האם עלון הידברות מתאים לבני תורה

מעניין לעניין באותו עניין:

יש לי שאלה שמנקרת לי הרבה זמן:

אולי מישהו יוכל להסביר לי, במה התייחד העלון של הידברות יותר על עלונים אחרים?! שבאמת כולם מבקשים אותו, ומתאמצים להשיג אותו...

השפה הקלילה?

הגרפיקה?

הסיפורים?

מה???
לכאורה הכל ביחד ושהוא היה הראשון שהביא עלון עבה עם תוכן איכותי ומקורי ובגרפיקה יפה (אחריו מאז אני רואה רק את ערוץ 2000 בסגנונו וברמתו, למרות שיש את בית יוסף ועוד כמה שניסו להגיע לזה)
 
לכאורה הכל ביחד ושהוא היה הראשון שהביא עלון עבה עם תוכן איכותי ומקורי ובגרפיקה יפה (אחריו מאז אני רואה רק את ערוץ 2000 בסגנונו וברמתו, למרות שיש את בית יוסף ועוד כמה שניסו להגיע לזה)

אין ספק שהגרפיקה היא יפה, והתוכן הוא מקורי.
אבל עדיין,
איפה הנקודה המרכזית שהיא גולת הכותרת של העלון?
הרי אנחנו מסכימים שאין עלון שמתקרב לרמתו...
 
אין ספק שהגרפיקה היא יפה, והתוכן הוא מקורי.
אבל עדיין,
איפה הנקודה המרכזית שהיא גולת הכותרת של העלון?
הרי אנחנו מסכימים שאין עלון שמתקרב לרמתו...
הכל ביחד, גם התוכן גם הגרפיקה וגם העובי שכתבתי זה לא עלון 4 / 8 עמודים זה עלון עבה עם הרבה הרבה תוכן יחסית לכולם
 
ערוץ 2000 זו העתקה עלובה (וכן תהילה לדוד), אינני מבין כיצד אין להם בושה.

לגופו של ענין, גרפיקה לא הופכת את העלון למבוקש.
ברור שכן.
לא היא לבד לבד אבל אחד השיקולים הכי כבדים
 
להלן הסיפור המדובר:

בחור שחיפש זיווג הרבה זמן, ראה איזו כמה פעמים ברחוב, ובפעם השלישית אמר לה "פעם שלישית גלידה" וחייכה. כעבור יומיים פגש אותה באוטובוס ואמר לה 'נפגשנו כמה פעמים אולי אנחנו צריכים לעשות עם זה משהו'.
 
להלן הסיפור המדובר:

בחור שחיפש זיווג הרבה זמן, ראה איזו כמה פעמים ברחוב, ובפעם השלישית אמר לה "פעם שלישית גלידה" וחייכה. כעבור יומיים פגש אותה באוטובוס ואמר לה 'נפגשנו כמה פעמים אולי אנחנו צריכים לעשות עם זה משהו'.
תועבה = לא.
ראוי לעלון = גם לא.
המציאות היום שזה סיפור לא טוב, לא מקובל, לא ראוי, ולכן אין שום עניין לספרו בכל מקום.
הרווח בחידוד המסר של השגחה פרטית לא מכשיר סיפורים מעין אלו בציבור.
 
תועבה = לא.
ראוי לעלון = גם לא.
המציאות היום שזה סיפור לא טוב, לא מקובל, לא ראוי, ולכן אין שום עניין לספרו בכל מקום.
הרווח בחידוד המסר של השגחה פרטית לא מכשיר סיפורים מעין אלו בציבור.
חזק וברוך.
אני חושב שזה לא רק לא ראוי, אלא מעבר.
 
הבלים.
איסור חמור ופריצות וודאי.
גם באישי כתבת מה היה וכתבת " ניסה להתחיל איתה"
לא חושב שזה נקרא להתחיל איתה כי בד"כ בחור שמנסה להתחיל עם מישהי זה לא למטרת הקמת בית נאמן על אדני וכו..., אם באמת כוונתו הייתה לש"ש ולבניית בית ומצאה חן בעיניו, זה בהחלט פחות שגרתי ברחובותינו אבל גם לא פסול כל כך ואולי דווקא חיובי
 
תועבה = לא.
ראוי לעלון = גם לא.
המציאות היום שזה סיפור לא טוב, לא מקובל, לא ראוי, ולכן אין שום עניין לספרו בכל מקום.
הרווח בחידוד המסר של השגחה פרטית לא מכשיר סיפורים מעין אלו בציבור

גם באישי כתבת מה היה וכתבת " ניסה להתחיל איתה"
לא חושב שזה נקרא להתחיל איתה כי בד"כ בחור שמנסה להתחיל עם מישהי זה לא למטרת הקמת בית נאמן על אדני וכו' אם באמת כוונתו הייתה לש"ש ולבניית בית ומצאה חן בעיניו, זה בהחלט פחות שגרתי ברחובותינו אבל גם לא פסול כל כך ואולי דווקא חיובי
אני מקבל את דבריכם.
אבל יש לי שאלה קטנה האם כבוד הרב @מרנן ורבנן היית רוצה שבנך ימצא את זיווגו באותו הדרך? הרי זה אולי חיובי.
לי נראה שלנרמל דבר כזה גם אם רעיונית הוא חמור מאד.
 
אני מקבל את דבריכם.
אבל יש לי שאלה קטנה האם כבוד הרב @מרנן ורבנן היית רוצה שבנך ימצא את זיווגו באותו הדרך? הרי זה אולי חיובי.
לי נראה שלנרמל דבר כזה גם אם רעיונית הוא חמור מאד.
רשמתי, זה לא שגרתי ולא עושים ככה, אבל לאחר מעשה (ושוב, אם מטרתו הייתה לש"ש ולבניית בית ולא ל) ואתה שואל אם אני נוטה להגדיר זאת כ"תועבה" או כ"חיובי" אני הולך על חיובי
 
גם באישי כתבת מה היה וכתבת " ניסה להתחיל" וכו'

אחד הדברים הנפלאים בציבור שלנו הוא צורת בניית הבית. או בשפתינו: 'שידוך'.
הכל נעשה בצורה מכבדת ומכובדת. עם כללים די ברורים.

נכון שלזמן חז"ל אתה צודק,
אבל כיום שרבו הפריצים, כל השיח של גבר עם אשה למטרת נישואין הוא על ידי צד שלישי.
וכל המשנה ידו על התחתונה.

[דרך אגב, אם כבר באת לשנות, בא נחדש כבר את כל עניין ט"ו באב...]
 
אחד הדברים הנפלאים בציבור שלנו הוא צורת בניית הבית. או בשפתינו: 'שידוך'.
הכל נעשה בצורה מכבדת ומכובדת. עם כללים די ברורים.

נכון שלזמן חז"ל אתה צודק,
אבל כיום שרבו הפריצים, כל השיח של גבר עם אשה למטרת נישואין הוא על ידי צד שלישי.
וכל המשנה ידו על התחתונה.

[דרך אגב, אם כבר באת לשנות, בא נחדש כבר את כל עניין ט"ו באב...]
ברור ברור ולא באמתי לשנות שום דבר! ורשמתי כבר את הסייגים (לש"ש ולאחר מעשה כשאנו דנים בו) לעיל ואין צורך לחזור שוב ושוב, ולהבנתי גם פה הם פנו לשדכנית ולא המשיכו ככה לבד.
 
כבר הסכמתי לדברי הרב @משיב כהלכה שהגזמתי

אבל אני חושב שדבריך חמורים ביותר. זה פורם את הקדושה של עם ישראל
יכול להיות, ועדיין (בסייגים שהזכרתי) זה הרבה יותר קרוב לחיובי מאשר לתועבה שכתבת
 
אני התייחסתי רק למילה תועבה. אין צורך להגזים כדי להעביר מסר.
במחילה, אבל כאן זה היה נשמע קצת אחרת:
עדכון: אפילו לא מתקרב להגדרה של "תועבה"... מעשה שבדורות עברו אפילו היה נחשב למצווה, וכיום זו לא הדרך המקובלת לשידוך.
 
עלון הידברות אינו מיועד לציבור החרדי, אבל מאידך גם אין בו תוכן שעלול להזיק.

עלוני הצניעות שמגבירים תאוות עריות, ועלוני האינטרנט שמגבירים תאווה לאינטרנט ולסמארטפונים, מזיקים פי אלף. ודוקא הילדים (שאין להם קשר כלל לשני הנ"ל) קוראים אותם בשקיקה. לא פלא ששיעור הנשירה הוא גבוה מאוד.
א. אולי העלונים של הידברות אינם מיועדים באמת לציבור החרדי, אבל כמעט ואין בית הכנסת חרדי שאין שם את העלונים האלו ואכן רואים את זה בכל הריכוזים החרדים ובכל הערים החרדיות, אם אכן זה לא מיועד לציבור החרדי שלא ישלחו את זה ויהיו אחראים לכך שזה לא יישלח לכל האזורים החרדים.
ב. בחלק השני של ההודעה קצת (הרבה מאד) נסחפת.
 
אגב, את התגובות בפורום דידן הם לא רואים?
לא. אני לא בבית [וביננו אני לא מרגיש בנוח עם זה ולכן אני מתחבר ממש מעט לא בבית, עם שאיפה להתנזר כליל מהאינטרנט, וב"ה לאט לאט גם מצליח].
ואת האמת אגיד לך אני הרבה יותר נהנה להתפלמס איתך בענייני הלכה ומנהגים מאשר עניינים כאלו שסתם נותנים לי תחושה אח"כ שבזבזתי זמן.
עריכה: ראיתי אח"ד שהתכוונת שכאן זה דומה להתכתבות בווטסאפ, אז לדעתי זה לא מתקרב כל עוד ההבדל הוא אם זה "סמארטפון" וזה "מחשב".
 
זה גם אני מסכים.
ולכן גם מצטטים כל מיני אומללים שכביכול סלבים שזכו פעם אחת להניח תפילין, ודאי לא צורה של עלון לבני תורה לראות אנשים חילונים שכאילו נחשבים חשובים, ועל כורחו מוריד ביראת שמים החיבור הזה לאנשים בכתבה שלא זכו מימיהם ללמוד תוס' אחד.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית