושה לנו עסק מיוחד (יותר מאשר סתם אשה נאה ההולכת עם מטפחת).
וכמובן אין כוונתי בקשר לגדוי ישראל שאסרו את הפאה, אלא לאותם עסקנים שמוציאים עלונים כל שבוע, עם כל פרטי הלבוש והנשים, דבר שבאמת לא יעשה.
 
שמעתי שהגר''ז כהן, אמר לבחורי ישיבה שאסור לבני תורה לקרוא את העלון הנ''ל, והוי מוקצה מחמת מיאוס.
עוד הוסיף: שהאמת שהעלון הנ''ל בכלל לא צריך 'גניזה' כי רובו הבל הבלים ושטויות, ורק קצת דברי תורה שממילא אף אחד לא קורא...
 
מי אמר שהעלון אמור להתאים לבני תורה??
לא נראה לי שהרב זמיר כהן שליט"א חושב ככה ובאמת מעניין לשאול אותו....
הם מגיעים עם העלון לכל חור בעולם ומחזקים ומקרבים יהודים וזה דבר מבורך........
כעת אם יש מקום של בני תורה אברכים וכדומה באמת לא אמורים להכניס אותו לשם.....
 
מי אמר שהעלון אמור להתאים לבני תורה??
לא נראה לי שהרב זמיר כהן שליט"א חושב ככה ובאמת מעניין לשאול אותו....
הם מגיעים עם העלון לכל חור בעולם ומחזקים ומקרבים יהודים וזה דבר מבורך........
כעת אם יש מקום של בני תורה אברכים וכדומה באמת לא אמורים להכניס אותו לשם.....
עיין בהודעה שכתבתי למעלה
 
אכן הוא לכאורה לא מתאים לבני תורה, והראייה: שרבותינו מרנן ורבנן שליט"א לא כותבים בו ולא מובאים בו.
(והרי לא שייך לומר שהם לא מובאים כי הם לא מעניינים מספיק את הציבור ח"ו).
 
למה? למה הבן שלי צריך לקרוא בגיל 9 על זמר שמחלל שבת וכל החיזוק שלו זה שלא מעשן סיגריה שעה בשבת?!

למה לא? רבי נחמן אומר שהקליפות האלה, כל תזוזה שלהם לכיוון הקדושה מרעישה עולמות.

העלון הזה נותן תחושה נפלאה שהנה גם הרחוקים מתחילים להתחזק, וזה מחזק כל יהודי.
 
אכן הוא לכאורה לא מתאים לבני תורה, והראייה: שרבותינו מרנן ורבנן שליט"א לא כותבים בו ולא מובאים בו.

איני יודע מי הם רבותיך, אבל כותבים בו רבים וטובים. הרב אברהם יוסף, הרב ירון אשכנזי, הרב יצחק בצרי, ועוד רבנים העוסקים בקירוב רחוקים.
 
שמעתי שהגר''ז כהן, אמר לבחורי ישיבה שאסור לבני תורה לקרוא את העלון הנ''ל, והוי מוקצה מחמת מיאוס.
עוד הוסיף: שהאמת שהעלון הנ''ל בכלל לא צריך 'גניזה' כי רובו הבל הבלים ושטויות, ורק קצת דברי תורה שממילא אף אחד לא קורא...

ואני שמעתי שלא כדאי להאמין לשמועות מעין אלה.

וזה לא נכון שרובו הבל, התוכן ברובו חיובי ומועיל, ויש גם הבל שנועד למשוך את הקורא הצעיר.
 
למה לא? רבי נחמן אומר שהקליפות האלה, כל תזוזה שלהם לכיוון הקדושה מרעישה עולמות.

העלון הזה נותן תחושה נפלאה שהנה גם הרחוקים מתחילים להתחזק, וזה מחזק כל יהודי.
ועדיין יש הרבה דברים מרעישים עולמות שלא צריך לחשוף לילדים בני 9
איני יודע מי הם רבותיך, אבל כותבים בו רבים וטובים. הרב אברהם יוסף, הרב ירון אשכנזי, הרב יצחק בצרי, ועוד רבנים העוסקים בקירוב רחוקים.
הגר"א יוסף לא "כותב" בו אלא מכניסים שם שתי שו"ת קצרים עימו.. שויין.
והוא מכוון מסתמא לגדולי ישראל המפורסמים ולא לרבנים חשובים ככל שיהיו אך לא ממנהיגי הדור (עדיין לא..)
ואני שמעתי שלא כדאי להאמין לשמועות מעין אלה.

וזה לא נכון שרובו הבל, התוכן ברובו חיובי ומועיל, ויש גם הבל שנועד למשוך את הקורא הצעיר.
יש הרבה דוגמאות לתוכן חיובי ומועיל וכו שלא צריך גניזה
 
אולי תבוא ותעיר למרן ראש הישיבה שריד לדור דעה הגר"מ צדקה שליט"א שזועק על זה מאז פירצת המכשירים הטמאים, ודבריו עשו פירות ורבים שברו את כלי המשחית קודם שהשחית והחריב את ביתם.

כפי שכבר כתבו, יש הבדל גדול בין לדבר על המכשירים הפרוצים לבין לתאר בצורה עסיסית כמה החיים נוחים עם סמארטפון, וכמה הוא מרתק וממכר, וכמה סובלים אלה שאין להם, ומפוטרים מהעבודה, ועוד ועוד סיפורים כעין אלה.

גם העיסוק האובססיבי והבלתי פוסק, גורם חשק להתעניין בזה, ובסופו של דבר הילדים גדלים וכאשר יש להם את האפשרות קונים מיד סמארטפון.
 
כפי שכבר כתבו, יש הבדל גדול בין לדבר על המכשירים הפרוצים לבין לתאר בצורה עסיסית כמה החיים נוחים עם סמארטפון, וכמה הוא מרתק וממכר, וכמה סובלים אלה שאין להם, ומפוטרים מהעבודה, ועוד ועוד סיפורים כעין אלה.
בעלונים הנ"ל מתואר בדיוק ההפיך
גם העיסוק האובססיבי והבלתי פוסק, גורם חשק להתעניין בזה, ובסופו של דבר הילדים גדלים וכאשר יש להם את האפשרות קונים מיד סמארטפון.
דברי הבל
אני לא דיברתי על גניזה.
מה שהביאו בשם הגר"ז זה על גניזה ואתה הגבת על דבריו..
 
הביאו בשמו "רובו הבל הבלים ושטויות" ועל זה הגבתי. כמובן שגם ענין הגניזה הוא מופרך, וכי מפני שלא קוראים את הד"ת אז הוא לא צריך גניזה?
בהחלט יש מי שסובר שדברי תורה שעדיין לא למדו בהם אין בהם קדושה
 
זה לא "עדיין לא למדו בהם", זה השערה שלך שלא את כולם קראו, ואין לך מושג מי קרא ומה קרא.

והבא מקור לדבריך, "יש מי שסובר" לא מספיק בשביל לפסוק הלכה כמותו.
 
דוקא הדור הצעיר נמשך יותר לעלוני הידברות ודומיהם, ואגב דברי החולין והסיפורים וכדו' יקראו גם את דברי התורה שבעלון.

אבל בעלון שכולו דברי תורה, בפרט דברי תורה עמוקים, הצעירים כמעט ולא נוגעים.
 
הכל תלוי בחינוך, אם מחנכים ילד להתנהג בנכבדות, שלא צריך להתיחס לכל מה שזז, כל צרוע וכל זב שכותב עלון, זה עובד יותר טוב, מנסיון אישי ב''ה

בלאו הכי, אני לא חושב שצריך למנוע מהילדים לקרוא בעלונים הנ''ל, מספיק שיבינו ש''זה לא ברמה שלנו'' גם אם יציצו קצת בזה לא יקרה כלום, כי בכ''ז לא מדובר בעלון עם דברים אסורים ח''ו (קרי לה''ר, רכילות, פריצות וכדו')
 
נערך לאחרונה:
אני לא מקבל את הקיצוניות הזאת, בפרט בדורנו. אם גדולי הדור הורו להמציא עיתונים אפילו למבוגרים כדי שיעסיקו את עצמם בזה ולא בעיתונים חילוניים, ואם גדולי הדור הורו לחבר ספרי קריאה למיניהם כדי שהנוער יתעסק בזה ולא בספרי רומנים ועגבים, אז עלון הידברות מבעיא?

אני חושב שהביקורת מגיעה מכיוון אחר לגמרי, ולא מדאגה כנה לחינוך הילדים.

בימינו לא חסר מתנגדים, זה מתנגד לארגון הידברות באופן כללי כי רב פלוני לא מוצא חן בעיניו, וזה מתנגד לאתר שבע ברכות, וזה מרגיש שהעלון מעודד גלישה באינטרנט, וזה מרגיש שהעלון מנרמל שימוש בסמארטפונים מסוננים, וכו' וכו', וכך כל אחד שהעלון דרך לו על היבלת מנסה למצוא דרך להוציא את העלון ממחננו באלגנטיות.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית